9:05
1/8/2016

Kupując bilet przez stronę PKP Intercity możecie całkiem nieświadomie kupić bilet na inny kurs niż pierwotnie chcieliście. Wynika to z wady aplikacji. PKP Intercity zapewnia, że wie o błędzie i będzie uznawać ewentualne reklamacje. Pierwszy raz o tym problemie informowaliśmy przewoźnika w kwietniu, do sierpnia błąd nie został naprawiony.

pkp-fail

Uważaj z kartami na stronie PKP

Jeden z naszych czytelników zwrócił nam uwagę na ciekawy błąd w serwisie internetowym PKP Intercity. Serwis przechowuje informacje o wyszukiwaniu połączeń w sesji użytkownika, przy czym każde kolejne wyszukanie nadpisuje poprzednie. Efekty są takie, że możecie całkiem nieświadomie kupić inny bilet niż planowaliście, jeśli macie otwarte kilka kart przeglądarki i wyszukujecie jednocześnie kilka połączeń.

Załóżmy, że chcecie się wrócić z Krakowa do Warszawy po Światowych Dniach Młodzieży.

  1. Otwieracie stronę PKP Intercity i wyszukujecie połączenie Kraków-Warszawa.
  2. Otwieracie drugą kartę w przeglądarce i szukacie kolejnego połączenia, ale dzień później, chcąc sprawdzić, czy ceny nie będą korzystniejsze (ale nie są, są 2 raz droższe)
  3. Wracacie więc do pierwszej karty by dokończyć zakup pierwszego biletu. Klikacie “Dalej” i być może o tym nie wiecie, ale jesteście w trakcie kupowania biletu na drugie, droższe połączenie (Warszawa-Kraków).

Oczywiście nie ma znaczenia czy drugie połączenie jest na tej samej, czy na innej trasie. Po prostu jeśli znaleźliście połączenie w jednej karcie, potem inne w drugiej karcie i wrócicie do pierwszej karty, po kliknięciu “dalej” zaczniecie kupować bilet na to drugie połączenie.

Oto film pokazujący ten błąd.

Nasz Czytelnik niestety dowiedział się o błędzie już w pociągu. Konduktor oznajmił mu, że

“często ludzie mają błędy”

Wszystko fajnie, ale za ten błąd trzeba zapłacić karę… przynajmniej to spotkało naszego Czytelnika. Mogą oczywiście być tacy, którzy w porę zorientują się, że mają zły bilet i będą chcieli skorzystać z tzw. wymiany, aby skorygować np. datę wyjazdu. Ale i tu spotkać może ich niespodzianka. Jeden z redakcyjnych kolegów próbował, i oto komunikat jaki otrzymał:

pkp-fail2

PKP: Wiemy o tym. Kiedyś naprawimy

O sprawę spytaliśmy PKP Intercity, oto odpowiedź:

Pracujemy obecnie nad poprawką do systemu sprzedaży, która ma wyeliminować ten błąd. Na ten moment, przypadek, o którym Pan pisze, występuje sporadycznie. Reklamacja Pasażera, który kupił bilet w wyniku tego błędu, zostanie rozpatrzona zawsze na jego korzyść (jest to weryfikowane przez odpowiednią komórkę).

Odpowiedź z biura prasowego dostaliśmy 11 kwietnia. Dziś mamy 1 sierpnia i błąd nadal występuje. Wygląda na to, że PKP potrafi poprawiać błąd dłużej niż ePUAP!

Ciekawi jesteśmy w takim razie czy opisywany przez nas rok temu błąd z “#” paraliżujący sprawdzanie biletów (i umożliwiający oszustom darmową podróż) został już naprawiony?

W takiej sytuacji mamy nadzieję, że reklamacje rzeczywiście są rozpatrywane tak, jak należy (jeśli nie, poszkodowanych czytelników prosimy o sygnały). Cieszymy się też, że PKP wie o zgłoszonym przez nas problemie, natomiast w naszej opinii, to przewoźnik sam powinien zadbać o ostrzeżenie klientów przed zgubnymi skutkami korzystania z wielu kart w przeglądarce.

PS. Przy okazji, PKP mogłoby dostosować swoją stronę internetową do urządzeń mobilnych. Można założyć, że osoba, która ze smartphona wchodzi na stronę PKP, robi to w podróży, często w pośpiechu. Kupienie z telefonu biletu w serwisie intercity.pl nie należy jednak do najprzyjemniejszego i najszybszego. Po wejściu na stronę, widać …reklamę:

pkpic-1

Po jej zamknięciu dalej widać treści promocyjne

pkpic-2

To może otwórzmy menu, aby znaleźć możliwość zalogowania się na swoje konto lub chociaż wyszukiwarkę? Błąd:

pkpic-3

Najbardziej przydatna część strony, wyszukiwarka wraz z tycim-tycim przyciskiem do logowania na swoje konto, znajduje się tuż przed końcem strony.

pkpic-4

A więc scrolluj, spiesząc się pasażerze, scrolluj. Za scrollowanie serdecznie przepraszamy…

Aktualizacja 2.8.2016
Biuro prasowe PKP podesłało nam następujacy komunikat:

(…) pragniemy poinformować, że w tym tygodniu odbędą się testy aktualizacji, które pozwolą usunąć ten błąd.

Przeczytaj także:


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

130 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. PKP – państwo w państwie, sprywatyzować i będzie lepiej

    • Biorąc pod uwagę, jak działają duże firmy przewozowe (np taka z czerwonymi autokarami) śmiem twierdzić, że prywatne wcale nie lepsze, a tryb rozpatrywania reklamacji jest sto razy gorszy niż w przypadku PKP Intercity.

    • Nie bedzie. To wszysto po to jest robione, ale nie zdążyli.

    • A pkp juz nie jest prywatne w duzym stopniu? Cos mi sie wydaje ze tak

  2. Znam ten błąd od dawna dlatego w serwisach gdzie cos kupuje lub rezerwuje zawsze trzymam sie jednej zakładki bo wychodzą cuda.

  3. jak mnie zawsze wkurza jak w XXI wieku gdzie nawet Internet Explorer ma zakładki i daje radę z wieloma kartami, ktoś tworzy stronkę nie działającą jak należy jak się wiele kopii otworzy. Serio?

  4. Allegro ma ten problem od lat, traktują to jako feature i wprost w stronie edycji aukcji jest napisane, zeby nie robic tego w kilku okienktach :D

  5. to samo kiedyś było na stronie Ryanair (nie wiem czy dalej jest) – kiedyś kupiłem bilet na inny lot niż chciałem, bo dane ‘podmieniły się’ przed kliknięciem ostatecznego potwierdzenia. Reklamacji oczywiście nie uznali.

  6. Warto też dodać, że pomimo przekazanych szczegółowych informacji – NA ŻYCZENIE INTERCITY – serwis nadal nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

    • Serwis nie jest dostosowany do potrzeb osób

    • tak

  7. To, że jest malutki przycisk do logowania to nic. Jak się już człowiek zaloguje to dostaje stronę normalną pc która nie jest responsywna. Dopiero następuje wyzwanie przy zakupie biletu.

  8. W kwietniu – chyba zeszłego roku – sam pisałem zgłoszenie -23/11/2014 i dostałem zwrotkę, że przekazali do działu technicznego – pewnie po problemach jakie były przy wdrożeniu boją się cokolwiek dotknąć skoro “jakoś” działa…

  9. Ten błąd dobre 2 lata już jest. Też kiedyś dałem się zrobić w &%$^#

  10. ” Za scrollowanie serdecznie przepraszamy jednocześnie informując, że ilość scrollowania może ulec zmianie.”

  11. Ja z własnego doświadczenia wiem, że opcja wymiany biletu nie działa na stronie mobilnej. Kiedy chciałem z niej skorzystać pod koniec maja tego roku, to za każdym razem byłem przekierowywany na stronę główną intercity

    • bo tak działa ta wymiana, przed wymianą jest informacja że należy zrobić nową płatność, a środki z poprzedniej transakcji zostaną zwrócone

  12. Można również zakupić bilet na przejazd, który już się odbył… W zeszłym roku zakupiłam przez pomyłkę przejazd pendolino na piątek relacji Warszawa-Katowice, ale pomyliłam daty i zamiast na nadchodzący piątek, to kupiłam na zeszły. Dowiedziałam się w pociągu dzięki konduktorowi. Na zakupiony przeze mnie bilet nie obowiązywał zwrot przez internet na stronie PKP a jeszcze zapłaciłam niemałą kasę- bodajże 180zł za nowy bilet + 300 albo 400zł kary. Oczywiście gotówką (którą wiozłam ze sobą na opłacenie studiów).
    Nie wiem, czy naprawili ten błąd, ale jest on dość nieludzki. Nie rozumiem możliwości zakupu biletu na przejazd, który już się odbył. Naciąganie ludzi na (nie ukrywajmy) spory hajs?

    • To jak w “Misiu”, gdy pani a lotnisku oferuje głównemu bohaterowi bilet na samolot, który odleciał godzinę wcześniej.

    • Marto, ja bym nie popuścił dziadygom. Ruszył bym różne instytucje od federacji konsumenta po niezależnych opiniotwórczych dziennikarzy czy nawet telewizję. Dodatkowo poradzić się prawnika i rozważyć powództwo cywilne. Nie popuszczać im nawet na krok.

    • “Nie chce Pan do Tokio, więc ja radzę niech Pan bierze do Melbourne … to bardzo rzadki bilet … jeszcze aktualny … samolot wyleciał trzy dni temu … nawet jeszcze nie wrócił.”

      :D

    • Tomek, to jest właśnie Polska, rzeczywistość dogania filmowe absurdy :-D

    • Problem chyba już rozwiązali, bo ja ostatnio jak wbiegłem do pociągu nie mogłem kupić online biletu, bo pojawił się komunikat, że można to zrobić najpóźniej 15 przed odjazdem pociągu. Na szczęście miałem wtedy gotówkę na bilet.

    • Nie przypominam sobie aby w 2016 udawało się kupić bilet na przeszłe terminy odjazdu. Zawsze wyskakiwał komunikat “termin odjazdu minął” czy coś w ten deseń. Poza tym tak psioczycie na IC a co niektórzy sami mają problem z myśleniem chociażby kupując bilet na poprzedni tydzień (co zresztą jest zwykłą bajeczką).

    • “Marto, ja bym nie popuścił dziadygom. Ruszył bym różne instytucje od federacji konsumenta po niezależnych opiniotwórczych dziennikarzy czy nawet telewizję. Dodatkowo poradzić się prawnika i rozważyć powództwo cywilne. Nie popuszczać im nawet na krok.”- tylko dlatego, że ktoś z własnego gapiostwa pomylił daty? :-D A gdyby Marta miała w domu 5 różnych biletów i wsiadła do pociągu z niewłaściwym (bo wzięła pierwszy lepszy) to też byś na to przyklaskiwał? Pretensje do całego świata tylko nie do siebie.

  13. W kwestii kiepskiego wsparcia mobilnego widoku przez stronę PKP. Polecam aplikacje skycash, oprócz biletów intercity/koleje regio, można kupić bilety miejskie, zapłacić za parking i bilety do multikina.

  14. W samym mechanizmie wyszukiwania również jest błąd, który niestety kosztował mnie sporo nerwów i zmianę rozkładu podróży. Przykład – rezerwujemy bilet, wybieramy dostępne (!) opcje, np. w moim przypadku była to opcja “bilet normalny, miejsce siedzące w klasie 1” – po przeklikaniu opcji otrzymywałem przez dwa dni komunikat “Nie można teraz dokonać rezerwacji. Prosimy spróbować później” – po trzech dniach poirytowany wysłałem maila – w odpowiedzi dowiedziałem się, że… ten pociąg nie ma wagonów z miejscami siedzącymi w klasie 1… Dwie sprawy: skoro nie ma, to dlaczego nie została wyłączona opcja wyboru takiego miejsca w szablonie rezerwacji? A jeśli już nie została wyłączona, to może chociaż nieco bardziej oczywisty komunikat, niż “proszę spróbować później” (bo to sugeruje, że w końcu się uda). Otrzymałem odpowiedź w stylu “bo tak”…
    Aha – ostatecznie pojechałem autobusem…

  15. W ogóle kupowanie biletu przez ich stronę to walka. Ostatnio kupowałem bilet dla mojej żony (niepełnosprawność) i dla mnie (opiekun). Oczywiście nie da się zrobić tak podstawowej rzeczy jak kupno pary biletów osoba niepełnosprawna + opiekun obok siebie w jednym kroku… Pomyślałem trudno, kupię bilet żonie i dokupię miejsce obok niej. I co? Okazuje się że dokupując bilet dla opiekuna nie można wskazać miejsca – trzeba podać numer biletu osoby niepełnosprawnej i tyle. System sam wybiera miejsce. To też nie był by wielki problem, gdyby logicznie system chciał posadzić opiekuna obok osoby niepełnosprawnej. Niestety… system z uporem maniaka rozrzucał mnie po okolicy, tylko nie na miejscu obok żony. Po kilku minutach takiej szarpaniny odkryłem że system na siłę chce mnie usadzić przy oknie. A że bilet żony też był miejscem przy oknie, to system dawał mi miejsce przed nią, za nią, obok niej na przeciwnej ścianie przy oknie… Na szczęście okazało się, że za każdym razem kiedy cofałem stronę w przeglądarce moje poprzednie miejsce system uznawał za zajęte i w końcu kiedy ‘skończyły się’ wszystkie okoliczne wolne miejsca przy oknach, posadził mnie obok żony.

    PS. Kupując bilet powrotny musiałem zastosować dodatkowy trik – żeby mieć pewność że kupowany jako pierwszy bilet dla żony będzie mieć obok wolne miejsce, w karcie incognito wybrałem na ten sam kurs podwójny bilet normalny, sprawdziłem jakie miejsca przydzielił dla tych dwóch miejsc system, kiedy po kilku próbach system znalazł parę miejsc obok siebie zanotowałem czym prędzej numer miejsca od korytarza, wróciłem do swojego konta, kupiłem bilet dla żony na to miejsce od strony korytarza i ostatecznie kupiłem bilet dla siebie wskazując jej numer biletu – dzięki temu że żona miała już kupiony bilet przy korytarzu i wiedziałem że miejsce obok niej jest wolne bo minutę temu jeszcze tak było, a system preferuje wskazywanie miejsca dla opiekuna przy oknie, system zgodnie z moimi przewidywaniami za pierwszym razem wybrał mi miejsce przy żonie.

    Szarpanina…

    • HAHAHA
      O stary, jak to wchodzi xD

    • To niestety wina numeracji miejsc w pociągach. Tak absurdalna jest właśnie tylko w pociągach. Z tego co pamiętam, numeracja najpierw idzie rosnąco, od okien a póżniej od przejścia i w takiej kolejności też usadza pasażerów.

    • To i tak dobrze że Ci się udało kupić bo takim kilkukrotnym cofaniem w przeglądarce można sobie bardzo prosto zablokować możliwość zakupu jakiegokolwiek biletu na dany pociąg (!) – wtedy trzeba założyć nowe konto lub kupić bez rejestracji na innego maila. Przerabiane niedawno i potwierdzone na infolinii.

  16. Coś mi nie pasuje w tym tekście. Zanim się przejdzie do płatności za bilet można sprawdzić jaka jest kwota i czy wszystko się zgadza. Wiele razy kupowałam bilet miesięczny jak i jednorazowe i nigdy nie miałam problemu z kupnem. Wystarczy sprawdzić za co się płaci.

    • Sugerujesz, że ludzie takie rzeczy sprawdzają po kilka razy, na każdym kroku wieloetapowego procesu zakupu? Zakłada się, że skoro w pierwszym kroku jest ok, w drugim też, to przez indukcję w każdym będzie dobrze.

    • A widzisz, kiedyś nie doczytasz i prócz kupna biletu na pociąg oddasz im swoją nerkę! ;)

  17. To nic.
    Znajomy rezerwował w zeszłym roku pendolino. Pomimo że wystapił problem z uwierzytelnieniem płatności na stronie banku, po powrocie na stronę intercity bilet był już opłacony.

    • a to ciekawe. Ktory bank?

  18. Miesiąc temu miałem to samo, tyle że podmiana danych nastąpiła trochę później, podczas potwierdzenia danych. Wpisałem wszystko i wystarczyło tylko potwierdzić i zapłacić. Kolega spytał, żebym sprawdził czy jest podobne połączenie dzień później. Otworzyłem następną kartę i sprawdziłem. Faktycznie, było :)
    Zamknąłem kartę i dokończyłem zakup.
    Niestety dopiero w pociągu okazało się, że mam bilet na ten sam pociąg, tą samą godzinę, ale inny dzień.
    Przedwczoraj otrzymałem wiadomość od IC (oczywiście musieli mi odpowiedzieć dopiero po 28 dniach), że jest to mój błąd, bo powinienem sprawdzić co zamawiam (a jestem pewien, że podczas potwierdzenia była dobra data) oraz otrzymuję zwrot jedynie 85% kwoty biletu.
    Przed chwilą napisałem do nich ponownie powołując się na ten artykuł. Pewnie znowu będę musiał czekać prawie miesiąc na odpowiedź.

    • Krótka piłka – dokumentujesz w/w artykuł i wszystko inne co możesz i zgłaszasz do Federacji Konsumentów. Pewnie trochę to potrwa ale wg mnie, powinieneś odzyskać całą kasę. Możesz też, o ile płaciłeś kartą płatniczą, zgłosić chargeback do banku, również dokumentując całą sytuację. Raczej trudno będzie się PKP wybronić, że błąd po ich stronie nie istnieje.

    • a jak zatytułowałeś reklamację?

      W regulaminie PKP Intercity są podane dwie sytuacje w których można złożyć reklamację, ale sytuacja w której kupiło się zły bilet bo wadliwie skonstruowana aplikacja do zakupów sprzyja popełnieniu niespodziewanego błedu i zatem zawarciu niechcianej umowy, nie jest przewidziana jako sytuacje w której można złożyć reklamację, więc zastanawiam się jak ująć reklamację, żeby w ogóle ją rozpatrzyli, a nie odpisali, że nie ma podstaw do rozpatrzenia.

      p.s. cytat z regulaminu:
      Osoba uprawniona może złożyć do PKP Intercity:
      1) reklamację:
      a) z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu,
      b) gdy nie zgadza się z treścią wezwania do zapłaty i może udowodnić, że posiadała ważny w dniu przejazdu dokument przewozu (bilet imienny) lub ważny dokument poświadczający jej upraw-nienie do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego;

  19. Co noc, na stronie PKP, od 23:30 do 1:00 jest “przerwa techniczna” i nie da się kupić biletów. Po co to, na co to komu? Serwery muszą odpocząć?

    • Serwery są czyszczone a pani sprzątaczka zabiera i wyrzuca śmieci.

    • * głównie niedojedzone ciasteczka

    • Przerwę ma stworzony w latach 80 Kurs, na który strona IC jest tylko nakładką. Mnie zastanawia jak w tych godzinach pracują kasy na dworcach – pewnie sprzedają bilety na słowo honoru…

    • @pamelus, nie wiem, jak w innych miastach, ale zdarzyło mi się kupować bilet po północy w Poznaniu – tzn. czekaliśmy wraz z innymi pasażerami potulnie w kolejce, bo pani “nie mogła sprzedać biletu z miejscówką, bo jest przerwa techniczna” (bilety udało się kupić tylko jakiemuś panu na osobówkę za parę dni) ;) Na szczęście miałam pociąg ok. 1:20, więc nie było problemu i zdążyłam spokojnie dojść na swój peron, ale ciekawe, co w przypadku odjazdu wcześniej, jakaś 1:01 czy nawet w tym magicznym przedziale czasowym… Choć jak znam życie, opłata za wydanie w pociągu zostałaby doliczona, bo przecież kasa jest czynna (co z tego, że kasjerka patrzyła na nas, a my na kasjerkę do tej 1:00 :P). Nie pomyślałam też w sumie, żeby spytać, czy jest opcja kupienia biletu bez gwarancji miejsca… następnym razem się zorientuję ;)

  20. Sądzę, że znajdziecie tam więcej smaczków. Kiedyś chciałem anulować bilet, ale się nie dało, bo przycisk był nieaktywny. Wystarczyło go aktywować Firebugiem i po kliknięciu wszystko się ładnie anulowało…

  21. Ta strona w ogóle nie jest zbyt czytelna. Naciąłem się kiedyś na czysto UX-owy błąd (i własny pośpiech, bo nie czytałem wszystkiego dokładnie). Chciałem kupić bilet z Warszawy Zachodniej, ale przez jakiś czas był obiazd i wszystkie pociągi na danej relacji jeździły przez Warszawę Gdańską. Wpisałem na stronie datę i relację, strona wyświetliła mi wielkimi literami godziny do wyboru (i malutkimi daty). Wybrałem interesującą mnie godzinę, kupiłem bilet, a następnego dnia na dworcu okazało się że pociągu nie ma. Strona zamiast powiedzieć mi że danego dnia lepiej byłoby pojechać z dw Gdańskiego (marzenie) albo przynajmniej że danego dnia na danej relacji nie pojadę – bez szemrania znalazła mi najbliższy kurs z Zachodniego parę dni później :)

  22. Mój kolega z pracy miał jeszcze inny problem. Mieli z koleżanką jechać do Warszawy. Przy kupowaniu bilety, już na ostatniej stronie, na której trzeba potwierdzić zakup, stwierdzili, że to chyba za wczesna godzina i pojadą jednak kolejnym. Mimo braku kliknięcia przycisku “potwierdź” (albo kliknęli “anuluj” albo kartę zamknęli), bilet został kupiony i przyszedł sms o zakupie. Oczywiście można go było zwrócić, ale z potrąceniem kwoty za zwrot…

  23. Z tymi poprawkami to wszędzie chyba tak długo trwa.
    Na stronie e-bok PGE (Polska Grupa Energetyczna S.A.) nie da się założyć konta, jeśli chce się użyć adresu e-mail ze znakiem + (plus), np.: imie+nazwisko@jakas.poczta.pl
    Po wpisaniu otrzymujemy: Niepoprawny format adresu e-mail.
    Zgłosiłem, potwierdzili, że się nie da, że przekażą do osób odpowiedzialnych za aplikację/system e-bok i … poprawiają już ponad 4 miesiące …

  24. IC Mobile Nawigator zawiesza się na Androidzie 6.0. Od kilku miesięcy zgłaszam problem. Bez skutku czy odpowiedzi.

  25. Te sam “feature” ma strona Wizzaira, ale oni nie mają zamiaru tego poprawiać

  26. Ta strona w ogóle jest do zaprojektowania od nowa. Na grupach ux ciągle ktoś się z czegoś śmieje. Nawet na głupim wygenerowanym bilecie jest ikonka kalendarza z datą (!), oczywiście jako “obrazek”, a realna data jest pod nią. Kilka razy dostałam zawał, że kupiłam połączenie na złą datę. Nie da się kupić 2 biletów obok siebie z różnymi zniżkami. Pełno nieścisłości i głupot.

    • Też to mam.

    • Ten “30 maj” wziął się z papierowego blankietu, który IC po prostu przeniosło żywcem do generatora PDFów (tak samo jak ******* pod relacją, które nie ma żadnego sensu w systemie w którym niedasie zakupić biletu z przesiadką, a co dopiero na 2 różne klasy/kategorie pociągu).

  27. takiego walca. jakiś czas temu system mnie tak wykiwał, zorientowałem się dopiero po wygenerowaniu pdf. zwróciłem, byłem stratny tyle, co 15% odstępnego. na reklamację zero odpowiedzi

  28. Akurat na urządzenia mobilne jest aplikacja i trudno tam o ten błąd a przy wchodzeniu na stronę przez urządzenie mobilne jesteśmy zachęcani do jej pobrania :)

    • Bez SkyCash z niej nie skorzystasz. No i nie na każdym mobilnym możesz ją zainstalować (hint: pracownicy z politykami MDM).

    • Wszystko byłoby ładnie i pięknie, gdyby nie fakt, że do aplikacji mobilnej trzeba zakładać osobne konto niż do przeglądarkowej (przynajmniej takie odniosłem wrażenie, gdy ostatnio próbowałem jej użyć). Dodatkowo trzeba również założyć konto SkyCash, bo jest to jedyna forma płatności w aplikacji na smartfony.

  29. Kupowałem ostatnio bilet Warszawa Centralna – Olsztyn Główny.

    Pociąg IC3526, odjazd 19:40.

    Na dworcu taki pociąg nie istniał, jedyny do Olsztyna odjeżdżał o 19:55, ale jego numer to IC3527. Gdyby nie ŚDM to bym się chyba załamał (1 okienko informacji i 25 osób w kolejce, z kasami zresztą to samo, może 30% działało, ze 100 osób w kolejce, W PIĄTEK WIECZOREM!), bo dzięki ŚDM chodziło sporo ludzi-mobilnych-punktów-informacyjnych, którzy mi wytłumaczyli, że to, że godzina na bilecie i dworcu się nie zgadza to żaden problem (nie ma opóźnienia, po prostu w ostatni piątek miesiąca ten bilet zamiast 19:55 w systemie Intercity pokazuje 19:40!), to jeszcze numer pociągu też “ma się nie zgadzać, bo ten numer rośnie na stacji Warszawa Wschodnia, z powodów technicznych”.

    Także sprzedają bilety na inną godzinę, na pociągi o innym numerze, coś pięknego. Ciekawe co gdyby pchnęli mi bilet na 19:55 a pociąg byłby o 19:40…

    Szkoda gadać.

    • Wow, dzieki za ten komentarz. Pamiętam jak wyjechałem do znajomego z wawy na sylwester.
      Jechałem, EIC, wracałem zwykłym IC (bo byłem głupi i nie zdążyłem zarezerwować miejsca w EIC). Na dworcu byłem przerażony, bo numer pociągu nie zgadzał się o 1 właśnie – z początku szukałem właściwego, ale uznałem, że to po prostu jakiś błąd.
      Aczkolwiek w momencie kontroli, się bałem xd

  30. Kiedy jesteś zalogowany do e-bankowości i równocześnie zrobisz zakup w sklepie internetowych – używając tego samego banku to też dzieją się kwiatki. Miałem to z m-bankiem.

  31. Jeszcze gorzej jest na stronie zkmgdynia.pl

    Tam sesja na zakup biletu trzyma się tak długo aż nie wygaśnie lub nie wciśniesz wyloguj.

    Oznacza to, że kupując dwa bilety jeden po drugim doładujesz 2 razy pierwszy bilet, sesja nie jest nadpisywana.

    Na reklamacje zareagowali tak:
    “Trzeba czytać maile potwierdzające to by nie było problemu, z łaską cofamy Ci mandat, ale musisz zapłacić 9 zł opłaty manipulacyjnej.”

    Tak to jest jak zaufa się technologii i robi się coś w pośpiechu, ale wina stoi również po ich stronie. Co o tym sądzicie?

  32. Po tym jak raz sprzedali mi bilet na nieistniejący pociąg tydzień później o żądanej daty zakupy robię w trybie incognito tylko w jednej karcie z wyłączoną ochroną przeglądarki od Kasperskiego, bo to co ta strona wyprawia woła o pomstę do nieba. Najśmieszniej jest tak się robi zakupy w okolicach godziny 24:00 i nagle okazuje się, że serwery idą spać… ;)

  33. Uważałbym z tym zgłoszeniem, bo znając metody działania tego typu molochów poprawka będzie wyglądać tak, że zablokują otwieranie strony na wielu kartach :)

  34. Czy tak trudno umieścić napis “nie korzystaj z wielu kart podczas kupowania biletu” czerwoną czcionką u góry strony, zanim wprowadzą tą poprawkę?

  35. ale… taki bubel to trzeba zrobić świadomie, przecież tego się nie da zrobić przez pomyłkę…

    • Da się. Zbyt nagminnie wykorzystując ciasteczka i postępując bez pomyślenia, że ktoś może otworzyć stronę wielokrotnie lub że może kliknąć “cofnij”.

    • Tylko że to nie jest pomyłka, tylko błąd koncepcyjny. To tak jakby nazwać pomyłką zrobienie samochodu z kwadratowymi kołami.

  36. Najgorszy system informatyczny jaki w życiu widziałem, nie można zamawiać biletów z różnymi zniżkami a za każdy trzeba płacić osobno. Czasem trzeba wykonać po 4-5 płatności …

    Zamawianie biletu w obie strony na jakieś trasie to 30 minut masakry gdzie zamówienie dowolnego biletu na busa to 5 minut roboty …

  37. I co, jeżdził ktoś ostatnio z hashem ;) ? (podpowiedz dla wielkiego brata: nie o ten hash chodzi ;)

  38. Hej. Rzadko cokolwiek komentuje, a zwłaszcza tutaj. Ale wtrącę coś od siebie. Otóz ten wpis dobitnie pokazuje, że pkp ma wywalone na pasażera, bo taki błąd pozwala im wiele razy nakładać kary za błedny bilet. Ot relikt komuny, strona działa, a reszta nieważne.

    Dodam też na co należy uważać jeszcze według mnie. Ostatnio kupowałem bilety ze Szczecina do Łodzi i z powrotem. Zrobiłem to wcześniej, żeby mieć te 30% ziżki, bo urlop już miałem zaklepany. I zdziwiłem się że nagle emeryt/rencista dostaje możliwosć 2 kursów na rok z 37%. Myślę sobie to skorzystam, bo od dawna mam zusowską 2 grupę,

    Ale coś mnie tkneło aby do nich dryndąc żeby się upewnić, bo nie ma żadnego dodatkowego info poza tym żeby zaraz po starcie cugu szukać kanar w Intercty i mu pokazywać bilet, pod rygorem kary. Co też zakrawa na żart imo :) Okazało się, że ta żniżka owszem jest ale wyamaga nie wiedzieć po co wpisu w jakiejś krajowej ewidencji. A to pewnie wymaga latania po mieście i składania wniosków, oplat skarbowych i czekania. Zatem barany liczą żę ktoś sie natnie i pewnie tak się dzieje. A kiedy to się stanie i mielibyśmy obiekcje to wezwą sokistów plus policję i każą nas zglebować w kajdanach plus zweryfikować dane z dowou bo trzeba zapodać mandat ze 4 stówy za opóźnieine odjazu. I jest to historia autentyczna, pokazana w jednym z odcinków serialu “Komenda” który można teraz obejrzeć na Iplii, a w latach 2003-2006 leciał na TV4.

    Gość czekał na policję chyna w Konienie, bo spasiona i wulgarna pani kanar się uparła, a on nie chciał wysiąść ani podpisać papierka z karą. Każdy sąd go raczej wybroni, bo miał bilet sprzedany w kasie na dworcu i powiedział jakim pociągiem jedzie. A że się nagle jakieś dodatkowe opłaty pojawiły, bo u naszego monopolisty co 2 km jest inna spółka, to przecież nie ich wina. A pan musi znać taryfę i regulamin na wyrywki budzony w nocy.

    Inna sprawa, żę oczywiście serwer muli, wielokrotnie pisze że nie ma połaczenia z bazą. Oni to chyba hostują na jakimś ZX Spectrum z 16k pamięci, podpiętym modemem z przepustowością 6 bajtów na rok. A dozoruje to nie nabijając się z nikogo, ktoś o podejściu do życia Maćka z Klanu. Dodatkowo nadmienię, że rok temu aby skorzystać z jakiejkolwiek żniżki należło wybrać jadąc samemu że chce się jeden biltet plus jedna zniżka, po roku się to zmienia, ale żadnego info nie ma i nagle pokazuje że mam dwa miejsca opłacić. Dobrze żę mi to babka wyjaśniła właśnie na infolinii.

    Zatem dużo cierpliwości i udanego urlopy Wam życzę. Sorry za rozpisanie się :) Pozdro.

    • HAHAHA,
      O człowieku! normalnie to nadaje się na kolejny film Barei!
      Te wszystkie wpisy tych ludzi co jadą po tym systemie i jeszcze muszą kary płacić!

      Nie odpuszczać sku*********!

    • Kwestia dwóch przejazdów w roku wynika nie z ‘widzimisię” IC tylko z ustawy o bezpłatnych i ulgowych przejazdach środkami komunikacji publicznej(…), jest to bowiem zniżka ustawowa i to ustawodawca decyduje ile przejazdów, jaka wysokość zniżki i jakie dokumenty są wymagane od pasażera podczas kontroli. Zniżki bowiem dzielą się na ustawowe czyli takie, o których decydują organy państwowe i handlowe, czyli takie, o których decyduje IC np. wcześniej-taniej.
      Dziękuję, dobranoc.

  39. Podobny błąd był (jest?) na Oferii. Odpowiadając na ogłoszenie odpowiedź ląduje w tym ostatnio przeglądanym (id zapisane w sesji).

  40. Kiedys w pewnej firmie znanej ze szkolen, jedno z nich bylo prowadzone przez goscia, ktory zajmowal sie wczesniej wdrazaniem rozwiazan IT w PKP. Z tego co pamietam to wspominal, ze poziom swiadomosci i jakosci sprzetu/ludzi w firmie to totalna klapa. Nie ma co oczekiwac porzadnego produktu z ich strony bo to wszystko jest im po prostu na reke. Nawet jesli zwracaja kase to robia to po dlugim czasie czyli moga kasa poobracac a podejrzewam, ze takich sytuacji jest cala masa.

    BTW – o co kaman z tym tutaj: Wszelkie prawa zastrzeżone © 2009- echo date(“Y”); ;)

    • Nie przesadzaj, imo ten system działa całkiem fajnie. To że nie umieją załatać buga przez pół roku to inna sprawa.

  41. Dokładnie taka sytuacja jest w Orange przy przedłużaniu umowy. Na ostatnim etapie procedury przedłużania chciałem jeszcze upewnić się co do zakresu abonamentu, a że nie było żadnego odnośnika, to uruchomiłem jeszcze jedną zakładkę. Zdziwiłem się bardzo, jak zatwierdziłem swoje pierwotne zamówienie, które miałem na ekranie, a potwierdzenie dotyczyło nowego numeru. Na infolinii Orange niezbyt sympatyczna Pani odfuknęła mi, że system się nie myli ;-)

  42. Strona PKP IC to w ogóle jest porażka na całej linii. Warto wspomnieć, że nie istnieje tam coś takiego jak koszyk. W związku z tym planując podróż w dwie strony i z przesiadkami, trzeba np. zrobić 5 osobnych transakcji. Debilizm.

  43. System PKP ma więcej problemów. Np. przyznaje miejsca koło siebie… w dwóch różnych przedziałach! A próba poprawek skutkuje blokadą możliwości zakupu biletu przez internet na danej trasie (blokada konta dla danego pociągu na dany dzień). I nikt nie jest w stanie tej blokady usunąć – przecież najwyżej klient nie kupi biletu…

  44. kupuję 2 bilety intercity a tu: “Rezerwacja wskazanego miejsca jest opcją zakupu biletu wyłącznie dla jednej osoby.”

    żeby kupić bilet dla dwóch osób ze wskazaniem konkretnych miejsc obok siebie trzeba kupić dwa oddzielne bilety… porażka… a żeby kupić tam i spowrotem to trzeba wszystko to robić razy 4…

  45. Bosko
    chciałabym zwrócić uwagę na jeszcze jedne błąd aplikacji.
    Kupując bilet możemy bez problemu wybrać czy wagon ma być z przedziałami czy bez oraz czy miejsce będzie od okna czy nie.
    Juz niejednokrotnie zdarzyło mi się kupować bilet na pociąg ten samej relacji z miejscem w przedziale i od okna lądowałam w wagonie bez przedziałów od metalowej ściany SIC!
    Byloby milo gdyby PKP wreszcie to poprawilo.

  46. A ja nigdy nie używam tej wyszukiwarki. Połączeń wyszukuję przez old.rozklad-pkp.pl i stamtąd przekierowuję się na stronę z kupowaniem biletów. W ten sposób żadnego błędu nie mam.

  47. A reklamacje są uwzględniane wg standardowej procedury, tj potracaja 15℅ za zwrot biletu i 15℅ za miejscówkę. Czyli pasażer jest stratny 30℅ sumy za bilet kupiony w wyniku błędu serwisu. Wymiana również nie działa prawidłowo i czasami prowadzi do zakupu nowego biletu zamiast wymiany, niestety i tutaj reklamacje są uwzględniane podobnie…

    • Od pewnego czasu nie otrzymuje się osobnej rezerwacji, ona jest bezpłatna. Więc potrącenie następuje z ogólnej ceny biletu i wynosi 15%, a nie 30.

    • Aa, wymiana zawsze prowadzi do zakupu nowego biletu. Tak jest skonstruowany system. I działa, o ile się wszystko czyta i kupuje bilety uważnie. Ja nigdy nie miałam problemu. Nie wiem czemu ludzie z lekceważeniem podchodzą do tych zakupów, to są nasze pieniądze. W sklepie chyba zwracacie uwagę na to co kupujecie, a na koleji już nie. Pewnie, że system nie powinien mieć takiego błędu i sama strona jest trochę siermiężna, ale to nie jest powód, do tłumaczenia własnego gapiostwa. Jest obowiązek sprawdzenia biletu po zakupie i ja zawsze dla świętego spokoju to robię. Jeśli się pomylę, albo nawet system się pomyli to rezygnuję, kupuje nowy bilet i nigdy nie miałam problemu ze zwrotem. Także nie przesadzajcie ludzie, tylko bądźcie bardziej uważni. Sami robicie z siebie kaleki i wszystko chcecie mieć na tacy podane.

  48. PKP Intercity wlasnie odrzucilo moja reklamacje z nastepujacego powodu:
    “Wyjaśniamy, że poprawne dokonanie rezerwacji (zamówienia) w systemie e-IC zakończone jest wyświetleniem “Podsumowania”, ze wskazaniem m.in. parametrów określonych przez płatnika w tym daty i godziny wyjazdu. Użytkownik ma możliwość sprawdzenia czy dane na bilecie są zgodnie z życzeniem. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, przed dokonaniem płatności można zrezygnować z rezerwacji poprzez użycie przycisku “Anuluj”, który umieszczony jest pod formularzem “Podsumowanie”. Po dokonaniu płatności rezygnację w systemie należy wprowadzić najpóźniej na 15 minut przed planowanym wyjazdem. Brak rezygnacji z przejazdu sugeruje, że umowa przewozu została zawarta prawidłowo. Opłacenie biletu oznacza akceptację zawartych na nim parametrów podróży.”

    • Otrzymałem od nich taką samą wiadomość…
      Napisałem odpowiedź na nią, w której podałem link do tego artykułu. Zapewne znowu będę musiał czekać prawie miesiąc…

    • Podejrzewam jednak, że linki do Niebezpiecznika – niezależnie od sporej dawki cennych informacji jaką niewątpliwie przenoszą – nie stanowią podstawy reklamacji biletów w spółce PKP IC…

  49. Raczej nic nowego nie dostaniesz. Ja zalaczylem ten artykul do reklamacji.

  50. Prosta sprawa.
    Połączenia sprawdzamy TYLKO na stronie rozklad-pkp.pl, zadnej innej. I to najlepiej przelaczajac sie na stara wersje serwisu (na szczescie jeszcze jej nie wylaczyli).
    Przy interesujacym nas polaczeniu jest link “Kup bilet”, ktory prowadzi do zakupu biletu juz na konkretne polaczenie na stronie Intercity lub PR, w zaleznosci od przewoznika. Na tej stronie nie robimy nic innego tylko kupujemy ten konkretny bilet, na to konkretne polaczenie.
    Jezeli chcemy sprawdzic inne polaczenie, otwieramy nowa karte do strony rozklad-pkp.pl, nie do strony Intercity.
    Zawsze robiac w ten sposob nie mialem nigdy zadnych problemow.

  51. Taki budżet a nie umieją ogarnąć tak rażącego błędu przez tyle miesięcy.

  52. Pewnie wielu to już widziało, ale spójrzcie sobie w kod strony. Już sporo poukrywali, ale nie dość, że widać, że programista nie miał pojęcia co robi (funkcja, która przyjmuje jden argument typu bool i zwraca wartość argumentu – i to wszystko w kilku wersjach nazwanych okstare, okstare2), ale przede wszystkim to dalej zna się znaleźć kod, który jest (C) i zerżnięty ze stron z tutorialami, jeszcze z oryginalnymi komentarzami. Przypomnę, że wykorzystanie takiego kodu jest nielegalne, jeśli strona nie udostępnia tego na jakiejś wolnej licencji, a jak już udostępnia, to licencja powinna być opisana przy kodzie.

  53. Jest tam sporo błędów. Klikasz na przycisk zniżka 30% i czego oczekujesz po kliknięciu? Zniżki ! A ona jest juz “wliczona” wcześniej. .. denerwujace

  54. To i tak nic, jak wprowadzono nową stronę to przez jakieś pół roku system sprzedawał bilety na miejsca nie istniejące na trasie Kielce Warszawa. Strona uważała, że jak się jedzie drugą klasą to jest przedział 8 osobowy a w rzeczywistosci był to stary wagon pierwszej klasy i było miejsc 6. Zgodnie z numeracją 2 osoby na przedział miały bilet na nieistniejące miejsca. Cała sytuacja trwała pamiętam kilka miesięcy. Ludzie dostawali pierwsza klase albo jakis zwrot za brak miejsca jesli pierwsza była pełna.

  55. Od jakiegoś czasu zamiast kupować bilety przez stronę PKP robię to przez aplikację SkyCash. Polecam. Nie ma problemu, wszystko jest znacznie prostsze niż przez stronę PKP. (a swoją drogą pewnie PKP musi odpalić prowizję, więc jest szansa, że się zmobilizują z poprawą swojego systemu)

  56. Ciekawe czy agencja interaktywna, która projektowała ten portal za to w jakikolwiek sposób beknie. Powinni zapłacić ogromną sumkę odszkodowania za tego rodzaju akcje. Tak jest jak wypuszcza się aplikacje i strony bez wcześniejszych testów.

  57. Pisalem do PKP kilka lat temu w sprawie ich systemu. Mam jakas odpowiedz, ale nie drazylem tematu dalej. Moge to odkopac. Już wtedy byly bledy.

    Te Podawane przez Was znam, także mobilną wydmuszkę. Cieszę się, ze w końcu opisal to ktoś znaczący o wiele więcej niż pojedynczy Kowalski. System PKP to wadliwe oprogramowanie z kiepska nakladka web na przestarzaly system. Wdrożony i utrzymywany, jak się domyślam, za ciężkie pieniądze. Nie tylko epuap i pkp. SAP PGING tez kiedyś byl wdrożony fatalnie, może już poprawili.

    Tak wyglada IT w Polsce. Cieszę się ze dzialam w prywatnym sektorze, gdzie o wiele mniejsze budżety są wykorzystywane wielokrotnie lepiej i profesojalniej. Ale tu jazda osoba z teamu daje z siebie max, i są to łebscy ludzie. I takich jest na pewno więcej.

  58. stary klasyk – sam błąd występuje od kilku lat, od kiedy ustalałem sobie przejazdy służbowe bo zanotowałem, że szkoda życia i trzeba używać tylko jednego okienka bo się zaczyna te cudo techniki nowoczesnej sypać…

    może niebezpiecznik odpali jakiś serwis bug hunt – będziemy mieli więcej takich artykułów ;)

  59. PKP i powoli to jakby synonim (“powoli k. powoli”), choć gdzieniegdzie się to powoli(!) zmienia. Przywołać wypada ich klasyczny tekst z jednej z reklam ze strony PKP: “dlaczego te ptaki lecą szybciej od pociągu? może się gdzieś spieszą…” który można zobaczyć jeszcze np. tutaj: http://blogs.yahoo.co.jp/russia_cee/26682421.html Autentyk. Bo to nie jest błąd czy przypadek – to jest efekt mindsetu, który będzie pewnie pokutował tam jeszcze latami…

  60. szkoda, że musimy dopłacać do tego gówna… na normalnym rynku albo by obnizyli ceny i poprawili obsługę albo takie bla bla cary by ich zmiotły z powierzchni ziemi raz na zawsze

  61. Szkolne błędy. Programista to lamer totalny. Pewnie jakiś studencina zatrudniony po taniości. Ważne że garniturki mogły dzięki temu więcej zgarnąć do kieszeni…

  62. Problem z # został jakiś czas temu załatany po stronie klienta. (Ciekawostka został naprawiony po stronie serwera przy kupnie, ale przy “zapłać później” już nie)
    Po kupieniu przeze mnie kilka razy biletu z # naprawili to po wszędzie. (Ciekawostka2 nadal da się założyć konto z #, ale musisz w tedy usuwać go przy każdym kupieniu biletu :P)

  63. Co do błędu z # to chyba nadal występuje, bo wczoraj konduktor na kartke spisywał dane z mojego biletu :D.

    • Ciekawe.. Kupiłem ostatnio z 5 razy bilet z # który nie wysadził żadnego z kursów. Albo któraś linia jest felerna albo da się go kupić wyłącznie na jednej podstronie o której nic mi nie wiadomo.

  64. Czytałam ten artykuł kilka dni temu, a mimo to wczoraj dałam się zrobić na szaro. Dobrze, że sprawdziłam bo zostałabym z dwoma powrotnymi biletami, bez tego do celu….

  65. Zgodnie z ustawą o ochronie praw konsumenta, pobieranie opłaty manipulacyjnej przy zwrocie biletu zakupionego poza siedziba firmy bądź poprzez teletransmisję jest bezprawne, należy takimi przypadkami interesować prokuraturę.
    Regulamin PKP jest w takim przypadku zgrzybiałym tworem, który zawsze prawnie powinien być kwalifikowany niżej od ustawy „o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny”. 10 dni na zwrot jest obligatoryjne i nie może następować jej umniejszenie, co więcej za zwłokę PKP powinno zwracać wraz z ustawowymi odsetkami.

    • Przykro mi, jednakże – popularna ustawa konsumencka nie obowiązuje usług przewozowych. Przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r.o prawach konsumenta art. 3 nie stosuje się w przypadku przewozu osób. Ponadto, odstępne pobierane jest na podstawie ustawy Prawo przewozowe z dnia 15 listopada 1984 r. Art. 17. pkt 4.
      Także prokuratura ma ciekawsze rzeczy do roboty niż zajmowanie się odstępnym na PKP. Pozdro.

  66. Czy ktoś wie czy już naprawiono ten błąd? Bo nie wiem czy nadziałem się przez swoje roztargnienie czy też przez błąd.

    • Przyjrzałem się sprawie sam – błąd dalej istnieje.

  67. Odnośnie informacji o roztrzyganiu reklamacji na korzyść pasażera. Dziś otrzymałem informację że moja reklamacja związana z tym błędem została odrzucona.
    PR PRem a życie życiem.
    Trzeba będzie przetestować czy naprawili błąd z #. :)

  68. Hey/. Kupowałem wczoraj Żonie bilet na EIC i równiez dopiero dzisiaj zauwazyła ze jest zła godzina. Kupowalismy go razem wiec wykluczam moja pomyłke. Bug dalej funkcjonuje, UOKIK chyba bedzie musial zadziałać.

  69. 06.03.2017 błąd nadal występuje! W ostatniej chwili się zorientowałem. Trzeba to gdzieś zgłosić. Jawne wprowadzanie klientów w błąd.

  70. Ja odnośnie tego błędu: https://niebezpiecznik.pl/post/kupujesz-bilet-pkp-intercity-uwazaj-na-ten-blad/

    Jak do tej pory sprawa została już naprawiona? Ja znalazłem inny błąd a może celowe działanie??? Podam na przykładzie: Nie da się kupić biletu łączonego na trasie:
    Wałcz – Bydgoszcz Główna – Laskowice Pomorskie połączenie np 08:05 z Wałcza. Okazuje się że nie da się kupić biletu łączonego. Mało tego nie świadomy klient kupuje w takim układzie dwa bilety na IC a więc z Wałcza do Bygoszczy oraz drugi też na IC z Bydgoszczy do Laskowic Pomorskich. Co ciekawe tak kupione bilety łącznie kosztują o wiele więcej niż by kupiło się taki bilet kupić w kasie czyli łączony. W regulaminie zabezpieczyli się tym że jeśli klient kupi w połączeniu łączonym IC dwa odrębne bilety przez internet ( bo łączonego się nie da ) to może ubiegać się o zwrot nadpłaty. To jest jakieś kuriozum ! Kto czyta regulaminy? Ile osób w ogóle wie że w ten sposób przepłaca? Ile na tym zarabia PKP? Moim zdaniem to absolutne wyłudzanie nadpłaty przez PKP.

  71. widzę, że testy trwają od 10 miesięcy i nadal nic, bo przed chwilą prawie się na to naciąłem. gdybym kiedyś nie czytał Waszego artykułu, może teraz zapłaciłbym za zły bilet…

  72. Ktoś kupuje bilety IC przez aplikację Skycash? Apka ładna, czytelna i szybka. Nawet zwroty biletów można realizować.

  73. Jest już patch, który rzuca dużym komunikatem “Rozpoczęto pracę w innej karcie przeglądarki” i uniemożliwia zakup. Dodatkowo sugerują wyczyszczenie historii ciasteczek i okolic.

  74. Dzięki za artykuł i komentarze! Dostałem właśnie info, że odzyskałem prawie 400zł za bilety.
    Błąd jest naprawiony, ale w wersji desktopowej. Wersja MOBILNA dalej ma ten błąd!!! Tak kupiłem bilety przez telefon na przejazd dla całej rodziny. Kupiłem na inny dzień niż chciałem – dopiero konduktor zwrócił uwagę, że bilety są nie ważne. Pociąg i godzina był ten sam tylko wyjazd dzień wcześniej.
    1. Wysłałem reklamację, (mogę podesłać na priv treść)
    2. Zeskanowałem bilety – te zakupione drugi raz u konduktora
    3. Te błędnie kupione u konduktora
    4. Wyciągi z konta bankowego, na dowód że to z tego samego konta szła kasa.

    • Panie Łukaszu,
      Bardzo proszę o przesłanie na priv wzoru pisma które Pan napisał. W dniu dzisiejszym również zostałem nabrany w ten sposób i planuje pisać reklamację…

      Z Góry Dziekuje !

  75. pk3. Oczywiście błędnie kupione przez Internet.

  76. Znalazłem ten stary temat i się zainteresowałem bo sam zostałem urąbany dwa razy przez intercity w choć nieco już inny sposób. Ten opisany tutaj błąd z podmianą danych też mi się przytrafił ale był łatwiejszy do zauważenia.

    Niestety nie podzielam opinii że że problem został całkiem naprawiony. “Inteligentni” programiści tworzący tą usługę dla Intercity.pl chyba nie interesOwali dla czego użytkownicy otwierają dwie sesje jednocześnie bo nadal nie ma opcji zakupu np. dwu miejsc na ten sam pociąg w jednej sesji z możliwością niezależnego wskazania klasy czy usytuowania miejsc do siedzenia względem siebie dla każdej z osób. Zamiast tego blokują teraz w jakiś niezbyt udany sposób próby otwarcia dwu sesji jednocześnie czego nie nazwał bym naprawą błędu a jedynie próba zapobiegania temu i co można łatwo obejść.

    Chciałem dodać że na stronie bilety.intercity.pl jest też inny błąd który powoduje że można niepostrzeżenie zapłacić za bilet na inną godzinę niż wybraliśmy. Dzieje się tak w tedy gdy wybierzemy godzinę przejazdu nie pierwszą z dostępnych dla wybranej przez nas trasy.
    Usługa jest dziwacznie zrobiona, proces wybierania i kupowania biletu odbywa się stopniowo w kolejnych podstronach zamiast na jednej gdzie wszystkie dane przejazdu mogły by być widoczne w jednym miejscu. Gdy wybieramy bilet ale w trakcie przed opłaceniem w przeglądarce użyjemy wstecz / cofnij do poprzedniej strony aby sprawdzić czy np wybraliśmy klasę biletu lub miejsce usytuowane jakie chcieliśmy wybrana godzina przejazdu zmienia się na wcześniejszą, pierwszą dostępnych dla danej daty. Dodatkowo strona tak jest zaprojektowana że po kliknięciu wstecz zmieniona godzina przejazdu jest nie widoczna i możemy tego nie zauważyć że się zmieniła do puki nie użyjemy paska przewijania. Inne dane formularza poza godziną przejazdu się zachowują co usypia czujność i gdy nie jesteśmy mocno uważni przechodzimy dalej opłacamy… Dostajemy bilet z inną godziną niż wybraliśmy.
    W zeszłym roku gdy mi się to przytrafiło po raz pierwszy pomyślałem że to mój błąd, że może kliknąłem nie na tą godzinę co chciałem. Ale sytuacja powtórzyła się i zacząłem dociekać o co chodzi. Okazało się że usługa jest tak zrobiona. Oczywiście można to wytłumaczyć że sam jesteś sobie winny bo nie sprawdziłaś. Ale nie jestem do tego przyzwyczajony żeby sprawdzać komputer czy mi jednej danej nie podmienił gdy wszystkie inne są takie jak wybrałem, wpisałem. Problem na pewno stary i jak widać dla intercity to nie przeszkadza bo nikt tego nie naprawił. Można domyślać się że to na im na rękę bo jest z tego dodatkowa kasa. Obstawiam że sprzedano w ten sposób setki albo tysiące biletów ze zmienioną godziną. Możliwe że większości czy wszyscy którym się to przytrafiło podeszli do tego tak jak ja za pierwszym uznając z niedowierzaniem że widocznie kliknęli nie tą godzinę którą chcieli. Moim zdaniem to błąd twórców strony bi nie wzięli pod wagę tego jak działa przeglądarka. Dla przykładu strony bankowe jakoś potrafią się z tym obejść i nie jest dla nich problemem dwie sesje jednocześnie lub używanie wstecz przy wypełnianiu formularzy, ale Intercity z jakiś powodów nie potrafi lub nie chce tego naprawić.

  77. Nie jestem w stanie przeczytać wszystkiego, ale chciałabym opisać Wam mój problem sprzed kilku godzin; zakupiłam bilet drogą internetową, zapłaciłam za niego i…informację o bilecie znalazłam w sekcji “anulowane” (?!). Oczywiście, żeby wyjaśnić sytuację mam zadzwonić na infolinię za 1,29 zł/minutę (notabene, już raz zrobiłam ten błąd, gdzie włączała się automatyczna sekretarka odsyłająca mnie po poszczególnych klawiszach numerycznych i zanim uzyskałam informację zapłaciłam za rozmowę kilkadziesiąt złotych). Nie rozumiem dlaczego anulowało mi zakup biletu, ale nie anulowało zapłaty na stronie banku? Może ktoś z Was miał podobny problem, bo jak widzę odpowiedzi ze strony PKP nie dostanę dziś, a jutro rano mam pociąg. Z góry dziękuję i pozdrawiam

  78. Czy ktoś wie czy błąd został naprawiony? Podejrzewam, że nie, bo właśnie jadąc z małymi dziećmi pociągiem dowiedziałam się, że nasz bilet jest anulowany. Anulowałam rzeczywiście, zaraz po zakupie, jeden bilet, ale pojedynczy – dla babci i w drugą stronę. Okazało się, że system anulował 2 z 4 zakupionych przeze mnie biletów….

  79. Klaro, nie da się anulować częściowo biletu, jeśli jest wydany dla więcej niż jednej osoby. Celem weryfikacji złóż reklamację

  80. Swojego czasu nie tylko PKP miało taki problem ;)

  81. 5 jebanych lat mineło a strona PKP dalej rozjebana

  82. Ja nie wiem za co biorą tam kasę ale na pewno nie za poprawę obsługi klienta. Czytam o tym błędzie posty z 2016r. a dzisiaj chcąc kupić bilet wyskakuje mi taki komunikat. Czyszczę cache przeglądarki i uruchamiam ponownie i nadal ten sam zonk. Zmieniam przeglądarkę i dalej szit. I jak tu być zadowolonym klientem.

  83. “Praca w systemie e-IC została już rozpoczęta w innej karcie lub oknie przeglądarki.
    Prosimy o zamknięcie bieżącej karty lub okna przeglądarki i kontynuowanie pracy w jednym oknie lub na jednej karcie przeglądarki.”

    tak rozwiązali ten błąd bo naprawą tego nie mogę nazwać. Zamiast go naprawić zablokowali całkowicie dostęp do konta dopóki nie wyczyścisz przeglądarki. Problem z tym, że zamknięcie zakładek, uruchomienie od nowa przeglądarki, usunięcie ciasteczek i wyczyszczenie cash nie pomaga aby pozbyć się tego komunikatu…. brawo jest 2023 rok a oni nie potrafią naprawić błędu z 2016 to jakiś żart.

  84. Właśnie ja myślę o tym by postawić na aplikację mPay. Dużo osób zachwalało sobie takie rozwiązanie, tym bardziej, że dzięki niej można sporo czasu zaoszczędzić

  85. Co do zakupu biletów to też dużo osób zachwalało sobie aplikację mPay. Działa ona bardzo sprawnie i przede wszystkim tutaj zakup biletów jest bardzo prosty

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: