25/9/2014
Oto e-mail, jaki otrzymaliśmy na podany tylko PKP (i w dodatku unikatowy) adres e-mail.
Witamy,
Informujemy, że odnotowaliśmy rozpoczęcie transakcji zakupu biletu PKP Intercity o numerze: 12355445
W momencie zakończenia transakcji, poinformujemy o tym w oddzielnym mailu.
Jeżeli transakcja została zakończona pozytywnie, a mail z potwierdzeniem nie dotrze, prosimy o próbę zalogowania się do panelu Użytkownika i sprawdzenie, czy bilet jest dostępny.Prosimy o zapisanie pliku z biletem na dysku lokalnym komputera lub wydrukowanie zakupionego biletu. Pozwoli to na uniknięcie ewentualnych problemów z dostępem do biletu w przypadku problemów z internetem, przerwy technicznej systemu sprzedaży biletów PKP Intercity lub awarii.
pozdrawiamy
Zespół PKP Intercity
Wiadomość przyszła z adresu bilet.eic@intercity.pl. Chwilę później doszło także potwierdzenie — ale na inny numer biletu:
Witamy,
Dziękujemy za zakup biletu PKP Intercity.
Numer zakupionego biletu to: 10909357Prosimy o zapisanie pliku z biletem na dysku lokalnym komputera lub wydrukowanie zakupionego biletu. POzwoli to na uniknięcie ewentualnych problemów z dostępem do biletu w przypadku problemów z internetem, przerwy technicznej systemu sprzedaży biletów PKP Intercity lub awarii.
Zapraszamy do korzystania z funkcji dostępnych w panelu Użytkownika.
pozdrawiamy
Zespół PKP Intercity
Po zalogowaniu się do panelu PKP, biletów brak. INTERCITY ODDAWAJ MOJE BILETY!!!111 ;)
Najprawdopodobniej e-maile (zresztą rozesłane nie tylko nam) są wynikiem niedokładnego przetestowania nowej wersji systemu teleinformatycznego, albo …prac na produkcji (lub stagingu z podpiętą produkcyjną bazą).
Aktualizacja 11:01
Oto oświadczenie PKP nadesłane do redakcji
W związku z testami nowych funkcjonalności w internetowym systemie sprzedaży biletów, w nocy z 24 na 25 września, doszło do nieplanowanej wysyłki komunikatów o rozpoczęciu/zakończeniu transakcji zakupowych.
Awaria została już usunięta. Klientom, którzy w tym czasie nie dokonywali transakcji, nie pobrano środków z konta.
Ja otrzymałem numer biletu, który został wykorzystany pod koniec lipca.
Też dzisiaj dostałem potwierdzenie zakupu. Nume biletu odpowiada jednak biletowi kupionemu przeze mnie w maju :)
Potwierdzam. W nocy przyszły 3 takie maile
Tuż po północy otrzymałem 4 potwierdzenia zakupu biletów, które kupowałem w sierpniu. Ale wszystkie bilety w systemie są, więc nie ma powodu do zmartwienia. ;-)
W moim przypadku dostałem podobnego maila, który odnosił sie do biletu, który miałem zakupiony pare miesięcy temu – może mailarka im się odetkała ? ;)
Coś czuję, że ID transakcji i ID biletu to dwie różne rzeczy.
Też dostałem. I takoż samo biletu w systemie brak :)
Dostałem tego samego maila (dziękujemy za zakup) dziś ok 2 w nocy.
Po krótkim poszukiwaniu numeru w historii moich biletów okazało się, że chodzi o bilet z 16 maja br.
Sprawdź historię kupionych biletów. U mnie okazało się, że dostałem maila o bilecie kupionym dawno temu.
Wałesa gdzie moje 100 milionow?!?!
Ja dostałem tylko informacje o zakupie. heh
Dokładnie to samo spotkało mnie dziś w drodze do pracy. ;]
Miałam to samo, napisałam do nich o wyjaśnienie, ciekawe co odpiszą.
News spoko, ale tą szerlokowską diagnozę na końcu mogliście sobie darować :)
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21298/Klienci-PKP-IC-dostali-w-nocy-serie-e-maili.html
Niestety nie dostałem maila, a szkoda bo właśnie chce kupić bilet.
Dostałem email dotyczący zakupu bilety sprzed kilku miesięcy.
To samo u mnie. Wysłałem do nich prośbę o wyjaśnienie, ale jak na razie bez odpowiedzi:)
Również dostałem, o 4:38.. ^ ^
ale “przepraszamy za niedogodności” już rzecznikowi przez gardło nie przeszło…
Przeszło przeszło, właśnie dostałem e-mail z przeprosinami
“W związku z testami nowych funkcjonalności w internetowym systemie sprzedaży
biletów, w nocy z 24 na 25 września, doszło do nieplanowanej wysyłki
komunikatów o rozpoczęciu/zakończeniu transakcji zakupowych.
Awaria została już usunięta. Klientom, którzy w tym czasie nie dokonywali
transakcji, nie pobrano środków z konta.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Zespół PKP Intercity SA”
Jest i mail z przeprosinami – treść dokładnie ta sama, jak załączonego wyżej oświadczenia plus magiczne “Przepraszamy za zaistniałą sytuację”.
Analogiczną sytuację miałem 11 września tego roku. Dostałem mail ze sklepu cdp.pl z informacją o złożonym zamówieniu. Było to moje zamówienie z marca, dawno już zrealizowane. Różnica była tylko w dacie, sposobie płatności i… polu From. W polu “From” maila był sales@example.com (SIC!). Na szczęście cdp odpisali (na drugi dzień) na mojego maila z prośbą o wyjaśnienia dlaczego dostaję maile dotyczące zamówienia, którego nie składałem i dlaczego w mailu z tak dziwnego adresu są wszystkie moje poprawne dane teleadresowe. Odpisali mi, że był to błąd podczas testów aplikacji
Witam,
Dziękujemy za skontaktowanie się z działem obsługi klienta CDP.pl
—
Podczas wczorajszych wewnętrznych testów systemu, została wysłana wiadomość z potwierdzeniem zamówienia. E-maile te zostały wysłane tylko i wyłącznie w wyniku błędu systemowego.
Firma CDP.pl pragnie przeprosić za zaistniałe niedogodności i zapewnić, że dodatkowo zostanie wysłany stosowny e-mail ze sprostowaniem i przeprosinami.
—
Zdarza się…
Mogli w bazie danych np. zrobić test[1…n]@adres.pkp i ustawić zgarnianie na serwerze tych maili. (Oczywiście na kopii… bo tak by byłe zacna wpadka… W sumie bywają gorsze wpadki :P)
I byłoby po problemie.
Cześć!
Chyba znowu coś testują, bo w czwartek dostałem dwa mejle, jeden o rozpoczęciu transakcji a drugi z numerem biletu i to na moje nazwisko. Tylko, że nie kupowałem żadnego biletu…
Pierwsze co, pomyślałem, że do podpucha i list zawiera wirusa (w załączniku jest plik pdf). Zalogowałem się na swoje konto PKP Intercity (adres wpisałem ręcznie, nie z linku z mejla) i faktycznie ten bilet widnieje (razem z innymi które kupowałem wcześniej).
Co robić, jak żyć?