15/7/2020
Wypada nam odnotować, że od 12 lipca 2020 r. można skorzystać z Rejestru Dokumentów Publicznych stworzonego przez MSWiA. Jest on dostępny na stronie www.gov.pl/app/rdp/.
Rejestr może ułatwić rozpoznawanie dokumentów fałszywych. Znajdziemy w nim pliki graficzne zawierające widok poszczególnych dokumentów, a także opisy i nazwy użytych zabezpieczeń (przynajmniej tych, które mogą być podane do publicznej wiadomości). Już dziś odnajdziemy w nim informacje o dowodach osobistych, kartach pobytu i paszportach. Rejestr będzie sukcesywnie uzupełniany o kolejne dokumenty publiczne.
Utworzenie rejestru zostało przewidziane w Ustawie o dokumentach publicznych, tej samej, która narobiła zamieszania wokół kwestii kserowania dowodów.
Jaki jest powód dodania drugiego zdjęcia?
tak w zasadzie to czemu dublujemy rejestr PRADO?
https://www.consilium.europa.eu/prado/pl/prado-start-page.html
I znów! Następna rzecz robiona z rozmachem, ale nie do końca z sensem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Public_Register_of_Travel_and_Identity_Documents_Online
http://www.consilium.europa.eu/prado/
Wystarczyło zapisać we wspomnianej ustawie, że wzory dokumentów publicznych przekazuje się do istniejącej już bazy PRADO, przy okazji uzgodnić z partnerami z UE jej rozbudowę o wzory innych dokumentów wg uznania poszczególnych państw (świadectwa, dyplomy, legitymacje itp.) zamiast dublować jej funkcje i narażać podatnika na zupełnie niepotrzebne koszty. Zresztą mnóstwo polskich dokumentów jest wykorzystywanych w obrocie za granicą.
No ale trzeba było na siłę pokazać, żeśmy lepsiejsi niż Straszna Unia Brukselskich Biurokratów.
Mowisz ze nalezy zrzec sie wydawania dowodow czy paszportow? W sumie przeciez w Berlinie wydaja….
Prościej założyć, że po prostu nie wiedzieli, bo wyglądanie poza własne podwórko jest tępione przez głównego sekretarza…
@Iion: A co to ma wspólnego z wydawaniem dokumentów? Przecież tu chodzi o wzory i informacje pozwalające na weryfikację dokumentu.