9:28
25/9/2014

Oto e-mail, jaki otrzymaliśmy na podany tylko PKP (i w dodatku unikatowy) adres e-mail.

Witamy,

Informujemy, że odnotowaliśmy rozpoczęcie transakcji zakupu biletu PKP Intercity o numerze: 12355445
W momencie zakończenia transakcji, poinformujemy o tym w oddzielnym mailu.
Jeżeli transakcja została zakończona pozytywnie, a mail z potwierdzeniem nie dotrze, prosimy o próbę zalogowania się do panelu Użytkownika i sprawdzenie, czy bilet jest dostępny.

Prosimy o zapisanie pliku z biletem na dysku lokalnym komputera lub wydrukowanie zakupionego biletu. Pozwoli to na uniknięcie ewentualnych problemów z dostępem do biletu w przypadku problemów z internetem, przerwy technicznej systemu sprzedaży biletów PKP Intercity lub awarii.

pozdrawiamy
Zespół PKP Intercity

Wiadomość przyszła z adresu bilet.eic@intercity.pl. Chwilę później doszło także potwierdzenie — ale na inny numer biletu:

Witamy,

Dziękujemy za zakup biletu PKP Intercity.
Numer zakupionego biletu to: 10909357

Prosimy o zapisanie pliku z biletem na dysku lokalnym komputera lub wydrukowanie zakupionego biletu. POzwoli to na uniknięcie ewentualnych problemów z dostępem do biletu w przypadku problemów z internetem, przerwy technicznej systemu sprzedaży biletów PKP Intercity lub awarii.

Zapraszamy do korzystania z funkcji dostępnych w panelu Użytkownika.

pozdrawiamy
Zespół PKP Intercity

Po zalogowaniu się do panelu PKP, biletów brak. INTERCITY ODDAWAJ MOJE BILETY!!!111 ;)

Najprawdopodobniej e-maile (zresztą rozesłane nie tylko nam) są wynikiem niedokładnego przetestowania nowej wersji systemu teleinformatycznego, albo …prac na produkcji (lub stagingu z podpiętą produkcyjną bazą).

Aktualizacja 11:01
Oto oświadczenie PKP nadesłane do redakcji

W związku z testami nowych funkcjonalności w internetowym systemie sprzedaży biletów, w nocy z 24 na 25 września, doszło do nieplanowanej wysyłki komunikatów o rozpoczęciu/zakończeniu transakcji zakupowych.

Awaria została już usunięta. Klientom, którzy w tym czasie nie dokonywali transakcji, nie pobrano środków z konta.

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

24 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Ja otrzymałem numer biletu, który został wykorzystany pod koniec lipca.

  2. Też dzisiaj dostałem potwierdzenie zakupu. Nume biletu odpowiada jednak biletowi kupionemu przeze mnie w maju :)

  3. Potwierdzam. W nocy przyszły 3 takie maile

  4. Tuż po północy otrzymałem 4 potwierdzenia zakupu biletów, które kupowałem w sierpniu. Ale wszystkie bilety w systemie są, więc nie ma powodu do zmartwienia. ;-)

  5. W moim przypadku dostałem podobnego maila, który odnosił sie do biletu, który miałem zakupiony pare miesięcy temu – może mailarka im się odetkała ? ;)

  6. Coś czuję, że ID transakcji i ID biletu to dwie różne rzeczy.

  7. Też dostałem. I takoż samo biletu w systemie brak :)

  8. Dostałem tego samego maila (dziękujemy za zakup) dziś ok 2 w nocy.

    Po krótkim poszukiwaniu numeru w historii moich biletów okazało się, że chodzi o bilet z 16 maja br.

  9. Sprawdź historię kupionych biletów. U mnie okazało się, że dostałem maila o bilecie kupionym dawno temu.

  10. Wałesa gdzie moje 100 milionow?!?!

  11. Ja dostałem tylko informacje o zakupie. heh

  12. Dokładnie to samo spotkało mnie dziś w drodze do pracy. ;]

  13. Miałam to samo, napisałam do nich o wyjaśnienie, ciekawe co odpiszą.

  14. News spoko, ale tą szerlokowską diagnozę na końcu mogliście sobie darować :)

  15. http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21298/Klienci-PKP-IC-dostali-w-nocy-serie-e-maili.html

    Niestety nie dostałem maila, a szkoda bo właśnie chce kupić bilet.

  16. Dostałem email dotyczący zakupu bilety sprzed kilku miesięcy.

  17. To samo u mnie. Wysłałem do nich prośbę o wyjaśnienie, ale jak na razie bez odpowiedzi:)

  18. Również dostałem, o 4:38.. ^ ^

  19. ale “przepraszamy za niedogodności” już rzecznikowi przez gardło nie przeszło…

    • Przeszło przeszło, właśnie dostałem e-mail z przeprosinami

      “W związku z testami nowych funkcjonalności w internetowym systemie sprzedaży
      biletów, w nocy z 24 na 25 września, doszło do nieplanowanej wysyłki
      komunikatów o rozpoczęciu/zakończeniu transakcji zakupowych.

      Awaria została już usunięta. Klientom, którzy w tym czasie nie dokonywali
      transakcji, nie pobrano środków z konta.

      Przepraszamy za zaistniałą sytuację.

      Zespół PKP Intercity SA”

  20. Jest i mail z przeprosinami – treść dokładnie ta sama, jak załączonego wyżej oświadczenia plus magiczne “Przepraszamy za zaistniałą sytuację”.

  21. Analogiczną sytuację miałem 11 września tego roku. Dostałem mail ze sklepu cdp.pl z informacją o złożonym zamówieniu. Było to moje zamówienie z marca, dawno już zrealizowane. Różnica była tylko w dacie, sposobie płatności i… polu From. W polu “From” maila był sales@example.com (SIC!). Na szczęście cdp odpisali (na drugi dzień) na mojego maila z prośbą o wyjaśnienia dlaczego dostaję maile dotyczące zamówienia, którego nie składałem i dlaczego w mailu z tak dziwnego adresu są wszystkie moje poprawne dane teleadresowe. Odpisali mi, że był to błąd podczas testów aplikacji

    Witam,
    Dziękujemy za skontaktowanie się z działem obsługi klienta CDP.pl


    Podczas wczorajszych wewnętrznych testów systemu, została wysłana wiadomość z potwierdzeniem zamówienia. E-maile te zostały wysłane tylko i wyłącznie w wyniku błędu systemowego.
    Firma CDP.pl pragnie przeprosić za zaistniałe niedogodności i zapewnić, że dodatkowo zostanie wysłany stosowny e-mail ze sprostowaniem i przeprosinami.

    Zdarza się…

  22. Mogli w bazie danych np. zrobić test[1…n]@adres.pkp i ustawić zgarnianie na serwerze tych maili. (Oczywiście na kopii… bo tak by byłe zacna wpadka… W sumie bywają gorsze wpadki :P)

    I byłoby po problemie.

  23. Cześć!
    Chyba znowu coś testują, bo w czwartek dostałem dwa mejle, jeden o rozpoczęciu transakcji a drugi z numerem biletu i to na moje nazwisko. Tylko, że nie kupowałem żadnego biletu…

    Pierwsze co, pomyślałem, że do podpucha i list zawiera wirusa (w załączniku jest plik pdf). Zalogowałem się na swoje konto PKP Intercity (adres wpisałem ręcznie, nie z linku z mejla) i faktycznie ten bilet widnieje (razem z innymi które kupowałem wcześniej).

    Co robić, jak żyć?

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: