10:56
16/3/2020

Początki jednego z najczęściej odwiedzanych parków rozrywki w Europie sięgają 1975 roku. Inspiracją dla jego założenia była podróż po Stanach Zjednoczonych, którą Franz Mack, założyciel Europa-Parku w Rust, odbył wraz ze swoim synem Rolandem. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę: tamtego lata park odwiedziło 250 000 osób. Warto zauważyć, iż wówczas na 16 hektarach powierzchni Europa-Parku znajdowało się zaledwie 15 atrakcji. Dziś jest to jeden z najpopularniejszych parków rozrywki w Europie. Każdego roku odwiedza go ok. 6 milionów osób. Początkowo w parku zatrudnionych było zaledwie 50 pracowników. Obecnie ponad 3 800 osób zarządza obszarem o powierzchni prawie 95 hektarów, na którym znaleźć można ponad 100 kolejek górskich i innych atrakcji oraz ośrodek hotelowy. Aktualnie Europa-Park jest jednym z najważniejszych pracodawców w regionie.

Niniejszy artykuł jest artykułem sponsorowanym, autorstwa firmy baramundi.

Struktura IT w parku rozrywki – standardowe komputery, urządzenia mobilne i inteligentne systemy kasowe

Europa-Park posiada rozbudowaną strukturę IT. 16 pracowników wspiera system informatyczny, a także zajmuje się siecią i opracowywaniem aplikacji. Dyrektor działu IT Andreas Keffer i jego współpracownicy zarządzają obecnie nieco ponad 1300 urządzeniami końcowymi w parku i ośrodku hotelowym. Oprócz komputerów osobistych i urządzeń mobilnych wśród sprzętu IT znaleźć można również inteligentne systemy kasowe połączone sieciowo. Ze względu na fakt, iż kasy są podstawowym elementem pracy sklepów na terenie parku, obsługa i utrzymywanie urządzeń wymaga poświęcenia dużej ilości uwagi.

Oprogramowanie baramundi Management Suite w Europa-Parku

Przez długi czas wszystkie punkty końcowe na terenie parku rozrywki zarządzane były w sposób manualny, przez co kierownicy działu IT musieli poświęcać dużo czasu na obsługę każdego urządzenia. Dodatkowo, ze względu na stale powiększającą się strukturę IT Europa-Parku oraz nieustannie zwiększającą się liczbę zarządzanych urządzeń końcowych, tego rodzaju działania zajmowały dużo czasu, generując przy tym zbyt wiele błędów. W związku z tym zespół IT zaczął poszukiwać odpowiedniego rozwiązania do zarządzania punktami końcowymi.

W samą porę na migrację systemu Windows

Przedstawiciele Europa-Parku zdecydowali się na skorzystanie z baramundi Management Suite, rozwiązania oferowanego przez niemiecką firmę z Augsburga. System bMS posiada innowacyjny i przyjazny dla użytkownika interfejs oraz umożliwia szybkie i bezproblemowe wgrywanie łatek i dystrybucję aktualizacji oprogramowania. Specjaliści IT nie muszą odbywać pieszych wycieczek do każdego urządzenia znajdującego się na terenie parku.

„Rozwiązanie baramundi jest wykorzystywane w Europa-Parku już od ponad roku. Poza wdrażaniem oprogramowania wspiera ono zarządzanie urządzeniami i łatkami oraz umożliwia automatyczne zarządzanie aplikacjami za pośrednictwem baramundi Automation Studio – powiedział Tobias Stampf, szef zespołu wsparcia IT w Europa-Parku.

Ujednolicone zarządzanie punktami końcowymi okazało się również bardzo pomocne w realizacji innego wymagającego projektu. Mając na uwadze zakończenie wsparcia dla systemu Windows 7 w styczniu 2020 r. zespół IT w Europa-Parku z odpowiednim wyprzedzeniem rozpoczął migrację do Windows 10. Dzięki baramundi Management Suite, instalacja nowego systemu oraz przeprowadzenie aktualizacji na komputerach, które już posiadały Windows 10 zostały wykonane przy niewielkim nakładzie pracy i w ustalonych ramach czasowych.

Wsparcie w zakresie efektywności

„Dzięki baramundi Management Suite udaje nam się oszczędzić mnóstwo czasu. Ponadto jesteśmy w stanie zapewnić wparcie jakościowe, o którym nie mogłoby być mowy, gdyby nie bMS” – powiedział Tobias Stampf. „Luki bezpieczeństwa są wykrywane bezpośrednio przez bMS i mogą zostać natychmiast usunięte, tak by nie stanowiły żadnego zagrożenia dla działania systemów w parku. Dzięki możliwości przeprowadzenia zdalnej konserwacji oraz wsparciu zapewnionemu przez firmę baramundi, dodatkowe oprogramowanie do zdalnego zarządzania nie jest nam już potrzebne” – podsumował Tobias Stampf.

Więcej informacji na temat pakietu baramundi Management Suite można znaleźć na stronie baramundi.com.

Aby przekonać się, w jaki sposób profesjonalnie zautomatyzować infrastrukturę IT, zarejestruj się na webinarium, które odbędzie się 6 kwietnia o godzinie 11:00. Szczegóły TUTAJ.

Jeśli chciałbyś sprawdzić pełną wersję baramundi Management Suite w boju i na swojej sieci firmowej, skontaktuj się z Sebastianem (e-mail: sebastian.wasik@baramundi.com, tel.: +48 666 352 002). Doradzi jak najlepiej zrobić to przy uwzględnieniu Twoich potrzeb i struktury firmowej sieci, a także podpowie jak zoptymalizować koszty wdrożenia.

Niniejszy artykuł jest artykułem sponsorowanym i został stworzony przez firmę baramundi. Za publikację tego artykułu redakcja Niebezpiecznika otrzymała wynagrodzenie.

Przeczytaj także:



10 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Produkt dla profesjonalistow, medium dla profesjonalistow, forma dla profesjonalistow ale sama tresc targetowana na wiejskie gospodynie…? Wystawili sobie laurke, z konkretnych informacji jeden bieda-screenshot i czytajacy maja sobie sami teraz szukac?

    Juz widze ta scene oczami wyobrazni: zasmucony manager otwiera teczke z ktorej wyciaga chaotyczu stos papierzysk, do drzwi puka Zygmunt H.: “Problemy z ERP?” “Sprobuj bMSzira!!!” wrzucaja te dokomenty do teczki, Zygmunt dorzuca jeszcze troche losowych paragonow, zeby zwiekszyc poziom wyzwania, sekretarka zabiera teczke i kiedy teczka wraca w srodku wszystko zorganizowane, poukladane, przeformatowane zeby strony byly tej samej wielkosci, nawet trzcionka lepsza! :p
    Przynajmniej inteligentnych globulek vel. AI nam oszczedzili…

    Artykul w na takim portalu to nie zwiekszenie rozpoznawalnosci w markecie, mniej superlatyw, wiecej konkretow to moze kogos zachecicie bo odpadnie mu przynajmniej ta czesc roboty. A tak, skoro trzeba wszystkiego szukac ~ jaka dokladnie przewage nad konkurencja ten artykul daje bMS? Tego typu rozania to nie jest cos nad czym sie decyduje pomiedzy wybieraniem deseru do kolacji czy rozwazaniami nad iloscia srodka do podlog…

    • Zapraszam na Webinarium baramundi Management Suite a wszystko się wyjaśni :)
      Pozdrawiam i serdeczności.
      Sebastian

    • Aż bije po oczach, że jakiś konkurencyjny produkt się napocił pisząc taki komentarz.
      Trzymajmy poziom komentując ;)
      Nie znam baramundi, ale w takim razie chyba się jednak poświęcę i obczaję co to potrafi

    • A tak pozatym, to na zdjeciu mogla by byc jakas fajna (czytaj: atrakcyjna i elegancka) babka podpisana jako Asystentka S. Wasika od spraw takich a takich (np. media, sprzedarz, etc.) z jakis krotkim tekstem/uzasadnieniem (tj. wymowka, bo profesjonalizm musi byc ;)

      W koncu firma marketingowa prezentujac siebie w jak najlepszym swietle jednoczesnie pokazuje swoj profesjonalizm… A i takie dziewczyny potrafia byc swietnymi pracownikami, w koncu dobre geny (tylko trzeba rozgraniczyc jesli ktos mysli o takiej asystentce do sypiania: albo albo – dobra pracownica albo atrakcyjna kochanka, bo rownie dobrze mozna polaczyc najlepsze cechy samochodow elektrycznego i spalinowego konstruujac auto bez baterii i bez baku…)

    • @Sebastian
      > Zapraszam na Webinarium baramundi Management
      > Suite a wszystko się wyjaśni :)

      A czy można do Pana napisać maila szyfrując go PGP? Udostępni Pan swój klucz publiczny?

    • Nie wiem po co się pochylać nad trollem, piszącym “trzcionka” – beka z typa jak próbuje tu zabłysnąć, jaki to on pro.

  2. Bardzo przyjemny we wdrożeniu system. Polecam, szczególnie moduł do dystrybucji oprogramowania i wykonywania skryptow

  3. “Mając na uwadze zakończenie wsparcia dla systemu Windows 7 w styczniu 2020 r. zespół IT w Europa-Parku z odpowiednim wyprzedzeniem rozpoczął migrację do Windows 10. Dzięki baramundi Management Suite, instalacja nowego systemu oraz przeprowadzenie aktualizacji na komputerach, które już posiadały Windows 10 zostały wykonane przy niewielkim nakładzie pracy i w ustalonych ramach czasowych. ” – JAsne. bo w każdym innym przypadku taka operacja trwa co najmniej tydzień dla jednego komputera.

  4. Tyle slysze o tym baramundi a jakos nie moge sie przekonac… Mielismy baramundi w jedym oddziale w europie ale jakos mi nie podeszlo. I oczywiscie juz zakonczona migracja na sccma :-) chetnie bym popatrzyl na jakiegos webinara tego softu. Czy w baramundi jest opcja patchowania obrazu wim w wesji offli e (dism?) Bo desktopcentral tego nie ma a sccm ma. I czy jest opcja zarzadzania bitlockerem bez wdrazania serwera mbam ? Czy jest mozliwosc zarzadzania stacjami ktore sa w swiecie bez vpn ? (Jakies proxy w dmz) no i czyna jakiej zasadzie opiera polaczenie zdalnie (do wsparcia ) bo sccm idzie po ip a jak ktos lata w biurze potem przelaczy sie na vpn dostaje inny adres dns sie nie aktualizuje i juz nie mozna sie polaczyc….

    • I czy baramundii ma swoja baze patchy dla nonmicrosoft ? Np adobe/java /notepad++ itp ? Ile ba,a liczy produktow ?

Odpowiadasz na komentarz John Sharkrat

Kliknij tu, aby anulować

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: