12:27
10/4/2018

W listopadzie pisaliśmy o coraz powszechniejszym skanowaniu dowodów w bankach i innych instytucjach. Przy okazji opisaliśmy historię Czytelnika, któremu bank odmówił wykonania dyspozycji z powodu braku zgody na zeskanowanie dowodu. Duże środki zostały zablokowane. Rzeczniczka banku twierdziła później, że odmowa skanowania dowodu nie może skutkować odmową realizacji dyspozycji składanej przez klienta.

Sprawa miała ciekawy finał, o czym warto wspomnieć. Bank przeprosił Czytelnika za to, że jego pracownicy podali mu “błędne informacje odnośnie możliwości odmowy wyrażenia zgody na skan dowodu osobistego”.

Z tego pisma nie wynika całkiem jasno jakie jest stanowisko banku. Zgadujemy jednak, że skanowanie nie było konieczne do wykonania dyspozycji, a pracownicy nie mieli racji upierając się na wykonanie go.

Bank wpłacił na rachunek Czytelnika odsetki (ponad 412,70 zł) i zwrócił naliczone opłaty. Nasz Czytelnik postanowił przekazać te pieniądze na akcję charytatywną, w ramach której zbierane są pieniądze na dom dla pewnej rodziny.

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

6 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. “Zgadujemy jednak, że że skanowanie nie jest wymagane tak, a pracownicy podali błędne informacje o konieczności skanowania.” chyba jakiś babol, chyba że tylko ja nie zrozumiałem tego zdania :D

    • Od razu lepiej :D

  2. “[..]Zwróciliśmy również naliczone opłaty od 29.08.2018[..]”
    Dobrze ,że zwrócili ..

  3. Opłaty od 29.08.2018 – oni nadal pracują tam z głową w chmurach.

  4. W moim przypadku pracownik przepisywał potajemnie dane z dowodu na kartce. Kiedy go spytałem co robi powiedział, że to normalna procedura. Potwierdziła to również wezwana kierowniczka. :)

  5. Jak klient Millenium ostatnio (jakieś 1-2 miesiące temu) odmówiłem zgody na skanowanie dowodu. Może się nauczyli bo nie było żadnego problemu.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: