11:49
4/1/2011

George “GeoHot” Hotz, bazując na opisywanej przez nas niedawno pracy chłopaków z fail0verflowa, opublikował root key konsoli PlayStation 3. Klucz umożliwia uruchomienie na PS3 dowolnego, nieautoryzowanego oprogramowania (w tym pirackich gier) …i niestety dla Sony, “skompromitowanego” rootkey’a nie da się zmienić bez modyfikacji sprzętowej konsoli. Game Over, PS3.

Root key, czyli atak na metldr

Geohot, znany m.in. z exploitów na iPhone’a, już rok temu odgrażał się, że zna bład w PS3, który nie może zostać naprawiony przez Sony. Wtedy młody hacker nie opublikował kodu exploita. Skłoniło go do tego dopiero niedawne wystąpienie teamu fail0verflowa na konferencji 27c3, gdzie zaprezentowali oni kilka błędów w konsoli PlayStation 3 pozwalających na wyciągnięcie kluczy różnego poziomu (lv2ldr, isoldr, spp verifier, pkg verifier). Chłopaki z fail0verflowa twierdzą, że tą samą metodą mogli uzyskać appldr (pozwalający na ładowanie gier i aplikacji), ale zdecydowali, że nie będą wspierać piractwa.

PS3 - PlayStation 3 Root Key

PS3: PlayStation 3 Root Key

Nadrzędny w stosunku do wszystkich w/w loaderów jest metldr — i to właśnie do niego dobrał się GeoHot. Hacker nie zdradził jednak kodu swojego exploita, a jedynie zestaw kluczy uzyskanych w wyniku jego działania. To wystarczy, ale scena ma mu za złe, przypisywanie sobie sukcesu, który — jak wszyscy podejrzewają — w dużej mierze opiera się na pracy chłopaków z fail0verflowa.

PlayStation 4 na horyzoncie?

Co wyciek root-key’a oznacza dla Sony? Zalanie rynku konsol pirackimi grami i najprawdopodobniej przyśpieszone prace związane z wypchnięciem na rynek kolejnego pudełka — bo bez modyfikacji sprzętowej w obecnym PS3 “skompromitowanego” root-key’a nie da się podmienić…


Przeczytaj także:

70 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Konkluzja typu “kurde złamali PS3” = szybko robimy nową konsolę wydaje się być nieco zbyt pochopna… Wii i X360 są złamana od bardzo dawna i nikt jeszcze o następcach nie słyszał (no, może coś tam się plotkuje o nowym Wii).

  2. Trzeba było nie ruszać opcji linuxa :P

  3. Oby nie była to dla nich motywacja bo dopiero co zainwestowałem w PS3 i nie chciałbym się dowiedzieć za kilka miesięcy ,że na horyzoncie pojawia się kolejny produkt.

  4. @Soviet też uważam, że do PS4 troszkę czasu nam jeszcze nie zostało. W końcu nakłady wydane na opracowanie PS3, jak i sprzedawanie hardwareu poniżej kosztów produkcji musi się porządnie zamortyzować. To, że prace na pewno już rozpoczęto nie znaczy że w przeciągu kilku lat świat ujrzy kolejna “plejka”

  5. A czy wystarczy wypuścić nową serię PS3 z innym kluczem? Czy z powodu niekompatybilności takie rozwiązanie odpada?

    Pytanie, czy Sony zarobiło na PS3 dość, żeby mieć za co konstruować następną… Przez długi czas niezbyt im szło ze sprzedażą.

  6. Ja tam prędzej bym się spodziewał czegoś w stylu “PlayStation 3 Mini” z nowymi zabezpieczeniami – ale być może niestety niekompatybilną z wydanymi do tej pory grami na PS3, gdyż były one zabezpieczone starym sposobem.

    Może to doprowadzić do tego, że każda gra będzie wypuszczana w wersji zwykłej i dla PS3 “mini” – odpowiednio kompatybilnymi z obiema wersjami konsoli. Może nawet wersje gier na zwykłe PS3 z racji piractwa będą tańsze?

    Tak tylko gdybam. ;)

  7. PS4 ukaże się za jakieś dwa, góra trzy lata. To normalne, że konsola żyje na rynku od 4 do 7 lat (z drobnymi wyjątkami ;]). Czy to przyspieszy? Wątpię.

    Co do GeoHota: kiedy rok temu pokazywał swój CFW 3.2100 wszyscy myśleli, że to fake. Niedługo później fala jadu i głupoty (jako że niby to on, drań jeden, że przez niego Sony usunęło otherOS ;]) doprowadziła do tego, że się wycofał ze sceny PS3. Schował zabawki do szuflady i taki o to tego efekt. Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło: dzięki temu znaleziony został exploit usbhuba i konsolę można wprowadzać w tryb serwisowy (do 3.50, ale myślę że nowe ID zostaną wkrótce wydłubane ;]).

    A tutaj fajna tabelka: ;)
    https://spreadsheets.google.com/pub?key=0AmWh9I5NKgNddE5NcnlxdHk3Nm9IYVR3djItTE9FT3chl=en_GBoutput=html

  8. i tak właśnie piracenie wspiera rozwój technologii

  9. Dopiszcie również PSP – też opublikowali klucz :]

  10. Cóż tu mówić – bardzo im (Sony) tak dobrze. Bali się (albo MAFIAA im takie swoje domysły podrzuciła), że ludzie będą ripować filmy z bluray na odpalonych Linux’ach to teraz niech płaczą ;-).

  11. Wzięli by się lepiej chłopaki za X360, bo brakuje mi homebrew tak jak to było za czasów X1.

  12. A ja lama jestem, ktoś w skrócie wyjaśni (albo da linkę) jak działają te zabezpieczenia? Podpisują, jak zgaduję, asymetrycznym kluczem, więc ten do weryfikacji może śmiało być upubliczniony, a prywatnego i tak konsola nie zna. Bredzę?

  13. To, że RK wyciągną było do przewidzenia. Co do nowego play station to narazie jest wątpliwe, chodźby ze względu na producentów gier, którzy też mało chętnie podchodzą do nowych platform :) Zresztą xbox też już dawno “hacknięty” a trzyma się na rynku

  14. Dojdzie do tego że Sony wprowadzi płatny dostęp do PSN :/

  15. Hmmm, polecam spellcheckera, bo na razie to sadzisz takie ortograficzne byki… to też ma związek z security ;-)

  16. z konferencji fail0verflow wynika ze najwiekszym failem kryptograficznym sony byla stala wartosc n która powinna byc randomowa – dzieki temu mogli wyliczyc klucz. czy gdyby sony zrobilo normalny random nie zablokowali by tych exploitow?

  17. J/w pozostaje czekac na platny psn
    : (

  18. @Krix: ale PSP2 może niedługo wyjść (a też opublikowali klucz na psp ;p)

  19. Zostawiliby Pingwina w spokoju to byłby spokój :)

  20. Najlepszy jest fragment odnosnie znaleziska kluczy PSP @psx-scene:

    “It seems Sony loves to have all it’s eggs in one basket, even a farmer knows better then that, and it was not long before developers found the PSP keys hidden away inside the PS3 console”

    Ciekawe co jeszcze znajda w tej “twierdzy”….. ;)

  21. teoretycznie to Sony może na tym wyjść do przodu – bo niby dlaczego xbox w polsce tak dobrze się sprzedaje? :> No ale tak naprawdę chłopaki dokładają do interesu (m.in. dlatego wywalono linuxa z PS3) więc co najwyżej podniosą przez to ceny samego sprzętu.

  22. Platne PSN, tez jest opcja – ogolnie jesli byla pewnosc do “niepiratowalnosci” mogli sobie pozwolic na wiekszy luz – kazdy kto kupowal byl swiadomy musu kupowania gier… wiec na oslode dostawal psn itp za free.

    Swoja droga, tyle bylo zapewnien o czystosci intencji a jedyne o czym sie mowi to piractwo i szal cial na forach odnosnie piracenia gier.

  23. Pytanie – dlaczemu niby złamanie konsoli ma spowodować spadek jej popularności? Przecież właśnie wtedy się rzucą na nią tłumy które nie chciały kolejnego pudła-czarnej dziury wsysającej fundusze (na gry).
    Czy może jednak się mylę?

  24. Chociaż Sony może iść na przód : hack = większe “możliwości” konsoli więc więcej ludzi może będzie chciało taką konsolę żeby sobie linuxa uruchomić itd. :] Czyli jeszcze jest jakaś nadzieja dla Sony :D

  25. Płatny PSN ? A niby po co ? Żeby zrekompensować większą sprzedaż konsol (bo co do tego nie mam wątpliwości…) ?
    Masz pirata = nie pograsz na PSN. Będziesz próbował grać ? Zablokujemy ci konto ew. odetniemy dostęp konsoli do PSN.
    I pozamiatane.

  26. Tjaa, bo po złamaniu Xboxa 360 zaraz powstał nowy? I po PS2 też?
    Całkowite złamanie podbije lekko sprzedaż konsol i dalej wszystko będzie jak było – Ci, co kupowali oryginały w znakomitej większości nadal będą, a ci, co nie kupowali nie będą kupować.
    A co do tekstów “dobrze im tak”, “FAIL”, “sami są sobie winni” – PS3 wytrzymało cztery lata, a decyzja o usunięciu Linuxa nie została podjęta przez Zenka z recepcji, tylko przez grupę jajogłowych, którzy stwierdzili że tak będzie lepiej.
    Śmieszy mnie też rozumowanie “usunęli Linuksa i przez to szybciej złamano zabezpieczenia”. Skąd wiecie, ile by to trwało, gdyby wciąż można było go stawiać?
    I co z tymi, co nie zaktualizowali softu i dalej Linuxa mają?

  27. @Sergi – usunięcie opcji instalowania Linuksa na PS3 zmobilizowało grupę, która PS3 złamała. Sami to przyznali. Gdyby nie ta decyzja ‘jajogłowych’ z Sony, to konsola pewnie jeszcze jakiś czas by się dzielnie trzymała.
    Wiesz chociaż dlaczego tak zrobili ? ;)

    A co do ludzi, którzy nie zaktualizowali OS konsoli – żeby grać online nie trzeba mieć czasem najnowszego softu ? ;)

  28. To znaczy że już można instalować Linuxa na PS3?
    jeśli tak to jak?

  29. Znalazłem coś ciekawego, choć sprzed ponad dwóch lat. Artykuł pt. “Szpiegujące konsole”. Ciekawą politykę własności wytyczyła sobie firma Sony… Gorąco polecam wszystkim fanom komercji.
    http://orwell.blog.pl/archiwum/index.php?nid=13873648

  30. “A co do tekstów “dobrze im tak”, “FAIL”, “sami są sobie winni” – PS3 wytrzymało cztery lata”
    Bo nikt tego nie potrzebował. Jak na przykład NK nie ma włamów na serwy tzn. że jest dobrze zabezpieczone? Jeżeli ktoś ma dostęp do binarek lub hardwaru to nie ma szans na całkowite zabezpieczenie tego, możesz mu to tylko utrudnić.

  31. Scena PS2 przyboostowała dopiero po olaniu przez Sony Linux’a (jakiś Gentoo jak sięgam pamięcią). Na X360 można wykupić XNA Creators Club, dochodzi wtedy XNA Launcher do menu i można homebrew pisane na XNA odpalać (heh, MS nawet na hb potrafi zarobić :P), więc niejako wielkiej potrzeby też nie ma. Z PS3 było podobnie.

    @tmk
    Jest AsbestOS, ale nie nadaje się jeszcze dla użytkownika końcowego. ;]

  32. @Torwald – Bo tracili na sprzedaży konsol, z których budowano farmy? Nie wiem, ale mieli pewnie swoje powody (wymierne w $). Za to uzasadnienia crackerów wydają mi się dziwne. Linux jest fajny, owszem, ale po co w konsoli?
    Co do FW – trzeba aktualizować, ale jakie to ma znaczenie? Obecność linuksa nie jest przecież konieczna do grania na piratach.
    @Snejk – “Bo nikt tego nie potrzebował.” A teraz zaczęli potrzebować?

  33. Może nie potrzebować, ale chcieli Linuxa, chociaż wiadomo czy ktoś za to nie płacił? :D

  34. @Sergi – urban legends na temat tego ile to Sony traci na kosolach zostawmy, bo to grząski temat. Ostatnio czytałem, że na konsoli firma jest w plecy kilka dolarów. Dowcip polega na tym, że są to czysto teoretyczne szacunki – nikt z tych osób nie ma dostępu do treści umów między Sony a podwykonawcami, producentami scalaków, itd.
    Sony nie traciło na ‘farmach’, to IBM prawdopodobnie wymógł na nich ‘wycięcie’ Linuksa – o ile dobrze pamiętam, to ta firma serwery sprzedaje ;]

    Co do FW – jak to jakie to ma znaczenie ? Robisz update, tracisz możliwość odpalania Linuksa – przecież do tego nawiązywałem. Jak nie zaktualizujesz, to nie pograsz w gry online. Nie można zjeść ciasteczka i mieć ciasteczka ;]

    Po co Linux w konsoli ? Chociażby ‘dla miecia’ – ludzie kupili konsole o konkretnych możliwościach a po jakimś czasie im je ograniczono (i to bez sensownego powodu).
    To tak jakbyś kupił samochód a po roku serwis wymontowałby ci klimatyzację. Samochód dalej działa jak powinien, zamiast klimy masz zwykły nawiew – działa podobnie ale jednak strata boli, nie ? ;)

  35. Kiedy mówiłem o instalacji Linuxa chodziło mi o to, że Ci, co go mają, będą go mieć nadal i wciąż mogą w ten sposób dłubać w konsolach. Przecież, jak sami mówią, chodzi im o OS, a nie o granie, więc multi im do niczego nie potrzebne. Więc usuwanie go z nowym FW tamtych i tak nie powstrzyma, to posunięcie Sony było trochę bez sensu.
    Z jednej strony linuks na konsoli to dla mnie taka fanaberia, że szczypie mnie, czy jest, czy go nie ma (porównywałbym go raczej do rowera przy zderzaku niż do klimy;)), ale z drugiej strony jego utrata, bez żadnego uzasadnienia jest trochę wkurzająca.

  36. A co jak ktoś chce i pograć i podłubać?

  37. Fajnie że rootkeya wykradli, tylko jak ma się to do odpalania piratów? Przecież sobie nie ściągniesz iso z TPB, nagrasz na konsolę i odpalisz…

  38. *na bluraya

  39. @KrzaQ – No to mając wszystkie klucze może podpisać pirata i podpisać sobie linuxa (przynajmniej tak sądzę).
    @Darek – Ściągniesz. Podpisujesz pirata, kopiujesz na dysk przenośny, i grasz.
    Nowo wydane gry można jeszcze wyposażyć w jakies zabezpieczenie, ale to już chyba gra nie warta świeczki.

  40. @Darek – o ile dobrze pamiętam, to płyty BD-R i nagrywarki są już od… kilku lat na rynku. Specjalnie nie widzę problemu z wypaleniem czegokolwiek na BD.

    @Sergi – mi chodziło właśnie o amatorów, którzy chcą mieć inny OS a w wolnym czasie pograć w coś online ;] No i takich konsol w zasadzie nie ma już w sprzedaży, bo wszystkie mają już nowy firmware.

    Tak czy inaczej musiało to kiedyś nastąpić. Nie ukrywam, że na PS2 duuużo gier miałem nie do końca ‘legalnych’. No ale co zrobić – młody byłem, kasy mało miałem ;)
    Teraz zakup PS3 wygląda bardziej opłacalnie, bo lat mi przybyło ale z kasą jest podobnie :P Są jednak tytuły, które kupiłbym bez wahania: GT5 chociażby…

  41. @Torwald – Racja, ale tu nie chodzi o wypalenie, tylko uruchomienie tak nagranej gry.

  42. Aby pograć z BD-R/RE trzeba by najpierw złamać fw napędu, który jest dosyć autonomiczny. Także bez sensu skoro łatwiej jest przerobić EBOOTa (nagrywarka i płyt kosztują absurdalnie dużo).

    Co do szpiegowania: . Sony robiło to wcześniej, teraz może jawnie (MS też, N prawdopodobnie też). Nihil novi. Tam jeszcze jest zapis, że mogą buszować po HDD i brać co im się podoba. Taka przestroga dla tych co trzymają zdjęcia swojej dziewczyny na konsoli. ;)
    PS: w przytoczonym artykule jest kilka błędów (jak np. ten że rzekomo użytkownicy PS3 mogą grać z użytkownikami PC – może Portal 2 to zmieni, na razie żadna gra takiej opcji nie oferuje).

  43. Panowie od rozwalenia zabezpieczeń Sony’ego zwą się fail0verflow.

  44. @Berion – To jeszcze nic, M$ może przechwytywać obraz z Kinecta i robić z nim, co im się żywnie podoba ;)
    @Kwpolska – GeoHot zaczął nad nim pracować dużo wcześniej od fail0verflow, więc to nie takie pewne. Zresztą jest to wspomniane w przedostatnim akapicie, więc nie wiem po co o tym piszesz.

  45. Mi wydaje się, że Piotrek ma rację mówiąc o przyspieszonym pojawieniu się PS4 (tudzież wchodzi w rachubę podmiana softu za free – coś w stylu wyślij nam swoją konsolę a przyślemy Ci nową z jakąś hiper-grą).
    Jak we wcześniejszym artykule Piotrek wspomniał o tym, że wojsko USA kupiło konsole bo bilans wychodzi in plus w stosunku do komputerów (a właściwie o ich moc obliczeniową). W artykule tym było wspomniane, że Sony dopłacało do konsol, gdyż planowało zysk na wpływach z gier, a nie samego sprzętu. W przypadku tego czegoś za bardzo na wpływy z gier nie będą mogli liczyć bo piractwo szerzyć się może…

  46. No i złamali. Wszystko kiedyś złamią ;)
    Czy to dobrze? Nie wiem, nie interesuje mnie temat konsol ani gier, ale użytkownicy zostali oszukani, kiedy Sony zabrało im opcję odpalania Linuksa na PS3. Domyślam się, że większość ludzi kupiła PS3 dla pogrania, a tylko jakaś (jaka?) część do pogrzebania z Linuksem, ale ta część ma prawo czuć się poszkodowana.

    Dlaczego tę opcję zabrano można tylko zgadywać. Zastanawia mnie jednak, jaki jest stosunek ilości produkowanych (np. dziennie) konsol do ilości produkowanych CPU/GPU? Może i wietrzę spisek, ale jak to możliwe, że produkowana w mniejszych ilościach konsola może być tańsza od produkowanych w większych ilościach podzespołów? Z drugiej strony, pewnie tych konsol budują więcej niż serwerów… Zaważyły względy finansowe (właśnie straty Sony na sprzęcie) albo naciski, jak ktoś wyżej wspomniał, firm produkujących serwery. Wszak wojsko, gdyby nie mogło kupić konsol, pewnie wybrałoby inne rozwiązanie i kasa poszłaby do kogoś innego…

  47. @Stoper – Jakbyś śledził historię konsol, to byś wiedział, że tak się nie dzieje. Złamali PS2, a PS3 zaraz po nim nie wyskoczyło. Złamali Xboxa 360, nowego też wciąż nie widać. Długo po złamaniu PSP nie było mowy o PSP2 (robili co prawda nowe wersje, ale to nie to samo).
    Proces projektowania i wdrażania produkcji jest – jak sądzę – na tyle poważny, że nie można go przesuwać ani przyspieszać tylko dlatego, że złamano zabezpieczenia konsoli. Hack nie oznacza zresztą, że od dziś Sony przestaje zarabiać na PS3, jeszcze wyciągną z niej kupę forsy

  48. @Sergi jakbyś śledził historię to byś wiedział, że do żadnej konsoli nie dopłacano więc stfu. Twój umysł lubi porządkować, więc porządkujesz i szufladkujesz do tego jak było. Jeżeli ja miałbym do czegoś dopłacać i ponosić z tego tytułu stratę to bym się wycofał z danego sprzętu.

  49. @Stoper – Bo oczywiście siedziesz w finansach Sony i wiesz, ile tracą i ile zarabiają?
    “…Jeżeli ja miałbym do czegoś dopłacać i ponosić z tego tytułu stratę to bym się wycofał z danego sprzętu….” – Jakby ponosili stratę to by w ogóle tego nie robili, słyszałeś kiedyś o inwestycji?
    Bzdury gadasz, a potem jeszcze pyskujesz.

  50. Od zawsze producenci konsol dopłacali do nich na starcie, a zarabiali dopiero po jakimś czasie kiedy koszta produkcji znacznie się obniżały. Cyklicznie, z każdą generacją. Przynajmniej tak zawsze twierdzili najbardziej zainteresowani. ;) Na czym więc zarabiali przez ten czas? Na haraczu zbieranym od deweloperów.

  51. http://laki.dvhk.pl/index.php?id=339 <- nawet źródła nie podali a tekst identyczny…

    • msk: masz kontakt do tych łosi, inny niż to ich wieśniackie forum? :)

  52. Czy może to być celowe działanie Sony? Oni najlepiej znają swój rynek i być może w ten sposób chcą coś osiągnąć? Może to był sposób na przymuszanie ich do zablokowanie Linuksa, że się ugięli przed silniejszym, a potem stopniowo wspierali łamanie kluczy.

  53. Czyli jest juz na 100 % mozliwosc gry na piratach?
    Prosze o informacje co i jak zrobic, zeby poleciec na piracie.

  54. @Kompot: Nie ma możliwości piracenia teraz i nigdy nie będzie… :)

  55. @Kopot: Najlepiej idz co sklepu, znajdz gre, ktora Cie interesuje, wsadz pod kurtke i wyjdz bez placenia. Twoje intencje roznia sie tylko forma dokonania tego faktu.

    • Bredzisz.

  56. @Kopot – Nie będę Cię oceniał, bo sam święty nie jestem, ale sposób jest prostszy od tego, co napisał NeizD, a Tobie nie chciało się znaleźć nawet tego…?

  57. Skoro Sony tak długo trzymało konsolę z dala od pirackiego oprogramowania to znając tą firmę i samo PS3, które jak się okazuje nie jest jeszcze wykorzystywane w pełni (PS move, 3d itp weszło dopiero nie dawno, choć konsola ma już ponad 3 lata), to zapewne znajdą sposób na załatanie tej dziury. Mogą zmienić konstrukcję jądra systemu i całkowicie zmienić sposób dostępu. Wtedy, pomimo kodów z roota, będzie trzeba pokonać kolejne przeszkody przed możliwością piracenia

  58. Piotr Konieczny: niestety nie mam żadnego innego :|

  59. @ :o – Pytanie czy taka zmiana jest możliwa przez sieciowy update (wydaje mi się że klucze są na tyle głęboko w sprzęcie, że to niemożliwe). Z tego co widzę, Sony będzie się ratowało banami na konsole, która wysyła jakieś potajemne logi przy każdym dostępie do sieci.

  60. Hi,
    Ja wogole nie zgadzam sie z wiekszoscia komentarzy na tej stronie. PS3 i piraty to totalna porazka tylko dla tych ktorzy graja w pirackie gry. To czy sasiad kowalski przerobi sobie playa przez usb, jakims softem czy czymkolwiek a potem bedzie gral w piraty to juz jego sprawa. Moim zdaniem wszelki przerobki koncza sie nie mozliwoscia grania online. Granie online przewaznie jest jedna z wiekszych przyjemnosci na ps3. Mnie stac kupic orginalna gre czy uzywana lub nowa i czerpie z tego radosc, nie potrzeba mi hackow crackow etc. Cale zycie gralem na pececie w piraty i nie ma nic dla mnie lepszego na moment obecny niz kupienie legalnej gry wrzucienie krazka i nie myslenie czy w 3 levelu mi sie gra zawiesi. Jak cie nie stac to na gry to nie kupuj ps3. Cala rzesza tych marnych xboxowcow ktorzy nie moga sie podlaczyc do sieci to chyba najwieksza zenada jaka moze byc. Do tego jasne jest ze kazde zabezpieczenie mozna zlamac tylko pytanie jest po co to komu w przypadku ps3 – same problemy tylko. Pozdrawiam

  61. […] w PlayStation 3 może być odpowiedzią firmy na złamane ostatnio zabezpieczenia PS3. Przypomnijmy tylko, że Sony już raz podrzuciło swoim klientom rootkita w ramach walki z […]

  62. […] Sytuacja jest bowiem megazabawna, gdyż prawnicy Sony od kilku tygodni zacięcie walczą z tymi, którzy publikują klucze kryptograficzne wykorzystywane w konsoli Sony w internecie… Twitnięcie Kevina już […]

  63. […] którzy korzystają z nieoficjalnych firmware’ów są przez Sony oficjalnie ścigani i banowani na PSN. Okazuje się jednak, że prosty trick pozwala […]

  64. […] PS. Słabość w generatorze liczb pseudolosowych wykorzystywanym przez Sony pozwoliła m.in. na zhackowanie konsoli PlayStation […]

  65. […] że już wcześniej PS3 było “hackowane” — klucze jednego z bootloaderów wyciągnął m.in. GeoHot. Jednakże Sony załatało dziurę przy pomocy firmware 3.60 i pewnych zmian w architekturze […]

  66. […] Sony, jak pamiętacie, ma za sobą serię poważnych wpadek i jeden z najdłuższych publicznych pentestów w historii. Prawie przez pół roku, dzień w dzień, firma ta była (z niemałym sukcesem — wykradziono 77 milionów kont) atakowana przez intruzów wszelkiej maści, których łączyło jedno — zemsta za to, jak firma potraktowała Georga Hotza (geohota), hackera, który złamał zabezpieczenia PlayStation 3. […]

  67. Pod LT3.0 można grać online :p

  68. doprawdy kompletnie nie rozumiem tworcow konsol. po co oni tak straszliwie to wszystko zabezpieczają? to jest główny powód dlaczego konsola nie może być używana w roli komputera. a jak ktoś zechce mieć odblokowaną konsolę, i tak będzie ją miał.
    po raz kolejny się potwierdza, że te blokady są upierdliwe dla legalnych nabywców, a pirat i tak spiraci. z drugiej strony mogliby sprzedawać za wyższą cenę odblokowane konsole, tak jak np. intel sprzedaje drożej cpu z odblokowanymi mnożnikami. okazja do zarobku :) z którego nie chcą skorzystać.
    niestety i sony i microsoft robią dokładnie ten sam błąd. cała nadzieja w steamengine, w którym nawet pad z dwoma touchpadami daleko prześciga konkurentów.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: