17/4/2014
Problemem jest blokada “zgrywania danych”. Dane zgrywał nowy operator (bikeu) z aplikacji poprzedniego operatora (nextbike) — który “zorientował się” i zablokował dostęp :-)
PS. Mamy nadzieję, że Pan Piotr Hamarnik, rzecznik Zarządu Infarstruktury Komunalnej i Transportu, zmienił po nagranej na wideo przez dziennikarzy demonstracji swój PIN i …numer telefonu:
Dziękujemy Jędrzejowi za zwrócenie uwagi na to nagranie :-)
BikeU importował do bazy dane użytkowników starego systemu, a NextBike twierdzi, że to naruszyło integralność systemu i przez to musieli uruchamiać go w trybie awaryjnym i inne brednie :) Żeby było śmieszniej to podobno baza jest ZIKiTu więc nie wiem do czego uprawnia ich ta licencja jeśli nie do zarządzania własną bazą.
to co nie będzie można korzystać z nextbike’a w Krakowie? Multicity jest (było) fajne :)
Rzecznik może i zmienił pin. Nie sądzę jednak, by przy takiej konstrukcji urządzenia poznanie kolejnego pinu innej osoby stanowiło większy problem ;).
a – kto powiedział że to stara baza? w artykule tego nie ma.
b – czy w przetargu było jasno powiedziane jak będzie używany system i kwestie bazy danych?
c – zdobycie, kradzież czy inny dostęp do cudzej bazy danych klientów jest stratą najważniejszych danych dla właściciela.
d – Jeśli Nextbike wrzucał dane do jednej bazy danych, ze swoimi klientami, to pytanie czy nie jest to jeden z ciekawszych błędów logiki biznesowej. Skupować wrażliwe dane które w wyniku błędu należy udostępnić konkurencji :) .