15/3/2016
Jak informuje nas jeden z czytelników, pod starym linkiem umożliwiającym logowanie się do systemu bankowości internetowej T-mobilebankowe.pl, tj. https://online.sync.pl/ przeterminował się certyfikat SSL.
Bank oczywiście udostępnił nowy URL służący do logowania: https://online.t-mobilebankowe.pl/ ale jak zauważa czytelnik, wielu starych klientów pewnie wciąż korzysta z poprzedniego, krótszego adresu. Ciekawe ilu z nich akceptuje i ignoruje ostrzeżenie o “złym certyfikacie”? Chyba lepszą praktyką byłoby, aby stare URL-e albo zostały wygaszone albo — jeśli są przekierowywane na nową usługę — korzystały z poprawnych certyfikatów. Uczenie klientów akceptacji błędów certyfikatu, zwłaszcza w kontekście bankowości internetowej, nie jest najlepszym pomysłem…
Ja korzystam z tmub.pl
Odradzałbym:
“NAZWA DOMENY: tmub.pl
typ abonenta: osoba fizyczna
serwery nazw: dns10.ovh.net
ABONENT: dane niedostępne”
Nie jest to oficjalny adres, osoba która go utrzymuje potencjalnie w każdej chwili może zmienić przekierowanie…
mnie juz przekierowuje na glowna t-mobile uslugi…
PGNiG 3 dni nie odświeżyło… Ale jak posłałem maila w kilka godzin był ;)
Odpowiedź na pytanie ilu z nich akceptuje i ignoruje ostrzeżenia będę mógł udzielić po skończeniu aktualnego projektu :)
Krótki opis ocb na blogu:
http://donpiekarz.pl/2016/02/17/bocianie-gniazdo-cel/
A ja słyszałem ze tam same spece…