12:39
14/3/2022

Od kilku dni otrzymujemy niepokojące wiadomości od właścicieli telewizorów LG. Niektórzy, świeżo po zakupie, nie mogą dokończyć procesu aktywacji telewizora i uzyskać dostępu do tzw. funkcji “smart” swojego TV. Inni, którzy telewizory kupili już jakiś czas temu, nie są w stanie instalować i aktualizować aplikacji.

Telewizor LG “przejściowy problem”

Jak pisze jeden z naszych Czytelników:

Kupilem dzisiaj TV LG. Nie dziala. Nie chca sie pobrac umowy licencyjne z ich serwera. Szukam na necie i nie jestem jedyny.

Podkresle, ze na nowo zakupionych telewizorach nie dziala ZADNA aplikacja, jedyne co jestem w stanie zrobic to wyswietlic obrazy Picassa z uspokajajaca muzyczka wgrane na dysk telewizora xD Pierwsza mysl – serwery dla Europy Centralnej gdzies w Ukrainie/Rosji, mozecie zdabac temat?
Infolinia LG (czekalem 30 minut na polaczenie) nie ma zadnego rozwiazania tymczasowego, nie maja pojecia kiedy problem bedzie rozwiazany, a ciagnie sie juz od kilku dni…
W komentarzach na FB profilu LG tez sie dzieje

Opisywane przez Czytelnika problemy z aktywacją to nie jedyne problemy. Tym którzy telewizor LG mieli już “aktywowany” i korzystali z niego przez lata przestały działać inne funkcje. Widzieliśmy takie zgłoszenia problemów:

    Brak możliwości instalacji nowych aplikacji
    Brak możliwości sterowania głosem
    Brak możliwości aktualizacji zainstalowanych aplikacji

Co ciekawe, niektórzy raportowali, że instalacja nowej aplikacji udała się “za którymś razem”. Inni, że w ich przypadku sterowanie głosem działa. Takie rozbieżności mogą sugerować, że problemy z dostępem do “chmury” mają telewizory, które posiadają różne parametry konfiguracyjne. Intuicja podpowiada nam, że za problem może być odpowiedzialny DNS lub np. weryfikacja certyfikatów.

Ale problem może być poważniejszy, bo pomimo jego świadomości LG nie rozwiązało go od tygodnia…

Mam telewizor LG — co robić, jak żyć?

Póki co jedynym rozwiązaniem, które działa u większości osób odczuwających usterkę wydaje się być zmiana regionu na inny kraj. Portugalia, Szwecja, Czechy. Niektórzy informują że podmiana DNS-ów na 9.9.9.9 w konfiguracji telewizora też pozwoliła na instalacje aplikacji.

Jeśli to Wam nie pomoże, polecamy downgrade do innego modelu telewizora LG. Np. tego:

Nigdy nie mieliśmy z nim żadnych problemów. Zarówno jeśli chodzi o sterowanie głosem jak i instalację aplikacji!

PS. Niebezpieczna piosenka na dziś:


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

49 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Awarie są z powodów ludzkich lub religii.

  2. Potwierdzam. U mnie przeszło logowanie, a następnie instalacja za 30/40 razem ale pyklo. Model z 2017 .

    • Bez jaj po ostatniej aktualizacji ustawia się data 2018 01 01 i nic niedziała daty automatycznie nie aktualizuje ale po ręcznym jej wpisaniu wszytko śmiga

  3. SOA #1, nie mam w/w problemu na moim smart LG.

  4. Dziwne, u mnie sterowanie głosem działa. Zawsze jak powiem “Zośka, weźże ścisz to g**no” to się robi ciszej

    • To moja Zośka ma jakieś inne sterowniki i mówi “Tato teraz Tosia”

  5. A u mnie taka ciekawostka: region na TV ustawiony na Polska, a rzeczywista lokalizacja Czechy i wszystko działa, nawet się nowy HBOMax zainstalował :)

  6. Nie działa Content Store i sterowanie głosem :(

  7. Zaobserwowałem pierwszy raz 8 marca, i sądziłem że to chwilowy problem wydajnościowy wywołany masową aktualizacja HBO (po kilku próbach się pobrała).

  8. U mnie występował problem z uruchomieniem LG Store. Pomogło przełączenie się na kanał TV, na którym była podawana właściwa godzina dla zegara telewizora.

  9. Podmiana DNS na 8.8.8.8 pomogła na LG Content Store. Ale rozpoznawanie głosu nie działa wciąż

  10. Przynajmniej szpiegowanie userów wysiadło ale to raczej dobrze. Smart życie to i smart klapa.

  11. Ja nie miałbym pojęcia o tych problemach LG, gdyby nie ktoś z rodziny. U mnie wszystko śmigało i śmiga, a u rodziny od kilku dni brak możliwości uruchomienia sklepu LG, od dziś możliwość (za którymś razem) uruchomienia i instalacji aplikacji. I to z problemami, bo gdy już im się aplikację uda wyszukać, to przy instalacji wyskakuje błąd. Tak swoją drogą, w sieci pierwsze informacje na ten temat były postowane już tydzień temu. Czyli od tygodnia LG ma problem z naprawieniem sytuacji? Albo coś tam bardzo się rypło, albo ktoś pomógł LG się rypnąć. Nie chcę mi się wierzyć, że LG przez tydzień nie potrafi swojego sklepu naprawić…

  12. Zmiana DNS na 9.9.9.9 pomaga

  13. To nie są telewizory tylko komputery all in one i fantazja oraz kłamstwa speców od reklamy nie zmienią tego. Oczywiście trudno to wytłumaczyć rzeszom wyznawców, ale niech tam żyją w świecie iluzji. Telewizory działają, odbiorniki działają i wyświetlają obraz na monitorach np. Flatron L193st. Muzealne Elemist i Trilux też działają o tyle, o i le działają dołączone do nich dekodery.

  14. Gratuluję, że wasz LG w wersji 3D działa. Zauważcie, że to wersja eco i pobiera mniej energii niż nowe.

  15. Wy się śmiejecie, a tu nie ma żartów! Baba nie zobaczy Mroczków w 4K i domowa tragedia jest tylko kwestią czasu.

  16. Model z 2018, DNS całej sieci ustawiony na google. Content store miał przejściowe problemy, HBO max po 4 próbie poszed ok. Ciekawe czy jakiś wyciek / włam zaliczyli

  17. Instalacja HBO max zajęła mi jakieś 5 godzin tv z 2020

  18. LG miało serwery w Obwodzie Kaliningradzkim, dziś wszystko przenieśli.

  19. U mnie właśnie zaczęło działać poprawnie

  20. Ja zmieniłem ręcznie DNS na Googla 8.8.8.8 i wszystko zaczęło śmigać.

  21. TV Philipsa ma podobny problem. Nie da się pobrać nowych aplikacji.

  22. SONY Bravia (Androit TV) z 2018 – sklep się zawiesza, HBO MAX pobrałem po kilkunastu próbach, aktualizacje nawalają oraz nie działa wyszukiwanie głosowe od tygodnia. Wybieranie głosowe zawiesza się w trakcie rozpoznawania głosu. Może nie jest to problem tylko LG?

  23. Z tym wybieraniem głosowym do starego CRT to przypomnieliście mi jak za młodu miałem 14″ TV z przyciskami do wyboru czterech wcześniej zaprogramowanych kanałów (pilota w zestawie nie było). Ale wybieranie głosowe funkcjonowało całkiem skutecznie, gdyż najbliżej siedząca osoba miała ten TV w zasięgu ręki. Wszystko się posypało, gdy jeden z domowników postanowił się zbuntować, gdyż uważał że to on najczęściej musi przełączać. ;)

  24. Ja wy mnie zaimponowaliście w tej chwili z załączona piosenką… W telewizji czterej znawcy / od nawozów i od świata / oczekują, co się zdarzy / w Gwatemali za trzy lata.

  25. Miałem problem i rozwiązałem go, wystarczy w ustawieniach ponownie zgody licencyjne zaznaczyć

  26. Miałem 2 telewizory LG: pierwszy i ostatni, nie polecam. Support LG jest tak denny, że szkoda gadać. Inna wersja firmware do pobrania z serwera, inna opisana jako “najnowsza” na stronie internetowej. Przestające działać, znikające aplikacje to standard, bo np. wygasła umowa z dostawcą albo dany serwis zakończył działalność. Co ciekawe, po zmianie ustawień na inny kraj niż Polska usługi wciąż działały. Zgłaszane wielokrotnie błędy dotyczące kodowania znaków narodowych (np. w języku czeskim wyświetlały się “krzaki”) zostały olane z uzasadnieniem, że telewizor jest wyprodukowany w Polsce, na Polskę i ma działać prawidłowo z polskimi ustawieniami. Najlepsze było to, że topowy model z gamy modelowej na dany rok po 6 miesiącach okazał się starociem, dla którego firma nie świadczy już żadnego wsparcia.

    • Mam takie same doświadczenia z LG. Nigdy więcej.
      Strasznie mnie wkurza postarzanie produktu. Najpierw jakiś czas temu zablokowali niektóre funkcje z normalnego pilota i można je obsługiwać tylko z tego “magicznego”, którego w zestawie nie miałem.
      Teraz się okazuje, że DVB-T2 w tym modelu nie jest obsługiwany, chociaż po przełączeniu regionu na Niemcy jest OK (chociaż wtedy dźwięk czasami się włącza oryginalny zamiast polskiego). Według obsługi technicznej obsługi w Polsce nie można dodać, bo nie było jej w dniu zakupu telewizora, więc to by oznaczało zmianę funkcjonalności telewizora, co według nich jest niezgodne z prawem. Pal licho, że wcześniej ograniczali jakieś funkcjonalność i było OK, ale to tak, jak by mi ktoś powiedział, że nie mogę aktualizować programu na PC, bo w nowej wersji dodali nowe funkcje.
      Pomoc techniczna zaleciła zakup nowego telewizora.
      Żadnego więcej LG.

    • 20(?) lat temu, mialem troche produktow LG (chyba monitor i jakas inna elektronika). Moji znajomi tez cos tam mieli, i powiem tak:
      Ze wzgledu na moje i ich doswiadczenia to byly ostatnie produkty LG jakie kupilem…

      I powiem wiecej, taka polityka blacklistowania swietnie sie sprawdza, i predzej czy pozniej konczysz zadowolony z wiekszosci zakupionych produktow…

      Ps. I nie ma to nic wspolnego z preferencjami czy fanboizmem, bo jest kilku producentow ktorych zwyczajnie nieznosze (stylistyka, filozofia, podejscie etc.) ale ich produkty ( jak na zlosc :p ) maja swietne parametry, sensowna cene i praktycznie sie nie psuja. Wiec jesli musze cos kupic, i nie ma tego u faworytow czy producentow zwyczajnie sprawdzonych to kupuje u tych kompetentnych piiiiiiiiii xD

  27. Kto myslacy kupuje smart TV…

    Pomijajac szpiegowanie (nagrywanie!) uzytkownikow, wieksza awaryjnosc i oczywiscie cene, to co praktycznie dostajesz to kiepski telefon z obcietą funkcjonalnoscia z duzy ekranem, sprawiajacym problemy jak siadnie internet czy serwery producenta…

    Co za problem kupic jakas przystawke dostepna w dziesiatkach jesli nie setkach opcji technologicznych czy estetycznych, bardziej konkurencyjna conowo i jakosciowo, latwa w wymianie i duuuzo bardziej ekologiczna..

    • Witaj BiałyMisiu, mógłbyś zarekomendować jakiś model TV bez SMART? :) Kiedyś przynajmniej w Samsungach TV działał jak monitor, Smart był odseparowany, teraz to bez aktywacji “systemu” chyba nie uda się nawet żadnego aktualnego modelu włączyć.

    • Kiedy ostatecznie padł stary kineskopowy Grundig, potrzebną liczbę wejść, w szczególności analogowych, miały już tylko smarty – dumby miały jedno, góra dwa HDMI i szlus. Padło na Phillipsa, ale z funkcji smart praktycznie nie ma sensu korzystać, oprócz przeglądania prywatnych zdjęć i filmów z NASa oraz czasem przesłania obrazu czy muzy z komóry. Dostęp do Internetu odcięty na ruterze, włączany od czasu do czasu w celu aktualizacji softu, zresztą aktualizacji softu już nie ma, w “sklepie” też nigdy nic ciekawego nie było, więc pozostaje odcięty. Andek się czasem rebootuje bez dania racji (wyciek pamięci?) ale nie częściej niż raz na kilka dni. Gdy kompletnie padnie, następcą zostanie goły panel LCD z jednym HDMI plus jakaś malinka albo co.

    • @WkurzonyBialyMis90210
      Generalnie wszystko spoko, tyle że producenci nie robią dużych telewizorów bez smarka. Mało tego! Ciężko kupić bez-smartowe FullHD. Większość będzie miała 1366×768. Jedynie wśród używek można coś znaleźć, ale to też trzeba się naszukać.

    • Wydaje mi sie ze to sklepikarze wciskaja ludziom ciemnote, zeby sie nachapac na prowizjach.

      Nie tak dawno temu kupilem 2 “dumb” telewizory, w tym taki w Full HD (jeden celowo kupilem w hd ready, bo skalowanie jest wciaz skopane w LCD’kach – w telewizorach dziala lepiej niz w monitorach, ale jednak – materialy w nizszej rozdzielczosci wygladaja na nim duzo lepiej).
      Jak to wyglada? Wchodzisz na strone sensownego sklepu z elektronikom, takiego dla inteligentnych ludzi (i nie chodzi mi o ten z motto) filtrujesz sobie takie parametry jakie chcesz i wybierasz dumb (zwykle jest napisane, ale mozna tez poznac ze dwa telewizory maja identyczne parametry ale jeden jest duzo tanszy – i to jest wlasnie ten lepszy (ten ‘dumb’)…).

      Swoja droga to tez jest patologia zeby nazywac gorszy produkt lepszym przymiotnikiem, wydaje mi sie ze slowo takie jak “spurt”, “splurt” albo “squirt” bylo by duzo lepsze, na telewizory dla mniej roztropnych….

    • @Stary Niedzwiec
      Nie rekomenduje, bo to reklama – ale jakbym mial wybierac:
      Z produktow Toshiby bylem zawsze bardzo zadowolony, Sony jest ok jesli idzie o produkty jesli dobrze wybierasz, ale maja tez sprzet/serie dla naiwniakow i nadal jestem wku* o te wycieki, rootkita, itp. czyli generalnie unikam, hyundai/sencor maja swietny stosunek jakosci/ceny (chociaz zazwyczaj maja tylko tanszy sprzet) z mainstreamu (jesli bym musial) samsung.

      Ps. Osobiscie nigdy nie kupil bym telewizora powyzej “optymalnego” rozmiaru (obecnie to jest chyba do 43″ (moze 50″)) wladowal bym kase w jakosc a gdybym chcial ogladac na duzym ekranie kupil bym projektor (zwlaszcza ze powoli pojawiaja sie alternatywy dla lampy)

  28. To nie awaria tylko kara od Anonymous za wspieranie Rosji

  29. Już działa, ponownie jest wszystko ok.

  30. Czesć. To chyba nie tylko problem LG. Mój Samsung 2 letni,43 cale ,także odmawia pobrania jakiejkolwiek aplikacji ze sklepu. Te ,które są ,działają.

  31. Miałem ten sam problem. Wychodzi na to, że tv odczytuje inna datę niż jest w rzeczywistości i przez to nie ma dostępnej zawartości. Po 3 resecie dostałem takie info wchodząc do sklepu. Data wg sklepu to był styczeń 2020. Wszedłem do ustawień zmieniłem datę o dzień do przodu bo widniała dobra, wróciłem do poprzedniej i nagle sklep magicznie zaczął działać.

  32. Z problemem sobie kolega poradził przez zmianę języka w LG Store na inny niż polski (próba udana była na języku niemieckim).

    ;)

  33. U mnie działa, a przynajmniej działało, sprawdzane 15.03. LG Content Store uruchomił się normalnie. TV zakupiony gdzieś w okolicach 2014 roku (może 2015).

  34. I to jest właśnie kretyńska polityka koncernów takich jak LG i Samsung. Pamiętam że w poprzednim moim modelu aby uruchomić przeglądarkę internetową musiałem mieć podłączenie do Internetu, a chciałem jedynie uruchomić przeglądarkę by wyświetlić pliki z sieci lokalnej – nie dało się. Prawdę mówiąc nie wiem jak to jest teraz, ale podejrzewam że występuje taka sama sytuacja. Serwery koncernów śledzą użytkowników, zapisują to co przeglądamy, gdzie się łączymy i co uruchamiamy. Permanentna inwigilacja.

    • TO NIE KUPUJ! Przeciez nawet nie rozmawiamy k* o rozrusznikach!
      Nie dosc, ze telewizja sama w sobie nie jest pierwsza (czy nawet n-ta) potrzeba.
      Nie dosc, ze idac na kompromis pod wzgledem niektorych wymagan (producent, parametry, koszt (dla niektorych), czas dostawy, stopien skomplikowania tranzakcji kupna etc) mozna dostac sensowny i *uczciwy* produkt.
      Nie dosc, ze jest sporo towarow z analogiczna funkcjonalnoscia: monitory, tv boxy, laptopy, tablety, AiO, etc. itd.

      To jeszcze warunkiem takiego notorycznego pogarszania sie jakosci i funkcjonalnosci produktow na calym praktycznie rynku nie jest to, ze ludzie kupuja g*, tylko ze robia to praktycznie zawsze!!!

      I nie, nie mozesz narzekac na patologizacje produktow TV jesli sam ja fundowales…

    • Warunkiem tego, zeby producenci mogli robic klientow w !@#$%^& jest sytuacja w ktorej ci klienci notorycznie, konsekwentnie i bezmyslnie kupuja g* produkt.
      Sa ewidentne przyklady kiedy cale rynki przesiagnely pół-legalnymi a nawet ewentualnie zdelegalizowanymi praktykami, bo ludzie mieli tak wyprane mozgi ze g* funkcjonalnosc byla w ich wymaganiach.
      Twoj samochod autozlomuje sie w przeciagu tygodnia od zakupu? “Dbamy o twoje bezpieczenstwo, w koncu stopien zuzycia ma duzy negatywny wplyw na bezpieczenstwo jazdy” a co robia klienci? KUPUJA NOWY!

      Ba, jest sporo rynkow dedykowanych dla biznesu, gdzie konkurencja jest ostra a kupujacy cwani, gdzie nadal mozna bez problemu mozna kupic dobry produkt. I to nie jest tak ze marketing sprzedajacych tam nie strz*pi ry*a, kup nasze bo dobry produkt “NIE JEST NOWOCZESNY”. Ale co to znaczy? “…(cisza)…”. Wiec odpowiem tak: nie jest go*…

  35. Model z 2015 działa idealnie ;) wszak 49 cali i jest bez Smart łajna.

  36. juz dzała

  37. LG płaci podatki w Rosji i do dzisiaj tam inwwstuje. Zatem kupujesz produkt LG jesteś kolaborantem i zdrajcą.

  38. Mi jakieś dwa tygodnie temu przestało działać przewijanie zatrzymanego programu w tv. W tej chwili nie mam możliwości zweryfikowania, ale duże prawdopodobieństwo, że to również błąd. Bo pojawiło się to z dnia na dzień.

Odpowiadasz na komentarz Ja

Kliknij tu, aby anulować

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: