15:02
9/12/2019

O baramundi mogliście przeczytać na łamach Niebezpiecznika już kilka razy. W poprzednich artykułach zobrazowano jak system bMS usprawnia pracę administratorów IT w CD PROJEKT RED oraz w jaki sposób minimalizuje ryzyko wynikające z pomyłek człowieka. Z dzisiejszego tekstu dowiedzieć możecie się jak jeden z austriackich dostawców systemów bezpieczeństwa i komunikacji poprawił bezpieczeństwo w firmie poprzez wprowadzenie nowej formy komunikacji z użytkownikami punktów końcowych. 

Niniejszy artykuł jest artykułem sponsorowanym, autorstwa firmy baramundi.

Commend International GmbH oferuje wszechstronne i kompaktowe rozwiązania interkomowe przeznaczone dla różnych środowisk, zarówno sieciowych, jak i autonomicznych. Zatrudnia ponad 200 pracowników w centrali w Salzburgu, ponad 450 osób na całym świecie oraz posiada 23 spółki zależne i partnerskie. Firma zarządza na miejscu około 250 klientami rozproszonymi na około 200 serwerach w środowisku programistycznym i testowym. Niecałe 10 procent z nich pracuje na systemie Linux lub iOS, pozostali na Windows 10. W codziennej pracy prawie dwie trzecie użytkowników korzysta z laptopów leasingowanych w cyklu trzyletnim. Domyślnie wszystkie urządzenia są wyposażone w pakiety Office, oprogramowanie antywirusowe, aplikacje VPN i SAP. 

Konieczność wprowadzenia nowych rozwiązań w związku z przejściem na Windows 10

Firma wykorzystywała kiedyś inne oprogramowanie komercyjne do zarządzania punktami końcowymi. Niestety w codziennej praktyce okazało się, że powiązane z nim usługi wsparcia są niewystarczające do ich celów.

– Stało się to szczególnie widoczne po przejściu na system Windows 10. Agent programu automatycznie i bezwarunkowo zatrzymywał system operacyjny podczas prób uzyskania dostępu do serwerów Microsoftu. Stanowiło to poważne ograniczenie dla naszych programistów. Niemożliwe stało się instalowanie aktualizacji bez pojawiających się błędów, dochodziło do zmian w funkcjach WSUS, ponadto zablokowane było przesyłanie danych systemowych i raportów o błędach systemu Windows 10. Mówiąc obrazowo, nowy system rozłożył dotychczasowe oprogramowanie na łopatki – mówi Wolfgang Zimmel z Commend International GmbH. 

Aby rozwiązać problemy związane z zarządzaniem poprawkami i współpracą z systemem Windows 10, firma zaczęła szukać alternatywnego rozwiązania i zdecydowała się na baramundi Management Suite.

– Po 30-dniowym okresie testowym pełnej wersji pakietu byliśmy całkowicie przekonani do jego wyboru. Struktura jest prosta i intuicyjna, dzięki czemu nie potrzebowaliśmy szkolenia. Cały system działał już po dwóch dniach, włącznie z podstawową konfiguracją i uruchomieniem agenta baramundi, przez co nie musieliśmy zawieszać pracy i bez przeszkód przeszliśmy na nowe rozwiązanie. Od tego czasu często wykorzystujemy połączone funkcje skanera luk bezpieczeństwa, automatycznego zarządzania poprawkami czy prostej dystrybucji oprogramowania – podsumował Wolfgang Zimmel.

Komunikacja odpowiedzią na wyzwania związane z mobilnością

Coraz więcej osób pracuje wykorzystując urządzenia mobilne, co jest sporym wyzwaniem dla działów IT. Ponieważ do urządzeń zdalnych z reguły nie ma stałego dostępu, problemem jest ich aktualizowanie w ramach regularnych, zaplanowanych okien serwisowych. Ponadto, wysyłanie e-maili z informacją o problemie często nie przynosi skutku, gdyż wielu użytkowników nie zwraca szczególnej uwagi na wiadomości od administratorów IT. Dlatego niezbędne jest nowe podejście do komunikacji z użytkownikami, które zapewnia bMS.

– Rozbudowane funkcje automatyzacji dostępne w baramundi Management Suite ostatecznie zapewniły nam narzędzie, dzięki któremu zawsze udaje nam się dotrzeć do użytkowników. Zamiast wysyłać e-maile, możemy teraz wyświetlać nasze komunikaty na ekranie blokady Windows 10, rezygnując ze standardowych zdjęć krajobrazu – powiedział Martin Posh z firmy Commend.

Ten prosty pomysł na bezpośrednią komunikację okazał się niezwykle skuteczny. 

– Teraz automatycznie wysyłamy przypomnienia o ważnych aktualizacjach, ostrzeżenia o aktualnych próbach phishingu, zmasowanych atakach malware oraz oprogramowaniu typu ransomware rozpowszechnianym w formie trojanów. Szczególnie skuteczne okazało się informowanie o niezbędnych aktualizacjach. Wielu użytkowników korzysta z opcji instalowania aktualizacji w momencie, gdy jest to dla nich najwygodniejsze, czyli kiedy nie korzystają z komputera. Obecnie pracujemy nad rozszerzeniem koncepcji o nowy baramundi Kiosk, a także nad udostępnieniem wybranych programów w formie zadań wykonywanych samodzielnie przez użytkownika – kontynuuje Martin Posch.

Wydajna praca działu IT jako podstawa wzrostu firmy

Przejście na pakiet oferowany przez baramundi znacząco zmniejsza zakres rutynowych zadań, jakie muszą wykonywać administratorzy IT. W szczególności należy podkreślić zalety Automation Studio.

– Mieliśmy przypadek, w którym jako klient dostawcy oprogramowania musieliśmy uruchomić skrypt licencyjny na wszystkich naszych komputerach, aby zarejestrować posiadane instalacje. Normalnie zajęłoby to nam kilka dni pracy, lecz dzięki bMS zadanie zostało wykonane w ciągu 30 minut, włącznie z dystrybucją, wykonaniem i przejrzystym udokumentowaniem wyników. Dodatkowo system automatycznie wygenerował powiadomienie, na których stacjach skrypt nie został uruchomiony, dzięki czemu mogliśmy szybko zareagować – podkreślił Martin Posh.

Pomimo szybkiego rozwoju firmy i proporcjonalnego wzrostu ilości pracy, administratorzy IT bez problemu utrzymują kontrolę nad siecią. Dystrybucja oprogramowania odbywa się w sposób zautomatyzowany bez zakłócania pracy użytkowników. Znacznemu skróceniu uległ także czas potrzebny na ponowne wykonywanie zadań, ponieważ dużo rzadziej zdarza się, aby nie udało się ich zrealizować za pierwszym razem.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwiązania, które obecnie używamy. Pakiet baramundi Management Suite jest stosunkowo łatwy w użyciu, a jego konstrukcja jest tak logiczna, że nawet rzadziej wykorzystywane funkcje są łatwo dostępne dla użytkownika bez konieczności przeprowadzania wielu szkoleń. W razie wątpliwości, wystarczy poszukać wskazówek na forum baramundi. Społeczność ma już gotowe rozwiązania większości problemów. Przez ostatnie dwa lata tylko dwukrotnie zdarzyło się, że musieliśmy skorzystać z infolinii, gdzie natychmiast uzyskaliśmy potrzebne wsparcie – podsumowuje Wolfgang Zimmel.

Aby dowiedzieć się więcej na temat pakietu baramundi Management Suite, pobierz 30-dniową pełną wersję testową:

Jeśli chciałbyś sprawdzić pełną wersję baramundi Management Suite w boju i na swojej sieci firmowej, skontaktuj się z Sebastianem (e-mail: sebastian.wasik@baramundi.com, tel.: +48 666 352 002). Doradzi jak najlepiej zrobić to przy uwzględnieniu Twoich potrzeb i struktury firmowej sieci, a także podpowie jak zoptymalizować koszty wdrożenia.

Niniejszy artykuł jest artykułem sponsorowanym i został stworzony przez firmę baramundi. Za publikację tego artykułu redakcja Niebezpiecznika otrzymała wynagrodzenie.

Przeczytaj także:


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

5 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Bodajże w zeszłym roku byłem na prezentacji Baramundi na ITechday.pl
    Przez godzinę udało się Panom w możliwie najnudniejszy i najbardziej skomplikowany sposób zaktualizować Chrome-a na stacji roboczej…
    Nie wyglądało to przekonująco ani zachęcająco.

  2. >automatycznie i bezwarunkowo zatrzymywał system operacyjny podczas prób uzyskania dostępu do serwerów Microsoftu

    A po przejściu na Win10 pozwalacie systemowi na wysyłanie wszystkiego? Z jednej skrajności w drugą.

  3. Czy można się z przedstawicielem Baramundi, p. Sebastianem, skontaktować *bezpiecznie*?
    Przydałby się przynajmniej klucz PGP.

  4. Art o zarządzaniu końcówkami i nagle “Pomimo szybkiego rozwoju firmy i proporcjonalnego wzrostu ilości pracy, administratorzy IT bez problemu utrzymują kontrolę nad siecią. ”
    Co ma sieć do końcówek? :)

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: