11:52
26/8/2021

Od około roku do Polaków dzwonią konsultanci-roboty (tzw. autoboty). Pod pretekstem wymyślonych akcji dotacji i dofinansowań (np. “Czyste Województwo”), próbują wciskać panele fotowoltaiczne albo vouchery na pobyt w hotelu. Jeden z internautów postanowił podrażnić robota. Na zaprogramowane odzywki robota odpowiada tak, że rozmowa nie tylko wybija robota z rytmu, ale jest też przezabawna. Posłuchajcie!

To firma z Ukrainy… ale w Kielcach

A gdyby ktoś chciał rzucić okiem na stronę przywołaną przez robokonsultantkę, to oto ona:

Ktoś nam wyjaśni, co to za sugestywne gwiazdki w kółeczku? Hmmm…? No nic, mniejsza o to, rzućmy okiem na politykę prywatności… Ups!

Polityka prywatności przekierowuje na stronę z komunikatem błędu firmy Euro Call Center, która nie cieszy się zbyt dobrą opinią wśród internautów:


Ale firma Euro Call Center politykę prywatności już ma, a tam znajdziemy:

Administratorem Państwa danych osobowych jesteśmy my, czyli spółka pod firmą Euro CallCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zaporożu (Ukraina) przy ul. Elektrozawodska 3, 69065 Zaporoże, prawidłowo zarejestrowaną zgodnie z prawem ukraińskim w Krajowym Rejestrze Osób Prawnych, Osób Fizycznych-Przedsiębiorców oraz Organizacji Społecznych, prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości Ukrainy pod numerem 42021080, działająca poprzez swój oddział w Polsce:

Euro CallCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Podgórnej 15, 61-828 Poznań, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000799789, dla którego akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 2090005136, REGON: 384277103.

A w odpowiedzi na pytania jednego z nękanych telefonami Czytelników, odsyłane jest takie uzasadnienie odnośnie tego, skąd pochodzą numery telefonów, na które robokonsultanci wykonują połączenia:

Spółka w swojej działalności wykorzystuje numery telefonów, znajdujące się w pakietach danych, które każdorazowo nabywa na podstawie zawartej umowy od współpracującego ze Spółką podmiotu, który zapewnił Spółkę o legalności źródła pochodzenia bazy danych.

Tak więc tak…

To nie sztuczna inteligencja ani algorytmy rozpoznawania mowy

Wiele osób myśli, że to “sztuczna inteligencja”, że robot rozpoznaje to co mówi osoba, do której się dodzwonił i stara się na to reagować. Niestety (albo na szczęście), to tylko zwykłe nagrania odczytanych przez lektorów formułek, które załącza… operator robota! Tak.

Za robotem stoi człowiek.

Zadaniem operatora jest klikać po systemie w odpowiednie nagrania tak, aby rozmowa w miarę się kleiła. Cel, to rozwianie ew. wątpliwości i podsunięcie odpowiedzi na pytania, jakie mają zazwyczaj spamowani takimi telefonami ludzie. Oraz oczywiście zebranie ich danych osobowych, które potem są przekazywane już do “rasowego sprzedawcy”.

Najwyraźniej klikanie po systemie jest mniej męczące niż nawijanie po sto razy tego samego. No i jest pewność, że każda rozmowa ze strony sprzedawcy będzie tak samo upierdliwa i “zgodna ze skryptem”. Byli operatorzy “autobotów” mówią, że ich zespół miał lepsze wyniki niż prawdziwi ludzie.

Jeśli nie wierzycie, poczytajcie ogłoszenie o pracę w call center, którą wyszukała jedna z naszych Czytelniczek. Tutaj jego nowsza wersja.

Jak widzicie, praca polega na odtwarzaniu nagrań, a rekrutacja jest prowadzona z profesjonalnych danych kontaktowych:

botrekrutacja@gmail.com
+48.786840056

Dzwonią do mnie boty — co robić, jak żyć?

Opcje są dwie. Po rozpoznaniu telefonicznego spamu możesz po prostu zablokować u siebie ten numer (duh!), ale możesz też kontynuować rozmowę, zajmując czas operatoraowi bota i obniżając skuteczność wyrobienia przez niego “targetu” 😈

Niestety, prawdziwe, informatyczne zapętlanie/wykrzaczenie robota np. takimi danymi wejściowymi…

nie wyjdzie, bo jak widzicie, wszystkim steruje człowiek.

Rekomendujemy też pisanie skarg do UODO i UOKIK. Im więcej ich wpłynie, tym szybciej ze sprawą będzie można zrobić “coś więcej”. W Polsce zjawisko robocallingu nie jest jeszcze tak dotkliwe jak w innych krajach, więc wciąż nie ma u nas mechanizmów takich jak np. listy “Do Not Call”. A chyba powoli by się przydało o tym pomyśleć…

PS. Jak ktoś ma więcej czasu, to polecamy walkę z tymi pseudo-robotami za pomocą prawdziwej sztucznej inteligencji. Jak? To pokazał Kitboga (a kod jest publicznie dostępny, trzeba go tylko dostosować do języka zjadaczy pierogów):

Przeczytaj także:

139 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Nie znacie się, trenują model po kosztach gdzie pracownik klika. Za rok już pracownik klikać nie będzie ;)

  2. Czy ostatnie zdanie to nawiązanie do gry Humankinds? :)

  3. Ta firma tęż do mnie dzwoniła, więc zapytałem się skąd maja mój numer i też dostałem taką odpowiedź. Niby mieli usunąć mój numer

    • niestety polskie prawo nie przewiduje obowiązku podania źródła danych osobowych w taki sposób, aby to było w pełni zrozumiałe dla nękanego, i aby bez nagrywania spamu było to możliwe do zanotowania. oraz to wszystko pod groźbą karalną, także dla call center które będzie takie zlecenia przyjmowało.

      ja jak się zorientuję że to jest prawdziwy człowiek, to życzę znalezienia uczciwej pracy bo tu robi z siebie szmatę.

    • Zrodla generalnie sa 2:
      1. Nielegalna baza numerow.
      2. Generator liczb losowych (niekoniecznie w doslownym tego slowa znaczeniu, chodzi mi po prostu o sutuacje kiedy numery generujemy/zbieramy sobie sami).

      Nie rozumiem sensu zakladania uczciwosci przestepcow czy ludzi tylko przeslizgujacych sie pomiedzy ograniczeniami prawnymi. Mecza ludzi zeby ich naciagnac na kase ale bazy maja miec w porzadku? O slodka naiwnosci…
      Moze mam jeszcze odpowiadac na emaile spamerow oferujacych “wypisanie sie z listy odbiorcow spamu” inaczen zwanego takze “potwierdzenie stanu aktywnego emaila zeby moc wyslac na niego wiecej spamu”…?

    • @ orrup mylisz się że prawo nie zobowiązuje do podania źródła. RODO art 14 do tego zobowiązuje – i w momencie kiedy wymieniona firma nabyła pakiet powinna spełnić tzw. obowiązek informacyjny który polega na przekazaniu osobie której dane (nr tel) przetwarza wszystkie informacje wymagane art. 14 w tym skąd mają numer tel. Jednak ze względu że spółka jest zarejestrowana na ukrainie to raczej RODO sięne przejmują – ale tu jest pole do popisu przez UODO – tylko skargi muszą wpłynąć bo skąd niby mają wiedzieć.

  4. Dzwonili do mnie z tej firmy. Takie działania powinny być surowo karane. Ta firma nie dzwoni a nęka telefonami. Jak nie odbieram to w ciągu godziny potrafią dzwonić 5 razy i z różnych numerów. Wiem bo do członków mojej rodziny dzwonili w tym samym czasie. Jak odbierzesz i powiesz, że nie jesteś zainteresowany to jakieś 2 tygodnie nie dzwonią a po tym czasie zabawa zaczyna się na nowo.

    • Zebrac dowody na nekanie, dowiedziec sie kto, dla kogo pracuje, dobrac sie do du* osobie ktora z tego calego cyrku odnosi korzysci to i cyrk sie skonczy.

      Jesli czegos od ciebie chca, to co za problem dowiedziec sie wiecej o nich? Co to za firma? Co oferuje? Gdzie/kiedy/dlaczego? Jesli przekret jest tak ewidentny ze probowali by zataic to jakimi sa kret*mi zeby myslec ze proby wcisniecia go zakoncza sie sukcesem? A jesli ktos “chce ci cos sprzedac” a tak naprawde to jest niemozliwe, to jest to najzwyklejsze znecanie sie ukryte tylko pod pozorem oferty handlowej i juz podpada pod prawo kryminalne gdzie sensowny prawnik zrobi cwaniakom przyslowiowa jesien sredniowiecza…

  5. Ten pracownik jest niezbędną, integralną częścią bota jako konektor/ruter do przekazu myśli. To coś innego niż telepatia, ale w tym kierunku.

    Wszystko bez abonamentu! Najlepiej dzwonić w nocy żeby nie było zakłóceń.

    Więcej na

    https://www.youtube.com/watch?v=RJ-8sF0lbJk

  6. Może jakieś detale jak napisać taką skargę? Łatwo się mówi ‘zgłoś do UODO i UOKIK’, a jak to zrobić w praktyce i tak, żeby nie zajęło kilku godzin?

    Jak na iOS radzicie sobie z blokowaniem takich numerów/połączeń z robocallingu, których wydzwania coraz więcej i więcej?

    • zainstaluj aplikacje Orange Telefon. Ona blokuje większość spamu i telemerketingu.

    • Dokładnie o tym samym pomyślałem. Wszędzie napisane “zgłoś tu, tam” ale tak naprawdę nie ma opisane jak i gdzie to zrobić.

    • Ja sie podpinam pod pytanie:
      Może jakieś detale jak napisać taką skargę? Łatwo się mówi ‘zgłoś do UODO i UOKIK’, a jak to zrobić w praktyce i tak, żeby nie zajęło kilku godzin?

      Ja dodatkowo jestem pewna ze maja moje dane z wycieku morele wiec maja je nielegalnie… juz 3 razy probowalam sie zabrac za zgloszenie ich “gdzies” ale:
      – albo jestem nieogarem (co jest bardziej prawdopodobne)
      – albo nigdzie nie ma jasno opisane co robic w takich sytuacjach.

      Kochana Redakcjo bede wdzieczna za wskazowki bo tli sie we mnie chec kopniecia w zadek za takie praktyki.

    • Nic to nie da – zgłaszałem kilkukrotnie, bez odpowiedzi.

    • Link do składania skarg:

      https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi

    • Do uodo możesz zgłosić przez epuap
      https://uodo.gov.pl/pl/83/153

    • Na iOS polecam apkę Truecaller.

  7. Proszę dzwoić pod ten numer 786840056 – rekrutacji i pytać się o warunki zatrudnienia. I tak kilka razy. Moze zrozumieją, jak to boli :)

    • Mają podobno do oddania darmowego della e6410 :)

  8. Dawno się tak nie uśmiałem! :)

  9. Formalnie spółka jest od 2 lat zawieszona w KRS, zakładaja co chwile nowe

  10. Ha! Dokładnie wczoraj zapętliłem tego bota jak zapytałem o RODO. Dopiero wtedy się zorientowałem że to bot

  11. Ogłoszenie o pracę ze zwaloną interpunkcją .Ja bym aplikował ;)

  12. UOKIK? A nie raczej do UKE? To chyba oni są odpowiedzialni za call center, czy się mylę?

  13. A nie jest tak że bot dzwoni i „rozmawia” do czasu jak coś pójdzie nie tak. Dopiero wtedy operator wchodzi i zaczyna klikać w gotowe nagrania? Bo jak idzie gładko to bot powinien ogarnąć rozmowę do końca.

    • Biorąc pod uwagę że ten robot zawsze jak usłyszy słowo “robot” odczytuje formułkę “nie jestem robotem” to podejrzewam że jest tak jak mówisz. Operator nie dałby rady tak szybko reagować, a w czasie rzeczywistym byłby w stanie obsłużyć jedna maks dwie rozmowy. A te roboty dzwonią naprawdę masowo. Więc ja przypuszczam że on wchodzi jak coś jest nie tak albo żeby dopiąć proces.

  14. Dwa dni temu napisałem do nich prośbę o usunięcie danych z ich baz. Dziś przyszła odpowiedź. Zobaczymy, czy już nie będą dzwonić.

    Dzień dobry,

    potwierdzam usunięcie numeru. Wskazany numer telefonu nie będzie po upływie 5 dni roboczych używany w celu wykonywania połączeń przez Euro Callcenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

    Jednocześnie, odnosząc się do aktualnych obowiązków Spółki wskazuję, iż: Administratorem Państwa danych osobowych jesteśmy my, czyli spółka pod firmą Euro CallCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zaporożu (Ukraina) przy ul. Elektrozawodska 3, 69065 Zaporoże, prawidłowo zarejestrowaną a zgodnie z prawem ukraińskim w Krajowym Rejestrze Osób Prawnych, Osób Fizycznych-Przedsiębiorców oraz Organizacji Społecznych, prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości Ukrainy pod numerem 42021080, działająca poprzez swój oddział w Polsce: Euro CallCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Podgórnej 15, 61-828 Poznań, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000799789, dla którego akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 2090005136, REGON: 384277103.

    Wyjaśniam, iż Państwa dane osobowe wskazane w przesłanej przez Państwa wiadomości mailowej są przetwarzane w związku z prowadzoną korespondencją oraz w zakresie rozpatrywania reklamacji, skarg i wniosków, a także udzielania odpowiedzi na zadawane przez Państwa pytania. Dodatkowo, Spółka w ramach niniejszej odpowiedzi wykonuje ciążące na niej obowiązki prawne i przetwarza Państwa dane osobowe w celu wykazania ich spełnienia oraz ochrony przed roszczeniami. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych są zawarte w klauzuli informacyjnej na stronie internetowej Spółki: http://www.eurocallcenter.pl/.

  15. A gdyby tak zamiast wieku podać SQL injection?

  16. Polecam aplikację “odebrać telefon?” na androida

  17. Przesłucham pozostałe nagrania tego gościa… można popłakać się ze śmiechu, są świetne! :D

  18. Można uprzedzić, że rozmowa jest nagrywana i, że dodzwonili się do firmy, która pobiera opłaty za wysłuchiwanie ofert reklamowych w wysokości 100zł netto za min i czy chcą kontynuować. Zazwyczaj działa.

  19. Firma EuroCallcenter to porażka. Jestem byłym pracownikiem i mogę napisać wiele złego, szczególnie to, że w swoje bazy wpisują numery telefonów swoich byłych pracowników i ich bliskich(numery telefonów w razie wypadku)…to nie jedyna rzecz: jeżeli składacie CV do firmy PERSON GLOBAL(tak, pisałam pismo w tej sprawie o usunięcie moich danych i otrzymałam taką informacje, skąd mają niby mój numer), która ma siedzibę w UKRAINIE, to będą za ich pośrednictwem dalej sprzedawać Wasz numer…Nie polecam. Firma to totalne szambo i nie chcę nikogo obrazić ale wiem, co to za firma.

  20. Lepszy był ten odcinek z
    – nie jestem robotem
    – ale ja jestem robotem

  21. Najskuteczniejszą do tej pory metodą na zakończenie kolejnych telefonów okazało sie u mnie… odstawienie komórki obok głośnika telewizora na 30 minut. Nie wiem dokładnie co myśli operator usiłujący sie dogadać z telewizorem, ale skutek byl dość długotrwały.
    Druga metoda to poproszenie operatora oa zaznaczenie w komputerze, że osoba nie życzy sobie dalszego kontaktu.
    UOKIK jest dopiero na 3 pozycji – działa na jedną firmę, ale informacja o bezużyteczności abonenta nie trafia do odsprzedawanych baz.

    • Ja działam podobnie. Najpierw identyfikuje czy to robot czy człowiek. Kilka kwestii i próśb o powtórzenie załatwia tę sprawę. Na przykład jak zapraszają na pokaz z nagrodą w postaci odkurzacza to na pytanie “dobrze usłyszałem nagrodą będzie walec drogowy?” człowiek zareaguje zupełnie inaczej niż robot który po prostu powtórzy ostatnia formułkę. Jak robot to niestety rozłączam się tylko. Jak człowiek to zaczynam zgrywać niezainteresowanego ale po każdym “zbiciu” mojej wątpliwości staje się coraz bardziej zainteresowany i tak rozmowa trwa, czas konsultanta leci w którym mógłby pewnie wcisnąć to kilku osobom, żeby w końcu wyciszyć mikrofon. Najlepiej jak nie ślimaka aluzji i dzwonią ponownie, to stwierdzam że chyba coś przerwało, zadaje pytanie z prośbą o przypomnienie jakiegoś detalu i jazda dalej z wyciszeniem:)

  22. Chcialbym spiknac tego bota z Alexa lub innym inwigilacyjnym wynalazkiem duzych korpow. To chyba bylaby ciekawa lekcja.

  23. 451409750 z tego dziś dzwonili

    • oraz z tego: 56 491 60 51

  24. Miałem styczność z call center, przez co ta informacja o bocie nie robi na mnie wrażenia, po drugie co da dzwonienie do UODO czy UOKIK, nic to nie da, lepiej powiedzieć żeby usunęli numer z bazy danych;)

    • No i co z tego, że zażądasz usunięcia twojego numeru z bazy – jak to jest podmiot z zagranicy i nawet spoza UE i ma gdzieś RODO, GIODO, UODO, UKE etc.? Ja tak zrobiłam i usłyszałam tylko formułkę, którą i tutaj słychać, “na zakończenie powiem, że dane są w firmie Eurocallcenter….”. Wydawało mi się, że jeżeli mają obowiązek przechowywać nagrania rozmów – to ich pogrąży przy kontroli, bo jest dowodem że ktoś sobie nie życzył kontaktu. Ale jakie Rodo skontroluje firme na Ukrainie?

    • @kocmouch ale ta firma ma oddział w Polsce, działa na terenie UE i wydzwania z polskich numerów telefonów. Tak więc ma tez obowiązek stosować się do RODO.

    • Tak samo jak dresiarze mają obowiązek stosować się do prawa i nie kraść.

  25. Podobnie jest z mailowym spamem. Z tą różnicą, że spamerzy wysyłają maile reklamowe wielu różnych znanych firm, jak choćby Orange, Tauron itd. itp. Za każdym razem spamerzy przedstawiają się jako jakaś mała firemka zarejestrowana w jakimś garażu lub za wschodnią granicą. Takie firmy w odpowiedzi na przesłane zapytanie podają nazwy „partnerów”, od których rzekomo legalnie nabyli bazę danych zapominając przy tym dodać, że za każdym razem taka firma już nie istnieje. Próby interwencji u samych reklamodawców przynoszą odpowiedzi w postaci umycia rąk, że oni zlecili kampanię swojemu sprawdzonemu partnerowi afiliacyjnemu i on zapewnił ich, że posiada dane pozyskane w legalny sposób.

    • True! I najgorsze, że spamują na adresy z wycieków. Tak mam z adresem firmowym (imiennym) oraz prywatną domeną… Bez konkretnej reformy RODO lub na wzór amerykański Do Not Call będzie coraz gorzej. Na szczęście przy spamerskich telefonach Android daje radę. W takim tempie zabraknie im numerów telefonów :-P

  26. i że takim nikt się do dupy nie dobierze.

  27. Nie wiedziałem że to BOT… Sprawę zgłosiłem do uodo ale jak twierdzi eurocallcenter nie nie posiadają danych osobowych bo nr telefonu to nie dana osobowa. Na stwierdzenie ze posiadają nr telefonu oraz powiat mi nic nie odpowiedzieli. Uodo nie pomogło.

    Teraz pisałem do uokiku. Zobaczymy…

    • Posiadają czy nie nie ma znaczenia. Zgodnie z rodo żeby zadzwonić do kogoś kto nie jest twoim klientem z informacją marketingową musisz mieć jego zgodę. Więc powinieneś mieć w bazie danych wpis że Andrzej Kowalski o nr. Tel wyraził zgodę. Jak nie masz to nie możesz dzwonić.

  28. ahahahhahaaha

    “AZBESTEM”

    i ta ‘szarmancka maniera’ momentami’ ; DDD Zapętlam to! Dała bymu bankowo numer i nie tylko

  29. A ja tam lubię sobie pogadać – najpierw z robotem a potem z prawdziwą konsultantką (konsultant też może być ale zabawa już nie ta). Jak już wyrażę autentyczne zainteresowanie ofertą i podam garść nieprawdziwych informacji, co jednak zajmuje trochę czasu, to podobnie jak sprzedawcy mający swoje teksty na tzw. zamknięcie transakcji ja również mam swój tekst zamykający. Wprawdzie lepiej byłoby widzieć wtedy mimikę osoby po drugiej stronie łącza ale werbalne reakcje są wystarczająco satysfakcjonujące. Co prawda nie wpływa to jakoś znacząco na częstość kolejnych tego typu połączeń od innych frajerów ale dla mnie to młyn na wodę. Ależ to ziemskie życie jest różnorodne i wciąż niezbadane …

    • Moim zdaniem wpływa bo ja też tak robię i mam mniej połączeń tego typu niż znajomi z pracy którzy robią grzeczne “nie dziękuję”.
      I nie mam tekstu zamykającego. Po prostu w pewnym momencie jak wiem że dalej nie znajdę gadaniem wyciszam mikrofon i niech konsultant sobie pogada jeszcze chwilę.

    • Też tak robię. Najlepszą karą na takich jest zajęcie im maksymalnie dużo czasu, podanie odpowiedzi których oczekują, ale swoich fałszywych danych. Stracą czas, a nic nie sprzedadzą.

    • też tak robię, bo czas zajęty przeze mnie zwiąże siły wroga…

  30. “Opcje są dwie. Po rozpoznaniu telefonicznego spamu możesz po prostu zablokować u siebie ten numer (duh!), ale możesz też kontynuować rozmowę, zajmując czas operatoraowi bota (…)”

    Jest jeszcze trzecia opcja; aplikacja Telefon Google / Phone by Google do pobrania z Google Play (domyślna na Pixelach) ma wbudowane “ID rozmówcy i spam” i “Filtruj połączenia określone jako spam”. Po włączeniu nawet nie wiem, że jakieś natrętne numery do mnie się próbowały dodzwonić. Dopiero w historii widać jako nieodebrane.

    • A na Samsungach jest wbudowana Hiya w Dialer, bazy ma chyba nawet lepsze niż Google ;)

  31. Ja od razu jak się przedstawią, z zachwytem: Panki Klaro, pamięta pani, poznaliśmy się w schronisku na Szrenicy! Od razu wywala połączenie.

    • O matko, nawet żeńskie boty unikają przegrywów :/

  32. …”Po włączeniu nawet nie wiem, że jakieś natrętne numery do mnie się próbowały dodzwonić. Dopiero w historii widać jako nieodebrane.”…
    – tu trzeba dodać, że to jest wariant dla tych, którzy chcą by gugiel monitorował wszystkie ich połączenia.

  33. Moim sposobem na tych konsultantów jest zgadzanie się i zamawianie, akceptacje tego co oferują. Czy to zaproszenie na prezentację czy zamówienie tych paneli. Oczywiście potem to olać i podać fałszywe dane. Wystarczy im 3 razy wywinąć taki numer i trafia się na czarną listę śmieszków. Więcej nie dzwonią :)

    • Ewentualnie podać adres terenowej placówki UKE lub UOKIK i nazwisko dyrektora placówki ( do wygooglowania) tylko nie wiem czy to legalne :)

  34. Ja również pisałem im skąd mają moje dane, dostałem odpowiedź:
    Szanowny Panie,

    Odnosząc się do treści Pana wiadomości mailowej, wyjaśniam, iż Spółka nie pozyskiwała Pana danych osobowych i nie posiadała ich w chwili wykonywania połączenia telefonicznego. Spółka znalazła się w ich posiadaniu dopiero w chwili odebrania Pana wiadomości mailowej zawierającej Pana dane osobowe w postaci: imienia, nazwiska, adresu mailowego oraz numeru telefonu.

    Wyjaśniając powyższe wskazuję, iż Spółka w swojej działalności wykorzystuje numery telefonów, znajdujące się w pakietach danych, które każdorazowo nabywa na podstawie zawartej umowy od współpracującego ze Spółką spółki PERSON GLOBAL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Użhorodzie (Ukraina) przy ulicy Gagarina 101 lok. 107, 88000 Użhorod (Ukraina), który zapewnił Spółkę o legalności źródła pochodzenia bazy danych. Numery te nie są przekazywane innym podmiotom. W tym miejscu należy wskazać, że nabywane przez Spółkę pakiety danych nie zawierają danych pozwalających na identyfikację lub ustalenie tożsamości osób, z którymi Spółka się kontaktuje. Jednocześnie, Spółka nie dysponuje środkami prawnymi, technicznymi bądź organizacyjnymi, umożliwiającymi jej dokonanie identyfikacji podmiotów, z którymi następuje kontakt. Spółka nie jest również w stanie przypisać posiadanych informacji do konkretnej osoby fizycznej, do momentu bowiem ewentualnego podania przez rozmówcę danych osobowych, rozmowa odbywa się anonimowo.

    W tym miejscu należy wskazać, że zgodnie z art. 4 ust. 1 RODO „dane osobowe oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej”, według zaś motywu 26 Preambuły RODO „aby stwierdzić, czy dana osoba fizyczna jest możliwa do zidentyfikowania, należy wziąć pod uwagę wszelkie rozsądnie prawdopodobne sposoby (w tym wyodrębnienie wpisów dotyczących tej samej osoby), w stosunku do których istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo, iż zostaną wykorzystane przez administratora lub inną osobę w celu bezpośredniego lub pośredniego zidentyfikowania osoby fizycznej. Aby stwierdzić, czy dany sposób może być z uzasadnionym prawdopodobieństwem wykorzystany do zidentyfikowania danej osoby, należy wziąć pod uwagę wszelkie obiektywne czynniki, takie jak koszt i czas potrzebne do jej zidentyfikowania, oraz uwzględnić technologię dostępną w momencie przetwarzania danych, jak i postęp technologiczny. Zasady ochrony danych nie powinny więc mieć zastosowania do informacji anonimowych, czyli informacji, które nie wiążą się ze zidentyfikowaną lub możliwą do zidentyfikowania osobą fizyczną, ani do danych osobowych zanonimizowanych w taki sposób, że osób, których dane dotyczą, w ogóle nie można zidentyfikować lub już nie można zidentyfikować (…)”. Tym samym należy wskazać, że Spółka nie dysponuje środkami prawnymi, technicznymi bądź organizacyjnymi, umożliwiającymi jej dokonanie identyfikacji podmiotów, z którymi następuje kontakt. Spółka nie jest również w stanie przypisać posiadanych informacji do konkretnej osoby fizycznej, do momentu bowiem ewentualnego podania danych osobowych przez rozmówcę, rozmowa odbywa się anonimowo. Mając powyższe na uwadze, w opinii Spółki nie jest zatem zasadne uznanie numeru telefonu za dane osobowe. Czego konsekwencją jest prezentowane przez Spółkę stanowisko, iż przed otrzymaniem Pana wiadomości mailowej Spółka nie przetwarzała Pana danych osobowych.

    Tożsame stanowisko na gruncie art. 4 RODO prezentowane jest w doktrynie prawa, gdzie wskazuje się, iż: ,,sam numer telefonu w większości przypadków (tj. z wyjątkiem sytuacji, gdy administrator danych – dysponent informacji – będzie miał również inne informacje, które umożliwiają identyfikację osoby fizycznej) nie będzie stanowił danych osobowych. Możliwość identyfikowania osoby fizycznej – jak już wskazano – należy, zdaniem autorów, odnosić do określenia tożsamości konkretnej osoby fizycznej na podstawie posiadanych lub ewentualnie możliwych do uzyskania informacji. Nie można natomiast odnosić tego pojęcia do podejmowania działań zmierzających dopiero do ustalenia (uzyskania) informacji, które mogą stanowić dane osobowe (identyfikować konkretną osobę fizyczną)” (tak trafnie w: Rozporządzenie UE w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich danych. Komentarz, red. dr Paweł Litwiński, 2018, Legalis).

    Mając powyższe na uwadze, w opinii Spółki nie jest zatem zasadne uznanie numeru telefonu za dane osobowe. Konsekwencją powyższego jest brak możliwości przypisania Spółce jakiejkolwiek roli w procesie przetwarzania danych osobowych, gdyż posiadane przez Spółkę dane nie stanowią danych osobowych w rozumieniu RODO.

    Wskazuję także, iż w przypadku wystosowania przez Pana żądania wykreślenia Pana numeru telefonu z posiadanej przez spółkę bazy, zostanie ono spełnione, w wyniku czego, konsultanci telefoniczni spółki nie będą się z Panem kontaktować w przyszłości.

    Jednocześnie, odnosząc się do aktualnych obowiązków Spółki wskazuję, iż: Administratorem Państwa danych osobowych jesteśmy my, czyli spółka pod firmą Euro CallCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zaporożu (Ukraina) przy ul. Elektrozawodska 3, 69065 Zaporoże, prawidłowo zarejestrowaną zgodnie z prawem ukraińskim w Krajowym Rejestrze Osób Prawnych, Osób Fizycznych-Przedsiębiorców oraz Organizacji Społecznych, prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości Ukrainy pod numerem 42021080, działająca poprzez swój oddział w Polsce: Euro CallCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Podgórnej 15, 61-828 Poznań, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000799789, dla którego akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 2090005136, REGON: 384277103.
    Wyjaśniam, iż Pana dane osobowe wskazane w pierwszej części niniejszej wiadomości są przetwarzane w związku z prowadzoną korespondencją oraz w zakresie rozpatrywania reklamacji, skarg i wniosków, a także udzielania odpowiedzi na zadawane przez Pana pytania. Dodatkowo, Spółka w ramach niniejszej odpowiedzi wykonuje ciążące na niej obowiązki prawne i przetwarza Pana dane osobowe w celu wykazania ich spełnienia oraz ochrony przed roszczeniami. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych są zawarte w klauzuli informacyjnej na stronie internetowej Spółki: http://www.eurocallcenter.pl/.

    • Piękną formułkę sobie przygotowali. Sęk w tym, że samo pytanie było źle postawione.
      Nie powinno się ich pytać o to, skąd mają dane, tylko skąd mają zgodę na przesyłanie informacji handlowej. I nie powoływać się na RODO, lecz na UŚUDE (Ustawa o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną) – bodajże artykuł 10, punkt 1 zabrania przesyłania “niezamówionej informacji handlowej”. Szczegóły do wygooglania.

  35. Tez probowali to wcisnąć ale rozmawialem z prawdziwa konsultanka powiedzialem ze mieszkam w szalasie w lesie buchnęła smiechem i od tamtej pory cisza

  36. Po rozmowie z panią rekruterką z Eurocallcenter wydobyłem adres do korespondencji:
    Al. Wolności 1, Częstochowa.

    • W samej Częstochowie to chyba już w kilku miejscach byli. Tam na Wolności swego czasu mieli ładnie zawirusowany sprzęt. Jak uruchamiali więcej jak trzy laptopy to im zabijało łącze internetowe i musieli ludzi do domu wysyłać bo nie mogli pracować (voip). Ze dwa tygodnie nie mogli zrozumieć, że to był problem ich wewnętrznej sieci.

  37. Nasi operatorzy na zgłoszenia tego typu odpowiadają, że nie posiadają żadnych zabezpieczeń przed tego typu połączeniami, nawet płatnych. Na skargi mailowe odpowiadają, że sprawę należy zgłosić policji. Dziwne, bo wszystko inne potrafią filtrować.

  38. Powiedzcie mi dlaczego Wasza strona tłumaczy mi się w chromie automatycznie z angielskiego na polski? I efekt jest zaskakujący…

    • Doskonałe pytanie. Jaka przeglądarka? Jaki system? Jakie urządzenie?

    • Poniewaz to jest chrome?
      (mozna miec do tej przegladarki od groma zastrzezen, co dziwnego w kolejnym?)

      Rownie dobrze mozna dziwic sie ze facet startujacy w derby jadac na kozie pobódł innego uczestnika, tutaj mozna co najwyzej posypac glowe popiolem i zaakceptowac…

  39. Jak już wprowadzać prawo, to nie listy “do not call” tylko listy “ok to call” na które trzeba się wpisać

  40. Do mnie zadzwoniła kiedyś prawdziwa osoba. Zapytałem ją skąd mają numer. W odpowiedzi usłyszałem, że maja system, który losuje numery i sprawdza czy taki wylosowany numer odpowie, jeżeli tak to łączy. Także prawdy się nie dowiemy….

    • Co jest niezgodne z ustawą, nie mogą losować numerów i dziwi mnie, że ktoś się do tego przyznał

    • @Gubernetor
      “W odpowiedzi usłyszałem, że maja system, który losuje numery”
      Chyba trzeba zapytać czy przy wylosowanym numerze mają zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych. Jeżeli nie, to powinni losować dalej.

  41. Miałem dobrą polewkę z tego nagrania.

    Przy okazji żona rzuciła, że do niej często dzwonią z ofertami fotowoltaiki. Potem wpomniała, że do syna też. A ja z uśmiechem powiedziałem, że do mnie nie dzwonią.
    I tu żona powiedziała… “bo ty jesteś zameldowany w bloku”.
    Wg mnie coś jest tu na rzeczy…pewna korelacja mieszkańców posesji (a właściwie numerów telefonów) z rodzajem budynku. Tylko skąd mają dane?
    Kolega w pracy też ma dom i nie może opędzić się od telefonów z ofertami.
    Czy macie podobne doświadczenie/odczucie odnośne ofert fotowoltaiki?

    • Jeżeli wyciekają nry telefonów z adresami, to możliwe że oparciu o mapy (jakiś tool do tego?)

      Kiedyś wywołałem frustrację pani dzwoniącej z ofertą nowego, “lepszgo” abonamentu. Bo na pytanie “ile pan płaci za telefon” odpowiedziałem 1.20. Pani dzwoniła na mój voip.

    • A braliście udział w spisie powszechnym? ;)

    • Bingo, Kaka. Pan rachmistrz od jutra będzie miał sporo fajnych telefonów. Tak, zapytałem go o nazwisko i sprawdziłem że faktycznie taki istnieje.

    • Wszyscy rachmistrzowie mają jeden numer na całą Polskę 2282288888

    • @kaka
      Wszystkie zdupno-marketingowe telefony miałem zanim się spisałem. To zły trop.

  42. Kitboga wymiata nawet bez AI xD

    A co do robotow i nekajacych telefonami operatorzy telefonow sami kreca na siebie bata, bo juz na ten moment mlodsze pokolenia korzysta z telefonu jako zrodla internetu messengera.
    Dodzwonienie sie do nieznajomej osoby powoli zaczyna graniczyc z cudem, zabijajac ta forme komunikacji (a przesylanie dzwieku za kase w obecnych czasach to przeciez zart nie koszt, dlatego wlasnie operatorzy callcenter i robociarze moga dzwonic do oporu – trzeba byc pierwszej klasy mlotkiem zeby pozwalac tych klientow ktorzy placa nie tylko za utrzymanie numeru ale tez za rozmowy i to czesto w niczymnieuzasadnionej wysokosci).

  43. Chętnie bym zobaczył tak skrypt, może ktoś z byłych telemarketerów ma? Przygotowałbym sobie dłuuuuuga rozmowę :D

  44. A może firma ma dane z OLXa (kojarzycie próby oszustw na Whatsapp, gdzie pisząz takim ukraińskim akcentem)?
    Przecież tam podaje się miejscowość i numer telefonu. Na podstawie tego już mamy mieszkańca powiatu xyz.

  45. spamer: Dzień dobry, dzwonię z […] w celu […], jednocześnie uprzedzam, że nasza rozmowa jest nagrywana/rejestrowana [itd/itp].

    odpowiedź: Dzień dobry, również uprzedzam, że rejestruję naszą rozmowę w celu przekazania prawnikom, w celu ustalenia skąd posiadają Państwo mój numer telefonu….

    • Uświadomienie ci jedna rzecz jako człowiek pracujący w telemarketingu od lat. Rozłączamy się nie dlatego że boimy się nagrywania, a ten żart o prokuraturze/policji/prawnikach nie robi na nas żadnego wrażenia bo wiemy że twoim prawnikiem jest twoja 70 letnia babcia która kiedyś była w sądzie przyjąć spadek o teraz ma poklask na wiosce jakby prawo na UJcie skończyła.

      Rozłączamy się dlatego że wiemy że nie uda ci się wcisnąć tego syfu którym handlujemy. Jesteś taki sam jak osoba która powiedziała “nie dziekuje… nie dziekuje…. nie dziekuje…” wiemy że nic nie ugramy więc rzucamy się na inną ofiare. Jak ktoś powie raz “nie jestem zainteresowany” to jest szansa że uda się go i tak namówić, dlatego niezainteresowany nie odpuszczamy puki kilka razy nam nie odmówią. Jak ktoś powie taką formułkę to wiadomo że nie ma o czym gadać i to jest spoko bo w 20 sekund rozmowy dzwonię do kolejnego klienta i w 5 minut mogę 15 osób obrobić z których może jedna okaże się frajerem który to kupi co sprzedajemy.
      Najgorsi są ci co chcą kupić, gadają pytają a na koniec się rozłączają bo czasem się okazuje że 15 minut minęło a ty dalej nie masz sprzedaży. A dzięki takim jak ty w 15 minut można i ze 40 leadów zweryfikować.

      Więc chciałem ci podziękować bo dzięki tobie moja praca jest łatwiejsza i bardziej efektywna.

    • @Telemarketer
      Dzięki za info! Teraz będę celowo przedłużał :)

      PS I tak pójdziesz do piekła za to co robisz!
      PPS O ile piekło istnieje. Więc: dostań raka.

    • @Telemarketer (aka. bandyta za grosze)
      I’m dluzsza rozmowa tym wiecej okazji do kreatywnej interpretacji tego co zostalo powiedziane (i to niezaleznie on tego czy doszlo do montarzu) i wciskania ciemnoty… To po pierwsze.
      Po drugie, kradniesz czas (a “czas to pieniadz”) przypadkowym ludziom i ich molestujesz a jedyny problem jaki widzisz w takim zachowaniu to gorsze wyniki sprzedarzy?
      I masz jeszcze czelnosc lżyć w internecie goscia z uzasadnionymi obiekcjami?

    • Nieszczęśliwy bordowy misiu.

      Po pierwsze:
      Prawda im dluższa rozmowa tym więcej czasu na wciskanie ciemnoty dlatego my mamy w naszych skryptach metody jak zbić obawy klienta i jak kontynuować rozmowę jak najdłużej. Dlatego dla mnie najgorsi są ci co gadają z nami długo a od początku nie zamierzają nic kupić bo w trakcie takiej rozmowy mogłem skutecznie zakończyć 2 – 3 leady.

      Po drugie:
      Taka praca, po prostu wypełniam rozkazy. Nie ma się czym podniecać każdy ma jakąś pracę.

      Po trzecie nikogo nie lże tylko gość jest komiczny bo napisał tak jakby od tej formułki polski telemarketing srał w gacie. A tak nie jest i po prostu to wytłumaczyłem, nie musisz się tym tak podniecać.

    • @Telemarketer
      Miś ma zupełną rację, taki telemarketing to zwykłe oszustwo. I słowne popisy, że ten czy inny sposób na zbycie telemarketera nie działa, tego faktu nie zmienia. Telemarketer, który nie tworzy żadnej wartości, jest po prostu naciągaczem. Nie można tej pracy porównać z “każdą inną pracą”, gdyż w jej wyniku niczego się nie wytwarza, nie zaspokaja żadnych potrzeb. I oczywiście, że jest co komentować. Wyobraź sobie, że czym większy udział bezużytecznej pracy na rynku pracy, tym biedniejsi wszyscy się będziemy stawać.

    • @Telemarketer
      >> Po pierwsze:
      >> …

      Jakie znaczenie ma intencja kupujacego? Nie rozmawiamy tutaj o podpisywaniu umow z malym drukiem a o najzwyklejszym “falszowaniu” umowy ustnej, bo spora czesc “telemarketerow” to najzwyczajniejsi oszusci. Odpowiadajac na emaila oferujacego superviagre za grosze, nie narazasz sie na kupno niezweryfikowanego lekarstwa tylko na trojany, wirusy i kradzierz tozsamosci. Podobnie tutaj, rozmawiajac dlugo niezaleznie od okolicznosci dajesz oszusta material ktory moga potem wykorzystac przeciwko tobie (bo ile osob nagrywa wszystkie swoje rozmowy i to w sposob ktory gwarantuje uznanie nagran za dowod przed sadem)

      >> Po drugie:
      >> Taka praca, po prostu wypełniam rozkazy…

      Nie dokonca rozumiem jak przytaczanie formulki ktora bronili sie nazistowscy zbrodniarze wojenni ma dzialac na twoja kozysc. Zakladam ze to mogl byc usilowany sarkazm, ale podobnie jak ci zbrodniarze tak i ty nie mozesz uzyc argumentu (nie ma on sensu) ze “tylko wykonujesz rozkazy” sarkastycznie poniewaz dokladnie to robisz…

    • @Mis zgadzam się z tym że spamerzy telefoniczni to plugastwo. natomiast nie rozumiem tej części w której mówisz, że dłuższą rozmowa z marketerem to proszenie się o sfałszowanie umowy ustnej.
      Zaczynając od tego że gdyby to było takie proste to telemarketer sam by nagrał formułkę w której mówi (w twoim imieniu) że zgadzasz się na kupno produktu i na tej podstawie zadał zapłaty. Ale załóżmy nawet że telemarketer sprytnie uzyskał od ciebie oświadczenie “ja biały miś chce kupić dwa garnki za 1500 zł”. Naprawdę uważasz że taka umowa cię zwiąże do czegoś? Jak nie zapłacisz pieniędzy i nie odbierzesz garnków to i tak dużo nie zdziałają. Pójdą do sądu walczyć żebyś wziął te garnki których nie chcesz? Najpierw musieliby rzetelnie udowodnić że mieli prawo z tobą się kontaktować i że po drugiej stronie byłeś ty a nie przypadkowa osoba w kapturze która akurat chodziła po twoim domu i odebrała telefon.
      I od razu mówię, że chodzi mi o taki cold call typu fotowoltaika, a nie telefon od instytucji z która cię coś łączy np. od twojego banku lub operatora telefonicznego. Choć z tego co pamiętam nawet jak internet zmieniałem “na telefon” to i tak przyszła do mnie na koniec umowa do podpisu. No i oczywiście jeżeli masz świadomość rozmowy z oszustem to zakładam że informujesz go że nazywasz się różowy wilk a nie biały miś.
      Ja np. zawsze zgadzam się na wszystko co mi proponują przez telefon – podaje fałszywe dane (co przy okazji sprawdza czy naprawdę mają zgodę marketingową czy nie – bo jak mają to zauważyliby że na kontakt z inną osobą niż ta co odebrala) i do tej pory nie miałem nigdy z tym problemu. No jedynie że z czasem coraz rzadziej do mnie dzwonią.

      Oczywiście to jest metodą na cold call typu fotowoltaika że śmieciowej firmy w której pracują szumowiny typu telemarketer, a nie na telefon z mojego banku lub operatora telefonii.

    • @Xxx
      Nie wiem czy slyszales kiedys kawal o slepym jokey’u, ktory gdy zaproponowano mu prace w charakterze takiego stwierdzil: “nie widze przeszkód” :p

      Jezykom wykorzystywanym przez ludzi daleko do perfekcji, a ja sam sporo sie naczytalem i nasluchalem rozmow w ktorych wygadany cwaniak robi rozmowcy wode z mozgu, wciskajac podwojne zaprzeczenia i inne sztuczki, reinterpretujac to co zostalo powiedziane tak ze wygladalo na to ze rozmowca zgodzil sie kiedy bylo naprawde odwrotnie. Ba, jesli sie troche tym zainteresujesz znajdziesz kilka przypadkow gdzie wciskaja ludziom ze “tak” wypowiedziane w charakterze “slucham/halo” czy (nie pamietam jak to sie nazywalo, ta czesc mowy w konwersacji ktora w rozmowie telefonicznej zastepuje kiwanie glowa i “aha”) zostaja wykorzystane jako celowa i formalna zgoda (podpis) na zaproponowana oferte.

      Co do samej umowy/oszustwa: jak to stwierdzil filozof Tucker: “It doesn’t matter what happened. What matters is what looks like what happened” i z tej perspektywy dluga rozmowa sama z siebie dziala na niekorzysc ofiary sugerujac zainteresowanie, dodatkowo latwo z tego zmontowac cos co wyglada na samodzielna calosc.

      A teraz do rzeczy – jest tutaj kilka poziomow oszustwa / bezpieczenstwa:
      1. Cel ataku i dostepne o nim informacje (na skali osludek mieszkajacy w bunkrze w srodku lasu o ktorym nikt nic nie wie -VS.- mlody dorosly “broadcasting” wszedzie wszystkie mozliwe informacje o sobie, ktorego konta i accessy wyplywaja non stop na lewo i prawo)
      2. Sam atak rozmowa (“nie” ew. “spie…” -VS.- rozmowa w ktorej znalazlo sie miejsce na przyblizenie dzwoniacemu wszystkich zesonow mody na sukces)
      3. Reakcja na atak (przy jakiejkolwiek probie kontaktu zatrudniamy sztab prawnikow i wynajmujemy kilku najemnikow z agencji “bulldog – nigdy nie odpusczamy” -VS.- smialo i zupelnie ignorujemy powiadomienia w sprawie jakichs dziwnych procesow wyrokow wydawanych zaocznie w esadzie, pozwalajac oszustom uprawomocnic fantastyke jako stan faktyczny)
      (4+). Oczywiscie jest wiecej, prawo itp. ale pierwsze 3 powinny w zupelnosci wystarczyc jako fundament argumentu

      Do czego sie to sprowadza: 1 x 2 x 3 x (4+) = szansa na to ze zostaniesz skutecznie okradzony. Twierdzenie, ze zawsze jest jeszcze 2 i 3 albo 1 i 3 albo 1 i 2, to argument na to ze mozna ktorykolwiek z tych czynnikow zaniedbywac to glupota, bo zyjac w spoleczenstwie zaden nie jest nigdy rowny “0” wiec zwiekszajac szanse na jednym z tych poziomow robisz dokladnie to – zwiekszasz szanse na zostanie okradzionym. I nigdy nie wiesz, moze za tydzien komus wyciekna praktycznie wszystkie informacje o tobie i wszyscy oszusci w okolicy zrobia sobie male oltarzyki z twoja podobizma? Moze akurat kiedy oszustw bedzie przedstawial swoje wymysly na wokandzie tobie zdechnie pies i jeszcze sie rozchorujesz ale nie dostaniesz do lekarza ktory moglby to potwierdzic?

      TL;DR:
      Prowadzanie dywagacji o oszustach jakby ludzie zyli w “idealnej prozni”, prawo zostalo stworzone przez jakies superbyty przed eonami, osoby decyzyjne nigdy sie nie mylily a ktos zawsze wszystko nagrywal, to naiwnosc i brak szerszej perspektywy niegodny pracownika IT :p

    • Ps. A co do klamstw w umowach ustnych sa one notoryczne, i czasem niemozliwoscia jest uzyskanie pozytywnego wyroku sadu w sytuacjach kiedy silniejsza strona (kasa i prawnicy) stwierdza, ze druga strona zgodzila sie dobrowolnie i bez zadnej rekompensaty obnizyc wartosc swojej nieruchomosci, w umowie ktora na takich warunkach nie ma juz nawet sensu (nie pasuje do standardu), zeby zafundowac “duzemu” wieksze zyski. Taka “dobroczynna” osobista ofiara w intencji nowszych jachtow dla rady nadzorczej…

      PsPs. Na podstawie innych przypadkow, potajemne nagranie zawarcia umowy (o ile zostanie wogole uznane jako dowod) konczy sie dyscyplinarka dla plotki ktora umowe “podpisywala” a pieniadze zaoszczedzone na wyplacie/premi zostaja przekazane w intencji nowszych jachtow dla rady nadzorczej… (bo to tez jest patologia, w koncu szefowie mafii zazwyczaj tez juz raczej tylko zarzadaja ludzmi, i jakos nikt nie tkwi w iluzji ze okazyjne zatrzymywanie osob znajdujacych sie najnizej w hierarchi skutkowalo by zlikwidowaniem grupy przestepczej czy nawet zahamowaniem procederu)

    • @NaiwnyBordowyNiedziadku

      Tak kłamstwa w umowach ustnych są notoryczne. Np. szef powiedział nie przyjmuj oferty konkurencji planujemy podwyżki, a potem przez 2 lata nic się nie dzieje. Właśnie dlatego że trudno wymusić realizację takich umów. Dlatego np. realizacji milionowej inwestycji nie opierasz na umowie ustnej tylko na spisanych dokumentach. Umowa ustna jest dobra w sklepie gdyowisz do kasjerki – chce tego batona, a ona mówi poproszę 2 zł i masz zawartą umowę – choć nawet tutaj możesz stwierdzić o kurcze nie mam kasy i sklep nie będzie ganiał cię po sądach żebyś kupił tego batona skoro zdarzyles zawrzeć umowę.
      Zakładam że każdy jest na tyle inteligentny żeby telemarketerowi nie podawać swoich prawdziwych danych. Ale nawet jak poda to ciężko mi wyobrazić sobie sytuację w której coś byś ryzykował.
      Umowa oprócz zarejestrowania wymaga spełnienia względem siebie wzajemnych świadczeń, poinformowania o możliwości odstąpienia etc. Dlatego jak wielokrotnie kupisz na allegro czajnik za 70 zł i go nie odbierzesz to allegro za takie żarty prędzej cię zbanuje niż pójdzie do sądu żebyś wziął od nich ten głupi czajnik.
      Wielokrotnie przytakiwalem telemarketerom jeżeli byli bardzo nagabujacy i nie przyjmowali nie jako odpowiedzi, umawiałem ich pod fikcyjne adresy jeżeli mnie zmusili swoim agresywnym stylem sprzedaży. Potem jak dzwonili oburzeni to twierdziłem że mi się pomyliło ale mówiłem przy odebraniu telefonu że jestem w pracy i nie mogę się skupić.

      Co do zmiany treści rozmowy – modyfikacje rozmowy tak żeby wyszło że się na wszystko zgadzasz. To dla takiego oszustwa przecież nie potrzebują rozmowy z tobą – mogą użyć generycznej fakeowej rozmowy do której podstawia wycieknie te dane. Tylko znowu sama rozmowa nie dowodzi nic, jak nie podasz swoich danych to w życiu ci nie udowodnią że to ty byłeś przy sluchawce.
      Wciąż przypominam że mówię tu o rozmowach z firmami pokroju tej z artykułu. A nie np. O rozmowie z własnym bankiem. Tam nie ściemniaj odmawiam lub rozłączam się.

      Ale śmiało podaj jakieś artykuły/wyroki gdzie człowiek rozmawiał z telemarketerem – nie zgodził się, a i tak został zmuszony sądownie do przyjęcia świadczenia i zapłaty za nie.

      Bo ja znam przypadek babci znajomego do której przyszła karta SIM za 10 zł miesięcznie. Niby nic ale babcia też zarzekała mu się że na nic się nie zgadzała etc/etd. Dopiero jak operator (majacy babcie jako klienta od lat, więc nie firma krzak w tym przypadku) przysłał nagranie to ta stwierdziła że no w sumie się zgodziła bo to tylko 10 zł było. Może te twoje historię misiek to też takie kłamstwa gdzie ludzie się zgodzili na głupia ofertę a potem głupio im się przyznać więc kręcą głupa że zostali oszukani?

    • “Ale śmiało podaj jakieś artykuły/wyroki gdzie człowiek rozmawiał z telemarketerem – nie zgodził się, a i tak został zmuszony sądownie do przyjęcia świadczenia i zapłaty za nie.”

      Czy mi sie wydaje czy ty tutaj wlasnie zanegowales przypadkiem istnienie czegos takiego jak oszustwo? Ludzie traca pieniadze, s-k-u-t-e-c-z-n-i-e. Sady zasadzaja egzekucje umowy niezaleznie od tego ze jest niekorzystna dla ofiary bo tak dziala prawo.

      Natomiast “podaj przyklady” to ewidentny przyklad “dyskusyjnego ataku DDOS” – gdzie dyskutant nie majacy zadnych argumentow zadaje przeciwnikowi “zadania domowe” ktorych niedotrzymanie “oznacza jego racje” a ewentualne dotrzymanie kolejne rzadania, zmienianie definicji zapytan itp.

      Rozumiem wiec, ze jesli ja podam ci przyklad spelniajacy te jakze ogolne warunki to ty sie nam tutaj pokajasz, stwierdzisz jak to sie we wszystkim myliles i uznasz wszystkie moje racje (a nie naprzyklad “a ten gostek sie nie liczy bo rudy, sedzia kalosz a tak wogole wymien mi tutaj wszystkich chinczykow do 10 pokolenia wstecz”)?

    • Natomiast “podaj przyklady” to ewidentny przyklad “dyskusyjnego ataku DDOS” – gdzie dyskutant nie majacy zadnych argumentow zadaje przeciwnikowi “zadania domowe” ktorych niedotrzymanie “oznacza jego racje” a ewentualne dotrzymanie kolejne rzadania, zmienianie definicji zapytan itp.

      Ps. A nie przepraszam, ty nic mi tutaj nie obiecywales (rasowy telemarketer) ~ marnowanie majego czasu na wyszukiwanie dowodow ISTNIENIA OSZUSTWA TELEFONICZNEGO nie sluzy niczemu wiecej niz marnowanie mojego czasu ew. “braku argumentow” jesli sie nie dam wkrecic. Moze wiec taki przyklad: umowy na swiadczenie uslug telekomunikacyjnych z “telekomunikacją, polska” a jesli sie nie zgadzasz co do mojego przykladu – to poprosze jakies konkretne przyklady…

    • @NaiwnyBordowyNiedziadku

      Nie chodzi mi o zablokowanie dyskusji. Po prostu obawiam się że popełniasz błąd logiczny jakiego często dokonuje moja żona. Np myśląc po przeczytaniu paru artykułów (które to sugerują) że możesz zostać okradziony tylko dlatego że zrobisz zakupy na OLX. A zapominają po drodze dodać że wszystkie te przypadki wymagały kooperacji ofiary która naiwnie przekazywała im wszystkie kody z smsów, nabierała się na phishing, szła niestandardowymi ścieżkami sprzedaży poza olx itd. Ale podobni tobie potem chodzą i mówią ja nie kupuje na OLX bo to wystawianie się na wektor ataku i oszuści mogą wyjąć bez moje zgody i mojego udziału całą kasę z mojego konta po wysłaniu mi czajniczka.

      od lat ściemniam telemarketerom marnując ich czas, umawiając się na wizyty pod przypadkowe adresy etc
      Dzwonili, grozili że obciąża mnie kosztami za wyjazd ekipie itd., zawsze odpowiadam że zapomniałem albo że adres mi się pomylił i jak mają z tym problem to niech na piśmie załatwiają takie sprawy bo mam dysgrafię i czasem myślę jedno a mówię drugie i nic nie poradzę, jak chcą mogą też nie dzwonić, a tak w ogóle sorki ale już nie jestem zainteresowany. I jakoś z tych gróźb.do tej pory nic nie wynikło.
      I co najważniejsze wszystkie rzeczy które wymieniasz jak preparowanie umów przykleoywanych przez sąd nie wymagają próbek twojego głosu bo sąd i tak z niczym ich nie porówna. Więc mogą się one odbyć bez rozmowy z tobą. Dlatego pytam o wyrok gdzie ktoś nie podał swoich danych, nie wyraził zainteresowania a został zmuszony przez sąd do uczestniczenia w umowie.

      “Moze wiec taki przyklad: umowy na swiadczenie uslug telekomunikacyjnych z “telekomunikacją, polska” a jesli sie nie zgadzasz co do mojego przykladu – to poprosze jakies konkretne przyklady…”
      Sprawa z przed lat. I oczywiście nie pasuje do schematu który podałeś, że wystarczy 15 – 25 minut rozmowy z marketem odmowa a market już zrobi tak żeby z tej rozmowy wyszła zgoda. Dlaczego nie pasuje? Bo oszustwo nie było przyklepywane na podstawie nagrania tylko na podstawie podpisanej przez ofiarę umowy. Bo scenariusz był następujący, dzwoni oszust proponuje coś, jak się zgadza poszkodowany to oszust przyjeżdża z umową do podpisu. No i podpisana umowa jest wiążąca.

      Rozmowa z oszustami tj. 15 – 25 minut gadki po której na fałszywe dane umawiam się pod fałszywym adresem lub rezygnuje z dalszej rozmowy to co innego niż podpisanie prawdziwej papierowej umowy po dogadaniu się przez telefon że chcesz podpisać prawdziwa papierowa umowę. Dlatego nie przyjmuje tego przykładu – to ma być tak jak mówiłeś że niby ktoś przez 15 – 25 minut pogadał, nie wykazał zainteresowania, a potem sąd na podstawie tej rozmowy (zmanipulowanej) każe wykonać umowę ustną.

      Aktualny status prawny wynikający z ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i ustawie o prawach konsumenta jest taki że rozmowa telefoniczna stanowi wyłącznie ofertę a zgoda musi zostać pozyskana na trwałym nośniku. Spełnieniu umowy bez odpowiednio pozyskanej zgody jest świadczeniem niezamówiony które przedsiębiorca spełnia na własne ryzyko.

      Dlatego właśnie jak podpisujesz umowę z bankiem na odległość to dostajesz umowę na trwałym nośniku – papier, mail… którą w jakiś sposób potwierdzasz. Ja np. Jak zmieniałem operatora przez telefon to z umową papierowa do podpisu przyjechał kurier choć przez telefon otrzymali wszystkie zgody i przytakniecia więc teoretycznie powinno wystarczyć.

  46. Zarejestrowałem wszystkie telefony prepaid w rodzinie na siebie jak wszedł taki obowiązek. Od tamtej pory nie było jakiegoś zalewu telemarketingu. Dopiero w tym roku nagle się zaczęło. Telemarketer zadzwonił na numer telefonu mojej córki i był zdziwiony, że kobieta odebrała. Był przygotowany na mężczyznę. O tym, że numer jest na mnie do tego roku wiedziało tylko Orange. W tym roku przekazało dane do spisu powszechnego. Przypadek?

    • Sugerujesz moze, ze doszlo do przejecia jakiegos XLSX’a (w koncu skoro poczta moze…)?

      xD

    • NA kazdy numer w Orange natychmiast dzwonią lub piszą spamerzy. Dziwne. U innuch operatorów nie ma takiego problemu.

    • dane “do spisu” operatorzy przekazali już w 2020 – do spisu rolnego. Przekazali dane wszystkich numerów – na wszelki wypadek, bo każdy przecież może być rolnikiem. Nawet pisali o tym na niebezpieczniku wtedy.
      A np. do mnie zgłosiła się po tym ankieterka statystyczna na prepaidową komórkę. Potem się okazało, że lokal mojego zameldowania został wylosowany do ich jakiegoś jeszcze innego badania, bez związku… Co ciekawe na stacjonarny w tym lokalu nikt nie wydzwaniał.

    • Ja i moja żona pochodzimy z różnych oddalonych od siebie o kilkaset km miejscowości. Jeszcze przed ślubem i moją przeprowadzką do niej (ponad 12 lat temu!) wziąłem na moje dane telefon (numer) który od tamtej pory ma moja zona. Adres w umowie z Orange był oczywiście z mojej miejscowości rodzinnej gdzie wtedy mieszkałem i takie dane miałem w dowodzie. Z to miejscowością moja zona ( poza tym ze ja stamtąd pochodzę) nie miała nigdy nic wspólnego. Po drodze zmienialiśmy operatora chyba 3x i wszędzie potem już były podawane nowe dane. To był jedyny raz, kiedy numer mojej żony był powiązany z moją rodzinna miejscowością. Niestety do dzisiaj dzwonią do zony z zaproszeniami na spotkania do mojej rodzinnej miejscowości. Tak więc nie ma innej możliwości, że adres wyciekł z Orange. Pisałem w tej sprawie do ich inspektora danych osobowych ale on uparcie twierdzi, że żadnego wycieku nie było.

    • @wiesiek od czasu wyciekow z premium mobile do mnie tez dzwonia, numer w a2mobile

  47. Tak. Wprawdzie faktem jest, że Orange sprzedaje dane jak oszalały, ale po wyłączeniu zgód (np. w aplikacji) jest spokój. Tyle że bez tego nie skorzystamy z ich “okazji” itp. No i dane sprzedane wcześniej i tak już latają po sieci…

  48. Oferują prace w Kielcach obok dworca? Toz tam strasznie pi***dzi, nie polecam

  49. Hmm… nie wiem czemu zmieniacie tytuły artykułów. Stały czytelnik i tak wchodzi w każdy. Więc jak widzi coś innego, to wchodzi, bo myśli że to może rozwinięcie artykułu widzianego 2 dni temu. I co wtedy? – Wam się odklikuje, że artykuł ze zmienionym tytułem też ma powodzenie. Tymczasem w obie wersje weszła ta sama osoba.

  50. W Realme 8 i w Samsungu A12 (nie wiem jak w innych) jest wbudowana opcja blokowania połączeń z numerów figurujących w bazach spamerów. Od tej pory zero spamu. Sprawdźcie u siebie, bo to bardzo przydatna funkcja.

  51. Ostatnimi dniami to jest prawdziwa plaga z tymi dzwoniącymi numerami, po 2-3 dziennie połączenia z różnych numerów to już naprawdę nie jest śmieszne, odbierasz a tam w ciągu 5 sekund “Halo dzień dobry Halo dzień dobry” i tak w kółko

    • Dograj aplikacje “odebrać telefon” i ustaw filtrowanie na “aktywne”/”wyskakujące powiadomienie”. Z automatu odrzuci cały syf. Raz na jakiś czas aktualizujesz, baza przechowywana lokalnie.

  52. Jakieś 3 lata temu zadzwonił do mnie ewidentnie robot (tekst nagrany przez rasowego lektora, nie konsultanta z losowymi warunkami głosowymi) i zaczął wciskać jakąś kompletnie z d… wyjętą historię o tym że gdzieś zobaczył jakąś laskę, a potem się zaczął na nią wkurzać z jakiegoś powodu, ale nie dosłuchałem do końca. Jak ściąłem raz, dzwoniło to to coś jeszcze chyba dwa razy. Potraktowałem to za ostatnim razem Ursusem i Nadeschkin, potem jeszcze rykoszetem oberwało w ten sam sposób paru losowych żywych konsultantów. Nie mam pojęcia po co to było i co chcieli osiągnąć i dlaczego do mnie i w ogóle o co cho.

    A tu kawałek, który “odtwarzałem” konsultantom za pomocą aparatu gębowego:

    https://youtu.be/uEBuLMqiAAU?t=256

  53. Tak z ciekawości. Jak to jest, że taka firma podaje jawnie nieprawdziwa informację w trakcie rozmowy i dalej egzystuje? Tj. robot słysząc słowo “robot” wyśpiewuje formułkę “nie jestem robotem… może się tak wydawać bo pracuje po 8 godzin…”. Przecież to jest na maksa oszustwo.

    Choć taka dygresja ja do konsultantów miałem do pewnej pory takie podejście żeby z nimi rozmawiać. Dzwoni babka z ofertą, a ja nie robię nic intensywnego umysłowo, np. chiluje przy filmie, to odgrywam postać osoby niezainteresowanej, która po każdym “zbiciu” wątpliwości skryptem staje się coraz bardziej zainteresowana. W końcu jestem zainteresowany bardzo dopytuje o szczegóły, możliwości zmiany, konfigurację tego co chcą mi sprzedać żeby w końcu w pewnym momencie wyciszyć mikrofon i sobie pójść robić coś innego. Udawało mi się spalić po 40 minut czasu konsultanta. Gdyby każdy zamiast “nie dziękuję” choćby powiedział “chętnie usłyszę pani ofertę bo akurat ostatnio myślałem o kupnie xyz” po czym chwilę poprzytakiwal i wyłączył mikrofon ale się nie rozłączał to świat byłby piękniejszym miejscem.

  54. Tutaj moja rozmowa z botem https://vm.tiktok.com/ZMRk4fXv1/ xD

  55. Witam, też miałem do czynienia z niechcianymi. Podczas jednej z rozmów zapytałem kto udostępnił im dane adresowe i w odpowiedzi usłyszałem, że to firma Euroadres Polska bazyb2b.pl im sprzedała bazę danych. Próbowałem się dodzwonić ale to tylko stracony czas…

    Dodam jeszcze, mój numer został sprzedany przez Netino.pl, bo wcześniej nikt do mnie nie dzwonił a po jednym zamówieniu u nich telefony się rozpoczęły. Zazwyczaj zamówienia były robione na inny numer.

    Pozdrawiam,

    PS. “Gugle Telefon” działa nawet całkiem przyzwoicie (telefon Xiaomi) w blokowaniu spamu telefonicznego, jedynie w przypadku nowego i nie zgłoszonego numeru wymięka, ale zazwyczaj i ten jest zgłaszany i blokowany jako spam.

    • Czy nie chodzi przypadkiem o notino.pl?

    • tak, to z Notino.pl, mała literówka się wdarła.

  56. Zdecydowanie problem na tej moment rozwiązuje aplikacja “odebrać telefon” , apka blokuje takie numery na podstawie zgłoszeń społeczności oczywiście bez problemu możesz na ten numer oddzwonić i widzisz go że ktoś próbował się dodzwonić

    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.mistergroup.shouldianswer

  57. U mnie było tak. Pierwszy telefon, oczywiście Eurocallcenter, odmówiłem i poprosiłem o usunięcie z bazy. I teraz, na drugi dzień dostaje SMS od Oferteo, że ktoś utworzył zlecenie z moim numerem telefonu, w sms link do usunięcia tego zlecenia lub akceptacji. Zgadnijcie na co było zlecenie :-). Od tego czasu telefony w sprawie fotowoltaiki z niby ogłoszenia z oferteo nie muszę wspominać że konta na Oferteo nie mam.

  58. Siema! Będą jeszcze maseczki do kupienia?

  59. Oni numery mają na lewo z Orange.

  60. A ja napisałem do nich maila z żądaniem usunięcia moich danych. Postraszyłem UODO i innymi. Odpisali baaaaardzo długiego maila z informacją dlaczego niby mogli dzwonić oraz że oczywiście usuną mój numer z bazy.
    Faktycznie usuneli, nie dzwonili od 3 tygodni, wcześniej prawie codziennie.

  61. U mnie była ciekawa historia, gdyż zadzwonili na numer mojego (mocno nieletniego) syna z ofertą fotowoltaiki. Numer zna tylko 7 osób i jest to najbliższa rodzina, a sam numer nie był nigdzie podawany, jedyne baza, w której istnieje to Orange i kontakty Google.
    Po opieprzeniu konsultantki (akurat żywa osoba) telefonów więcej na ten numer już nie ma. Ja osobiście mam Hiya w Samsungu, które odfiltrowuje spam całkiem skutecznie.
    A samą fotowoltaikę będę zakładał z programu gminnego w przyszłym tygodniu :)

    • Kontakty google i wszystko jasne :)

  62. Klara Sobieraj – znam ją ! Też do mnie zadzwoniła, zołza jedna! To było po wyjeździe nad morze, właśnie niedaleko powiatu sławieńskiego, pod koniec sierpnia! Może oni mają rejonizację czasową odpalania tych bindów? Bo przedtem, w środku kraju, dzwoniła jakaś inna zołza, ale o tym samym głosie…

  63. Tak bijecie pianę, a w każdym telefonie jest opcja Blokuj numer. I po spamerze.

    • Poniewarz spamerzy maja tylko jeden numer i to na dodatek na spolke, do podzialu miedzy nimi wszystkimi :p

    • I co z tego, że jest opcja. Dzwonią z setek różnych numerów, z dowolnej części Polski. Ja mam już ponad 40 numerów zablokowanych.

    • ja od lutego 2021 na 2 komórkach z rodziny, które obsługuje, mam po ok. 20 unikatowych telefonów telemarketerów (nieodebrane połączenia, sprawdzane opinie o numerach na stronach “kto-dzwonił” itp.). Na stacjonarny trudno zliczyć, bo nie działa podgląd numeru i różne osoby podnoszą słuchawkę. Nie sposób tego poblokować.

  64. Marzy mi się taki dialog:
    – Dzień dobry, nazywam się Agnieszka Spamerska reprezentuję program “Czyste lasy “…
    – Stachu?
    – Nazywam się Agnieszka…
    – A jest Stachu w domu?
    – Przepraszam, może Pani powtórzyć?
    – k….a jego m@c po co on tam pojechal do centrali moj las wyciol po mojem chodzil moje piniodze zabral kto mu dal takie pozwolenie
    – reprezentuję program “Czysta gmina”
    – powiedz temu sk……..wi gdzie on pojechal bo go szlag jasny trafi krew nagla zaleje. Gdzie piniondze są za las?

  65. @pucio
    Jesteś w błędzie. Taki spamer operuje z kiludziesięciu jak nie kilkuset numerów. Zablokujesz jeden nr. to zadzwoni z innego.

    • dokładnie. Niektórzy geniusze podają rewelacyjne sposoby, aby podawać się za mieszkańca BLOKU WIELORODZINNEGO w sparwie fotowoltaiki… Ale spaMEZRY zadzwonią znowu, w kolejnym projekcie, z wouczerem na hotel, albo z pulsoksymetrem za darmo na spotkaniu…

  66. Czasami wystarczy powiedziec, ze rozmowa jest nagrywana, poprosic o Imie i Nazwisko oraz pelna nazwe firmy oraz skad maja numer telefonu na ktory dzownia. W 9/10 przypadkach rozlaczaja sie i juz wiecej nie dzownia.

    • I co jeszcze? Tyle masz czasu?

  67. zmoderowano mi komentarz z informacją, że ta firma właśnie rekrutuje specjalistów do umawiania spotkań. Więc wstawiam bez linku. Szykujcie swe telefony na nowe kampanie.

  68. Jednego dnia dzwonili do mnie z numerów m.in:
    775559260
    913831319
    451409750
    833546220

    Po próśb o usunięcie z bazy danych oczywiście potwierdzają i dzwonią za parę dni.

    Po prośbie o informację skąd maja numerów”od jednego z naszych kontrachentow”

  69. Na stronie fejsbuka te skurwysyny wręcz chełpią się swoimi najlepszymi pracownikami :D
    Cyt:
    ,,W ostatnim tygodniu w naszej firmie odbyła się gala, podczas której nagrodziliśmy naszych najlepszych konsultantów w plebiscycie sierpniowym.
    Przyznaliśmy wyróżnienia w kilku kategoriach, a oto wyniki:
    W zespole Potwierdzeń najlepsza okazała się Pani Jolanta Zarychta, która miała najlepszą skuteczność.
    W zespole BOT POTWIERDZENIA PV niepokonana była Paulina Michalska, która uzyskała najwyższe wykorzystanie bazy.
    W zespole KL1 najwyższą średnią wypracowała sobie Barbara Kołomańska,
    natomiast na szczycie zespołu KL2 znalazła się Zuzanna Trzpiot.
    […]”

    Patrząc na to że firma jest z Lublina, warto przy odbieraniu telefonu od pani Klaudii wspomnieć te nazwiska albo utrudnić im życie via OSINT i pejsbuk :D

  70. Takie telefony to złamanie prawa telekomunikacyjnego. Skargi do UKE mają tu akurat większy sens niż do UODO (nie mają danych osobowych) lub UOKiK.

  71. “… W zespole BOT POTWIERDZENIA PV niepokonana była Paulina Michalska, która uzyskała najwyższe wykorzystanie bazy… – Czyli ta, która najbardziej gnębiła telefonami.

  72. Do mnie też często dzwonili z fotowoltaniki, z pożyczek, itp. Ale aktualnie robią to bardzo rzadko. Dlaczego? Bo zwykle przeciągałem rozmowę i godziłem się na wszystko. “Pani, z chęcią przyjmę te pieniądze, akurat mam duże wydatki…”. Albo “mieszkam w domu jednorodzinnym, jestem zainteresowany panelami”.

    Podawałem im fałszywe dane, a osoby z umowami kierowałem pod adresy opuszczonych domów gdzieś na odludziu i to w godzinach szczytu. A Trójmiasto jest bardzo zakorkowane w godzinach szczytu. Raz nawet typ do mnie zadzwonił, że dotarł pod adres na północy Gdyni, ale widzi tylko jakąś ruderę XD To mu powiedziałem, że chyba zaszła pomyłka, bo adres podawałem na Gdańs (sprawdzam czasem czy ten sam adres jest np w Gdańsku i w Gdyni). Później już się nie odezwał :D

  73. Przyznam sie, wykorzystalem Lenniego…. Lenny the Bot. Fajny projekt, ktory mozna bardzo latwo zaimplementowac do centrali pbx asteriska – praktycznie trzy linie do extensions.conf. Lenny domyslnie sklada sie z 16 nagranych komunikatow, ktore odtwarza w momencie wykrycia ciszy. W mojej modyfikacji z polskimi dialogami nazwalem go Irek. Tak wiec rozmowa sie klei, Irek z Klara Sobieraj sobie randkuja. Niewdawno umyslilem sobie, ze mozbaby nagrywac te rozmowy dla beki. Jeden robopajac z czystego powietu juz sie zlapal, ale rozmowa sie nie skleila, bo wpadl akurat do innego mojego testowego bota, ktory zwyczajnie papuguje googlem tts to co uslyszy…

  74. A gdyby tak podawać email i nr telefonu do uodo lub uokiku lub do kłamcy premiera, żeby szlak ich trafił to może wreszcie wprowadzą stosowne prawo?

  75. Zapraszam na moje media społecznościowe:
    https://www.facebook.com/Klara-Sobieraj-112017047936883/?ref=pages_you_manage

    Im więcej fanów Klary Sobieraj tym głośniej może bedzie o tych naciągaczach

Odpowiadasz na komentarz Marcin Janowski

Kliknij tu, aby anulować

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: