14:24
23/5/2017

Od rana dostajemy od Was informacje o problemach z ZUS-owskim programem Płatnik. Jak pisze jeden z czytelników:

coś poszło nie tak przy aktualizacji i program nie może się uruchomić.

Natomiast Ci, którzy próbują pobrać świeżą wersję ze strony, nie mogą tego zrobić:

Powodem problemów może być to, że w trakcie aktualizacji Płatnik pobierał dziś plik DLL który jest wykrywany przez niektóre antywirusy jako podejrzany:

fot. lotniskowiec z Wykopu

False positive?

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

16 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Inna sprawa, że dzisiejsza wersja nie nadaje sie już na XP. Brak obsługi przekazu do ZUS ;)

    • Całe szczęście od wieków nikt nie używa już XP.

    • Nikt poza ZUSem ;)

    • Narm, żebyś się nie zdziwił.

      Problem jest w tym, że w WinXP, najnowsza obsługiwana wersja IE to wersja 8, która nie jest w stanie pobrać pliku:
      https://ec.europa.eu/information_society/policy/esignature/trusted-list/tl-mp.xml
      Inne przeglądarki pod WinXP pobierają bez problemu, tyle że Płatnik dość mocno używa IE.
      Oprócz tego, w obecnej wersji nie widzi certyfikatu zainstalowanego w systemie. Efekt: brak możliwości wysyłki. Ciekawe czy ktoś wymyśli obejście, czy to już definitywny koniec Płatnika pod XP.

  2. Problemy nie są od dziś tylko od wczoraj. A to wszystko z okazji małej aktualizacji 10.1.1.8 ;) Problemem natomiast nie jest na pewno antywirus, gdyż usiłowałem zainstalować go testowo na maszynie bez av (defender też wyłączony) i ta sama bajka.

  3. moze i false positive ale ZUS o tym wie i wszystkich informuje
    http://www.zus.pl/o-zus/komunikaty/komunikaty-techniczne/-/publisher/rss

    Polecam wszystkim zawsze sprawdzenie tego RSS, jezeli nic tam nie ma to telefon na infolinie. Jezeli odtwarza sie zapowiedz glosowa to byc moze to maly problem, jezeli zas ich centrala nie wyrabia juz z odtwarzaniem zapowiedzi, nalezy uspokoich Kadrowe i powiedziec ze trzeba czekac co najmniej do jutra.


  4. False positive nie uświadczyłem, ale problemy z certyfikatami co chwilę.
    Na 15 maszynach jest zainstalowany, a metod dodawania certyfikatów (poniewaz po aktualizacji znikneły) było 6…. Na każdym co innego. Najlepsze jest to, że przeinstalowanie programu i zaktualizowanie na nowo powoduje powrót do starego interfejsu, starej obsługi certyfikatów z nowymi funkcjonalnościami.
    Asseco jak zwykle wypuściło cos “bo u mnie działa więc setki tysięcy stanowisk nie będzie miało problemów”.
    Infolinia jeśli dostepna, to daje czas oczekiwania w okolicach 70 minut. Po 10 minutach było juz tylko 69.
    Niestety nie każdy może czekac do następnego dnia ponieważ kary się sypią, a ZUSu nic nie obchodzi, że płatnik leży i kwiczy.

  5. A jednak to był błąd oprogramowania. Jutro powinno juz wszystko dzialac w Platniku po wieczorno/nocnym upgradzie…

    Szczegoly w trzech komunikatach na http://www.zus.pl/o-zus/komunikaty/komunikaty-techniczne/-/publisher/rss

  6. U mnie w dalszym ciągu, nie można uruchomić programu Płatnik. Po ostatniej aktualizacji program przestał się uruchamiać i pojawia się komunikat, o braku odpowiednich uprawnień. Kontakt z infolinią to jakiś żart a e-maile od działu technicznego, zawierają instrukcję rodzaju: Proszę spróbować uruchomić program jako administrator lub kolejny mail o treści: w katalogu Płatnika znajduje się plik P2.exe proszę spróbować uruchomić Płatnika z tego pliku. I tyle. Oczywiście to nic nie pomaga i znowu czekamy z dwa dni na odpowiedź. Masakra. Pozdrawiam

    • Po utworzeniu skrótu do P2 mozna otworzyć płatnika, ale i tak nie mozna nić zrobic jest błąd pobierania komponentów. Mozna aktualizowac dane płatnika, ale wysłać mozna tylko na wydruk. W drugiej firmie nie mozna nawet zrobić wydruku nie zainstalowała się metryka 108. Błąd walidacji nawet wyliczenia nie działaja. Koszmar.

    • Problem z prawami dostępu do plików Płatnika w Program Files x86. Nadaj odpowiednie uprawnienia i będzie działać. Sprawdzone i działa :)

  7. Jak to się w ogóle dzieje, że Płacznik instaluje się sam w \Program Files, bez pytania o hasło administratora? Pewnie poprzednim razem instalator nadał wszystkim użytkownikom uprawnienia do zapisu w folderze Asseco(?). Jakieś luki bezpieczeństwa?

    • Pewnie “polska myśl programistyczna” dała znać o sobie po raz kolejny. Jak coś wymaga jakichś uprawnień to “dajemy pełne dla wszystkich” ;)

  8. Cały ZUS to false positive.

  9. Kolejny bubel Płatnika, po aktualizacji do metryki 108. Płatnik nie potrafi sobie zweryfikować cerTyfikatów kwalifikowanych. Pomimo tego, że Windows poprawnie przeprowadza walidację. Płatnik usilnie twierdzi, że certyfikat, który jest w połowie dwuletniej ważności jest niepoprawny. Ten sam efekt w 3 zaprzyjaźnionych firmach.
    Ciekawe kiedy pomyślą nad przyciskiem Downgrade aby można normalnie pracować w takim przypadku…. hmmm ?

  10. Kuba, bardzo ci dziękuję! Uratowałeś mój dzień i zaoszczędziłeś mnóstwo pracy z piekielnym Płacznikiem :)

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: