20:31
23/9/2019

Od kilku dni piszą do nas klienci T-Mobile, którzy dostają nawet po kilkadziesiąt SMS-ów z “ciągiem cyfr i liter” od nadawcy podpisanego jako “INFO”. Ich wspólną cechą jest to, że mają iPhony…

Dostałem SMS-a z “hexami”

Oto przykładowa treść SMS-a:


Jak można zauważyć, jego zawartość to kodowanie heksadecymalne. Po zdekodowaniu mamy:

yREG-RESP?v=3;
r=779119582;
n=+48[NUMER_TELEFONU_KLIENTA_T-MOBILE];
s=025D89[...]3F10

Jak pisze jeden z naszych Czytelników, Bartek, którego dotknął ten problem (otrzymał dziś już ponad 30 takich SMS-ów) i który kontaktował się w tej sprawie z BOK-iem T-Mobile:

[Problem najprawdopodobniej dotyczy osób], które używają iPhonów a przeniosły (kiedykolwiek) nr do t-mobile z innej sieci. Nie mogą od kilku dni korzystać z iMessage i FaceTime. W dziale technicznym (2,40zl/minuta – to swoją drogą też dziwne) dowiedziałem się, że wiedzą o tym ale nic nie potrafią z tym zrobić.
Jasne, że można korzystać z innych komunikatorów, ale w tej sprawie dochodzi kwestia dodatkowych opłat. Otóż gdy iPhone próbuje uruchomić iMessage to wysyłany jest płatny request do UK a potem dostaje się na telefon już bezpłatnie SMSa że funkcja jest aktywna.
Jestem teraz zalewany tymi SMSami, a to oznacza że telefon ciągle śle płatne smsy do Anglii.

Ale być może wiele nie stracicie, jeśli takie SMS-y otrzymujecie, bo niektórym klientom (którzy w tej sprawie zwracają się do BOK-u), T-Mobile oferuje zwrot pieniędzy za SMS-y, które ich iPhone wciąż (przy każdym restarcie i próbie aktywacji iMessage) wysyła do UK:

Pani w t-m powiedziała że anulują te opłaty, tylko muszę pamiętać o tym żeby przed wystawieniem faktury zadzwonić do BOKu.

Dostałem takiego SMS-a — co robić, jak żyć?

Ponieważ nie wszyscy klienci T-Mobile z iPhonami otrzymali te wiadomości, dobrym tropem może być hipoteza jednego z Czytelników, że dotyczy to tylko “przeniesionych” numerów [EDIT: nie jest — po publikacji artykułu ustaliliśmy, że te SMS-y dostają także osoby, które od lat są w T-Mobile i nie przenosiły numeru]. Z jakiegoś powodu, SMS-y z UK docierają do klientów T-Mobile w formie zmodyfikowanej, nierozpoznawalnej przez iOS jako komunikat aktywacji usługi iMessage (poprawnie zbudowanego SMS-a system iOS nie pokazuje, po prostu wyskakuje komunikat, że “iMessage jest już aktywne”).

Jeśli więc otrzymałeś takiego SMS-a jak wyżej, a w ustawieniach iMessages widzisz taki komunikat:

…to zadzwoń do operatora i złóż reklamację, która — jeśli wierzyć konsultantce z BOK — spowoduje zwrot kosztów poniesionych na wysyłkę od kilku do kilkudziesięciu SMS-ów do Wielkiej Brytanii. I czekaj, aż T-Mobile i/lub Apple się dogadają i usuną tę usterkę, która modyfikuje “systemowe” SMS-y.

PS. Osób, które po otrzymaniu dziwnego SMS-a nie odczuwają niepokój jest sporo. Ciekawe ilu z nich pomyślało, że jest celem odgrzanego ostatnio Pegasusa ;)


Aktualizacja 24.09.2019, 09:27
Jeden z naszych Czytelników trafił na rozwiazanie tego problemu:

-- Wejdź w ustawienia i WYŁĄCZ iMessage
-- Wejdź w ustawienia i WYŁACZ Facetime
-- Zrestartuj iPhona
-- Włącza iMessage i Facetime

Dajcie znać, czy u Was poszło. Jeśli tak, ciężko winić za to sieć T-Mobile. Z drugiej jednak strony, tylko w tej sieci użytkownicy iPhonów skarżą się na ww. problem. 🤔

Przeczytaj także:


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

28 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Przerabiałem temat w sierpniu br. Przeniosłem nr z Plusa do TMobile. W porę po 3 SMS ach zorientowałem się, że jest lipa z usługą iMessage i ze pobierana jest kasa. Wyłączyłem wysyłkę SMS a wysyłkę i odbiór ustawiłem na konto icloud. Póki co SMS y nie są wysyłane iMessage działa. Trzeba jednak pilnować się przy restarcie ios i przy próbie aktywacji wybrać anuluj.

    Ciekawe w czym jest problem i kiedy z nim się uporają ….

    Pozdr Stachoo

  2. Chyba nie chodzi o przenoszone numery… jestem T-Mobile od prawie dwóch lat. Tak się jakoś stało, ze ostatnio zmieniałem iphona. I dokładnie wczoraj próbowałem aktywować nowego. I właśnie otrzymałem kilka takich smsow. Co dalej jeszcze nie wiem dziś pisze do BOK.

  3. Ale kto kradnie pieniądze za płatne SMS? Pan INFO .?

    • Nikt nie kradnie pieniędzy. Twój telefon wysyła SMS-y (więcej niż powinien) na brytyjski numer i to Cię kosztuje więcej niż powinno.

    • Szarlotki nie stać na utrzymanie wirtualnego numeru “aktywacyjnego” w PL?

  4. Niestety trop z przeniesionym numerem jest nieprawdziwy. Jestem adminem floty telefonów w firmie i zarówno mój numer jak i kilku użytkowników otrzymuje takie smsy, a numery w T-mobile mamy już od 5 lat. Dzieje się tak u każdego kto aktywuje nowy telefon prosto z pudełka lub wykonał przywracanie do stanu pudełkowego. Apple twierdzi, że to wina T-mobile, T-mobile z kolei twierdzi, że pierwsze słyszy o takim problemie i to wina ustawień telefonu. Ponieważ Firma, w której pracuje jest dość istotnym klientem dla operatora, po wielu rozmowach udało się założyć oficjalne zgłoszenie techniczne.
    Zobaczymy co z tego wyjdzie.

  5. Podobno T-Mobile pracuje nad problemem…ale wiadomo jak to jest, to wina Apple xX

  6. to nie błąd to feature :)

  7. T-mobile do czego nie przyznaje się ma duży problem. Robią upgrade i rekonfigurację infrasteuktury, która im nie idzie. Poza tym systemy do zarządzania kuleją.
    Wielu klientów w ostatnich dniach skarży się na niedocierające smsy i mmsy. To wszystko jest ze sobą związane.

  8. W końcu przegrali dwie wojny światowe. To zobowiązuje.

  9. U mnie znowu dodatkowych opłat żadnych nie stwierdzono. Pan z BOK-u sprawdzał wszystko kilkukrotnie i nie stwierdził żadnych dodatkowych kosztów poniesionych z tytułu wysłania tej wiadomości. Co ciekawe opisywany problem dla trójki konsultantów był kompletną “nowością”.

  10. Ale jak to? Przecież iPhone nie ma dziur w przeciwieństwie do Androida! Oszukaliście mnie!

  11. U mnie na szczęście nic takiego się jeszcze nie wydarzyło :)

  12. Wylacz shitFace i usuna shitBook, dwie najlepsze opcje dla osob ktorym pozostaly resztki mozgu.

    • Czemu ciągle używasz? :)

  13. Problem ten sam, sieć ta sama, tyle że w połowie października odbierałem mojego iPhone z reklamacji. Po odbiorze, zalogowaniu na moje konto, zacząłem dostawać smsy. Koszt SMSa ok 0,25zł, w sumie odebrałem około 25 SMSów. Po dwóch tygodniach otrzymywania smsów problem sam ustał.

  14. Na szczęście sieć Play na androidzie nie ma takich problemów.
    Ciekawe czy coś pomogłoby włożenie innej karty niż T-Mobile na czas aktywacji iMessage, a potem włożenie z powrotem T-Mobile.

  15. Ogólnie po aktualizacji iOS poszło i działa, ale co ciekawe T-Mobile nie chce z automatu anulować kosztów tych smsów wszystkim.
    Anuluje tylko wybranym.
    Odpowiedź na moją reklamację (co mnie w ogóle nie zdziwiło, bo jako jedyni w polsce pobierają za to kasę):

    “Analiza wykazała, że reklamowane opłaty z bieżącego cyklu rozliczeniowego naliczamy ze względu na smsy na numer 447786205094.
    Wyjaśniam, że jest to związane z usługą FaceTime, która generuje międzynarodowe wiadomości SMS na w/w numer. Jest to aplikacja urządzenia iPhone. Jej działanie opisane jest w instrukcji od Producenta. Instrukcja zawiera informacje, że ww. usługa może generować dodatkowe koszty. Umowa o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych nie określa działania aplikacji dostępnych na urządzeniu zakupionym podczas zawarcia umowy kupna-sprzedaży. Za owe usługi w całości odpowiada Producent. Jako Operator jesteśmy odpowiedzialni wyłącznie za prawidłowe realizowanie usług telekomunikacyjnych. Nie mam możliwości zablokowania naliczanych opłat. Dezaktywacja aplikacji FaceTime możliwa jest wyłącznie z pozycji aparatu.
    Tym samym nie stwierdzam nieprawidłowości w naliczonych opłatach.
    Wobec powyższych wyjaśnień nie mam podstaw do pozytywnego rozpatrzenia Pana reklamacji.”

    W zasadzie to w reklamacji im pisałem o co chodzi i na jaki numer, ale woleli to przeredagować i mi wytłumaczyć….

    • Zidentyfikowaliśmy problem i sprawa jest analizowana przez naszych ekspertów. Ze względu na to, że nie możemy jednoznacznie powiązać przyczyn problemu z naszą siecią, kontaktujemy się z naszymi partnerami by wspólnie pracować nad jego rozwiązaniem. Gdy tylko będziemy mieli więcej informacji na ten temat, przekażemy oświadczenie w tym temacie. Niezależnie od przyczyn problemu oraz mając na uwadze dobro naszych Klientów informujemy, że reklamacje odnoszące się do tej konkretnej sprawy dotyczące zwrot kosztów poniesionych na wysyłkę SMS-ów do Wielkiej Brytanii będą rozpatrywane pozytywnie – podaje biuro prasowe T-Mobile https://www.spidersweb.pl/2019/09/t-mobile-imessage-iphone-problem-sms.html

  16. […] „INFO” widnieją ciągi znaków heksadecymalnych. Wygląda to groźnie, a jak podaje portal niebezpiecznik.pl, po zdekodowaniu przykładowego SMS-a tego typu, można odczytać coś […]

  17. Może dlatego w T-Mobile nadal Watch’e LTE – opcji brak.
    Nie zdziwiłbym się.

  18. Miałem krótką nieprzyjemność z T-Mobile, kiedy skusiłem się na ich internet (rzekomo najszybszy i najdroższy na rynku) na kartę. Problemem z T-Mobile jest niesamowicie przestarzały system, który na każdym kroku się wywala. Do tego dochodzi obsługa klienta, która jeszcze ani razu nie potrafiła rozwiązać problemów z systemem T-Mobile – pomagały tylko konsultacje z innymi użytkownikami w internecie lub przeczekanie kolejnej awarii. Ze względu na podobne problemy jak opisane w tym artykule, z radością zamieniłem T-Mobile na coś innego. I po dwóch miesiącach bez T-Mobile, jestem bardzo zadowolony.

  19. mobilny “internet LTE” to zawsze będzie proteza internetu

  20. co robić? jak żyć?

    Mieć telefon na kartę. Mam taki od kilkunastu lat mimo że “stać” mnie na abonament. Każda tego typu sprawa zakończy się utratą max 100 zł.

  21. Nieźle – najbezpieczniejszy smartfon zhakowany smsami. Może są jeszcze smski do dzwonienia na numery premium. A o błędzie bootloadera nic nie chcecie napisać?

  22. Dziś rano nie było mozliwe żadne połączenie głosowe, a potem przyszedł komunikat o wylogowaniu z usługi iMessage inkoniecznosci ponownej aktywacji.
    Rachunek online kosztów nie pokazuje jeszcze.

  23. Aktualnie problem nadal występuje, po przeniesieniu numerów do T-mobile nie można aktywować imessages

  24. Mam analogiczny problem w Plusie – zakupiłem nowy telefon i w ciągu 3 dni dostałem 30 takich SMSów. Apple twierdzi, ze wina leży po stronie operatora. Plus odpowiada, że u nich wszystko jest ok.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: