16:37
24/8/2021

Zła wiadomość dla klientek sieci sklepów Monnari. Komputery firmy zostały zainfekowane ransomwarem Phobos. Dane zostały zaszyfrowane i w sklepach obsługa nie jest w stanie korzystać z systemu sprzedaży (fakturowanie) oraz obsługi zwrotów. Czas pokaże, czy — a jeśli tak, to jakie — dane zostały wykradzione i będą oferowane na sprzedaż. Póki co, firma została zaproszona do negocjacji wysokości okupu.

Serwis internetowy firmy działa, a przynajmniej jego front. Miejmy nadzieję, że przestępcom nie udało się uzyskać dostęp do bazy z danymi klientów (i że ich dane nie były osiągalne ze sklepowych, zainfekowanych komputerów)

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

2 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Straszne, ze traktujemy to inaczej niz to, ze ktos w nocy wlamal sie do supermarketu. ‘Zaproszenie do negocjacji’… raczej powinno byc napisane: przestepcy probuja dalej szantazowac firme i paralizuja ich dzialanie. A nastepnie opisac kto i jakie kroki prawne podjal.
    Czas zaczac traktowac cyberprzestepczosc jak normalna a nie: eeee… zainstaluj lepszego antywirusa….

  2. Chyba “nie udało się uzyskać dostępU”.

Odpowiadasz na komentarz max

Kliknij tu, aby anulować

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: