13/6/2018
Jak poinformował nas jeden z Czytelników, w trakcie rejestracji w serwisie ipla.tv, nowi użytkownicy byli przekierowywani na konta innych. Polsat wie już o sytuacji, ponieważ obecnie nie można zakładać nowych kont. Jednak dane kilku użytkowników wyciekły. Poniżej prezentujemy częściowo ocenzurowane e-maile osób, na konta których zalogowali się nasi czytelnicy.
dorota_XX@wp.pl
galeria_kaXXXXXXX@interia.pl
przemek_XXXXXXX@vp.pl
Zalogowana na koncie osoba ma dostęp do listy oglądanych filmów, historii zakupowej oraz oczywiście danych użytkownika. I niestety, dane te (wraz z hasłem) można osobie na konto której się przypadkowo zalogowaliśmy zmienić.
Czyli przypadek RODO w akcji
Ipla sie odwola od kary i g*wno z tego bedzie. Pozniej sie jeszcze raz odwola po tym, jak dostanie pseudo kare za brak HD w HD i ogolnie przycinanie sie obrazu co 3 sekundy podczas MS. I tak za kazdym razem gdy jest duze zapotrzebowanie.
Ktos wie czemu ta strona ostatnio otwiera sie jakby chciala, a nie mogla?
Bo chce a nie może.
Bo Mistrzostwa.
Zgłosiłem to wtedy do Ipli i dostałem dzisiaj takie oświadczenie:
Szanowny Panie
informujemy, że w dniu 13 czerwca 2018 r. w godzinach popołudniowych, w związku z przeprowadzaną aktualizacją systemu mogły wystąpić nieprawidłowości w procesie rejestracji nowych kont w serwisie IPLA polegające na potencjalnej możliwości widoczności loginu, historii zakupów oraz oglądanych treści innego klienta IPLA. Informujemy również, że Pana hasła są bezpieczne i nie ma konieczności ich zmiany.
Pragniemy Pana zapewnić, że zdarzenie miało charakter incydentalny i krótkotrwały. Jednocześnie podjęliśmy natychmiastowe działania skutkujące usunięciem nieprawidłowości.
Pragniemy Pana przeprosić za zaistniałą sytuację oraz zapewnić, że dokładamy wszelkich starań wdrażając niezbędne środki, aby podobny problem techniczny nie zdarzył się z przyszłości.
Chcielibyśmy Pana zapewnić, że Pana dane osobowe są bezpieczne i właściwie chronione.
Odnośnie tego problemu napisałem 13tego Czerwca do Pomocy Technicznej Ipla i dziś dostałem taką odpowiedź:
Szanowny Panie
informujemy, że w dniu 13 czerwca 2018 r. w godzinach popołudniowych, w związku z przeprowadzaną aktualizacją systemu mogły wystąpić nieprawidłowości w procesie rejestracji nowych kont w serwisie IPLA polegające na potencjalnej możliwości widoczności loginu, historii zakupów oraz oglądanych treści innego klienta IPLA. Informujemy również, że Pana hasła są bezpieczne i nie ma konieczności ich zmiany.
Pragniemy Pana zapewnić, że zdarzenie miało charakter incydentalny i krótkotrwały. Jednocześnie podjęliśmy natychmiastowe działania skutkujące usunięciem nieprawidłowości.
Pragniemy Pana przeprosić za zaistniałą sytuację oraz zapewnić, że dokładamy wszelkich starań wdrażając niezbędne środki, aby podobny problem techniczny nie zdarzył się z przyszłości.
Chcielibyśmy Pana zapewnić, że Pana dane osobowe są bezpieczne i właściwie chronione.