20:50
15/4/2014

Co ci strażacy…

W ramach krótkiego przerywnika od zalewu (pun inteded) informacji Heartbleedowych, prezentujemy zdjęcie, jakie nieznana osoba wykonała francuskim strażakom.

Może mały konkurs na najdowcipniejszy komentarz? Co było intencją strażaków? Przecież musi być jakieś logiczne wytłumaczenie…

Zdjęcie podesłał Szynom tfu, Szymon ;)

Aktualizacja 21:15
Wow, wypłynęło (pun intended) z *ptr na główną w 20 min. Rekord.

Aktualizacja 21:25
Dobre komentarze są także pod naszym wpisem na Facebooku. Jeden z nich:

próg zwalniający dla pociągów.

Drugi, jest już smutniejszy. Podobno zdjęcie zrobione dla jaj, a linia kolejowa od dawna nieczynna. Nic to, konkurs na niebezpieczny komentarz do zdjęcia pociągniemy dalej :-)

Przeczytaj także:



89 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Niech pomysle…
    Pociag wkoncu moze jechac z odwrotnego kierunku niz sa szyny :)
    Takie rzeczy tylko we Francji.

    • Jaki ten komentarz ma sens :? (Tak to jest flame bo jestem FR)

  2. Próg spowalniający, pewnie jest prosty odcinek drogi i młodzi konduktorzy się tam ścigają w nocy.

  3. Nie francuskim tylko węgierskim ;)

  4. “Zdjęcie podesłał Szynom.”

  5. Akcja reanimacja

  6. Może po prostu chcieli, żeby wąż było widać z daleka…

    • Masz racje, oni chceli tylko aby kierowca pociągu widział z daleka, że coś leży na szynach, czarny wąż, nie widać, a czerwony kolor widać z daleka i pociąg zdąrzy wychamować, pewnie nie mieli innej możliwości na kładzenia węża.

    • “pociąg zdąrzy wychamować”
      … tja, jak wystarczająco bezszczelny, to wulgarnie wychamuje.

  7. To pewnie audiofilski kabel w osłonie wodnej, droższy niż ewentualny wykolejony pociąg.

  8. Jest to Kolejowa Wyrzutnia Hydrauliczna.

  9. Prawdopodobnie przygotowani są na pociągi przyszłości poruszające się na oponach ;P

    • Nie jesteś na bieżąco. Omyłkowo wskazano na pochodzenie zdjęcia z Francji. A Francja – wiadomo …, tfu …
      W Paryżu od kilkudziesięciu już lat część linii metra posiada … OPONY. Tak, zwykłe gumniane opony (na dodatek dodatkowe umieszczone poziomo), które ułatwiają rozruch i hamowanie pociągu (większy współczynnik tarcia guma-beton/asfalt niż żelazo-żelazo).
      Wbrew pozorom Twoja odpowiedź ma pewne elementy sensowności (wspomniane metro przejechałoby przez ten szlauch nie czyniąc mu żadnej szkody)

    • niemieckie ICE od dawna maja opony. pekniecie opony w takim pociagu bylo przyczyna katastrofy w Eschede

  10. Próg zwalniający dla pociągów (;

  11. Przecież widać że to są przystawki do cięcia węża, w ten sposób pójdzie szybciej i dużo równiej niż nożycami ;)

  12. Oni zrobili to celowo, żeby być na niebezpieczniku :D

  13. Zdjęcie stare! I było wyjaśniane że było to na zamkniętym szlaku kolejowym w formie prima aprilis na 1 kwietnia :P

    • Tory poza drogą nie są z wierzchu pokryte rdzą – znaczy, że od czasu do czasu jakaś “drezyna” się przemieszcza.

  14. Ja to widziałam jakoś niedawno w kontekście 1 kwietnia. Znaczy się gdzieś ktoś to postnął jak wy, że fail, a ktoś wyjaśnił, że to było na 1 kwietnia, te tory są zamknięte akurat z powodu jakiegoś remontu już od jakiegoś czasu, więc się nadały.
    Przepraszam za psucie zabawy. ;P Choć ‘zabawne’ komentarze i tak się trafią mimo wyjaśnienia prawdy.

  15. Panowie te osłony były w poprzek jezdni
    ale ktoś je “pociąg” i tak się fatalnie ułożyły na torach.
    Pozdrawiam.

  16. Od kiedy na nieużywanych szlakach szyny się świecą jakby były eksploatowane?

    • Od wtedy, gdy samochody przejeżdżają przez przejazd kolejowy :) Za przejazdem tory są zardzewiałe :)

  17. Szyny są używane, a “to coś” to pewnie takie jakby zabezpieczenie, żeby pociąg nie przeciął kołami węża

    • no przecież to od razu wiadomo. nie wiem po co te wszystkie obraźliwe komentarze

  18. To na pewno kolejka PIKO w wersji max i chodziło o to żeby nie zrobić wężem zwarcia pomiędzy szynami

  19. To jest zdjęcie eksperymentalnych tuneli z polimerobetonu wykonanych według normy PN-EN 1433:2005, wytrzymałość 400 kN. dla znajdujących się pod ochroną ślimaków z gatunku Helix pomatia; a strażacy no cóż, z całym ekwipunkiem zostali doklejeni przy pomocy wiadomego programu do obróbki grafiki.

  20. Przecież we Francji metro jest na gumowych a nie stalowych kołach:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Metro_Paris_rubber_wheel.jpg

    Wszystko się zgadza :)

  21. strazacy nie francuscy, tylko belgisjcy: http://www.gva.be/regio-mechelen/bornem/pompier-beschermt-brandweerslang-op-treinsporen.aspx

  22. SPOKOJNIE katastrofą to nie grozi bo francuskie pociągi podobnie jak i francuskie czołgi mają 6 biegów (bieg do przodu i 5 wstecznych)
    “ZDĄŻY UCIEC”

    • To po to, żeby broda maszynisty nie dostała się pod gumowe koła.

  23. Francuzcy strażacy po szkoleniu w PL, niestety pociągi nie wszędzie spóźniają się 5h

  24. To nie jest we Francji. To na pewno Sosnowiec. :P

  25. To jest sztuczna hopa dla lokomotywy im. Stefana Grabińskiego. Już poza kadrem stoją tabliczki z metrami, jak na rajdach. ;P

  26. nie wiem czy to prawda, ale ktoś już na jakiejś stronce zauważył, że to nie tyle progi zwalniające ;] co znak kolejowy D1, który razem ze znakiem D0 sygnalizuje konieczność zatrzymania

  27. Fama głosi, że tor niby nie czynny, a szyny na odcinku, gdzie nieużywane powinny zbrunatnieć, wcale na nieużywane nie wyglądają…

  28. Dobrze, że nie postawili znaku objazd… dla pociągów, albo nie wstawili szynowego ronda :P, a szkolenia w PL nie mieli… bo by torów nie było :P

  29. Port Unreachable ;)

  30. To tajna operacja NSA mająca na celu podsłuch TORa a dla niepoznaki ukryli swój sprzęt w wozach straży.

  31. To ochrona weza strazackiego na wypadek najechania na niego samochodu itp – nie pociagu. Po prostu dla ochrony waz strazacki by nie miec styku z szyna i rynna betonowa przejazdu wsadzony jest w ta plastikowa ochrone, wiem to wyglada dziwnie ale taka jest procedura w niektorych krajach.

  32. Chcieli zapewnić “płynny” ruch na przejeździe.

  33. NSA: Inwigilacja “TOR”-owisk nie przebiega po naszej myśli.

  34. Ładują akumulatory w elektrycznym wozie bojowym ;-)

  35. Toż to terroryzm czystej wody!
    Aż trudno uwierzyć, że służby mogą być tak bezmyślne…

  36. To było tak, że wdrożyli tam magistrale wodną w postaci rzeczonego węża, używali se, wszystko ładnie pięknie, aż jakiś niebezpiecznik stwierdził że to rozwiązanie posiada potencjalną lukę zabezpieczeń. To dorobili patcha i włala.

  37. Było na Reddicie… Ten tor jest nieczynny.

    • Nikogo to nie obchodzi.

    • Czynna. Jechałem tamtędy wczoraj do pracy.

  38. Oj tam piszecie głupoty. To są dwa chińskie routery kwantowe do inwigilacji tor-ów i przesyłania zebranych informacji na poziomie fotonów ułożonym światłowodem ukrytym w wężu strażackim. Jak się dobrze przyjrzycie – kolejno połączenie idzie przez szarą skrzynię, po której od razu widać, że to Carnivoer DSC1000 sprzężony z neurokompozytowym skanerem sprężonym z matrycą. Niestety służby popełniły karygodny błąd, pozwoliły na zrobienie zdjęcia w czasie gdy drzwi od głównego centrum dowodzenia były otwarte przez co widzimy dwa panele LCD a pomiędzy nimi wydobywające się światło z działającego psychotronu. Poniżej światłowód wchodzi bezpośrednio do duotronicznyego system namierzania wykorzystywanego przez echelon. Z lewej strony agenta NSA ubranego dla niepoznaki w jaskrawo zieloną kamizelkę widoczne są zainstalowane dwie ultra baterie do potrzymania zasilania całej infrastruktury. A na dachu możemy dostrzec churrorybotonoszyzer wykorzystywany przez HARP. Z lewej strony centrum dowodzenia widzimy żółty pojemnik z nieznaną cieczą, nie musimy tutaj doszukiwać się jakiejś teorii spiskowej, jest to po prostu woda wykorzystywana do jonowego dyspenzera kawy, w końcu agenci też ludzie, o czym świadczy dodatkowo wypływająca nie opodal niego ciecz, po zwyczajnym spuszczeniu wody w klozecie. Jestem naprawdę rozczarowany, że nie potrafiliście dostrzec takich rzeczy, tylko daliście się zmanipulować przez media które odciągnęły Wasza uwagę zardzewiałymi torami oraz progiem zwalniającym.

    • :D :D :D no właśnie, że też na to nie wpadłem :D :D

  39. Linia Maginota tez miała swoje założenia ..;-)

  40. Do nas to jeszcze nie dotarło :) Nowa technologia. Zamiast światłowodu kładą wodowód, widać była jakaś awaria internetu w okolicy.

  41. Byle ogródek Sarkozyemu podlać przed zmierzchem :)

  42. IMO ktoś urządzał wyścig dla tego typu pojazdów:
    http://wieczor89.wrzuta.pl/obraz/5GXy37j5ITD/rower_torowy
    i jest to po prostu jeden z checkpointów na trasie…

  43. Ło kuźwa, waga dla pociągów!

  44. Bo to było tak. Jak u Józka zaczęło się palić w piwnicy, co tam samogon pędził, to przyjechali strażacy, a że w studni na podwórzu wody zabrakło, to pociągli ze stawiku co to koło Kaźmirza. No i zaczęli gasić. Aż tu nagle Unia dała pieniądze z funduszy, to i linię kolejową wybudowali. I jak budowniczowie zobaczyli tego węża strażackiego (bo gaszenie trwało nadal) to go zabezpieczyli żeby nie przeszkadzać w akcji. Jak widać dobrze pomyśleli.

  45. To jest pokojowa demonstracja protest lokalnej OSP przeciwko likwidacji połączenia kolejowego na właśnie zamkniętej linii kolejowej. Co godzina przepuszczają tylko karetki na sygnale i zalanych… trzeba jechać wężykiem.

  46. Testują MALEV na wodę (WATERLEV)

    • Oczywiście chodziło o MAGLEV (zwykła literówka)

  47. To we francji jest ruch lewostronny? (patrz sygnalizacja)

    • Po prawej też jest sygnalizator, nawet widać jego kawałeczek :)

  48. na przejeździe tego typu pociąg musi zwolnić, więc zdąży wyhamować przed czerwonymi zwalniaczami. szarego węża maszynista mógłby nie zauważyć. czerwone zwalniaczo-przejazdy [choć przeznaczone dla aut] nie sposób nie zauważyć. tym sposobem pociąg nie przetnie węża i nie trzeba będzie wzywać [i marnować czasu, podczas gdy komuś się pali chałupa] kolejnej jednostki pożarniczej…
    nie rozumiem żartu.. sytuacja prawdopodobna i małośmieszna

  49. Położyli żeby było widać, przecież kierujący pociągiem ma obowiązek zachować ostrożność a nawet zwolnić a widząc coś na przejeździe zatrzymać.
    Strażak miał się tam położyć?

  50. NSA usiłuje blokować TORa.

  51. Nie rozumiem dlaczego takie oburzenie, panowie OSP postępują zgodnie z procedurami i za to należy im się medal Honorowego Sikawkowego!

  52. The (Un)Stoppable.

  53. To jest przepis na sałatkę z węża przy użyciu prostego urządzenia kuchennego pod nazwą TGV :-)

  54. Atak ‘man in the middle’ na pociąg:) przekierowanie z torów na ulicę;)

  55. Dobrze, że zdążyli z całą instalacją przed 21 kwietnia. Zdjęcie jest zrobione z drugiego wozu strażackiego, który też jest podłączony do węża z wodą. Rozpędzony pociąg przejedzie poduszki, które pękną z wielkim hukiem i…
    po obydwu stronach pędzącego pociągu rozpocznie się tradycyjny śmigus-dyngus. Pasażerowie, którzy nie zamknęli okien będą zachwyceni. Tradycja jest najważniejsza :)

  56. Tia, to znacznie poważniejsza sprawa. Przepisy BHP. Kładą to na każdym przejeździe i już nikt nie pamięta po co… – przepisy…

  57. Niektóre linie metra w Paryżu mają dodatkowo koła gumowane.

    “Kolej ogumiona – kolej, której wagony toczą się na kołach wyposażonych w opony.
    Istnieją dwa główne rodzaje takich kolei – z prowadnicami bocznymi i prowadnicą środkową. Koleją ogumioną może też być kolej jednoszynowa.
    Kolej ogumiona znajduje przeważnie zastosowanie jako szybka kolej miejska.
    Technologia kolei ogumionej rozpowszechniła się w II połowie XX wieku.”

  58. Bo krytykować to potrafi każdy… i śmiać się potrafi też… każdy prawie… a tu moim zdaniem ‘tylko aplauz i akceptacja’ jak mawiał poeta narodowy… Moim skromnym zdaniem to nic innego jak życiowa interpretacja ‘var_dump’ czy też console.log* …ba… życiowa… kolejowa rzekłbym… a koleje jakie są każdy wie… koleje są losu… :)

    komentarz mój zatem na dziś: koleje losu

    *-to dla masochistów :)

  59. Modem DSL dla pociągów IC z dostępem do sieci bezprzewodowej

  60. To znacznik, w którym miejscu ma zatrzymać się salonka, przywożąca Pierwszego Strażaka RP na rozmowy dwustronne. Panie Waldku Pan się nie boi!

  61. Elementy na torach są kontrastowe, dodatkowo mogą mieć jakieś “błyskające” wstawki – aby tylko było je (tj.elementy, czy jak to badziewie nazwać) widać z daleka. I przy okazji wczesnych komentarzy : błyszczące od tarcia szyny nie wskazują na starą, nieużywaną linię

  62. wedlug komentarzy na fejsie – zdjecie jest z flamandii (belgii czesci niderlandzkojezycznej), linia kolejowa od niedawna nieuzywana a cale zdjecie dowcipem. a teraz czy redakcja niebezpiecznika ktora to zdjecie tak beztrosko opublikowala moze podac na 100% fakty i je potwierdzic lub zaprzeczyc? wstawic zdjecie nie problem, ale jak sie nie wie co sie wstawia to zal.pl

    • Podajemy na 100% fakty: zdjęcie jest śmieszne. Konkurs trwa dalej :)

  63. Jacy Wy jesteście mało spostrzegawczy, przeciez pociąg nie jedzie z lewej do prawej tylko w tym przypadku z prawej do lewej, więc wszystko jest ułożone dobrze.

  64. Ja proponuję inną zagadkę.

    Co wyjdzie ze skrzyżowania TORa z wężem?

  65. Tora nawet pociąg nie zaleje. :P

  66. Na zdjęciu znajduje się tzw. przepust torowy. Kilka tysięcy sztuk takich przepustów zostało zakupione przez Polskę w ramach offsetu do pociągu Pendolino. Koszt ok 3 mln PLN. Podobno to właśnie ów przepust był przyczyną kupowania Pendolino. Włosi nie chcieli sprzedać samych przepustów.

  67. Nie ma nikogo z Polski płn-wsch? a może to tajemnica? Te instalacje zostały założone kilka dni temu. Jeden strażak mówił mi, że to przeciwko pociągom pancernym z Kaliningradu. Podobno podbija je do góry i wypadają z torów.

  68. Gdyby to bylo w polsce to pomyslal bym ze naprawde a tak to niewiem .Moze photoshop ?

  69. Zabezpieczenie gwarantujące przecięcie węża w razie przejazdu pociągu – bez niego wąż mógłby zostać poderwany i szarpnięty, co mogłoby się skończyć sporymi stratami albo i nawet ofiarami w pobliżu.

  70. Ci to dopiero mają poczucie humoru :D

  71. Moze po prostu chcieli zaznaczyć, że przez tory biegnie jakis obiekt. Jak by na to nie patrzec cel został spełniony.

  72. Oczywiście służy to temu, aby nie potknąć się o wąż. Każdy wystarczająco zaawansowany w systematycznym spożywaniu obfitych ilości alkoholu obywatel wie, że najłatwiej trafić do domu po szynach dowolnie, tramwajowych lub kolejowych.

  73. Podkładki są po to żeby:
    1 wąż był bardziej widoczny,
    2 pojazd samochodowy przejeżdżając o wężu położonym na torach nie zniszczył go.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: