22:09
9/6/2014

W tym tygodniu, w ramach naszego cyklu Poniedziałek z Prawnikiem zajmujemy się problemem, który zgłosiło nam wielu czytelników na przestrzeni ostatnich paru tygodni — chodzi o spamerskie SMS-y nagabujące o przeniesienia numeru do sieci T-Mobile.

Spam od T-Mobile

Telefoniczny spam od T-Mobile

SMS-y tej postaci dostają wszyscy posiadacze telefonów komórkowych w Polsce, niezależnie od tego w jakiej są sieci (i nie tylko z numeru 664078481, inne numery jakie podawaliście to: 664078480). T-Mobile na swoim oficjalnym fanpage’u tłumaczy, że numery na które wysyła te treści są “generowane losowo”:

Bartek_Michalak_-_Dostaję_sms_z_numeru_664078480__Ja_się_pytam___

Poniżej prezentujemy pytanie od jednego z naszych czytelników, którego dotknął problem niechcianych wiadomości SMS, oraz odpowiedź Jarosława Góry, adwokata, szefa departamentu Nowych Technologii i IP w kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy, autora ipbloga.

Czytelnik: Jestem abonentem sieci telefonii komórkowej w firmie X. Przed chwilą dostałem smsa od firmy T-Mobile o zgodę na przesłanie oferty. Numer nie zarejestrowany, prepaidowy.

Firma T-Mobile w odpowiedzi na moje pytanie skąd mają numer odpisała:
Luk, numery są generowane losowo. Jeśli nie jesteś zainteresowany, prosimy o zignorowanie smsa.

Ile ludzi tyle opinii, jedni twierdzą, że jest to spam, inni nie, bo nie zawiera oferty. Jednakże jest to niezamówiona przeze mnie oferta z (w mojej opinii) kiepskim wytłumaczeniem wylosowania numeru.
Pomożecie?

Jarosław Góra: Pomożemy! Chociaż trochę strach odpowiadać, bo znów pojawią się głosy, że wpis nic nie rozstrzyga tylko wskazuje, że różnie można do sprawy z prawnego punktu widzenia podejść. Niestety (albo stety) taka jest właśnie specyfika problemów prawnych, że bardzo często nie sposób jednoznacznie wskazać na rozwiązanie problemu i dopiero sąd przyznałby rację jednej z wykluczających się opinii.

W każdym razie ja zgadzam się z czytelnikiem, że otrzymał od operatora niezmówioną informację handlową, a więc popularny spam. Jak zapewne wszyscy wiedzą zgodnie z art. 10 w zw. z art. 24 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, ale również poprzez np. SMS-y.

Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny. Wymóg uzyskania wcześniejszej zgody odbiorcy na otrzymanie informacji handlowej przekazywanej środkami komunikacji elektronicznej oparty jest na podejściu określanym jako tzw. system opt-in. Co ważne, zgody nie można domniemywać. Działanie, o którym mowa wyżej, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.

Jak zatem uzyskać taką zgodę? Ustawodawca ograniczył się do wskazania jedynie przykładu, iż może to nastąpić poprzez udostępnienie identyfikującego odbiorcę adresu elektronicznego. Może to nastąpić jednak w jakikolwiek sposób, byle osoba udzielająca zgodę wiedziała co robi i nie była do niczego przymuszana. Może sama przesłać taką zgodę, może wpisać w odpowiednim miejscu swój adres lub numer telefonu, zaznaczyć odpowiedni „kwadracik”, akceptacja regulaminu, gdzie przesyłanie tego rodzaju informacji stanowi swojego rodzaju wynagrodzenie za świadczenie darmowych usług, np. dostępu do sieci lub darmowego konta pocztowego itp. Zgoda nie może zostać natomiast „doczepiona” do innego oświadczenia, np. zgoda na przetwarzanie danych osobowych powiązana ze zgodą na otrzymywanie informacji handlowych.

Jaki może być jej zakres, poza który późniejszy nadawca wiadomości zawierających informacje handlowe nie powinien wykraczać? Zgoda może zostać udzielona w wąskim zakresie – w stosunku do konkretnego podmiotu i konkretnego towaru lub usługi – jak i w szerokim zakresie (blankietowa) – w stosunku do konkretnego podmiotu, jak i jego „partnerów biznesowych” i wobec jakichkolwiek towarów lub usług. Ten drugi rodzaj zgody powoduje, że tracimy w praktyce kontrolę nad całym zjawiskiem i otrzymujemy następnie wiadomości od innych podmiotów, niż ten, któremu bezpośrednio udzieliliśmy zgody, bowiem firmy handlują tego rodzaju bazami danych z „podpiętymi” zgodami na przesyłanie informacji handlowych.

W praktyce spotykamy różne sposoby na uzyskanie zgody, jak i na obejście tego wymogu. Jednym z nich jest właśnie działanie polegające na uprzednim przesłaniu pytania, czy odbiorca wyraża zgodę na otrzymanie wiadomości zawierającej informacje handlowe. Pytanie takie może już precyzować, że chodzi np. o najnowszy toster firmy X, albo że chodzi po prostu o nowy produkt firmy Y.

W pierwszym przypadku nie mam wątpliwości, że tak sformułowane pytanie samo w sobie zawiera już informacje mającą charakter handlowy i uznać należy je za spam. Podobnie zdaje się sądzą również inni przedstawiciele doktryny. Drugi przypadek jest bardziej kontrowersyjny i część komentatorów uważa, że tego rodzaju zapytanie jest dozwolone, natomiast ja uważam, że mamy w takich przypadkach do czynienia ze spamem, bowiem w samej wiadomości pojawiają się informacje dotyczące firmy. Być może to zbyt daleko idące, ale tak właśnie uważam.

Powyższe sprowadza się do rozstrzygnięcia, jakie informacje można uznać za mające charakter handlowy, a jakie takiego charakteru nie mają. Tak jak pisałem wyżej spotkać można różne opinie w tym temacie, w mojej ocenie natomiast za informacje handlowe uznać należy wszelkie informacje dotyczące towarów, usług, jak i samego podmiotu, które je oferuje lub reklamuje.

Kiedyś poruszyłem temat spamu na blogu (por. więzienie za spamowanie oraz mailing i newslettery — o czym pamiętać.

Jarosław Góra

Jarosław Góra

Jarosław Góra, absolwent UJ, fascynat kwestii związanych z twórczością i nowymi technologiami. W pracy zawodowej rozwija specjalizację IP oraz zajmuje się prawem funkcjonującym w otaczającej nas cyberprzestrzeni i kwestiami związanymi z dowodami elektronicznymi i informatyką śledczą. Stara się burzyć utarty do przesady poważny i nudny obraz adwokata.

Aktualizacja 25.07.2014
Jeden z naszych czytelników otrzymał odpowiedź w tej sprawie od UKE:

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na przesłaną przez Pana w dniu 10 czerwca 2014 r. korespondencję e-mail do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (dalej również jako: „UKE”) w sprawie dotyczącej przesyłania przez T-Mobile Polska S.A. (dalej jako: „T-Mobile” lub „Spółka”) niezamówionej informacji handlowej, w treści poniżej uprzejmie wyjaśniam, co następuje.

W związku z licznymi wnioskami o interwencję Prezesa UKE dotyczącymi wysyłania przez T-Mobile na telefony komórkowe użytkowników końcowych wiadomości tekstowych (SMS) z zapytaniem o wyrażenie zgody na kontakt marketingowy w celu prezentacji usług Spółki Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej dokonał szczegółowej analizy treści otrzymanych wniosków, a także stanu prawnego w zakresie prowadzenia marketingu bezpośredniego przy użyciu środków porozumiewania się na odległość.

W wyniku dokonanej weryfikacji wniosków Prezes UKE podjął czynności w celu wyjaśnienia, czy działania T-Mobile naruszają przepis art. 172 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r. poz. 243, t.j. dalej jako: „Prawo telekomunikacyjne”) poprzez wykorzystywanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, bez uzyskania wymaganej prawem zgody abonenta lub użytkownika końcowego.

W ramach przedsięwziętych działań Prezes UKE m.in. zwrócił się do T-Mobile o szczegółowe wyjaśnienia dotyczące treści przeprowadzonej akcji, jej zakresu, środków, którymi T-Mobile posłużyła się przy jej realizacji, a także adresatów akcji oraz wyrażonych przez użytkowników końcowych zgód na kontakt marketingowy. W przypadku, gdy w wyniku działań przedsięwziętych w ramach interwencji podjętej przez Prezesa UKE okażę się, iż akcja rozsyłki zapytań o zgodę na kontakt marketingowy przeprowadzona przez T-Mobile stanowiła naruszenie przepisów Prawa telekomunikacyjnego, Prezes UKE podejmie z urzędu działania niezbędne do wyeliminowania nieprawidłowości w ramach posiadanych kompetencji.

W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801-900-853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub 22 534-91-74 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu 08:15 – 16:15.

z poważaniem
Łukasz Puchała

Specjalista
Centrum Informacji Konsumenckiej
Urząd Komunikacji Elektronicznej


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

112 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Czyli zgłosić sprawę do GIODO czy Prokuratury?

    • Do UOKiKu takie sprawy się kieruje

    • Myślę że jedna osoba nic nie wskóra musiało by być to masowe zgłoszenie.

  2. Dzięki za odpowiedź na moje pytanie!
    UKE się zainteresowało i będzie interweniować.

    • jakby UKE czy jakiś inny urząd potrzebował więcej zgłoszeń to dajcie znać. Wraz z instrukcją, jak takiej skargi dokonać.

    • http://www.uke.gov.pl/kontakt/
      Tutaj można zgłaszać skargi

  3. Ja jak kupiłem starter T-Mobile, to z pierwszy sms jaki przyszedł był z namową do przejścia do Play.

  4. Jak postępować w przypadku, kiedy spamerem jest spółka zarejestrowana na Cyprze?

  5. a oni nie rozsyłają tego tylko do klientów byłego alior sync?

    • No właśnie?:> Troche dziwne to losowanie, że na ~5 numerów nie przyszło a tylko na ten podany syncowi.

    • Nie. Nigdy nie byłem klientem alior sync, a smsa dostałem.

    • też nie byłem w alior sync i dostałem ten spam

    • Nie byłem klientem tego banku a SMSa też dostałem.

    • Za sprzedażą ratalną w sklepach internetowych itp. (również Allegro) stoi często Alior. Do mnie na trzy numery przyszło tylko na ten który jest zarejestrowany na Allegro (i brałem coś tam kiedyś na raty).

    • Jestem w Virgin Mobile, w sieci, która słynie z elastycznej oferty oraz braku zbędnych wiadomości. Otrzymałem tego SMS-a od T-mobile, uznałem to za podszywkę, aby wyłudzić ode mnie pieniądze, ale najwyraźniej… to była prawda. Szkoda, bo uważałem T-mobile za naprawdę dobrego operatora. :(

    • Ja dla odmiany mam konto w byłym Alior Sync i żadnego SMSa z t-mobile nie dostałem. Zatem ten trop wydaje się być fałszywy.

    • Osobiście dostałem SMSa na numer telefonu w Plusie, który założyłem jakieś pół roku temu i jedynymi osobami, które go posiadają są moi rodzice i narzeczona. Nie zdążyłem podać tego numeru nigdzie w sieci, a przy podpisywaniu umowy z Plusem od razu cofnąłęm wszelkie zgody marketingowe. Więc raczej nie dotyczy to (byłych) klientów Aliora.

  6. Numery nie są wybierane losowo (przynajmniej według mnie). Kilka dni temu dzwoniłem do kolegi, który posiada swój numer w T-Mobile. Po 5 minutach dostałem SMS z zapytaniem czy nie chciałbym przenieść numeru do nich, chociaż od 8 lat mam w Orange i nigdy wcześniej nie dostałem takiego zapytania. Przypadek? Nie sondze :>

  7. Może warto sprawą zainteresować np. UKE http://www.uke.gov.pl/kontakt/ aby sprawdził, czy aby na pewno nie łamie to prawa, w szczególności:

    Ustawa Prawo telekomunikacyjne
    Art. 172.
    1. Zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.

    Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    Art. 10.
    1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

    • Dokładnie to samo pomyślałem. Na dodatek w 2011 roku Prezes UKE nałożył na PTC karę w wysokości 5 000 000 zł za niewypełnienie obowiązku uzyskania zgody abonentów lub użytkowników końcowych sieci telekomunikacyjnej PTC na używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego… szczegóły tu: https://www.uke.gov.pl/nalozenie-kary-pienieznej-na-ptc-7417

    • Skarga jest już złożona, właśnie dostałem informację od UKE aby uzupełnić wskazane dane bo sprawa została przez nich przyjęta.

  8. jeszcze jest jakiś nr z 0000, po 20 powiadomień dziennie…
    Że aż musiałem powiadomienia że ktoś dzwonił wyłączyć

  9. Witam!
    Jakiś czas temu również dostałem sms, odpowiedziałem “formułką” na spam która zamieszczaliście, nie dostałem odpowiedzi z numeru. Na FB mimo skierowania również prośby o informacje dlaczego dostałem tą wiadomość oczywiście odpowiedź numer generowany losowo, na następne pytanie a raczej prośbę(z mała groźbą ;) ) pokazanie mojej zgody etc. już odpowiedzi brak… Wujek Google wskazuje że numer nadawcy jest bardzo nachalny z tymi sms i wcale nie jest jakimś botem tylko osobą która oddzwania itd.
    Żal dla operatora za nie panowanie nad przedstawicielami handlowymi i zbywaniem odpowiedziami niezgodnymi z prawdą…

    • Wyraź zgodę, a jak oddzwoni to… ;-)

    • … poproś, żeby chwilę poczekał i zostaw gdzieś telefon na pól godziny ;-)

  10. Też dostałem takiego smsa i myślałem, że dostali je tylko klienci dawnego alior syncu (teraz t-mobile usługi bankowe). Wygląda mi to na dosyć desperackie posunięcie ze strony T-Mobile.

    • też otrzymałem, jakoś dzień po przejęciu aliora…

  11. A co zrobić, gdy na telefon stacjonarny czasem po kilka razy dziennie są różne telefony z ofertami/badaniami i wszelkimi bzdurami. Jak również często po prostu gdy podniesie się słuchawkę jest sygnał tak jakbym ja gdzieś dzwonił..

  12. Ja też wyskoczyłem do nich z “Skąd szanowne T mobile ma mój nr z pleya i jakim prawem wysyła od mnie smsy z propozycją przejścia do Waszej sieci?”

    W odpowiedzi dostałem:
    “T-Mobile PL Numery są generowane losowo. To nie jest propozycja przejścia ale kontaktu. Jeśli nie jesteś zainteresowany – zignoruj ją”
    Poprosiłem o jakąś podstawę prawną do rozsyłania tego syfu, ktoś życzliwy podesłał
    “Jan Kowalski Prawo telekomunikacyjne
    Art. 172.
    1. Zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.
    Art. 209.
    1. Kto:
    25) nie wypełnia obowiązków uzyskania zgody abonenta lub użytkownika końcowego, o których mowa w art. […] 172-174,
    – podlega karze pieniężnej.”

    Wydawałoby się prawda przynajmniej z tego co sieć mi wyrzuciła w odpowiedzi.

    • Własnie miałem o tym paragrafie pisać. Mało osób o nim wie, myślę że warto by było przeanalizować jego działanie w tym cyklu.

      Z reguły rzucenie nim pomaga nawet na firmy dzwoniące natrętnie po kilka razy mimo odmawiania.

  13. Ja niedawno wysłałem maila z pytaniem w tej sprawie na adres porady@dlakonsumentow.pl (http://www.konsumenci.org/pomoc-konsumencka,konsumenckie-centrum-e-porad,2,25.html)

    Oto odpowiedź jaką otrzymałem:

    Zgodnie z treścią art. 66 kodeksu cywilnego oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.

    Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku nie stanowi jednak o ofercie, a o informacji handlowej. Przesłanie niezamówionej informacji handlowej może stanowić wykroczenie bądź czyn nieuczciwej konkurencji.

    Informacją handlową zgodnie z treścią ustawy jest każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi.

    Zakazane jest przesyłanie informacji handlowej niezamówionej oznaczonemu odbiorcy, jednakże informacja handlowa powinna zawierać (art. 9 ustawy) :
    1) oznaczenie podmiotu, na którego zlecenie jest ona rozpowszechniana, oraz jego adresy elektroniczne,
    2) wyraźny opis form działalności promocyjnej, w szczególności obniżek cen, nieodpłatnych świadczeń pieniężnych lub rzeczowych i innych korzyści związanych z promowanym towarem, usługą lub wizerunkiem, a także jednoznaczne określenie warunków niezbędnych do skorzystania z tych korzyści, o ile są one składnikiem oferty,
    3) wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na określenie zakresu odpowiedzialności stron, w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia.

    Aby uznać daną informację za informację handlową powinna ona zawierać wszystkie powyżej wskazane elementy.

    Pan nie otrzymał żadnej informacji, a zgodnie z treścią ustawy zapytanie o to, czy wyraża Pan zgodę na jej udzielenie.

    • powinna zawierać != musi zawierać

  14. Do mnie w ub. tygodniu zadzwonił konsultant z z tmobile w dwóch sprawach. Pierwsza to superoferta(nie przyjąłęm), druga to prośba o podanie numeru do osoby która nie jest w tmobile, po to by konsultanci skontaktowali się z nią i przedstawili ofertę przejscia – nie podałem
    Ale praktyka jeszcze bardziej chamska niż losowość bo wygląda to jak wyrażanie zgody na wysyłanie informacji handlowych do innej osoby(?!)

  15. […] za spam. Zachęcam do zapoznania się z artykułem opublikowanym przez ten portal pod tym adresem https://niebezpiecznik.pl/post/czy-zgadzasz-sie-na-kontakt-w-celu-przeniesienia-numeru-do-t-mobile-po…. Mam tylko nadzieję że liczne głosy niezadowolenia dotrą do T-Mobile który to zaprzestanie […]

  16. T bawi się w jehowych xD Jehowy-mobile

    • Coś jakby tak, tyle że Jehowi dotrzymuje słowa.

  17. Niechciane telefony – zwykle słychać szum w słuchawce jakby ktoś łączył z krańca świata lub z hali targowej.
    Krótkie pytanie wystarcza – Czy to reklama ? i zwykły naganiacz rozłącza się, pojedyncze przypadki osoby w skali kilkudziesięciu ciągnęły twardo dalej wyuczony tekst.

    TAki sms dostałem w momencie przejścia do nju z play (ostatni miesiąc na karcie tymczasowej Play) przypadek……. ktoś się dzieli wiedzą ? :F ?

  18. Ja otrzymałem powyższego SMS na telefon, zadzwoniłem do nich z pytaniem skąd mają mój nr i kiedy wyraziłem zgodę, pan który ze mną rozmawiał powiedział że pewnie mój operator wysłał mi takiego SMS (według tego konsultanta mój operator nakłania mnie do przejścia do konkurencji). Mimo to pod moim naciskiem przyjął zgłoszenie aby sprawdzić kiedy i jak wyraziłem zgodę na taką komunikację, sprawdzenie miało trwać do miesiąca, po prawie miesiącu dzwoniąc do T-Mobile usłyszałem że moje zgłoszenie zostało zamknięte i że zostanie napisane nowe i znów 30dni. Nie dawno otrzymałem takiego samego SMS na inny nr, wtedy na infolinii dowiedziałem się że nr są losowane i że jest to według nich zgodne z prawem.

  19. W mojej rodzinie jest kilkanaście telefonów. Karty są w różnych sieciach. Na wszystkie numery przyszedł dokładnie ten sam SMS w ciągu ostatnich tygodni… Moim zdaniem te numery nie są generowane losowo tylko wiadomość ta jest wysyłana na wszystkie możliwe numery po kolei!

    • A jakaż to różnica? Weźmy numery od 600 000 000 do 610 000 000, wrzućmy je worka i losujmy :)

  20. Ja ostatnio napisałem pismo do UKE w tej sprawie, to mnie zbyli, że to nie jest żadna informacja handlowa i nie są w stanie pomóc, bo wszystko jest zgodne z polskim prawem. Szlag człowieka trafia…

  21. Ja pamiętam jak po podpisaniu umowy z T-mobile, następnego dnia zadzwonił od nich do mnie konsultant i usiłował mi sprzedać kolejną umowę.

  22. Odpisałem TAK, bo chciałem sobie uciąć pogawędkę z konsultantem – nikt nie zadzwonił od 3 tygodni. I to jest dowód, że to zwykły spam.

  23. Też otrzymałem taki sms, numer jest generowany losowo. Mam taki sam jak moja dziewczyna z tym, że ona ma ostatnią cyfrę inną (+1). Ja otrzymałem sms rano, ona wieczorem. Oboje jesteśmy w play…

  24. każda sieć komórkowa sprzedaje informacje o swoich numerach. Możesz w ten sposób zamówić sobie weryfikację bazy klientów. Informacje które są udostępniane: czy numer był przeniesiony, kiedy był ostatnio dostępny, w który miejscu był/jest zalogowany itd.
    Dane wyciągasz sobie za pomocą interfejsu i dostajesz zwrotkę w xml i kosztuje kilka gr/nr

  25. Orange też wysyła takie bzdury z numeru 6500 na telefony T-mobile:

    “Czy zgadzasz się na kontakt doradcy w celu przedstawienia oferty Orange dla klientów przenoszących numer? W przypadku zgody odpowiedz OK na ten SMS”

  26. Pamiętam tego SMSa, jestem w Orange. Co ciekawe, jakiś czas później mój znajomy z T-Mobile dostał identyczną wiadomość, ale z namową do przejścia do Orange. Dzwonie do niego często. Czyżby Orange skopiowało T-Mobile?

  27. Prawda jest taka iż podpisując umowę prawie zawsze świadomie/nieświadomie zgadzamy się na to iż operator ma nam prawo wysyłać smsy marketingowe z ofertami i innymi duperelami. Co do prepaidów to np rejestrując się na stronie operatora w celu dostępu online czy też rejestrując karte w celu możliwości przywrócenia np numeru po zagubieniu telefonu też zgadzamy się na te sms kożystając z wielu usług obniżających koszty “promocyjne” np 600sms za 5zł w regulaminie usługi zawarte są często takie zgody więc tak naprawdę o ile nie zgłosimy sami aby takie sms nie przychodziły to operator do końca życia nawet jak przeniesiemy numer do innej sieci ma nam prawo wysyłać takie smsy. Rezygnacja z takiego spamu może nam uniemożliwić korzystanie z odpowiednich promocji. Jeżeli użytkownik np prepaida świadomie poprosi o rezygnacje z tego typu sms powrócą one wraz ze zmianą tzw taryfy którą zmienimy dobrowolnie gdyż np w nowej taryfie mamy niższe połączenia za minutę. Dlatego też to walka z wiatrakami, straszenie iż odejdzie się do innego operatora nic nie zmieni gdyż obecny “były” w przyszłości operator ma nadal prawo sms nam wysyłać dodatkowo nowy operator będzie na wysyłał też tego typu sms. Dodatkowo często mylone są sms od operatora z smsami od innych firm na które zgadzamy sie poprzez podanie numeru telefonu w internecie sklepie internetowym itd. albo po prostu zgadzamy się wysyłając sms premium na wróżki, konkursy, tapety, dzwonki i wiele innych opcji. Z tym ostatnim możemy wygrać jedynie przez nie wysyłanie nigdy twgo typu smsów nie podawanie numeru telefonu, albo przez dokładne zapisywanie treści daty godziny i numeru odbiorcy i zgłaszanie do operatora prośbę aby ten w waszym imieniu zgłosił się do firmy realizujące sms i zaprzestaniu subskrybcji. Co nie następuje od razu tylko z czasem gdyż może nasz numer jest zapisany w kilu kampaniach do przodu na tego typu smsy. Pamiętać należy też o tym iż niezależne firmy mają zapisany numer a nie właściciela sms więc gdy kupimy nowy numer może się zdarzyć sytuacja w której poprzedni użytkownik numeru był maniakiem takich smsów i jest zapisany w różnych firmach i jako nowy użytkownik otrzymujemy te smsy w spadku razem z nowym numerem.

    • Dobra, ok, ale to nie może być tak, że ja np. udostępniam moje dane operatorowi, a on już DALEJ sprzedaje te dane do 1000 firm. Właśnie w ten sposób działa spam, dajesz operatorowi “wolną rękę”, że może sobie robić z tymi danymi co chce, a to samo w sobie jest chore.

    • Od ponad 10 lat mam prepaida w plusie, kartę zarejestrowaną i wszystkie zgody zabronione, kilkukrotnie zmieniałem taryfy. I nigdy nie dostałem SMS-em od operatora żadnych ofert handlowych (raz ktoś zadzwonił, kazałem tej osobie sprawdzić moje zgody i rozmowa szybko się zakończyła). Ale co innego firmy trzecie te spamują.

  28. czytam “.. ślązak, zakapior w spódnicy ..” –> stwierdzam: idę spać, poczytam jutro

  29. Jestem w sieci T-Mobile i taki spam okresowo otrzymuję od Orange. Uważam więc, że to walka z wiatrakami. T-Mobile też mi przysyłało spam. Zrobiłem awanturę i przestali, ale na infolinii pani powiedziała “tu jest zaznaczone, że można panu wysyłać, więc musiał się pan zgodzić”. Ja oczywiście takiej zgody nie dałem ale nikt z abonentów nie ma wpływu, co “zaznacza” w swoim programie operator. Wszystko to powoduje u mnie poczucie, iż operator któremu płacę jest w stosunku do mnie nieuczciwy. Dlatego po ustaniu okresu umowy, przechodzę na prepaid. :)

  30. Też otrzymałem taką ofertę, ale smsa zignorowałem. Nie planowałem przejścia do innej sieci, a teraz wiem że nawet jak będę planował to T-Mobile ominę szerokim łukiem.

    T-Mobile wysyłające bez zgody SMSy to jeszcze nic, bo taki SMS trafi się raz na jakiś czas. Co powiecie na Pure, które kilka lat po odejściu od nich ciągle wysyła spam w SMSach i e-mailach? Oczwiście w piśmie wypowiadającym im umowę zawarłem formułkę informującą że cofam wszelkie zgody, które udzieliłem podpisując umowę. Za każdym razem przypominam im o tym oraz “wypisuję” się z list mailingowych. Oni są tak beszczelni, że listy osób z cofniętymi zgodami sprzedają innym firmom, które to dopiero od zaspamowanych osób dowiadują się o tym.

    • To wtedy faktycznie przesada, ja po zignorowaniu nie dostawałem kolejnych smsów, także osobiście jakoś specjalnie się tym nie przejmowałem

    • Zgody to zgody, a brak kompetencji pracowników, wprowadzanie w błąd co do chociażby wykorzystanego transferu (mam od nich internet). Czy też informacja że przekroczyłem limit a okazało się że to były problemy techniczne…
      W tej sieci potrafią się nawet pomylić na swoja korzyć przy wystawianiu faktury.

  31. Wszystko fajnie, ale czegoś nie rozumiem…
    Skoro numery są losowane, to dlaczego mam do nich dzwonić i zastrzec dany numer?
    Czy to znaczy, że po każdym losowaniu najpierw sprawdzają, czy klient numeru nie zastrzegł i potem wysyłają lub nie?
    Kłamią w żywe oczy…

  32. Ja mam numer w Play i dostałem podobne info o przeniesieniu własnie do Play z numeru +48788719053

    Treść:
    “Czy zgadzasz się na kontakt doradcy w celu przedstawienia propozycji przeniesienia numeru do PLAY? Już kilka miesiecy przed koncem obecnej umowy mozesz przeniesc do naszej sieci. W przypadku zgody odpisz TAK na ten SMS (opl. wg cennika)

  33. Podobne smsy dostawałem również od innych operatorów, ale nie wyrażało się zgody (ignorowało się wiadomość) i więcej tego typu informacji potem nie dostawałem.

  34. To jest jakiś absurd. Z tego wynika, że jak sobie będę generować losowo e-maile i wysyłać na nie pytanie “Czy zgadzasz się na kontakt doradcy w sprawie najnowszych niebieskich pigułek firmy Stojex”, to nie jestem spamerem.

  35. czytam i czytam i nie do końca wiem o co tyle szumu, to burza w szklance wody. Mam młodą firmę ,która działa od początku roku i zapytań o przesłanie oferty mam kilka, kilkanaście dziennie, drażni mnie to niemiłosiernie ,ale rozumiem tą strategię, bo w jaki sposób mają dotrzeć do mnie, tak samo operatorzy, którzy działają na naszym rynku. Dostałem smsa i go “olałem” i wszystko. wyraźnie było napisane – jeśli chcesz to odpisz…Ja również,aby dotrzeć do klienta dzwonię do niego i pytam czy jest zainteresowany. Nie wszystko działa na zasadzie “jeśli chcesz to se znajdź”. To moje zdanie . Oczywiście Chciałbym mieć totalny spokój,anonimowość itp ale to nazywamy odizolowaniem od społeczeństwa i w naszym Państwie to raczej niemożliwe.

  36. Walczenie ze spamem w Polsce to jest walka z wiatrakami – non stop dostaję na mail spam od różnych firm, które sobie kupiły mój adres od firmy “polish yellow pages”, która z kolei skąd ma mój adres mail (prywatny) nie wiem i się nie dowiem bo żeby się dowiedzieć musiałbym skierować sprawę do sądu. Zapytałem wyraźnie w jaki sposób i z jakiego źródła pozyskali mój adres (w taki sposób żeby uzyskać moją zgodę na jego przetwarzanie) to jedyne co mi odpisali to, że “z ogólnodostępnych źródeł” i, że mój adres niby należy od przedsiębiorstwa, a nie byli w stanie określić, że faktycznie należy do osoby fizycznej. Jak im napisałem zapytanie, że w takim razie jeśli nie byli w stanie określić, że należy do osoby fizycznej to na jakiej podstawie określili, że to adres “firmowy”, bez numeru NIP, KRS, REGON, nazwy firmy czy czegokolwiek innego co identyfikowałoby mnie jako przedsiębiorcę… I na to już odpowiedzi brak a jedynie formułka, że “jak mi nie pasuje to wyślij oficjalne pismo pocztą”.

    Telefony i smsy ze spamem to samo – “skąd macie w ogóle ten numer?”, odpowiedź, że “został losowo wybrany”. I tyle, możesz im naskoczyć. Mogę oczywiście wnosić skargi, zażalenia i nawet iść do sądu, tylko co z tego? W najlepszym razie usuną mój numer z bazy, ale firmy, które już go zdążyły wcześniej zakupić nadal będą mi wysyłać śmieci. Prawo telekomunikacyjne jest po prostu chore. Dopóki nie będzie poważnych kar (tak od ręki z milionik od każdego tego typu zgłoszenia) to ze spamem się NIE WYGRA bo prawo telekomunikacyjne mu sprzyja. Procedury są długie, a kary żałośnie niskie. Ot i cała Polska. Ja nie wiem, co mnie to tak naprawdę obchodzi, że wybrali mój numer “losowo”? Tak czy inaczej to nie zgodne z prawem. Wysyłanie spamu na mail bez podania skąd go pozyskali też jest delikatnie mówiąc irytujące, szczególnie ta pewność, że “i tak będziemy ci to wysyłać, a ty nam możesz skoczyć”. Paranoja.

  37. Ja zablokowałam u operatora wysyłanie do mnie spamu- na odpowiedni numer wysłałam smsa z informacją, że cofam zgodę na przesyłanie do mnie informacji handlowej.
    MIMO TEGO otrzymałam takiego smsa od T-Mobile.
    Oczywiście do UKE już pisałam.

  38. Ja osobiście spamem bym tego nie nazwał, bo jako taka oferta podana w treści wiadomości nie jest, choć rozumiem, że co bardziej wrażliwych taki SMS może zdenerwować. Nie do końca rozumiem jednak tworzenie takiego problemu z otrzymania SMS od opa, jeśli jest to wiadomość jednorazowa i nie pojawia się w skrzynce 5 razy dziennie przez okres kilku tygodni lub aż do wywołania konkretnej akcji z naszej strony. Zrozumiałbym lekkie poddenerwowanie, ale od razu UKE, GIODO itp.? Jak dla mnie burza w szklance wody.

  39. Dostałem takie sms od kilku opów, ale nigdy się nie powtarzały czy coś. Po zignorowaniu spokój.

  40. Ja również otrzymałem w/w smsa. Natomiast, nie zbulwersował mnie. Codziennie jakimś sposobem jestem bombardowany ofertami, reklamami itd. W/w branży jest najostrzejsza walka spośród różnego rodzaju branż (lub mi się tak wydaję, bo dotyczy każdego obywatela). Nie każdy ma TV, ale każdy ma telefon (lub naprawdę “prawie” każdy). W śród tych firm obserwuję kanibalizm – nie współpracują ze sobą (to dla klienta dobrze) i nie uznają żadnych praw i zasad – tylko jedno zdobyty KLIENT. Może dlatego, że mam taką obserwację (pogląd), to do sprawy podchodzę bez emocji. Jestem też przedsiębiorcą, więc potrafię “wejść w buty” operatora gdyż sam borykam się z zagadaniem jak dotrzeć do osób, które chcą mojego produkty ale o mnie nie wiedzą. Czy są osoby, które są mi wręcz wdzięczne, że do nich dotarłem i mogli kupić mój produkt, bo właśnie szukali czegoś takiego — tak są!
    Pytania jak warto postawić: 1. Jak zatem zgodnie z prawem pytać osoby czy wyrażą zgodę na ofertę i czym różni się np. sms od zaczepki na ulicy?
    2. Co się stanie jak prawnie całkowicie zabronimy możliwości oferowania, jakie będą konsekwencje długoterminowe? Poważnie, warto się nad tym zastanowić.

    Wniosek: 95% ofert może być odbierana jako wciskanie!! Sam to tak odbieram. Takie realia. Natomiast jest b. wiele polskich firm z wysokiej jakości produktami i usługami, i nie potrafią, nie mogą się przebić. :(

  41. Zauważyliście że to broń obosieczna? :-)) Kupujemy telefon z baaaaaardzo dużą ilością darmowych minut, bierzemy dzień urlopu i dzwonimy od rana do wieczora do biura obsługi z pytaniem czy wyrażają zgodę na przesłanie informacji handlowej dotyczącej nowej pary klapek na basen które właśnie będę produkował w garażu. Pytać o zgodę można, więc dzwonimy tak co 5 minut…. a jak się zgodzą to dla pewności znów dzwonimy za 5 minut i pytamy czy się na pewno zgadzają… i tak do wieczora :-D

    • …oczywiście wcześniej napisaliśmy bardzo prostą aplikację która wylosowała ich numer…

  42. Może pozostali operatorzy powinni zastosować jakieś firewalle chroniące przed spamem tzw. nieuczciwej konkurencji jaką niewątpliwie jest T-Mobile ???
    Używając telefonu komórkowego od samego początku mam w umowie zastrzeżenie numeru oraz danych osobowych a mimo to dane musiały być “sprzedane” na zewnątrz sytemu “mojego” operatora , chyba że mieli jakiś włam i im te dane “podwędzono” :)
    Tak czy inaczej w dobie powszechnej inwigilacji stajemy się co raz bardziej bezbronni wobec takich działań wielkich korporacji … gdybym był im winien np. 2 … 3 lub 5 groszy to nasłaliby na mnie komornika a tak zapewne sprawa “rozejdzie się po kościach”. Wystarczy ,że do “odpowiedniego urzędnika” uda się przedstawiciel T-Mobile z “pokaźną zawartością walizki” i sprawa zostanie załatwiona (… skąd my to już znamy).
    Całe to zamieszanie ze spamem pokazuje jak słabo jesteśmy chronieni przez prawo ,które tak naprawdę chroni interesy wyżej wymienionych korporacji , zwykły “człowieczek” podpisując umowę z operatorem podpisuje niejako “cyrograf” działający tylko “w jedną stronę”

  43. A ja myślę, że jednak są losowane i… Nie sprawdzane! Dostałem smsa na nr telefonu który jest w T-Mobile. Odpisałem “tak”, ale się nie skontaktowali :(.
    Kto jak, kto, ale T-Mobile jako jedyny posiada publicznie udostępniona opcje sprawdzania w jakiej sieci AKTUALNIE znajduje się nr, wiec podpięcie generatora numerów do tej aplikacji nie byłoby trudne..
    Ps. Posiadałem konto w alior sync.

  44. A jak to jest ogólnie ze spamem? Czy można domagać się finansowgo zadośćuczynienia przed sądem jeśli nie jestem przedsiębiorcą, a swojego maila zostawiłem gdzieś, gdzie został znaleziony przez boty zbierające adresy i teraz dostaję spam?

  45. Czy w dobie smartfonów nie ma jakieś filtra antyspamowego na SMSy??? Ja muszę “cierpieć” spam SMSowy, bo nie mam smartfona (celowo!), więc co jakiś czas coś takiego dostaję, kasuję i nie robię z tego afery.

    Spam emailowy jest dość dobrze opanowany dzisiaj – mam włączone filtry różne i naprawdę rzadko coś “nowego” przychodzi. Dodaję wtedy nową regułkę (zazwyczaj da się jakiś stały element znaleźć) i spokój. Coś podobnego musi być dla SMSów – a jeśli nie ma, to, drodzy narzekacze, do roboty – zgarniecie kupę kasy za apkę do filtrowania spamu SMSowego.

    Dodatkowo stosuję “jednorazowe” adresy email, każdemu daję inny, co jeszcze bardziej ogranicza spam i umożliwia proste wyrżnięcie brzydko się zachowującego nadawcy. Niestety z SMSami tak się nie da… Hmmm, przydałby się jakiś wspierany uniwersalnie subadressing jak w ISDN. Trzeba kopać ETSI :-)

    A tak na marginesie, nie rozumiem przewrażliwienia co poniektórych. Sam się wkurzam, np. jak czasem jakiś durny botnet co godzinę ten sam spam przysyła (wtedy włączam na czas jakiś greylisting – normalnie mam wyłączony, bo jestem ciut niecierpliwy) – ale żeby pojedyncza wiadomość wywoływała taką alergię? Bez przesady! I to domaganie się surowego karania za każdy przypadek… Niedługo będziecie chcieli wsadzać do kozy przekupkę na targu, bo głośno jajca zachwalała, kiedy przechodziliście obok. Spam papierowy wam nie przeszkadza?

    Spam SMSowy, telefoniczny, papierowy itp., mają pewną dobrą cechę – kosztują konkretne pieniądze na jeden adres docelowy. Wolumen jest więc ograniczony przez ograniczone budżety marketingowców. Spam emailowy kosztuje nic lub prawie nic na jeden adres, dlatego jest go tak dużo.

    • alez jest. sa rozne apki filtrujace i antyspamowe wlasnie dla smsow.

  46. Ta sama sytuacja jest przy Orange i Play – dostawałem od nich bardzo podobne smsy.

  47. Jestem ciekaw co może powiedzieć prawnik na temat tej strony http://wrim.pl/numery/index2.php?prefix=605&offset=999 z numerami telefonów

  48. Bicie piany o nic. Ja tez dostałem tego smsa i co? i skasowałem. i po robocie. O co tyle krzyku? Idźcie do prokuratury – z pewnością umorzą , bo żaden prokurator nie bedzie angażował aparatu Państwa do takich śmiesznych spraw. Tylko pieniacze się awanturują o takie byle gówno.

    • Ale jak trzeba wymierzyć kobiecie sprawiedliwość bo nie nie wystawiła paragonu za ksero na sumę 10 groszy, to już można?

  49. Lepiej jak wysyłają SMS-a niż dzwonią non stop o różnych godzinach z próbami nakłonienia do przejścia.

  50. Gdyby wasz gość dołączył do artykułu numery sygnatur miałby on znacznie większą wartość. Z obecnej treści nie wynika, czy precyzowanie zapytania zostało dopuszczone w jakimkolwiek wyroku czy może to tylko pogląd doktryny, który może zostać obalony w 3 minuty.

  51. Brakuje jeszcze problemów z telefonami z ankietą, gdzie robię zakupy:
    w hipermarkecie wybierz 1
    w sklepach osiedlowych wybierz 2
    na targowiskach wybierz 3

  52. No to ja mam pytanie na kolejny poniedziałek:
    Copyright trolling, czyli jak złożyć skargę na adwokata-trolla?

    Chodzi o znany temat wysyłania “ugód przedsądowych” przez kancelarię adwokacką z Warszawy do różnych osób, dotyczącą pobierania z sieci treści chronionych prawem autorskim. Kancelaria ta wysyła “ugody” żądając symbolicznej opłaty ~500 zł za nie wszczynanie postępowania, nie mając żadnych dowodów. Pomijam już fakt, że ściągać w naszym kraju wolno, nie wszystko, ale jednak wolno. Ale w jaki sposób takiemu papugowi odpowiedzieć, że to co zrobił jest niczym innym jak zastraszaniem w celu uzyskania korzyści majątkowych? Najlepiej by było poprzez po prostu złożenie wniosku do sądu, ale jak to zrobić? Na co się powołać? Jak wygląda procedura walki z wiatrakami?

    • art. 13 § 1 k.k. w zw. z art. 286 § 1 k.k. – usiłowanie doprowadzenia do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Przepisy karne, a więc nie sąd tylko prokuratura, zawiadomienie o podejrzeniu usiłowania dokonania przestępstwa. O ile oczywiście nic nie masz za uszami.

  53. mi takie cos wyslal orange

  54. Mam dwa niezarejestrowane prywatne numery na kartę, jeden w Orange, drugi w Play i dziwnym trafem oba zostały “wylosowane” dokładnie tego samego dnia :).

  55. Taki sms, tylko ze zmienioną firmą (Orange zamiast T-Mobile) otrzymałem wczoraj. Ale Orange to jeszcze są bardziej pokręceni, bo raz do mnie dzwonili z ofertą “dla klientów”, a nim nawet nie byłem :D Kręcą wałki i tyle w temacie.

    Spam to spam, dopóki nie mają informacji (prócz tej, że nadawca otrzymał smsa, pewnie są z potwierdzeniem) to raczej duża krzywda się nie dzieje. Ale zasłanianie się losowo generowanymi numerami to po prostu przekręt.

  56. I tak, ta ich oferta nie jest atrakcyjna i mam obecnie o wiele lepszą hehehe.

  57. Kilka osób w komentarzach wspominało że po wysłaniu w odpowiedzi sms’a “tak” nikt do nich nie oddzwonił, dodatkowo w ostatnim czasie sporo słyszę o głuchych telefonach z różnych numerów.
    Mi się wydaje że ktoś tworzy sobie bazę aktywnych numerów, i nie ważne czy losują te telefony, czy wysyłają sms/dzwonią po kolei na wszystkie możliwe nr.
    Gdy ktoś odbiera telefon lub odpowiada na sms oznacza ze numer ma aktywnego użytkownika.

  58. Czy t-mobile nie stworzył ostatnio z jakimś bankiem… usługi?
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o to by szaraka ostrzyc.

  59. Jak mi kiedyś pewna firma zajmująca się tworzeniem stron www przysłała 6 razy w ciągu godziny “zapytanie” z graficznymi załącznikami o objętości ponad pół megabajta reklamującymi produkt, to z lekka zdenerwowany odpisałem im kulturalnie stosując własny podpis elektroniczny. Algorytm zakładał md5tkę wiadomości i 100MB danych z /dev/random.
    Ale ponieważ to mogło nie przejść, wysłałem im to kilkakrotnie. Cóż, musieli mieć tam ubaw, bo skrzynka była na jakimś szrocie dającym gigabajt na wszystko. Już nie wysyłali.

  60. Też dostałem i pierwsza moja myśl była taka że alior sync ( mam konto tam ) zmienił się na t-mobile usługi bankowe i stąd mają mój numer i już się zaczyna spamowanie.

  61. IEK akurat to trochę nielogiczne, wystarczyłoby raportowanie czy wiadomość jest dostarczona, co do smsa to o trochę innej treści dostałem już od innego operatora, zignorowałem i jest spokój, także jakoś specjalnie mnie to nie rusza.

  62. przypadek i nic poza tym. ja nie dostałem żadnego smsa, ale i tak nie mam nic przeciwko bo u never know, może się trafić oferta dużo lepsza od obecnej

  63. Ja kiedyś odpowiedziałem krótko “spierdalaj” i przestali przysyłać. Nie wiem dlaczego.

    Gorzej z SMS bez numeru, tylka z nazwą nadawcy. Wtedy nie mogę im krótko odpisać.

  64. Czy natrętne telefony od firmy ekobonton i innych są karalne?
    Jestem przekonany że korzystają z jakiejś bazy danych, dokładnie wiedzą z jakiego jestem miasta i dzwonią na wszystkie moje numery w odstępie max kilka minut.
    Twierdzą najpierw że ktoś znajomy podał numer, potem że losowo wybrany a jeszcze potem że wysłałem do nich sms.
    Ogólnie rzecz biorąc chcą mnie za wszelką cenę zaprosić na jakieś spotkanie.

  65. Dziś dzwoni do mnie kobieta z ING z zapytaniem, kiedy możemy się umówić na rozmowę w sprawie ubezpieczenia na życie. Przerywam jej w pół zdania, gdy już popłynęła zachwalając swoje produkty i pytam skąd ma mój numer telefonu. Odpowiada – “z bazy danych” :) Pytam z jakiej bazy danych. “Z internetu”… Odpowiedź mimo, że według Pani zupełnie powinna wyczerpać moje dociekania jednak mnie nie zadowala i pytam “O jakiej bazie Pani mówi? Kto jest administratorem danych osobowych w tej bazie?” a ona “Nooo… wie pan, coś tam pan kiedyś sprzedawał w internecie, na Tablicy czy gdzieś, oni te dane tak potem sprzedają wszystkim”…. WTF!!?? Wtedy już stanowczo jej powiedziałem, że uważam jej telefon za spam, niezamówiona informacja handlowa do oznaczonej osoby fizycznej itp…. ale jakoś nie była przekonana… ja na szczęście do jej produktów też i rozmowę zakończyłem. Już dzisiaj walczyłem z fałszowaniem zleceń w jednej takiej firmie kurierskiej i nie miałem siły na kolejną batalię…

  66. Receptą jest tak zwana biała lista numerów pod które nie można wysyłać ofert.
    Tu nawet losowanie nie pomoże bo przed wysłaniem firma miałaby obowiązek sprawdzić czy numeru nie ma na liście.

  67. “SMS-y tej postaci dostają wszyscy posiadacze telefonów komórkowych w Polsce, niezależnie od tego w jakiej są sieci”

    Ci z T-mobile też dostają te sms?

  68. A słyszeliście o apkach, które blokują spam w telefonach (smartfonach). Dodać do czarnej listy numer nadawcy i żegnam. Nawet jeśli raz im się udało ponownie już nie będą mieć szans – przynajmniej z tego numeru tel.

  69. przecież to nie były smsy od samej tmobile, ale masowa akcja może jakiegos przedstawiciela i to nieautoryzowanego. ponieważ numery sa komórkowe a nie usługowe. gdyby było naprawdę od tmobile, nie byłoby numeru a jedynie nazwa.
    myslę, że mozna poskarzyc sie do tmobile, a oni dojdą kto i dlaczego wysłał. miałem przypadek, że sklep tmobile wysłał mi reklame, poskarżyłem sie tmobile, że wykorzystali mój numer mimo zastrzeżenia o braku zgody na informację handlową i sklepik stracił premię.

  70. U mnie w firmie ponad 30 osób ma numery telefonu następujące po sobie XXX-XXX-X(00-30) – i wiadomość dostaliśmy praktycznie w tej samej chwili. Przypadek? Nie sądzę.

  71. Mi jakiś czas temu z Plusa przyszedł SMS o tym że mają dla mnie super ofertę, i abym wysłał SMS-a potwierdzającego, to oddzwonią :)

  72. Mieliście też coś takiego?

  73. Ja dostałem takiego SMS kilka dni po złożeniu w Plusie wniosku o przeniesienie numeru z Play. Podejrzane ;)

  74. Moim zdaniem taki rodzaj marketingu bardziej zniechęca niż zachęca to skorzystania z danej oferty. Niech firmy dalej tak postępują a na pewno klienci będą „walić” drzwiami i oknami.

  75. Zgadzam się, taki “marketing” bardziej odpycha od danej firmy, niż zachęca!

  76. Ja smsowy spam także dostałem na każdy telefon jaki mam – oczywiście olałem to.
    A wczoraj dzwoniła do mnie jakaś upierdilwa akwizytorka z numeru 22 462 66 00 z propozycją przeniesienia wszystkich numerów jakie mam do T-Mobile. Oczywiście spławiłem kobietę …

  77. Ja żadnego takiego SMSa nie dostałem. A nawet jeśli bym dostał to leci blokada i tyle. :)

  78. Chciałbym tylko dodać, że ja takiego SMS’a dostałem dokładnie w dzień, kiedy przestała działać mi umowa w Play, a zaczęła działać umowa w NJU. Jak dla mnie to Orange sprzedaje bazę klientów.

  79. Dziś PLAY przeprowadziła tą samą akcję. Dostałem SMSa z propozycją kontaktu w celu przedstawienia oferty, odpisz TAK…

    Albo Play uznał, że czarny PR im potrzebny, bo w końcu nie ważne co mówią, ważne, że mówią, i celowo przeprowadzili taką akcję jak T-Mobile. Albo zrobiła to ta sama agencja reklamowa i to w dodatku bez wiedzy operatora (zarówno T-Mobile jak i Play), a rzecznik każdego z nich nie wiedząc co powiedzieć potwierdza głupim tłumaczeniem o losowaniu numeru telefonu.

    Ot tak teoria spiskowa mi do głowy przyszła.

    • Osobiście uważam, że w większości przypadków firmy pokroju T-M, Orange nic o tym nie wiedzą.
      Owszem, zleciły jednej czy drugiej firmie PR lub reklamę swoich usług; i na tym się przeważnie kończy.
      Do takich wniosków dochodzę widząc wiele ofert w folderze Spam w Gmail.
      We wszystkich przypadkach widzę dopisek w rodzaju, że wiadomości z domeny np. promocjezsieci.pl są systemowo przez Gmail uważane za spam.
      Niby wysyła to Orange…
      I lądują tam gdzie powinny.
      https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10268414_882663688427169_3160773681461727418_n.jpg

  80. A teraz naciągacze wydzwaniają. Wygląda na fejk, bo nie mają podstawowych danych.

  81. Stary kotlet ale …..

    Co do generowania losowo numeru.
    Jakoś nie widzę że skarżą się ci którzy mają telefon w T-mobile…..
    A oznacza to że operator nie generuje a przetwarza numery z własnych systemów bilingowych z puli numerów co do których były wykonywane połączenia z telefonów T-mobile.
    Dlaczego tak twierdzę?
    Posiadam kilka numerów głównie na kartę. Właśnie by chronić dane a i dlatego ze z różnych usług korzystam u różnych operatorów. Nigdy nie korzystałem z usług T-mobile oraz klonów tej firmy bo mam o nich niskie mniemanie jak jeszcze ERĄ byli. Wolno mi moja sprawa. Numer służbowy wiadomo dzwoni się wszędzie i do mnie dzwonią.
    Prywatny abonament dzwonie głównie tylko na jeden numer w T-mobile reszta to komórki Play; Plus; Orange. Jeden prepaid Orange to stacjonarne i internet w domu czasem do mnie dzwoni jedna osoba która jest w T-mobail. Drugi prepaid internet w samochodzie. Nigdy z niego nie dzwoniłem na T-mobile. Ja w ogóle z niego nie dzwoniłem nigdzie. Poza spamem firmowym nic więcej. Trzeci prepaid w alarmie tylko wysyła SMSy i odbiera komendy z numerów uprawnionych czyli mojego PLAYa resztę olewa. Nic żadnego spamu z T-mobile.
    Efekt w ciągu 2 tygodni na wszystkie z numerów oprócz tego aucie i alarmie ten sam spam od T-mobile. Przy próbie wyjaśnień formułka o generacji numeru. Niezły ten generator że z 3 różnych sieci w 2 tygodnie generuje numery które ja posiadam i na które jeden z ich abonentów dzwoni. Dlatego podejrzewam ze przetwarzają własne bilingi w celu pozyskania numerów do potencjalnych klientów.

    W/g mnie robić im tak nie wolno

    W Play zwróciłem się z pewnym pytaniem
    “Od jakiegoś czasu zastanawiam się dlaczego w podsumowaniu połączeń w serwisie PLAY24 nie ma pokazywanych numerów rozmów przychodzących? Jest tylko informacja ze „połączenie z poza Play” i tyle. Czasami potrzebuje potwierdzenia że dany abonent do mnie dzwonił lub odszukać numer a to znacznie ułatwiłoby opisywaną sytuację. Jaki jest powód takiej sytuacji?”
    Odpowiedź
    “…uprzejmie informuję, że Operator na podstawie obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych, jest zobligowany do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących połączeń przychodzących. Informacje na temat takich kontaktów są zawarte w pamięci telefonu”

    Jakieś stanowisko T-mobile? link do generatora numerów nie będących w ich bazie?
    Zyskaliście coś oprócz wku….. kilku tysięcy ludzi?

  82. […] i wreszcze — ostatnia możliwość — sposób na T-Mobile, czyli “twój numer został losowo wygenerowany” […]

Odpowiadasz na komentarz Dominik

Kliknij tu, aby anulować

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: