18:17
5/9/2014

Czytelnicy z różnych rejonów Polski informują nas o poważnych problemach łącznością w sieci Plus (brak zasięgu lub brak możliwości wykonywania połączeń). Awaria trwa już dobrych kilka godzin, a na oficjalnym profilu Plusa na Facebooku zespół ignoruje pytania klientów — widać jest bardziej zajęty promocją nowej usługi prepaidowej, której elementem jest podmienione logo na stronie operatora.

Wygląda na to, że agencja PR-owa chciała wprowadzenie nowego produktu ubarwić fałszywym i “zabawnym” atakiem “hackerów”, ale zaskoczyła ją poważna awaria sieci, która sprawiła, że niepoważny atak “hakerów” wiele osób wzięło na poważnie i wyszła z tego tragikomedia…

Potężna awaria sieci Plus

Potężna awaria sieci Plus – operator nie odpowiada na pytania klientów, ale jest aktywny jeśli chodzi o promocję swojej nowej usługi.

PS. Ten post, z racji dużej popularności, został przeniesiony z naszego linkbloga o nazwie *ptr (który znajduje sie w sidebarze i ma osobny kanał RSS) na stronę główną.

Przeczytaj także:


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

25 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Strony Plusa nie widziałem, po Facebooku jednak myślałem, że faktycznie zostali “opanowani”. Dzięki za uświadomienie :)

    PS. Kampania w mojej ocenie bardzo słaba.

  2. Plus zakodował nawet sygnaał komórkowy

  3. Mi działa (podkarpacie) i działało od rana

  4. W mojej ocenie fp na fejsie został jednak opanowany przez nieuprawnione osoby.

  5. Zabrało mi 120zł z konta, mam 0.00 na koncie czy komuś jeszcze?
    Również fanpage Plusa został zhackowany, polecam zobaczyć najnowszy post.

    • To jeszcze raz ja, z tego co widzę Plus wgrał backup. Stan konta mam z wczoraj, jestem do przodu o 6zł. Zobaczymy jak potoczy się to wszystko dalej.

  6. Szkoda, ze bardziej sie skupiaja na marketingu i promocji na ksiazkomordzie niz na jakosci swojej sieci, stado baranów- jakies 2 tyg temu tez byl problem z ich sieca.

  7. A ja sb myślę że na prawdę był atak hakerów, a Plus wymyślił sb takową wymówkę, by nie stracić na opinno wśród klientów. Badź rb test sieci, sprawdzając czy jest hakero-odporna.

    • Co to znaczy ‘rb’ i ‘sb’?

    • sb to sound blaster a rb to nie wiem :/

    • rb to Ruby, skrypty Rubiego mają takie rozszerzenie.

    • Gimbogrypserka… :P
      Bo literki trzeba oszczędzać w klawiaturze.

  8. Od pół roku mam telefon służbowy obsługiwany przez Plusa i to nie pierwsza taka awaria. Nie ma tygodnia, żeby sieć na co najmniej pół godziny nie wysiadła

  9. pracuje w pewnej firmie Teleco takiej na literke E… :-) i dzisiaj zmagalismy sie z 2 duzymi awriami na sieci DWDM w rejonie Pulaw oraz Szczecina jesli chodzi o Plusa, ale jak widac awaria miala wiekszy zasieg terenowy ;-)

  10. Szczerze to musiałem korzystać z ich obsługi klienta Plusa. Najgorsza jaką kiedykolwiek widziałem. Firmy którym płaciłem za usługi 10zł rocznie lepiej i sprawniej umiały obsłużyć.

  11. 7 różnych kart SIM, teren całego województwa mazowieckiego, wszelkie usługi (rozmowa, sms, mms, edge, hspa, LTE) – nie było najmniejszego problemu.

    Jak początkowo pisaliście o tym na fb to w życiu bym nie pomyślał, że chodzi właśnie o nich :P

  12. A co zrobić, jeśli w mojej lokalizacji jest wiecznie problem z połączeniami? Zasięg jest, połączenia przerywa (kończy połączenie) albo po prostu strasznie przerywa… Raz zgłaszałem do działu technicznego, po prawie pół roku olali uznając, że jest wszystko ok. Reklamację odrzucili, bo usługa działa tam gdzie jest zasięg.. Tyle, że jestem w zasięgu i zasięg mam..

  13. Troszeczkę irytujący jest fakt, że bulwersujecie się o to, że na FP plusa toczy się marketing. Przecież goście od PR nie zajmą się usunięciem awarii… Nie mogą też napisać nic o awarii, jeżeli nie mają pewności co do jej źródła :)

    • Mogą zadzwonić do działu technicznego i zapytać osochozi

  14. “rb” i “sb” to taka gimbazowa nowomowa. Niby że “robi(ę)” i “sobie”.

  15. W Gliwicach tez wczoraj padła.

  16. Niby mój telefon cały dzień działał w plusie (pomorskie), ale ludziska później informowali mnie, że nie mogli sę dodzwonić…..

  17. Jak się notorycznie olewa resurs przeglądów radiolinii (i nie tylko)… to takie jaja będą co raz częstsze :D
    “Oszczędności” na utrzymaniu sieci właśnie wychodzą “plusowi” bokiem , mnie to wcale nie dziwi … :) Z resztą inni operatorzy robią tak samo: maksymalne zyski przy jednocześnie minimalnych inwestycjach a efekty takiej polityki widać :D

    • U mnie T-mobile modernizuje sieć, planowany koniec prac 18lipiec :) podobno 2014r, pech chciał że już wrzesień i nie wiedzą kiedy prace się zakończą.
      Z plusem swego czasu dość często były problemy głównie z krótkimi kodami typu sprawdzenie stanu konta itd. itp.

  18. Tytuł obrazka: plus-fuckup.jpg :D daję SOGa :)

    https://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2014/09/plus-fuckup.jpg

Odpowiadasz na komentarz Mat't

Kliknij tu, aby anulować

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: