9:21
15/1/2024

O rozwoju technologicznym w branży windykacyjnej mówi się zdecydowanie mniej niż o narzędziach tworzonych dla innych firm z sektora finansowego, a tymczasem platformy, które służą do samodzielnej spłaty zadłużenia, działają podobnie do bankowych rozwiązań — są wyposażone w sztuczną inteligencję i moduły analizy danych, które wpływają na bezpieczeństwo transakcji.

Autorem niniejszego artykułu jest zespół ekspertów KRUK S.A. Za jego publikację otrzymaliśmy wynagrodzenie.

Automatyzacja, czyli efektywność

Cyfrowa transformacja w branży windykacyjnej obejmuje automatyzację, robotyzację, analizę danych i rozwiązania AI, czyli sztucznej inteligencji. Narzędzia automatyzujące ułatwiają pracownikom wykonywanie części obowiązków i minimalizują ryzyko wystąpienia tzw. błędu ludzkiego, co w rezultacie powoduje wzrost efektywności działań firmy. W ten sposób może też rosnąć skuteczność windykacji. Nowoczesne firmy z branży zarządzania wierzytelnościami budują własne systemy do spłat online. Do takich elektronicznych platform klienci mają dostęp każdego dnia o dowolnej porze, co może ułatwić kontrolę spłaty zadłużenia i podejmowanie samodzielnych decyzji w tym obszarze.

Nowe technologie mogą wzmacniać relacje z klientami?

Nowoczesna windykacja to także nowe podejście do budowy relacji z klientem. Firma odzyskująca należności komunikuje się z konkretną grupą klientów, których pozyskuje w inny sposób niż robią to pozostałe firmy lub instytucje z rynku finansowego, np. banki. Dlatego tak ważna w branży windykacyjnej jest personalizacja, a nawet hiperpersonalizacja, czyli dostarczanie klientom dopasowanych treści i konkretnych produktów. Takie działania są możliwe dzięki coraz bardziej zaawansowanym algorytmom i umiejętnemu korzystaniu z możliwości AI. W oparciu o gromadzone dane i skuteczną ich analizę firmy windykacyjne będą mogły diagnozować potrzeby klientów skuteczniej, aby wzmocnić ich zaangażowanie w dotyczące ich sprawy i poprawić doświadczenia związane z obsługą od strony oferowanych narzędzi. Możliwe staje się dopasowanie optymalnych rozwiązań oraz odpowiedniej strategii, by móc wspierać klientów na każdym etapie procesu spłaty.

Klient może zapanować nad swoim długiem samodzielnie

Samoobsługa w kontekście spłaty długów jest jednym z ważniejszych celów, a jej wzmocnienie realizuje na wielu płaszczyznach chociażby platforma e-kruk.pl należąca do KRUKa. Technologie pozwalają zminimalizować kontakt z firmą windykacyjną, co zapewnia dyskrecję i daje klientom z zadłużeniem komfort.

Korzyści z używania dedykowanych kont do spłaty online

Niezależność od godzin pracy firmy daje możliwość uzyskania ważnych informacji i pozwala na spłatę długu o każdej porze dnia. Mniej formalności, dokumentów do podpisania, łatwa weryfikacja i możliwość monitorowania zadłużenia w czasie rzeczywistym – to m.in. wyróżnia windykację online. Klienci firmy KRUK, którzy decydują się na spłatę zadłużenia za pośrednictwem platformy e-kruk.pl, mogą samodzielnie zawrzeć porozumienie i ustalić wysokość rat oraz harmonogram spłaty. Mogą to zrobić w kilku prostych krokach, o których po kolei są informowani na platformie. A zatem klient jest przeprowadzony przez cały proces.

Ciekawą i popularną funkcją jest automatyczna płatność cykliczna. Działa ona podobnie jak płatności oferowane przez platformy streamingowe. Raz w miesiącu kwota zadłużenia jest pobierana automatycznie z karty płatniczej klienta, pod warunkiem zapewnienia odpowiednich środków.

Dane karty nie trafiają do KRUKa, więc jest to opcja bezpieczna dla użytkownika.

Automatyczne rozwiązania wspierają klienta w utrzymaniu regularności spłat, gdy ten zapomni o terminie raty. Klienci platformy online mają też wgląd do historii zadłużenia, widzą swój harmonogram, mogą także włączać i wyłączać niektóre funkcje, np. gdyby chcieli zrezygnować z automatycznej płatności.

Komunikacja z klientem tu i teraz

Samoobsługę wspierają również boty lub wirtualni doradcy. W KRUKu funkcję wirtualnej doradczyni pełni Emilia, która uczy się stopniowo skutecznej komunikacji z klientem. Im więcej przeprowadzonych rozmów, tym sprawniejszy algorytm, na którym się opiera. Do Emilii można zadzwonić lub odebrać od niej telefon, by poznać saldo zadłużenia, wysokość i termin następnej raty.

Emilia już teraz potrafi zweryfikować klienta, zaktualizowań dane teleadresowe, zapytać, czy spłacił ostatnią ratę, odnotuje najważniejsze ustalenia i w razie potrzeby przekieruje rozmowę do doradcy. Emilia obsługuje też klientów, którzy spłacają dług tradycyjnie i bardzo często dzwonią, by poprosić o przesłanie blankietów do spłaty zadłużenia.

Bezpieczeństwo danych dzięki najwyższym standardom

Dostawcy platform do samoobsługi zadłużenia tworzą produkty spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa. W związku z tym, że firmy windykacyjne pracują z coraz większą ilością danych, konieczna jest ich ochrona zgodnie z przepisami prawa. Dlatego działanie w oparciu o prawidłowe podstawy przetwarzania, informowanie o celach, zakresie i czasie przetwarzania danych to tylko niektóre wymogi, które muszą spełnić. Transparentność i zapewnienie zasad ochrony danych są obowiązkami firm z obszaru finansów, wspierają także ich wiarygodność.

Technologiczne zmiany w branży windykacyjnej służą klientom poprzez uproszczenie i skrócenie procesu windykacji. Automatyzacja i boty umożliwiają szybszą obsługę i realizację potrzeby uzyskania odpowiedzi na pytania „tu i teraz”. Klienci korzystający z platform takich jak chociażby e-kruk.pl, zyskują też narzędzia, które pozwalają im na bezpieczne transakcje, wiedzą, że informacje o zadłużeniu otrzymują z wiarygodnego źródła.

Przeczytaj także:

10 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Redakcjo! Nie mam nic przeciwko materiałom sponsorowanym ani reklamie, a — nie przekazując ani grosza — nie mógłbym nawet protestować. Ale po artykule spodziewałbym się jakiegoś minimalnego poziomu. Pisząc sarkastycznie, ten tutaj poinformował mnie tylko o tym, której firmy unikać jak ognia.

    Beztreściowy, PR-owy bełkot, nastawiony wyłącznie na wypełnienie tekstu maksymalną liczbą zwrotów-kluczy, przekonujący do wspaniałości usługi. Może lepiej niech ChatGPT zacznie pisać, przynajmniej czasem będzie śmiesznie. ;)

    • To z pewnością pisał ChatGPT albo ktoś o intelekcie nie przekraczającym możliwości tego narzędzia

    • Dlaczego teksty pisane przez dzialy marketingu (juz niewazne czy przez AI czy czlowieka) maja zawsze taki dziwny wydzwiek, ze od razu ma sie nieprzyjemne wrazenie nieszczerosci? Czy to moze tylko ja jestem taki dziwny, ze tekst zlozony wylacznie z (rzekomych) zalet produktu obudowanych w bardzo okragle zdania, dziala na mnie odpychajaco? Nigdy nie moglem zrozumiec, jak tego typu reklama moze kogokolwiek przekonac do czegokolwiek….

  2. Zawsze fajnie jak redakcja robiąca dobry content dostaje sponsoring, ale Kruk, serio?
    Ani tu zbyt dużo o technologii, ani nie jest to związane z tematyką portalu. W dodatku piszą o tej A.I i mam wrażenie, że cały ten nieskładny artykuł był napisany właśnie przez sztuczna inteligencję, a nie “zespol ekspertów KRUK S.A.”

  3. Ja nie mogę… film z taką radością uspokajający dłużnika, że jego ostatni grosz bezpiecznie trafi do wierzyciela, haha :) . Normalnie mi ulżyło, już mogę bez nerwów przestać spłacać w Prowidentach, skoro Kruk tak bezpiecznie mnie zwindykuje.

    Kruku, te systemy telefoniczne, co wysyłają mi dziesiątki SMS-ów miesięcznie i nagrywają się na pocztę mojego numeru, który siedzi w ruterze, to od Was czy od konkurencji? Idzie to jakoś wyłączyć inaczej niż spłacając dług poprzedniego właściciela numeru?

    PS Różne były artykuły sponsorowane, ale aż tak bardzo poza tematem (nie)bezpieczeństwa, to jeszcze nie było. Trochę się dziwię. Ale cóż… windykacja, to bardzo dochodowa dziedzina.

  4. Rozumiem kasa musi się zgadzać ale KRUK !!! Nie spadajcie tak nisko oni nie maja nic z dobrego podejścia do klienta. Czekaja tylko na pierwszy kontakt z klientem aby zdobyć dane a później już mu nie odpuszczą i będą bezlitośni. Podpisując umowę z T-Mobile i wyrażając zgodę na marketing za 5 zł tańszy abonament możesz się spodziewać telefonu od Kruka :-D

  5. wtf? co to za artykuł xD

  6. Temat może nie bardzo związany z bezpieczeństwem, ale swoją drogą to fascynujące, że w firmie windykacyjnej jest tyle rozwiązań technologicznych. Zawsze mi się wydawało, że to osoby bezpośrednio przejmują.

  7. Najważniejsze chyba z tego jest to to, że wreszcie wiem ze nikt mi na konto nie zajrzy

  8. a ja kozystam z kruka ale nie tych bajerow. do reki wolę dać

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: