11:37
10/12/2013

Albo nadeszła na nich pora, albo to dobry krok zmierzający w celu podniesienia bezpieczeństwa systemu (hint: jeśli to to drugie, to można było przeprowadzić to bez wzbudzania sensacji, po cichu).

Ze względów bezpieczeństwa firma Komputronik wprowadza nową politykę tzw. silnych haseł. W tym celu prosimy Państwa o zmianę swojego dotychczasowego hasła do konta na stronie www.ktr.pl

Dotychczasowe hasło jest nieaktywne. Aby się zalogować prosimy skorzystać z opcji odzyskiwania hasła

Po wprowadzeniu loginu w formularzu odzyskiwania hasła otrzyma Pani/Pan informację na firmowy adres email z danych rejestrowych systemu www.ktr.pl z hasłem tymczasowym, które następnie należy zmienić na nowe hasło, zgodne z polityką silnych haseł, pod adresem:
http://www.ktr.pl/zmiana_hasla.php

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

10 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Ale to chyba tylko w części ktr.pl? Bo na komputronik.pl nie widzę żadnej informacji. Jak tylko to pierwsze to news naciągany. :>

  2. To raczej nie jest spowodowane atakiem. Ja mam u nich konto (kupowałem coś kiedyś) i takiego maila nie dostałem. Widocznie maila dostawały osoby z hasłem ‘123456’ ;)

    • Może być też tak, że serwer pocztowy obsługujący Twoje konto pocztowe odrzuca e-maile z nieistniejących domen. Envelope sender tych maili Komputronika (to co widać w Return-Path) jest z nieistniejącej domeny: kryzys@sklep3.kt

  3. Dodatkowo widać że maile były przygotowywane na prędce – ja dostałem łącznie 3 maile w tej sprawie z czego 2 były dosyć dziwnie sformatowane (outlook rozsypywał wiadomości)

    dodatkowo w tych 2 pierwszych z błędnym formatowaniem w nagłówku było dość nietypowo:


    Return-Path:
    Received: from http://www.komputronik.pl [195.138.211.155] (HELO http://www.komputronik.pl)

    • coś wywaliło return path: kryzys (at) sklep3.kt

      ten kryzys tak jakoś dziwnie brzmi w kontekscie

  4. Już na pierwszy rzut oka formularz odzyskiwania hasła jest lewy:
    – http
    – trzeba podać login i email (dlaczego sam email nie wystarczy?)
    – po wpisaniu śmieci (asdf) dostajemy informację, że taki użytkownik nie istnieje
    (po co? albo user istnieje i wysyłamy do niego wiadomość, albo nie i nie wysyłamy, a tak mamy możliwość enumeracji)

  5. Wszystko jest ok. Zmiana haseł jest dla klientów hurtowni. Mam tam konto które zakładałem na samym początku działania hurtowni i hasło było adekwatne do czasów w których było zakładane. Czyli coś prostego z kilkoma znakami.
    Stare hasło rzeczywiście już nie działało, więc przeszedłem procedurę zmiany na nowe.

  6. Nie dostalem wiadomosci na zadne z kont

  7. Link z posta nie działa, zamiast tego jest self.close().
    Ktoś mi wyjaśni czemu tak jest?

  8. […] z tego błędu i pobrał bazę klientów Komputronika — wiemy za to, że pół roku temu Komputronik w pośpiechu wymuszał zmianę haseł tłumacząc to “względami […]

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: