19:11
11/12/2014

Jakiś czas temu, informowaliśmy na naszym Facebooku, że wpadka z brakiem BCC w mailingu zdarzyła się firmie Allegro. Poniżej o tym, jak zareagowały osoby, których adresy e-mail zostały ujawnione oraz o świetnym ruchu Allegro.

E-mail od Allegro, od którego wszystko się zaczęło

E-mail od Allegro, od którego wszystko się zaczęło

Jak widać, pracowniczka Allegro ujawniła 430+ adresów e-mail sprzedawców, a ci — jak to sprzedawcy — momentalnie wykorzystali okazję do reklamowania swoich produktów “odpowiadając wszystkim” np. w taki sposób:

Zlepek maili odpowiedzi

Zlepek maili odpowiedzi, fot. czytelnik

A oto reakcja Allegro:

unnamed-3

Tu warto podkreślić, że już w dzień po feralnym mailingu, Allegro zgłosiło gotowość do zakupu książek i poprosiło internautów o wskazanie odpowiedniej placówki, która miałaby zostać obdarowana.

PS. Jak na razie, ze znanych firm, które popełniły tego typu wpadki, tylko STS ani nie przeprosiło, ani nie kupiło książek (tak, to ci, których VaGla podejrzewa o lobbing w kwestii cenzury internetu). STS nie jest jednak odosobnione w takim podejściu, bo na tapecie mamy obecnie także wpadkę organizatorów konferencji DevOps Days, którzy w ciekawy sposób podeszli do obsługi incydentu związanego z przypadkowym ujawnieniem e-maili uczestników konferencji, przekazanych — jak podnoszą uczestnicy konferencji, bez ich zgody — jednemu ze sponsorów, firmie IBM (o tym niebawem).


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

16 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Na Waszym profilu na FB zobowiązali się również do przelania pieniędzy na schronisko dla psów! Jestem ciekaw czy dotrzymają słowa.

  2. Jak widać mylą się i najlepsi :-)
    Reakcja Allegro jak najbardziej prawidłowa, bez ‘wykręcania się sianem’.

  3. Ja tak zapytam poza tematem, kto to jest TechniKal Support Specialist? (patrz stopka pierwszy e-mail). Ja wiem, że mamy manię używania zagranicznych nazw… ale to jest niemiecko-angielskie?

    • TechniKal to spolszczenie ;)

    • Zapytałem Panią o to samo bo byłem na tej liście :D Zmieniła na Polską wersję :)

  4. Przykre jest, że część dużych organizacji nie potrafi wyjść honorowo z takich sytuacji i ponieść odpowiedzialność za swoich pracowników. Gratulacje dla Allegro, takie incydenty zdarzają się, ale dzięki świadomości i chęci dzielenia się swoimi błędami będą one coraz rzadsze.

  5. tez dostalem kiedys z Top English School na liscie ponad 170 adresow ale to z maja 2013 wie nie bede zawracal glowy :)

  6. “Ogólnie to ja osobiście współczuję czasem Panią które te maile odpisują. Czasem czeka się po 2-3dni na odpowiedzieć…” Nie jestem grammar nazi, ale to mnie rozwaliło.

  7. “ze znanych firm” to może i tak. Ale ilu jest tzw. Januszy Biznesu, którzy robią to nagminnie i pouczenie ich daje tylko taki efekt, że reagują agresją, bo firma jest na tyle niszowa, że nie zależy im na wizerunku. Z miesiąc temu wysyłałem taką reakcję do Niebezpiecznika nawet.

  8. “Dziś narodziła się nowa świecka tradycja” czy jakoś tak :)
    Reakcja bardzo dobra.

  9. No nieźle. Pierwszy pozytywny przypadek. Kasa pewnie pójdzie z wewnętrznego funduszu promocji (wizerunek) lub rezerwy, co ma każda większa firma. Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony, bo niestety w Polsce praktyki są zupełnie inne, ale nie tylko. Sony po ujawnieniu danych klientów idzie w zaparte i dalej się sądzi niczym kamikaze.

  10. Nie wiem czy się cieszyć czy smucić. Z jednej strony dostałem darmowy rok abonamentu a biblioteka książki, a z drugiej mój mail poszedł w świat.

    • czyli co? mają ukamieniować zarząd, pracownicę, która popełniła błąd, zamknąć działalność, czy co? a może cofnąć czas i naprawić błąd, albo usunąć z internetu twój mail?

    • Art. 363. Sposoby naprawienia szkody
      § 1. Naprawienie szkody powinno nastąpić, według wyboru poszkodowanego, bądź przez przywrócenie stanu poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. Jednakże gdyby przywrócenie stanu poprzedniego było niemożliwe albo gdyby pociągało za sobą dla zobowiązanego nadmierne trudności lub koszty, roszczenie poszkodowanego ogranicza się do świadczenia w pieniądzu.

      Mogą zapłacić za pensje pracownika który będzie oddzielał spam od chcianej poczty.

  11. Od wpadki STS zaprzestałem tam grać, a jak dowiedziałem się o prawdopodobnym lobby cenzury sieci wywaliłem to coś z zakładek w przeglądarce, czyszcząc kompletnie historię związaną z nimi.
    Tak się nie robi. Za błędy trzeba w pewien sposób płacić. To nie są dzieci.

  12. Dlaczego podajesz artykuł z “Ustawy o szczególnych warunkach SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ oraz o zmianie KC “?

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: