13/12/2022
Prędzej czy później, każdy zostanie zhackowany. A jeśli analiza incydentu wykaże, że włamywacze pozyskali dane klientów, trzeba będzie o wycieku powiadomić i klientów i może także media. Jak to zrobić poprawnie? Godząc zarówno interesy firmowych prawników i działów PR, ale w taki sposób, aby oświadczenie nie zostało wyśmiane przez osoby techniczne?
Prawnicy, PR-owcy i ten dziwny pan od bezpieczeństwa…
Na jednym z naszych poprzednich webinarów (“Zostałeś zhackowany, co teraz?“) przedstawiliśmy stronę prawną i techniczną reakcji na incydent. Tłumaczyliśmy dlaczego niektóre oświadczenia wyglądają tak, jak wyglądają. Przytoczyliśmy też kilka (dobrych i złych) przykładów komunikacji kryzysowej pochodzącej od dotkniętych atakami firm i wspomnieliśmy, że fajnie byłoby poznać również perspektywę osób, które ze strony działów PR odpowiadają za komunikację “kryzysową” z mediami.
Miło nam zakomunikować, że znaleźliśmy kompetentnych i chętnych do podzielenia się wiedzą z tego obszaru PR-owców. Takich, którzy rozumieją problemy świata IT i którzy nie jeden incydent od strony medialnej obsłużyli.
Zobacz bezpłatny live poświęcony komunikacji kryzysowej
Dlatego zapraszamy na na lajwa o “komunikacji kryzysowej w branży cyberbezpieczeństwa”, już 20 grudnia, we wtorek, o godz. 20:00. Wiedzą podzielą się z nami Magda i Szymon z agencji Hill+Knowlton Strategies.
Wraz z naszymi gośćmi przeanalizujemy kilka incydentów tym razem od strony komunikacyjnej. Magda i Szymon wskażą dobre praktyki w komunikacji i na przykładach wyjaśnią, jakich błędów lepiej nie popełniać w komunikacji z mediami oraz klientami, pokazując czym to grozi.
Ta wiedza przyda się nie tylko rzecznikom prasowym czy firmowym działom PR. Z materiałem obowiązkowo powinni zapoznać się prawnicy i personel obsługującym w firmach różnego rodzaju “naruszenia”, w tym także kierownicy działów IT i komórek bezpieczeństwa. Nie tylko po to, aby zobaczyć czym skończyć się może “delikatne mijanie się z prawdą” lub zbyt prawniczy albo zbyt techniczny język oświadczenia opisującego incydent…
Zapisz się na live!
Udział w tym lajwie jest darmowy, ale aby się na niego zapisać i otrzymać link do transmisji, należy się zarejestrować wypełniając poniższy formularz (spokojnie Wasze dane zostają tylko u nas):
Bez obaw, podanych e-maili nikomu nie przekazujemy i wykorzystamy je wyłącznie do przypominania Ci o naszych wydarzeniach. Jeśli lubisz czytać o RODO, kliknij tutaj.
Dla jasności: chociaż czasem realizujemy webinary we współpracy z różnymi firmami i dostajemy za to wynagrodzenie, to za organizacje i prowadzenie tego webinara nie otrzymujemy ani złotówki. To nie jest webinar sponsorowany.. Magda i Szymon zgodzili się poświęcić swój prywatny czas, aby podzielić się z nami i Wami spojrzeniem PR-owca na branżę cybersec. W trakcie spotkania odbędzie się też sesja Q&A z naszymi gośćmi, więc tym bardziej zapraszamy!
“K????, k????, k????!!!” (cytat z pewnej celebrytki) Przestańcie wreszcie używać tej paskudnej kalki o adresowaniu bo was przestanę czytać (wywalę z czytnika RSS)!
Zbliżają się święta więc zaadresujcie pocztówkę z życzeniami dla kogoś a nie stronę prawną i techniczną.
Witaj! Dziękujemy za feedback. Zaadresowaliśmy issue które poruszyłeś. Fix został wypchnięty w update posta. Liczymy na dalszą persystencję w Twoim czytniku RSS ;)
Good robota. Persystencja będzie trwać :)
Czy dostępne będzie nagranie webinaru?
Świetny pomysł! Dotąd mieszane punkty widzenia mieliśmy tylko pod kątem IOD – Cyber. Przyda się również PR, który nieraz ratuje wizerunek (patrz wpadka z apką mbank:). Jakby nie patrzyć to w RODO jest wymóg (art 12 ust 1) komunikacji w przystępnej formie, czyli pośrednio wskazanie/zalecenie udziału osób od PR w komunikacji z osobami, których dane są przetwarzane. Z doświadczenia jako IODa wiem, że to działa.
Nieprawda, nie każdy zostanie zhackowany. Moja babcia, która nie ma nawet smartfona i nadal korzysta z telefonu stacjonarnego, raczej nie.
Social hacki na ludzi ze stacjonarkami jak najbardziej działają .
Przegapiłem :( Czy będzie gdzieś dostępne nagranie ?