20:50
14/11/2012

* o2 resetuje hasła do poczty

Najprawdopodobniej wczoraj o2 zaczęło resetowanie haseł niektórym ze swoich użytkowników, a dziś firma wysłała następującą wiadomość tym, którym zablokowała dostęp do konta:

Problemy z logowaniem do poczty
Szanowny użytkowniku,

W sieci, pojawiła się lista loginów/haseł z różnych systemów pocztowych w tym m. in. wp, onetu, interii, gmail oraz o2.pl. Do wycieku doszło z serwisu nie powiązanego w żaden sposób z o2.pl

W związku z tym, by Państwa dane nie dostały się w ręce osób trzecich, zdecydowaliśmy się na zablokowanie wszystkich kont, których dane były takie jak w ujawnionej w sieci liście.

Do końca dzisiejszego dnia użytkownicy uzyskają możliwość odblokowania konta za pomocą specjalnie przygotowanego formularza.
Wspomniany formularz wyświetli się podczas próby logowania do konta

W razie dodatkowych pytań bądź sugestii, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta poprzez panel kontaktowy dostępny pod adresem: https://kontakt.grupao2.pl/ bądź telefonicznie pod numerem: (22) 398-88-88.

Niestety, o2 nie sprecyzowała z jakiego serwisu nastąpił wyciek haseł.

“Problemy” z dostępem do poczty o2 Niebezpiecznik zauważył jeszcze wczoraj, obserwując zwiększoną aktywność odwiedzania przez internautów naszego starego postu dot. wycieku haseł.

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

33 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. tak mi się coś zdaje że ten wyciek to jednak z o2 był.
    nie pamiętam co wpisałem przy podpowiedzi do hasła i konto straciłem.
    na szczęście to konto było tylko do jednorazowych rejestracji, także mała strata

  2. Zablokowali moje konto z tego powodu jakiś miesiąc temu. Nie chcą go odblokować i żądają moich danych osobowych w tym celu.

  3. 2 listopada 2012 miałem problem z certyfikatem serwera (w TheBat).
    Może w tej okolicy należy szukać początku problemu>

    • TheBat.. kiedy to ja ostatni raz z tego korzystalem, w ’99? :D

  4. do tego ci którym zablokowali konto mogą zmienić hasło przez specjalny formularz w którym chyba jest xss

  5. wiadomo, chodzi o gay.pl ;)

  6. Nie idzie odblokować konta przez formularz. Kopie się z nimi od miesiąca o to i konta nie odzyskam raczej

  7. Koledze wczoraj zablokowali konto na o2.pl

  8. Mi właśnie też zablokowali wczoraj;/

  9. Żeby odblokować konto chcą sms´a za 4 zł.

  10. Nie OGARNIAM! Cytuję: “Do wycieku doszło z serwisu nie powiązanego w żaden sposób z o2.pl”. W jaki sposób, może dojść do wycieku mojego loginu i hasła z o2, jeżeli nie przez ten serwis. Czy to oznacza, że o2 przekazuje jeszcze komuś mój login i hasło, którego używam tylko i wyłącznie w o2 (hasło generowane KeePass) ?

  11. U mnie jest tylko formularz zmiany hasła… życzą sobie aby wysłać smsa za prawie 4 zł wysłałam już dwa lecz hasła nie zmieniłam ponieważ wyskakuje błąd a kodu do zmiany hasła nie można użyć ponownie. Stracone pieniądze.

  12. A ja widzę zwiększoną aktywność spamu na konto w o2. Podejrzane…

  13. “Problemy” z dostępem do poczty o2 Niebezpiecznik jeszcze wczoraj, przydałoby się tam gdzieś “zauważył”

  14. U mnie działa

  15. Czy o2 naprawiło już swój słynny mechanizm usuwania nieaktywnych kont?
    Mogliby się i tym zająć lub udostępnić formularz do kasacji konta, o2 a feeee!

  16. dalsza część wiadomości od o2:
    “W celu odblokowania dostępu do konta poczty elektronicznej prosimy o zmianę hasła za pomocą jednej z poniższych opcji oraz dodatkowo zalecamy przeskanowanie komputera programem antywirusowym:

    *1.* Samodzielnie na stronie poczta.o2.pl (instrukcja widoczna po zalogowaniu się)

    *2.* W przypadku braku możliwości samodzielnej zmiany hasła (punkt 1) proszę wypełnić poniższe oświadczenie:

    http://firma.o2.pl/doc/Wniosekpocztao2.pdf
    (proszę przekopiować link do przeglądarki)

    Do formularza należy dołączyć kserokopię dowodu osobistego.
    Proszę pamiętać, iż podpis na wniosku musi być zgodny z podpisem na
    dowodzie osobistym.”

    Myślicie, że można im zaufać i wysłać to ksero dowodu osobistego?

  17. Ja niby zapłaciłem 62gr brutto wysłałem tego sms ale zmieniła się cena wczoraj było to 3,66 dzis 62gr, konto mi się odblokowało ale muszę zobaczyć ile wyniósł mnie faktycznie koszt w/w sms

  18. Heh, a ja myślę że to może być zagrywka w innym kierunku :). Bo ja też mam zablokowane … w moim przypadku odzyskiwanie było na „pytanie / odpowiedź” plus rok urodzenia. Jestem na 100% pewien odpowiedzi bo ustawiałem to w tym roku, a datę urodzin podałem właściwą. Niestety, „odzyskiwacz” poinformował mnie że podałem niewłaściwe dane. I że jedyną opcją jest wypełnienie formularza, wydrukowanie, podpisanie i wysłanie do nich faksem wraz … ze skanem dowodu osobistego Zgrywusy … no nie ? ;-) Można sobie prawie za friko zdobyć ładną bazę danych teleadresowych, którą spamerzy pocztowi kupią za duże pieniądze.

  19. no ten sam problem trzeba to zglosic do uokik co to ma byc do cholery !!!

  20. Ktoś w komentarzach wspominał o zwiększonej aktywności SPAMU. Dzisiaj od kilku godzin na skrzynkę o2 regularnie co minutę dostaję SPAM o takim samym tytule. Już mam 700 nieprzeczytanych wiadomości :0

  21. pewnie przez publikacje sql gay.pl xD

  22. Odzyskał ktoś już hasło? Ja niestety muszę wysłać ten formularz i skan dowodu osobistego, co wydaje mi się przesadą. Mam obawy co do udostępnienia moich praktycznie wszystkich danych osobowych.

  23. Zabawne jest to że przez wtyczkę “Poczta o2″ w Chrome można się dostać na konto (pewnie cookies) i ciągle przychodzą wiadomości spamerskie z reklamami :-)
    To co się dało to już sobie zarchiwizowałem i mogę czekać aż konto wygaśnie aby je ponownie założyć. Moich danych na pewno nie dostaną …

  24. Dziwne, że ktoś korzysta jeszcze z tego portalu o2. Są o wiele lepsze i pewniejsze. Ta zagrywka ze skanem dowodu jest szyta grubymi nićmi :)

    • Np. ? Jaki byś polecił ?

  25. powiem wam jeszcze coś ciekawszego..
    otóż musiałem odblokować tą skrzynkę, więc wysłałem ten skan..
    po tygodniu brak odpowiedzi, a hasło nie zmienione, więc się wkurzyłem i zadzwoniłem w sobotę, 10min przed końcem pracy infolinii .. po ogólnym “wyżaleniu się” Pan zapytał o login i powiedział, że za 5 minut będę miał dostęp na starym haśle i lepiej, żebym je zmienił.. nie zapytał o żadne dane osobowe, ani o skan dowodu.. po prostu “nacisnął guzik” i odblokował..
    z jednej strony jestem wdzięczny “temu Panu”, że tak szybko załatwiliśmy sprawę, z drugiej zastanawiam się, po co chcą wnioski i skany dowodu, skoro odblokować (lub być może przejąć) konto może każdy, kto zadzwoni i trochę powyzywa? a dział, który powinien zajmować się odbieraniem wniosków i odblokowaniem kont nie robi praktycznie nic?
    no cóż.. pozostaje tylko pogratulować serwisowi o2 profesjonalnego podejścia do klienta i zabezpieczania jego interesów..

  26. Paweł – mógłbyś podać numer tej infolinii, ponieważ mam ten sam problem, a nie mogę nigdzie znaleźć innego kontaktu do o2 poza formularzem kontaktowym, a nie chcę dzwonić do sekretariatu spółki, bo to jedyny numer telefonu jaki udało mi się znaleźć na stronach o2

  27. Powitac, ja absolutnie nie mam zamiaru wysylac skanu dowodu osobistego, zalozylem nowego maila na yahoo.pl, zadnych reklam. Dziwnie podejrzana jest ta sprawa. Moim zdaniem warto zalozyc nowego maila, sam uzywalem Thunderbirda, wiec prawie wszystkie adresy mailowe odzyskalem.

  28. Witam ponownie,
    Wiem, że temat już niemalże wygasł, ale muszę się podzielić sytuację kuriozalną, która wczoraj mnie spotkała.
    Otóż wysłałem dokładnie 29.11.2012 skan dowodu i wniosek do o2 o zmianę hasła.
    Potem załatwiłem sprawę na infolinii i od 30.12.2012 cieszyłem się dostępem do poczty. Oczywiście poprosiłem także o unieważnienie wniosku.
    Jednak w dniu wczorajszym znów miałem problem z zalogowaniem się do poczty. Jednak zanim chwyciłem za telefon, coś mnie tknęło i wyszperałem wniosek o zmianę hasła. Wpisałem hasło, które na nim podałem i co się okazało? Działa!
    Zobaczcie co za farsa, o2 po miesiącu od załatwienia sprawy zmienia mi hasło bez jakiejkolwiek podstawy, bo jak zaznaczam wniosek unieważniłem.
    Tu niestety moja cierpliwość się kończy. Zamierzam tylko przenieść co ważniejsze wiadomości, zadzwonić na infolinię i zwymyślać ich od najgorszych, a następnie usunąć konto i wszystkie dane z o2.
    Pozdrawiam

  29. A ja nie próbowałem nic robić na skrzynce przez 2 miesiące
    … aż ostatnio wpadłem na pomysł żeby sobie sprawdzić. Weszło
    starym hasłem … bez żadnego wysyłania skanów.

  30. Utraciłem hasło do logowania się do; janekpks@tlen.pl-proszę o pomoc w tym temacie

  31. Ja tez utracilem konto – a tam mialem ważne rzeczy – na tym koncie.
    Powiedzcie mi – jak odzyskac konto (kingstown19951)?
    Prosilbym o pomoc.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: