10:12
26/6/2018

Idea Bank miał ostatnio niepokojący problem. To co prawda nie nowość (por. Idea Bank myli numery rachunków, nie prosi o hasło i ogranicza dostępność historii), ale tym razem pewien klient zobaczył na swoim koncie coś, czego zdecydowanie nie powinien zobaczyć. Na domiar złego, poważną dziurę miał też powiązany z Idea Bankiem Lion’s Bank. “Usterka” sprawiła, że przelewy wychodzące z banku nie wymagały dodatkowej autoryzacji kodem i ktoś kto znał login i hasło klienta, mógł mu wyczyścić konto. W obliczu tych problemów kolejna awaria w Idea Banku, którą nam masowo zgłaszaliście i długi brak dostępu do serwisu transakcyjnego nie zrobił już na nas żadnego wrażenia.

Brak wymogu podania kodu w Lions

Na początku czerwca jeden z Czytelników zgłosił nam dość poważny problem dotyczący Lions Banku. Przez pewien czas możliwe było dokonanie w tym banku przelewu wychodzącego bez konieczności autoryzacji SMS.

Zwykle pod koniec miesiąca dodaje wszelkie płatności do listy zleceń do potwierdzenia (odkładam VAT z wystawionych faktur, planuję przelew dla księgowego, ZUSy i takie tam), i 10. następnego miesiąca potwierdzam wszystko. Własnie [definiowałem] przelew własny na VAT do późniejszego potwierdzenia i zdziwiłem się nagłym spadkiem funduszy na koncie głównym. Sprawdziłem potem przelew do mojego księgowego – też (był już) zrealizowany. Przy czym… przelew do księgowego to nie przelew wewnętrzny, a księgowy NIE jest [moim zdefiniowanym] zaufanym odbiorcą!

Sprawa była poważna. Jeśli ktoś pozyskałby login i hasło do konta klienta Lion’s Banku byle phishingiem, to mógłby łatwo wyprowadzić z niego wszystkie środki (por. Fatalna pomyłka banku BZWBK ułatwiła kradzież pieniędzy). Niestety, niełatwo było od razu skontaktować się z kimś z Lions Banku. Ale Lions Bank to marka Idea Banku, a z tym drugim bankiem kontakt był łatwy — biuro prasowe działa jak powinno, a dodatkowo mieliśmy bezpośredni kontakt do nowych ludzi odpowiedzialnych w tym banku za bezpieczeństwo.

Biuro Prasowe Lion’s Bank odpowiedziało nam, że sytuacja zaobserwowana przez naszego Czytelnika była efektem usterki systemu, która to usterka została wyeliminowana. Dodatkowo, dowiedzieliśmy się, że:

Do banku trafiło zgłoszenie od jednego klienta kilka dni temu. Nie mamy w tej sprawie reklamacji ani innych sygnałów klientów

Dodajmy, że w LionsBanku autoryzacja SMS jest jedyną opcją potwierdzania przelewów.

Awaria — drugie imię Idea Banku

Po tej usterce (ale też na początku czerwca) dowiedzieliśmy się o kolejnym problemie w Idea Banku.

Znikają wnioski, ludzie tracą dostępy do kont i narzędzi jak np. przelewy. Podczas logowania konsola pokazuje tak[ą] piękną listę, infolinia twierdzi non stop, że ktoś się odezwie z obsługi i wyjaśni sprawę. Na wiadomości do Idea nikt nie odpisuje. Ogólnie Idea twierdzi że trwają prace serwisowe, nikt nie chce się przyznać że cały system Idea Cloud wzięło w łeb.

Do swojego maila Czytelnik dodał taki zrzut ekranu:

O tę sprawę pytaliśmy drogami nieoficjalnymi. Obiło nam się o uszy, że IdeaBank wdraża rozwiązania mające na celu likwidację starej bankowości, ale oficjalnie bank oświadczył, że zaobserwowane problemy nie miały nic wspólnego z likwidacją starej bankowości.

I być może ta awaria nie miała wpływu na bezpieczeństwo danych, ale inny błąd miał…

Bankowość mobilna zbliża ludzi

Po niecałych 2 tygodniach od tamtych zdarzeń pewien Czytelnik, nazwijmy go X, i zarazem klient Idea Banku, po zalogowaniu się na konto swojej firmy zobaczył dane innej osoby:

Mogłem podejrzeć szczegóły transakcji, imię i nazwisko osoby, do której należy konto oraz saldo na koncie. (…) Co ciekawe, nadal mam ściągniętą z konta wartość 50 zł tej transakcji, którą on wykonał :-) chociaż samej transakcji już nie mam w historii

Na dowód dostaliśmy zrzut z ekranu. Musicie nam uwierzyć na słowo, że dane klienta były inne niż dane naszego Czytelnika, który z pewnością nie miał imienia na literę “R”.

Stacja Circle? Z jakiegoś powodu na tych stacjach dzieją się różne cuda, choć tak czy owak dane jednego klienta nie powinny się znaleźć w aplikacji drugiego.

Co ciekawe, chwilę później ten sam błąd zgłosił nam inny Czytelnik, który okazał się być bohaterem z powyższego screenshota o imieniu rozpoczynającym się od litery R. O tym, że ktoś widział jego dane, dowiedział się od naszego Czytelnika X. Czytelnik X z kolei po kilku dniach napisał:

Nadal mam sciagnieta z konta wartosc 50 zl tej transakcji, ktora on (“R” — dop. red.) wykonal :-) chociaz samej transakcji juz nie mam w historii

Nad wyraz techniczne wytłumaczenie przyczyny błędu

Aneta Rumniak z biura prasowego banku poinformowała nas, że bank wiedział o tej sytuacji jeszcze zanim my to zgłosiliśmy. Były dwa zgłoszenia od klientów. Incydent został przeanalizowany i jego wyjaśniono nam jego podłoże techniczne. Zauważcie, że banki rzadko kiedy tłumaczą się z awarii tak dokładnie. Doceniamy zmianę w podejściu Idea Banku do zgłaszanych problemów — widać, że nowy zespół bezpieczeństwa do zadań podchodzi poważnie:

Błąd wystąpił po aktualizacji wersji systemu i wynikał z niedeterministycznego zachowania się natywnej biblioteki systemowej (oprogramowanie firmy trzeciej). Ujawniające się błędy następowały tylko przy dużym obciążeniu i w korelacji wielu jednoczesnych wywołań tej samej funkcjonalności z kanałów klienckich. Komponent jednego z elementów bankowości elektronicznej, podczas równoległych wywołań, odwoływał się do tego samego rejestru pamięci (w różnych wątkach), podmieniając w tym czasie elementy iteracji, skutkujące wyświetleniem błędnych danych klientowi. Podkreślamy, że dotyczyło to tylko przypadku wywołania zapytań dotyczących historii transakcji klienta.

Błąd ten został wyeliminowany poprzez podmianę natywnego komponentu systemu realizującego tego typu operacje na inną wersję.

Choć programiści mogą to uznać za ogólne wyjaśnienie, to banki naprawdę rzadko tak się tłumaczą. Zwykle dostajemy oświadczenia w rodzaju “to był mało prawdopodobny błąd, załataliśmy” lub powodem awarii była “usterka 1 komponentu” (Hej, COI, jak tam raport z największej w Polsce awarii systemów rządowych?).

Błąd w każdym razie miał być bardzo trudny do wywołania (co tłumaczy małą liczbę zgłoszeń i do nas i do Idea Banku w tej sprawie), ale pamiętajmy, że rzeczy mało prawdopodobne również się zdarzają i mogą być bardzo bolesne. W każdym razie przynajmniej ten błąd nie powinien się już powtórzyć. Stosowne poprawki wdrożono w nocy z 20 na 21 czerwca.

Bóg i papież w polityce prywatności?

Tyle jeśli chodzi o błędy z czerwca, ale czujemy w kościach, że niebawem spłyną do nas opisy innych problemów… W międzyczasie przytoczmy jeszcze jedną sprawę dotycząca Idea Banku, a opisaną na Wykopie. Uprzedzamy, że Idea Bank zaprzecza, jakoby opisana na Wykopie sytuacja miała miejsce. A zgodnie z relacją jednego z użytkowników Wykopu w polityce, którą musieli zaakceptować klienci, miały znajdować się takie kwiatki (wytłuściliśmy najlepsze fragmenty).

Podstawę prawną firmy Pani. 6 ust. 1 lit. a), b), c) jeśli) RODO. Dane próbane zostaną w celu:
PIERWSZE CZYNNOŚCI ZAWIERAJĄCE ZAWARTE W PORZĄDKU,
c) czynności wykonywania czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności czynności Prawo Prawo Prawo Prawo Prawo Prawo Prawo Prawo
Chodzi o to, że:….., w tym profilowaniu, w celu wyjścia i zawarcia umowy wartości. Obowiązuje podział na serwery w części;
(…)
analizować, a następnie analizować, a także, czy też nie, czy też nie.
(…)
Marketing, finanse, marketing, marketing, zarządzanie, finanse, marketing – przypisanie klienta do głównego segmentu – w ten sposób segmentacja w celu komunikowania się z klientami (segmentacja dochodowa i marketingowa), – prowadzący działalność prawną jest prawnie uzasadniony interes Banku papierów wartościowych;
1) marketing bezpośredni; 2) poczty elektronicznej w postaci wiadomości e-mail, w tym newslettera, przesyłanych na wskazany adres mailowy iw formularzu wiadomości na temat numeru telefonu oraz na temat podajęcej się poczty e-mail i numeru telefonu do wykonania W tym celu należy podać numer telefonu i numer telefonu.
przygotowuje się do tego, aby: -.
archiwalnym, dla którego Podstawa Prawna Să przepisy prawa ustawy Prawo bankowe oraz Kodeksu Cywilnego, A takze na podstawie prawnie uzasadnionego interesu dotyczącego Zabezpieczenia Banku Informacji na Wypadek prawnej Potrzeby wykazania faktów związanych z umowa LUB świadczeniem Usługi na pani / Pana Rzecz;
-. -……..
W takim przypadku, w tym profilowaniu, na podstawie arkusza kalkulacyjnego, w celu odliczenia, , Stany Zjednoczone. W okresie negatywnego wyroku w sprawie wyceny kredytowej lub komitetu kredytowego; Informujemy, że ulubioneuje Pani / Panu prawo do użytku interwencyjnego.

Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Bank:
W związku z tym, że: – w przypadku, gdy się o to decyduje, czy też nie, to ma zastosowanie w stosunku do innych przedsiębiorstw. warunki, o których mowa w art. 105a ust. 3 Prawa ban pień – okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania;
dla celów statystycznych i wobec analiz – przez okres trwania zobowiązania;
W celach archiwalnych – przez okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania, bug Ze z przepisów prawa bedzie wynikał dłuższy okres LUB została zgłoszona reklamacja LUB roszczenie;
dla celu: 1) marketingu bezpośredniego; 2) poczty elektronicznej w postaci wiadomości e-mail, w tym newslettera, przesyłanych na wskazany adres mailowy iw formularzu wiadomości na temat numeru telefonu oraz na temat podajęcej się poczty e-mail i numeru telefonu do wykonania “Faza”, “SMS” i “Droga telefoniczna”; 3) udzielanie pożyczek na rzecz takich banków jak Banki kapitałowo lub czasowo;
w odniesieniu do Pani / Pana reklamowania się z roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu.
W jakimś terminie przysługuje – telefonicznie (telefonicznie), telefonicznie (CallCenter Banku) lub papierowo. W przypadku przypadku Bank przestanie przetwarzać, które będzie Pana (i) panie (Pana), Pana (i), Instrukcja do wykonanianego, dochodzenia lub ochrony roszczeń.

Pani / Pana dane netto wydatkowane przez ich podmioty, podmiotom wymienionym w art. 105 ust. 4 i 4d Prawo do tego, że PESEL lub Rejestrują się również w przypadku nałogu na podstawie swojej wyraźnej zgody.

W języku włoskim, w języku angielskim. Banowiec: 1) łącząca się ich wartość przekracza 500 zł, są wymagalne, co najmniej od 30 dni i usunnął, co najmniej miesiąc od wysłania Klientowi wezwania do zapłaty. Wezwać nasi goście;

Czy Pani / Pani nabyta jest właśnie z papieżem (np. firmy księgowe, prawnicze, audytorskie, informatyczne i marketingowe.

(…) Z inspektorem ochrony danych mogę się skontaktować z naszą firmą.

Pani / Pana dane będzie przetwarzane przez BIK w podróży:
nakład czynności bankowych, w odniesieniu do wyników finansowych i ilościowych kredytów, w tym z konieczności profilowania – podstawą prawną,
statystycznych i analizują, co się z nimi nie zgadza;
w celu zastosowania metody i pojęć, które w art. 105a ust. 4 Prawa bankowego;
W przedmiocie wniosku dotyczącego prze konania sporu.
(…)
BIK pozypracować Pani / Pana dane osobowe z Banku. Informacja o upadłości konsumenckiej Przetwarzanie informacji w BIK może pochodzić z Banku oraz Monitora Sądowego i Gospodarczego.

(…)Pani / Pan ma również prawo do pobierania informacji w imieniu BIK, BOL i naciśnięciu z poleceniami BIK.

Zięć w stosunku do Banku, jak i BIK, przysługuje do.

W sytuacji ran za pośrednictwem danych osobowych. Cofnięcie zatwierdza na nią dokumentację przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani / Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia umowy. do otrzymania od właściciela lub właściciela. Może Pani / Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Uściślenie przedsiębiorstwa.

Z boku w stosunku do Boga, jak i BIK, przysługuje Pani / Panu również.

W tej sprawie biuro prasowe oświadczyło:

Nigdy nie było takiego błędu na stronie bankowości. Jest to spreparowana informacja, nawet na cytowanym Wykopie użytkownicy zaprzeczają, że widać taki błąd. Bank ma także potwierdzenie dostawcy, że taka treść nigdy nie była umieszczona na stronie.

 

No cóż, użytkownik Wykopu musi mieć fantazję, żeby tak dziwnie przerobić tekst polityki (nie wygląda ani na wynik tłumaczenia automatycznego, ani na nic innego).

Aktualizacja 26.06.2018 g 12:07
W tekście doprecyzowaliśmy dwie informacje po uwagach otrzymanych z biura prasowego Idea Banku.

  1. Po pierwsze zaznaczyliśmy, że awaria IdeaCl0ud nie miała nic wspólnego z likwidacją starej bankowości. Takie jest oficjalne i zatem najbardziej pewne stanowisko.
  2. Bank całkowicie zaprzecza temu, co opisano na Wykopie w kwestii komunikatu z “kwiatkami”. Według IdeaBanku sytuacja nie miała miejsca. — Bank ma także potwierdzenie dostawcy, że taka treść nigdy nie była umieszczona na stronie – napisało nam biuro prasowe IdeaBanku.

Aktualizacja 27.06.2018 g 13:22
Biuro prasowe IdeaBank napisało do nas jeszcze raz twierdząc, że informacja z Wykopu była tzw. fake newsem. Ma o tym świadczyć m.in. błędny tekst w ramce, który według banku nie był zmieniany od miesięcy. Grafika dołączona do wpisu na Wykopie niewątpliwie była edytowana, choćby po to by zakryć pole loginu.

Trzeba przyznać, że autor wpisu na Wykopie nie przedstawił zrzutów, które dobrze ilustrowałyby to, co rzekomo zaobserwował. Nie znamy też dokładnej godziny zaobserwowania tego dziwnego tekstu. Informacja o wpisie na Wykopie nie jest – bądź co bądź – najważniejszym elementem tego artykułu, ale powinniście wiedzieć, że są co do niej wątpliwości.

Aktualizacja 29.06.2018 g 14:03

Sprawa tajemniczego tekstu na stronie banku została wyjaśniona. Okazało się, że to Google Chrome mógł wyświetlać zmienione teksty jeśli ustawiono tłumaczenie z angielskiego na polski. Po stronie banku nie było żadnego problemu. O szczegółach przeczytacie w tekście pt. Idea Bank nie publikował głupich tekstów. To Chrome namieszał


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

30 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Tak oto cofneliśmy się o wiele lat do czasów Citibanku, w którym też wystarczyło się tylko zalogować aby słać przelewy z konta ile dusza zapragnie (choć konkurencja już wtedy miała 2FA). :)

  2. Ten bank to porażka. Od 4 miesięcy walczę, aby przestali mnie windykować, bo nie mogą znaleźć moich pism, które im wysłałem. Na e-maile odpowiadają tak, jak bym rozmawiał za każdym razem w innej sprawie, raz twierdzą że nawet dzwonili do mnie i ze mną rozmawiali i ja dałem im telefoniczna dyspozycję, a później piszą, że nie dałem im wzoru podpisu i nic na to nie poradzą, muszę do końca życia płacić za karty której nie mam. Nagrania nie ma, pism nie ma – a dane do windykacji przekazane od razu i muszę zapłacić, bo mi grożą ze prywatne konta zablokują. Infolinia nic nie wie na temat mojego problemu, każą dzwonić do windykacji, dzwonię do windykacji, oni nie są strona mam dzwonić na infolinię. Paranoja!

    • Skoro nie ma nagrania to nie ma dyspozycji. Tylko trzeba nagrać tą rozmowę samemu

    • Ten bank jest porażką. Informatycznie leżą i kwiczą. Ja widzę co innego pracownik banku co innego. Zresztą tak samo jest w getin. Ich windykacja jest porażająca. Nie masz długu windykują masz dług windykują spłacisz windykują :D Bank twierdzi że nie ma zadłużenia… WINDYKUJĄ.
      Zażądasz podania kwoty do spłaty całkowitej…. Milczą. Reklamujesz błędy…. milczą
      Pytasz co windykują bo nie masz pojęcia…. Oni też nie mają i proponują kontakt z infolinią ale nie tą na którą dzwonisz tylko tą drugą. Dzwonisz na drugą i to samo mówią jak katarynka.
      “Ich kancelaria” wysyła listy na adresy z czapy… Bank za to twierdzi że wysłali ale nie mają potwierdzenia co i gdzie wysłali i czy wysłali. Więc nie wiemy czy pomylili adres czy nie wysłali :D Ale można złożyć reklamację….

      Pracownik który coś ogarniał się zwolnił bo miał dość świeceniem oczami :D Próbuję im spłacić kredyt pod kilku mc ale się nie da bo nie dosłali ile mam im spłacić :D Kolejne reklamacje i listy “nie docierają” Rozmowy z infolinią tak jak piszesz. Nie my tylko tamci. A tamci? nie my ale kto inny…. Potrafią wysłać sms z informacją o racie inny niż to co podają przez telefon… i co jest w umowie :D I nikt nie potrafi odpowiedzieć jak to jest. Ale proponują żeby napisać reklamację na którą nie odpowiadają albo wysyłają list z informacją że dokładają wszelkich starań i wszystko jest ok :D
      Mi witki opały i ich toleruję. Ale nie trzymam u nich pieniędzy bo nie potrafią odpowiedzieć gdzie są jak ich nie widzę :D A rozmowy… A rozmowy nie nagrali chyba bo nikt nic nie wie :D

      Zmiany dowodu nie zauważyli mimo ze podpisałem z nimi aneks do umowy legitymując się nowym dowodem :D Po prost jest bajecznie.

      Oni i getin mają taką samą politykę..

  3. Szkoda, że gdy byłem klientem IdeaBanku nie znałem jeszcze niebezpiecznika i nie robiłem screenów.. podesłałbym wiele takich kwiatków. To, że zgłoszeń z danego zdarzenia było mało nie wynika, że ludzie nie mają problemów z ich systemem. Większość użytkowników jest nieświadoma zagrożeń, błędy systemów kwitują wylogowaniem się i ponownym zalogowaniem (może będzie już ok? – sam tak robiłem). A kto by przeglądał historię rachunku? Widać to po akceptacji wspomnianego wyżej regulaminu. Korzystam z wielu banków i tylu przerw technicznych nie widziałem nigdzie :) Ze względu właśnie na problemy techniczne i moje osobiste wątpliwości dot. bezpieczeństwa przechowywanych u nich pieniędzy spowodowały, że zamknąłem tam wszystkie konta (a były ich w rodzinie trzy).

  4. “Podkreślamy, że dotyczyło to tylko przypadku wywołania zapytań dotyczących historii transakcji klienta.”

    A co z tym znikniętym 50 zł?

  5. Ostrzegam wszystkich przed bankiem IDEA. Moje konto firmowe zostało wyczyszczone prawie do zera w 2014 kiedy pracowałem w Dubaju. Kontakt z bankiem urwał się nagle a po przyjedzie do Polski mój prawnik walczył o moje pieniądze ponad rok. Wprawdzie odzyskałem mój kapitał, ale straciłem czas i część pieniędzy. Gdybym nie miał na kontach w innym banku zabezpieczonych na czarną godzinę środków, dzisiaj byłbym bankrutem a komornicy roznieśli by moją rodzinną firmę i utopili w długach do końca życia.

  6. Hmm… jeśli ten bank ma takie błędy to jakim cudem ma on w ogóle klientów? Co jak co, ale bank to nie może sobie pozwolić na takie akcje.

    • Po prostu ma wszystko za darmo. Jak otwierasz firmę i jako jedyni na rynku dają Ci prowadzenie konta za darmo to nie sposób się nie zdecydować.

    • Bo ten bank daje łatwo kredyty. Drogie ale jednak z rynku bankowego. Do tego wpiernicza różne drogie dodatki ale daje. Często tak jest że prowadząc firmę potrzeba nagle kredytować się. Ale wtedy jak potrzeba najczęściej jakoś nikt nie chce szybko dać. Stąd idea ma klientów. Oni sa niesamowici…. możesz im przestać płacić kłócić się z nimi nasyłać KNB a oni i tak będą Ci wciskać butem kredyt :D To jest absurd. pożarłem się z nimi i powiedziałem że jak nie odpowiedzą na reklamacje złotówki nie dostaną przestałem płacić po dwóch miesiącach dostałem propozycję kredytu!!! I to nie że rozważną wniosek tylko była to oferta. Dzwonili z pięć razy nawet chcieli mi umowę kurierem wysyłać :D Wystarczył mój podpis… Totalna schizofrenia. Czasem mam wrażenie że oni mnie traktują jak kilku różnych klientów i nie bardzo wiedzą że ja to ja….
      To jest lekko absurdalne w naszym kraju ale jedne banki mnożą sztuczne problemy a inne się pchają drzwiami i oknami.
      Pomijam że wabili na różne promocje i swoich doradców którzy niby byli niezależni. W sposób strasznie ordynarny ale ładnie to wyglądało. Oczywiście tylko na obrazku. Dodatkowo zdaje się ze mieli kredyty z wsparciem w którymś momencie.

    • Hmmm mBank i PKO maja za darmo prowadzenie. Podejzewam ze w innych bankach tez tak bedzie. Koszt przelewu to inna sprawa, ale jak cebulisz na prowadzeniu konta, to raczej za duzo przelewow nie robisz i czy zaplacisz 0 czy 1,50 to raczej nie zrobi ci wielkiej roznicy, a czas zaoszczedzony na pierniczeniu sie z infolinia mozesz przeznaczyc na zarobienie tych kilku zl :P

    • > Po prostu ma wszystko za darmo.

      Idea Bank nie ma wszystkiego za darmo, jeżeli chodzi o firmy – za kartę trzeba płacić chyba że zapłacisz minimum 400 złotych nią. Zresztą inne banki też nie są w tyle jeżeli chodzi o konta firmowe – podobne warunki (też trzeba spełnić warunek karty ale po za tym za darmo) otrzymasz w Aliorze, ING, Deutsche Banku, Nest Banku (tutaj nawet bez warunków dla karty) czy nawet w mBanku jeżeli nie potrzebujesz przelewów.

    • Konrad Borowski >> gdy zakładałem konto w Idea (kilka lat temu) jako jedyni dawali mi wszystko absolutnie za darmo, a z karty zrezygnowałem na starcie więc nie musiałem spełniać żadnych warunków. Jeżeli teraz są konta firmowe u innych za darmo to chwała im za to.

    • W normalnych bankach prowadzenie każdego konta firmowego (głównego, pomocniczego, płacowego) kosztuje jakieś 30 zł co miesiąc, abonament za dostęp do bankowości internetowej (jeden na wszystkie konta) 50 zł, za wydanie karty z certyfikatem do podpisywania przelewów 100 zł, prowizja każdy przelew 1 zł, itd. O innych dodatkowych usługach typu płatności masowe (SIMP) i konsolidacja sald to nawet nie wspomnę. Nawet otrzymywanie wyciągów MT940 może być w niektórychy bankach dodatkowo płatne. Jak ktoś idzie do banku, gdzie ma wszystko za zero to sam prosi się o problemy!

  7. Widać nie tylko takie problemy mają w tym “banku”

    https://twitter.com/Vokiel/status/1002849816563634176

  8. Wygląda na to, że zamiast screenów trzeba robić filmiki, bo zawsze można się wypierać, że ktoś zmodyfikował treść po swojej stronie.

    Patrząc na ich komunikat:
    “Bankowość IdeaCloud jest chwilowo niedostępna. Przepraszamy. Zespół Idea Bank S.A.
    Za niedogodności przepraszamy.”,
    gdzie przepraszają dwukrotnie, zaczynam wątpić w ich oświadczenia.

    Z resztą treść na ich stronie, to w tej chwili chyba ich najmniejsze zmartwienie – wystarczy zerknąć na ich notowania.

  9. W październiku ubiegłego roku odszedł dotychczasowy prezes oraz osoba która tworzyła innowacyjność tego banku – ta informacja była podana do publicznej wiadomosci. Dlaczego bank pozbywa się kompetentnych ludzi ? Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Grupa Getin miała ostatnio trochę kłopotów związanych z aferą GetBack. IdeaBank również ma swoje 5 minut w tej afrze, bo emitował przez swoje spółki papiery wartościowe GetBack, wpływając przy tym na wartość własnych akcji. Po ujawnieniu afery wartość akcji IB spadła i na koniec 2017 roku nie było spodziewanego zysku. Była również w mediach podana informacja, że L.Czarnecki musiał dołożyć grupie Getin coś z własnej kieszeni. Grupa ma spore kłopoty finansowe i w związku z tym pozbywa się obciążeń, których szuka w zasobach ludzkich. Na rynku krąży info że w IB zostało bardzo mało doświadczonej kadry w IT.

  10. Odradzam!

    Witam. Z tej strony full stack webdeveloper. Ilość błędów w ich webaplikacji klienckiej jest porażająca, opiszę je jedynie “po łebkach”. Jeżeli @niebezpiecznik chce, mogę zagrać filmik podczas jej obsługiwania i przesłać na adres redakcji. Jak dla mnie webaplikacja nie powinna być nawet w wersji beta, a co dopiero na produkcji.

    1. Niedziałająca wyszukiwarka w sekcji “Książka odbiorców”. We wszystkich znanych mi bankach wyszukiwarki działają na zasadzie SQL’owego zapytania typu “LIKE %fraza%” – tutaj jest to zupełnie niezrozumiałe. Czasami znajduje po nazwisku, czasami nie. Czasami po nazwie firmy, innym razem nie.

    2. Wchodząc do historii karty kredytowej widać transakcje kartowe z konta firmowego oraz prywatnego pomieszane z transakcjami z karty.

    3. Wchodząc do sekcji “Księgowość” i chcąc wybrać odbiorcę dokumentu można to zrobić za pomocą listy rozwijanej (działanie wyszukiwarki opisałem w pkt. 1). Po złapaniu za suwak i przejechaniu do wybranej pozycji na liście gdy już puści się przycisk myszki lista zawsze się zamyka. Pozostaje używać klawiatury i przechodzić klawiszem “strzałka w dół” aż trafi się na właściwą pozycję.

    4. W sekcji “Księgowość” gdy już udało się wybrać odbiorcę dokumentu po bojach opisanych w punkcie 3 i zmieni typ dokumentu z “Faktura VAT” na proformę …formularz resetuje się i trzeba wybierać odbiorcę ponownie.

    Reszty w tej chwili nie pamiętam, ale dodam wisienkę na torcie z innej beczki. Raz nie miałem wymaganego przez bank obrotu na koncie firmowym, więc przysłali mi monit w postaci kartki A4 za 200 zł.

    Pkt. 30:

    https://www.ideabank.pl/uploads/doc/TOIP_dotyczaca_produktow_kredytowych_firmy_wprowadzona%20dnia%2014.12.2015r..pdf

    Jeśli redakcja chce filmik przedstawiający opisane przeze mnie usterki, chętnie przechwycę pulpit podczas obsługiwania webaplikacji i podeślę. Chodzi mi o webaplikację dostępną pod adresem:

    https://cloud.ideabank.pl/

    Ja się przepraszam z Inteligo i wracam tam, bo mam dosyć.

    • W poprzedniej wiadomości nie działa link, wrzucam skrócony z podglądem:

      https://preview.tinyurl.com/yc7olz2v

      Po wejściu należy kliknąć “Proceed to this site”.

    • > Raz nie miałem wymaganego przez bank obrotu na koncie firmowym, więc przysłali mi monit w postaci kartki A4 za 200 zł.

      Ja bym to zareklamował i zgłosił do UOKiK-u, ostatnio własnie tym się zajmowali, patrz https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=14481

  11. “Błąd ten został wyeliminowany poprzez podmianę natywnego komponentu systemu realizującego tego typu operacje na inną wersję.”

    czyt. zapomnialo nam sie upnac jedna z bibliotek, bo sporo ich tam i w sumie cholera ktore sa aktualne.. ale ktos nam przypomnial i juz smiga jak zloto!

  12. IdeaBank w ogóle nie radzi sobie z Idea Cloud… Już od roku co chwilę zgłaszam błąd związany z niemożliwością poprawnego wystawienia faktury zaliczkowej – bez żadnych rezultatów. Telefonicznie, mailowo, a może drogą papierową za pomocą oficjalnej reklamacji? Nic z tego, błąd nadal występuje.
    Błąd polega na tym, że gdy dla zaliczki wybierze się stawkę VAT na zw (zwolnione z VAT), to VAT obliczany jest na kwotę -1% (minus jeden procent). Co więcej, nie da się tego poprawić ręcznie…
    http://oi63.tinypic.com/wbzd34.jpg

    • Kiedy sprawdzałeś? Ja sprawdziłem dziś i liczy dobrze, czyli wychodzi zero.

  13. Ten ich Idea Cloud to jedno wielkie nieporozumienie. W starym systemie można było ustawić nieodnawialność lokaty sms-em. W Idea Cloud nie ma takiej opcji. W starym systemie dostawało się powiadomienia, że wygasa ci lokata. W Idea Cloud totalna olewka. Dodając jedno do drugiego – jak ktoś nie przypilnuje sam terminu to mu się po cichaczu lokata przedłuży na 0,01% w skali roku. Oczywiście można taką lokatę zerwać (tu już sms-em można) ale ergonomia tego systemu po prostu powala. Samo rozwiązanie też z gatunku “na co by tu jeszcze naciągnąć klienta”.

  14. U mnie to samo. Na początku miesiąca miałem opłacić lokaty i opłaciłem. Po dziś dzień kiedy się loguję wita mnie radosny napis “Opłać lokaty”. Teraz się śmieję, ale wtedy mało co zawału nie dostałem, bo wychodziło na to, że przelew zaginął w akcji. Jeszcze wcześniej zrywałem lokaty – pojawiały się “nieoczekiwane błędy”. Żeby takie rzeczy się działy na stronie instytucji zaufania publicznego??? Szkoda gadać…

    • Przypomniało mi się jeszcze, że:

      5. jak wejdzie się w zakładkę “Karty”, to widać nieistniejącą już od kilku lat kartę kredytową.

      6. Kwota i termin spłaty karty jest inny na głównym ekranie zakładki “Karty”, a inny po kliknięciu w szczegóły (kliknięciu na wybraną kartę).

      7. SMS’y z przypomnieniem o konieczności spłaty karty i kwoty spłaty są podane bezkwotowo, o tak! :D

      https://imgur.com/a/FdLTtDa

      Istny cyrk!

  15. Przypadkowo wiem gdzie takie kwiatki jak ten z regulaminem powstają: Przy OCRze. Do tego jednak trzeba się specjalnie wysilić, mianowicie popełniamy OCR (oby nie Tesseraktem bo jest za skuteczny optycznie i zbyt nieskuteczny słownikowo) dokumentu, na który naniesione są notatki np. na marginesie, literami drukowanymi albo na maszynie. Dokument źródłowy trzeba przepuścić przez agresywne obcinanie SkanKromsratorem (jak ScanTailor, ale trzeba mu ręcznie pomóc, bo ScanTailor nie obetnie połowy tekstu z pierwszej gdy są dwie kolumny), załączamy słownikowe i OCR. Wychodzi właśnie taka kaszka. Trochę pierwszej kolumny (regulamin), sporo drugiej kolumny (notatki) i błędy.
    Podejrzewam, że cała ta “afera” to błąd w inkludowaniu plików, może na przykład w katalogu serwera leżą m.in. pliki regulamin21.txt i regulamin22.txt, i regulamin22 to notatki dla tych co mają układać regulamin, a zapisali go przypadkowo jako regulamin21 (bo brakowało), a nie 23 i ktoś na ślepo dołączył. Poza tym, że ludzie mogliby się domyśleć co naprawdę podpisują żadne wielkie powody do tuszowania.

  16. Witam.
    Zgadzam się z wpisami, u mnie w ciągu miesiąca zginęło ponad 1700 zł, gdzie to zgłosic<?

  17. Z tym wykopem to wszystko jasne… ktoś w komentarzach napisał, że wlazł na angielskojęzyczną wersję strony i użył autotranslatora z przeglądarki :P

    • Brzmi sensownie, ale jest jeden problem z tą teorią – nie ma angielskiej wersji bankowości Idea Banku.

Odpowiadasz na komentarz Adam

Kliknij tu, aby anulować

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: