14:58
1/8/2016

UOKiK wraz z Ford Polska ostrzegają kierowców 3097 samochodów marki Ford, że zamontowane w ich pojazdach adaptacyjne reflektory LED mogą zgasnąć ze względu na usterkę dotyczącą błędu w oprogramowaniu.
Rozwiązanie: zrestartować samochód (włączyć i wyłączyć zapłon).

Lista “dziurawych” VIN-ów na stronie UOKiK pokaże czy kwalifikujecie się do kampanii naprawczej.

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

16 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. “have you try to turn it off and on again”

  2. Powinni pracowac w helpdesku.Wlaczyc i wylaczyc komputer.

  3. Skoro można naprawić samolot restartując, to dlaczego nie samochód?

    • Rok temu (w sumie to prawie dokładnie), na desce zobaczyłem lekką “dyskotekę” – uznałem, że go zresetuję. Po naciśnięciu przycisku – zobaczyłem ciemność. Okazało się, że alternator się rozleciał i nie miałem zupełnie ładowania… a, że stałem na środku skrzyżowania… wyszła lipa…

    • Nie wiem czy po prostu mam tak male doswiadczenie, ze ze strachu balbym sie restartowac samochod na srodku skrzyzowania, czy to po prostu rozsadek. Tak czy siak, ja bym zjechal na bok i restartowal :P

    • @Grzegorz: w Poldku (póki mi go nie ukradli) czasami wartusiał sterownik od wycieraczek. Reset pomagał. Ale nigdy nie wpadłbym na to, żeby to robić na środku skrzyżowania…

    • też mnie to nauczyło sporo – więcej nie będę tego tak robił ;)

    • Miałem błąd że po odpaleniu auta na wyświetlaczu nie było zegara, zauważyłem to na ulicy w korku, stwierdziłem no to reset. Akurat akumulator był nieco niedoładowany u już nie odpaliłem do czasu zepchnięcia na bok i restarcie całego kompa :) (klema)

    • @Malgond
      W Poldku Caro takim częstym objawem było losowe włączanie dmuchawy. Wariował z czysto mechanicznego powodu, przełączników, w których styki zrobiono na drutach, a nie blaszkach.

  4. Dobrze, że nie trzeba formatować EEPROM…

  5. Ale przecież powinien odpalić z akumulatora, jak zawsze … No chyba, że alternator rozleciał się wcześniej, a ty jechałeś “hybrydowym” samochodem, dopóki aku się tak nie rozładował, że kontroler zgłupiał ))))

  6. Jeśli rozwiązaniem ma być “włączyć i wyłączyć zapłon” (w _tej_ kolejności), to obawiam się, że wiele to nie pomoże ;-)

  7. Znam pewną panią, która regularnie robiła reset samochodu podczas jazdy. Szwankowało jej zasilanie gazem i po resecie wyłączeniu i włączeniu zapłonu auto przechodziło na chwilę na benzynę i to pomagało. :)

  8. Rozwiazanie:Spalic auto zglosic sie po ubezpieczenie

  9. U mnie w Peugeocie 407 jak szwankowała procedura wypalania FAP-u to też reset na chwilę pomagał. Po prostu komputer wychodził z trybu wypalania i przez kilka minut było OK. A że problem polegał na tym, że samochód kopcił na wolnych obrotach więc reset zawsze był na skrzyżowaniach. Na szczęście usterkę po dwóch latach znalazłem sam, a kilku mechaników próbowało (włączając serwis w Siedlcach).

Odpowiadasz na komentarz Ja

Kliknij tu, aby anulować

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.