12:21
19/8/2014

VECTRA: 8 dniowa awaria internetu

Oddajemy głos jednemu z naszych czytelników:

Drogi Niebezpieczniku,

piszę do Was, bo trochę niepokoi mnie trwająca już 8 dni (!) awaria internetu dostarczanego w Warszawie przez sieć Vectra.

Dnia 2014-08-12 rozesłano do klientów SMS o treści (pisownia oryginalna):
“Szanowni Panstwo, informujemy, ze z powodu awarii moga wystapic przerwy w dostepie do uslugi Internetu w Panstwa rejonie. Przepraszamy za utrudnienia. Usluga zostanie przywrocona jeszcze w dniu dzisiejszym”.

Od tamtej pory wiele osób z Warszawy i okolic skarży się na profilu Facebook’owym na problemy z internetem (https://www.facebook.com/cyfrowavectra). Vectra na Facebooku radziła tylko restartować modemy, ale później zaczęli pisać, że mają awarię. Na infolinii również jest automatyczna informacja o awarii w Warszawie.

Z tego, co zauważyłem, problem leży gdzieś w routingu. DNS rozgłaszane przez DHCP działają poprawnie, adresy IP są prawidłowo rozwiązywane, ale zapytania do niektórych serwerów gdzieś znikają. Wiele osób skarży się, że nie działają tylko niektóre strony WWW, np. microsoft.com, hatak.pl itp. Załączam screeny.

vectra

Zastanawia mnie jaka awaria musiała się wydarzyć, żeby naprawianie jej trwało ponad tydzień. Może ten temat Was zainteresuje.

Pozdrawiam,
Krzysztof [nazwisko do wiadomości redakcji]

Może chodzi o błąd 512K?

Aktualizacja 16:15
Vectra potwierdziła na FB, że problemy są związane z routingiem, a więc zapewne chodzi o 512K — klienci zastanawiają się, dlaczego przez tyle dni nie udało się odpowiednio przekonfigurować routera… No ale po drodze był długi weekend…

Vectra przyznaje, że problemy są związane z routerami

Vectra przyznaje, że problemy są związane z routerami

Z racji dużej popularności tego wpisu, został on przeniesiony z linkbloga *ptr na stronę główną


Przeczytaj także:



74 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Robisz imprezę, chcesz puścić disco-polo z youtube (nowe kawałki Mig, Cliver albo Akcentu wymiatają) a tu nie ma internetów. Ale przypał.

    • Są też ludzie, którym internet jest potrzebny np. do pracy.

    • Dla niektórych robienie imprez to też praca ;)

    • Spoko, wystarczy kupić pakiet na komórkę. Niektórzy operatorzy mają promocje wakacyjne ;-).

      3 GB mi starczyło na 2 tygodnie korzystania przez laptopa (komórka jako punkt dostępowy). I to do aktualizacji i do oglądania filmików w HD też. Chociaż w Warszawie może być ciężko – sieci zatłoczone.

    • W pracy też jest potrzebny youtube i hatak nawet jak internet do pracy nie jest potrzebny.

  2. Takie coś w Vectrze jest w mojej lokalizacji od dawna tyle że na zasadzie “DNS pada na parę godzin raz na tydzień” albo całkowicie albo na zasadzie że nie wyświetlają się niektóre strony. Teraz wygląda na to że awaria jest permanentna. Od dłuższego czasu w ruterze mam ustawione trzy adresy DNS, dwa od Google a jako trzeci od Comodo i jest spokój.

    Zaś Thunderbird uznał majla od Vectry na temat rzekomej winy ruterów TP-Link za próbę oszustwa :)

    • Czasami bywam u znajomych, którzy mają internet z Vectry i od jakiegoś czasu (2-3 miesiące) mają identyczne objawy, dnsy padają na kilka godzin, głównie wieczorami.

    • Najlepsza w tym mailu jest instrukcja postępowania :D W skrócie: jeśli mają Państwo problemy ze swoim routerem, należy odłączyć router.

  3. A takie coś dziś z Vectry dostałem: https://www.dropbox.com/s/28g4zihuzdwf3qt/Screenshot%202014-08-19%2013.04.39.png

    • Mam to samo, solucja sugeruje ustawic dns’y na google, niedlugo wszystko beda o nas wiedziec … na szczescie sa inne free dns ale tego juz nie pisza nieswiadomym uzytkownika

  4. Nie mam TP-LINKA DNS-y googlowe i nie działa od 12.08.2014 viber.com jakieś podstrony NFZ-etu. Ile się tym można brandzlować ?

  5. Może są pełne tablice routingu, ale ja się nie znam.

  6. A może niech poszkodowani spróbują zmienić DNS-y? Znajomy miał takie coś wczoraj, to zmiana na Googlowe pomogła.
    Takie problemy ma nie tylko Vectra, ja we Wrocławiu z Moico (dawniej Internet Union) też często miałem takie akcje. Po zmianie DNS pomogło i już ani razu nie było problemów.

    • Czytaj wyraźniej ;)

      “DNS rozgłaszane przez DHCP działają poprawnie, adresy IP są prawidłowo rozwiązywane”

  7. Teraz wam wyjaśnię na czym problem polega. Sama Vectra oskarżała mnie o to samo wielokrotnie cudowała z takimi informacjami o restarcie routera takie jak wy dostajecie. Problem polega na uzyskiwaniu automatycznym serwera DNS. Ja ustawiałem sztywny adres DNS po czym problem znikał. Dokładnie ustawiałem tak ip 192.168.1.105 maska podsieci 255.255.255.0 brama podsieci 192.168.1.1 preferowany adres dns 208.67.222.222 alternatywny adres dns 208.67.220.220 . Po czym sieć zaczynała normalnie działać. Pozdrawiam mam nadzieje, że pomogłem

    • Zapomniałem powiedzieć, że te zmiany musicie zrobić w ustawieniach Windows

    • Nareszcie ktoś zamiast DNSów Googla podał OpenDNS :D

    • Są również inne darmowe serwery DNS, niekoniecznie zlokalizowane w Stanach. OpenNIC ma swoje lokalizacje w Czechach, Niemczech.

  8. Co prawda w Kielcach, ale też mam vectre i tez miałem problemy z niektórymi stronami. Pomijam już znane problemy z DNS-ami Vectry, każdy zmienia na 8.8.8.8, u mnie pakiety ICMP przechodziły ale niektóre strony i transmisje na twitch.tv nie działały. Zmieniłem MTU w routerze na 1492 i jak ręką odjął, być może problem jest w enkapsulacji.

    • Nie Vectra, tylko Fastnet – podobna sytuacja. Kontakt z nimi był taki, że ciągle zapewniali, że nic nie zmieniali… a zmienili MTU właśnie.
      Może jakoś konfigurację rozsyłali do swoich ruterów czy coś, tylko że akurat u mnie nie było ichniego rutera podpiętego.

      Patrząc na artykuł i komentarz… na MTU to nie wygląda, bo tracert/traceroute to tak naprawdę pingi, są drobne, więc powinny przejść. Czyli pewnie te tablice routingu.
      Jednak dla tych, którym czasem działa, czasem nie, niekoniecznie z Vectry. – Radziłabym pingować cokolwiek poza siecią lokalną, stopniowo zwiększając wielkość pakietu i wybadać czy i przy jakich ma problemu. Może to właśnie MTU – takie pingowanie pozwala wyznaczyć na jaką wartość zmienić. :)
      (Oczywiście wszelkie sprawdzania tracertem/traceroutem/pingami jak się nic przy okazji w przeglądarce nie próbuje ładować, tylko na spokojnie.)

  9. Żeby likwidacja awarii trwała ponad tydzień, wystarczy żeby wydarzyła się w okresie urlopowym :)

  10. W drugą stronę problem też występuje, w wielu sieci nie można połączyć się z serwerami podłączonymi do sieci Vectry, przykład tutaj:
    http://eko.one.pl/forum/viewtopic.php?id=9138&p=5

  11. vectra to straszny syf, jeszcze pół roku i wracam do upc.

  12. Raczej nie 512k day, bo tablica BGP miała ponad 512k prefiksów zaledwie przez chwilę. Chyba, że mają jeszcze jakąś czkawkę po tym. ;)

    • W Cisco to niestety tak nie działa. Po przekroczeniu limitu tras pojawia się CEF Exception i od tego czasu zmienia się praca routera. Co się stanie zależy od “zaawansowania” ios. W advipservice router zaczyna wszystkie nowe (a więc i zmienione) ścieżki przerzucać w sofcie. W ipservice natomiast router zaczyna dropować pakiety na wybranych przez siebie trasach. Żeby przywrócić normalne działanie konieczny jest restart (C6500/7600), nawet jeżeli posiada się backupowe SUPy. Czyli przerwa we wszystkich usługach na ok. 20 minut.

  13. Co ciekawe nie działa Google, Facebook, Bing, Yahoo i wiele wiele innych wielkich serwisów. Działa za to Niebezpiecznik :)

    • Początkowo nie było, ale dopisaliśmy statyczna trasę ;)

  14. Właśnie się dowiedziałem, że w Radomiu też problemy.

  15. No Vectra ma jakieś problemy .U mnie w Zabrzu strony w ogóle nie chcą się ładować.
    —————-

    Tracing route to hatak.pl [178.33.54.146]
    over a maximum of 30 hops:

    1 6 ms 5 ms 6 ms 10.145.0.1
    2 7 ms 9 ms 17 ms 172.17.146.69
    3 15 ms 13 ms 13 ms 172.17.28.22
    4 12 ms 12 ms 15 ms 172.17.28.22
    5 57 ms 36 ms * amsix2.routers.ovh.net [195.69.145.245]
    6 42 ms 43 ms 42 ms rbx-g2-a9.fr.eu [178.33.100.230]
    7 42 ms * 41 ms rbx-1-6k.fr.eu [91.121.131.13]
    8 42 ms 42 ms 42 ms rbx-55-m1.fr.eu [91.121.130.37]
    9 * * * Request timed out.
    10 * * * Request timed out.
    11 * * * Request timed out.
    12 * * * Request timed out.
    13 * * * Request timed out.
    14 * * * Request timed out.
    15 * * * Request timed out.
    16 * * * Request timed out.
    17 * * * Request timed out.
    18 * * * Request timed out.
    19 * * * Request timed out.
    20 * * * Request timed out.
    21 * * * Request timed out.
    22 * * * Request timed out.
    23 * * * Request timed out.
    24 * * * Request timed out.
    25 * * * Request timed out.
    26 * * * Request timed out.
    27 * * * Request timed out.
    28 * * * Request timed out.
    29 * * * Request timed out.
    30 * * * Request timed out.

    Trace complete.

  16. Potwierdzam z Olsztyna, że były niedawno podobne problemy, które dało się rozwiązać 8.8.8.8.

    • Witam, w Olsztynie u mnie sytuacja trwa już od ponad miesiąca, niestety 8.8.8.8 mi nie pomaga, próbowałem też innych DNSów. po prostu czasem działa wszystko normalnie a często nic nie przechodzi (czasem strona ładuje się po kilkukrotnym odświeżaniu – mocno denerwujące bo wina ewidentnie u vectry). Macie może jakieś pomysły jak to rozwiązać?

  17. Stawiam na problem z 512k (czas awarii się zgadza), problem w tym, że problemu nie da się rozwiązać od tak, bez generowania dłuższej przerwy klientom. Przynajmniej w CISCO jak skończy się TCAM (po 512k) router albo zaczyna dropować niektóre ścieżki, albo zaczyna routować sprzętowo w skutek czego w obu przypadkach nie działa najlepiej, choć ten drugi przypadek jest znacznie korzystniejszy. Jeśli faktycznie Vectra ma takie routery to nawet jeśli zwiększy limit dla ipv4 (kosztem ipv6) zmuszona jest do restartu sprzętu, a więc wygenerowania dłużej przerwy klientom. Pomijając fakt, że czasami wiąże się to z przykrymi konsekwencjami o ile nie mają porządnej redundancji.

    • Dzisiejsze routery z defaultu przetwarzają sprzętowo. W Cisco nic nie dzieje się automatycznie. Jeżeli przepełnisz fib to nagle nie zacznie ci route procesor tego obrabiać. W Juniperze jest jeszcze gorzej. Po przepełnieniu fiba crashuje się całe bgp.
      Rozwiązań jest kilka:
      Pierwsze wątpliwe no ip cef
      Drugie repartycjonowanie TCAMa
      Trzecie wymiana sprzętu np na asr’a
      Czwarte sumaryzacja od partnerów peeringu. Nie myślę aby Vectra potrzebowała wszystkich tras do na przykład jak dobrze nam znanego kraju Birmy ;). Może poprosić o ich odfiltrowanie na peeringach. A cały ruch do tych dziwnych krajów puścić trasą domyślną do tier 1 upstreama.

  18. tablice przepełnione na bank…i to w ruterach na punktach styku z innymi operatorami np nie dzialaja zadne serwery podawane od Netii…obawiam się ż etrwa własnie wielka wymiana routerów na takie z pamiecią ponad 1GB hehe…poprostu złomiarze z vectry.
    Kto przy zdrowych zmysłach daje routery 512k u operatora telekomunikacyjnego !!!!!

    • Typowy polski standardzik trzepać kasę minimalnym kosztem. IT zbyt wysokie koszty generuje to po co szkolic , po co inwestowac w infrstrukture ” jakos to bedzie” i “jakos” to jest :) . W sumie to dobrze tak rzadko sie zdarza ze skapienie kasy na IT sie mści a tu proszeee:)

    • Dobrze sie stało tylko czemu jak mam od nich usluge ;P skandal hańba i hucpa !! haha…znam przypadek duzego banku nazwy nie wymienie…który w taki sposób musiał z dnia na dzień dokupic dosyć dużą macierz do systemu produkcyjenego hehe i wielkie szukanie bylo kto odstapi kobyłe za prawie bańke zł.
      Oszczedzanie na IT…dopoki sie nie spierdzieli to oszczedzaja – potem to oczko w glowie hehe
      Ciekawe czy vectra miala jakis DR wdrozony hehe watpie ;)

  19. ale zeby zamazywac prywatne adresy ip, to juz jest paranoid security.

  20. No jeszcze cwaniaczą na owijaniu ruchu do innych polskich operatorów przez Frankfurt, żeby taniej było. Chyba przekombinowali :-)

  21. Zmiana konfiguracji i restart routera w oknie serwisowym (zazwyczaj 0:00-5/6:00) to nie jest problem, który spędza sen z powiek. Problem pojawia się gdy ilość routerów wspierających BGP (nie koniecznie muszą to być tylko routery brzegowe, BGP może być wykorzystywany do adresacji niepublicznej -modemy,MTA,STB itp) idzie nawet w dziesiątki a nawet setki, a po restarcie routera coś nie chce działać. Każdy restart routera to konieczność weryfikacji działania wszelkiej maści usług -net/voip/DTV/łącza P-t-P – przy odpowiedniej dużej skali jest to dość problematycznie.
    Nie usprawiedliwiam Vectry – wiem z pierwszej ręki że u konkurencji problem udało się rozwiązać w kilka “nocek” bez takiego rozdźwięku w mediach.

    • U UPC? ;) Bo coś im się czkało… ;]

  22. W Radomiu “wysiadły” routery TP Linka. Rozysłają:

    Szanowni Państwo!

    Od godzin wieczornych 18.08.2014 otrzymaliśmy bardzo dużo zgłoszeń od abonentów którzy używają routerów TP-Link. Występują problemy z połączeniem do Internetu przez niektóre modele routerów TP-Link. W przypadku problemów należy:

    Odłączyć router.
    Podłączyć komputer bezpośrednio do modemu Vectry.
    Zresetować modem przez odłączenie go od zasilania na 10 sekund i ponowne podłączenie.
    Zresetować komputer.

    Poniżej link do rozwiązania problemu rekomendowanego przez producenta routera:

    http://www.tp-link.com.pl/article/?faqid=361

    W przypadku gdy rozwiązanie okaże się nieskuteczne prosimy o kontakt z dostawcą lub producentem sprzętu.

  23. Odpowiem przekornie. Osiem dni, to nic takiego :) Pewien nieistniejący już szczeciński ISP firma ZSI – Zachodniopomorksa Sieć Internetowa. W 2003 roku, w wakacje, bodajże w lipcu lub sierpniu. Miała całkowitą przerwę w działaniu. Trawającą ponad dwa tygodnie.

    W ogółe ciekawa była “infrastruktura” tej sieci. Polegała ona na tym, że szło się do piwnicy klatkę schodową dalej. I tam prosząc o klucze do piwnicy “sąsiadkę” z parteru. Wyjmując bezpiecznik ze skrzyniki resetowało ich ruter w korytarzu piwnicy. Gdyż piwnice w blokach, gdzie mieszkam są łączone co trzy klatki schodowe.,Aa akurat urządzenie było w czwartej, za moją rrzecią klatką, w której mieszkam. Ja czekałem aż tyle, dzwoniąc do nich i ponaglając o naprawę. Byłem wtedy w domu ze złamaną nogą i nie mogłem sam dokonać tego “magicznego resetu”, który też i nie zawsze pomagał.

    Pewnie ktoś stwierdzi tutaj, że brzmi to absurdalnie. Ale z reką na sercu, tak było. Firma była też taką ciekawostką. Że kiedy szło się zapłacić za Internet “wyciągający” może max jeden Mega Bit downloadu, jakieś 99 PLN. To Pani z kasy dosłownie nakrzyczała na nas. Że dochodzi 16ta i zaraz ona kończy pracę. A innej formy płatności jak w kasie nie było za bardzo. No i na Interwerncje “technika” też się nie można było doczekać za sprawnie.

    Nigdy więcej takich ISP. Od wielu lat na szczęście UPC u mnie daje radę. Pozdrawiam.

    • Netia ma tak samo. Nie w jednej piwnicy na półce ze słoikami laptopa się stawiało szukając usterki … :-p

  24. U mnie odpukać Vectra działa bez zarzutów (Ruda Śląska) – mam monitorowanie które wykazałoby problem momentalnie.
    Aczkolwiek widzę, że wiele osób myli tutaj problemy z DNS z problemami z routingiem (nie przeczę, że Vectra ma oba te problemy, bo sam kilka tygodni temu walczyłem z ich DNSami).

    W przypadku problemów z DNS bardzo prostym testem (choć niekoniecznie rozwiązaniem) jest wspomniane tu przestawienie na googl’owe “ósemki”. Jeśli działa problem z 512K mamy wykluczony. Przy sporze z Vectrą w tej sprawie polecam załączenie zrzutów z komendy dig wykonanych dla ich nameserverów w odniesieniu do googlowych lub np. Orange. U mnie dopiero ten argument pomógł, przyznali się do błędu, przeprosili i (najważniejsze) naprawili.

    Jeśli 8.8.8.8 nie działa i trasy gubią się gdzieś w pierwszych hop’kach raczej nic sami nie poradzimy – 512K, czekamy na rekonfigurację routerów i zasypujemy operatora zgłoszeniami :)

  25. U mnie w Kielcach obecnie też nie śmiga. Myślałem, że coś u mnie, modem albo router – resetowałem rekonfigurowałem a tu jak się okazuje wina ISP. No nic czekam na dalsze wieści :)

  26. Suwałki z tej strony… 8.8.8.8 pomogło – problem zniknął.

  27. Awaria jest też we Wrocławiu. Większość stron nie działa. Wygląda na awarię DNSa.
    Trwa to już kilka dni!!!

  28. Lębork – Vectra padla, pomoglo 8.8.8.8

  29. Sochaczew – takie same problemy, jak u innych – sporo stron nie działa, niektóre wczytują się tylko częściowo i to po kilku minutach. Problem jest od ponad tygodnia.
    Do czasu usunięcia awarii wspieram się mobilnym internetem.

  30. “czekamy na rekonfigurację routerów i zasypujemy operatora zgłoszeniami :)”

    myślisz że to coś da ?
    utrudniasz w ten sposób pracę “bogu ducha winnym” konsultantom z działu PT, którzy w tym czasie mogliby przyjąć kilka innych zgłoszeń o mniejszych awariach i przekazać je do odpowiednich osób w celu ich usunięcia.

    Konsultant nie ma wpływu na pracę technika w terenie więc nie każmy go za to że coś nie działą w terenie tym bardziej że to chyba jednak nie tylko problem z Vectrą.

    • Otóż mylisz się. Dzwoniłem wczoraj na infolinię i zagadałem konsultanta jak to jest kiedy wiele osób dzwoni w sprawie tej samej awarii. Konsultant potwierdził, że za każdym razem podbijają licznik zgłoszeń, przez co awaria zyskuje coraz ważniejszy priorytet.

      Tak więc jest sens w zgłaszaniu usterek, bo im więcej zgłoszeń, tym większa szansa, że szybciej zajmą się nią technicy.

    • A słyszał kolega o czymś takim, że zgłoszeniom serwisowym nadaje się priorytet w zależności np. od skali wpływu na użytkowników, który to priorytet ma np. wpływ na szybszą eskalację na inny level wsparcia?
      Nie pisz o “biednych” konsultantach bo taka jest ich praca – przyjmować zgłoszenia. W jaki niby sposób utrudniam im prace? Powiedziałbym, że nawet ułatwiam bo jeśli dzwoni setna osoba w tej samej sprawie to odpowiedź mają już pewnie wyuczoną na pamięć i nie muszą się gimnastykować :)

    • Gdy dzwoni klient który jako 150-ty abonent zgłasza ten sam problem, to w rzeczywistości jest tylko 150-tym poinformowanym klientem o zgłoszonej już awarii o którym ew. po zakończeniu całej sprawy gdzieś tam się napisze w raporcie. Skala problemu zależy nie od tego ilu klientów zadzwoni, a od tego ilu klientów obejmuje awaria. Także każdy kolejny telefon jest tylko zwiększeniem kolejki na linii, twoim osobistym poddenerwowaniem bo dowiesz się od konsultant tyle samo co godzinę/dzień temu, a nic nie przyśpieszysz. W rzeczywistości nie utrudniasz pracy konsultantowi dzwoniąc znów z tym samym i słysząc to samo, utrudniasz innym klientom w zgłoszeniu swojego problemu niezwiązanego ze zgłoszoną awarią która jest w trakcie napraw. Dodatkowo sam tracisz czas i pieniądze wydane na połączenie. Jeżeli rzeczywiście zależy Ci na takim efekcie to dzwoń nawet co godzinę, wtedy na każdej infolinii będziesz znany i będziesz sensacją gdy po raz kolejny zadzwonisz – słysząc nadal to samo. Ale fakt, połączenia klientów objętych awarią są dość szybkie i w pewnej mierze realizowane przez konsultanta prawie mechanicznie.

    • “Konsultant potwierdził, że za każdym razem podbijają licznik zgłoszeń, przez co awaria zyskuje coraz ważniejszy priorytet.”
      zgłoszenie 15001 raz tego samego problemu nie przyspieszy już raczej jego rozwiązania skoro ma on już i tak wysoki priorytet (15000 innych zgłoszeń)
      podbijanie licznika awarii na tzw “Dyspozytorze”(bo tak nazywa się ten system w Vectrze)
      powyżej pewnej granicy są to już tylko cyferki.

      ps. tak pracuję w Vectrze

  31. Wygląda na to, że Polkomtel od 2-3 dni ma to samo w LTE. Na początku rownież wyglądało to jak awaria DNS. Dziś rano zauważyłem że jak na razie jest ok, jednak np. w poniedziałek wieczorem praktycznie nie dało się korzystać z połączenia.

  32. Raportuję z Sochaczewa – od rana wszystko wróciło do normy (oby tylko nie zapeszyć ;p)

  33. Podobnie było w mojej placówce Katowice tyle, że z netią, naprawiali łącze przez 11 dni. Aczkolwiek mam kilka alternatywnych łącz, więc obyło się bez przestojów.

  34. Identyczną sytuację mieliśmy na łączach Orange, dokładnie na ich DSL’e. Na infolinii sami przyznali, że klienci dzwonią z tym problemem. Sytuacja miała miejsce w czwartek tydzień temu, z tym, że uporali się z tym z kilka godzin ;)

  35. Nie mam siły już do Vectry…

  36. Wczoraj internet chodził jakby mu nogi urwało (Vectra, Warszawa). Na szczęście tylko wczoraj, a nie jak u innych cały tydzień.

    Około północy odłączyli usługę na amen, po czym dzisiaj rano wszystko w normie.

  37. Tak sobie trochę poczytałem na temat “512K” i wychodzi, że problem był całkowicie przewidywalny, przyrost ilości wpisów w tablicy routingu jest od kilku lat liniowy, więc dało się wystarczająco dokładnie przewidzieć czas osiągnięcia 512K, odsyłam do źródła:
    http://bgp.potaroo.net/

  38. Wczoraj Vectra na szybko wysłała maile z informacją, że problemem są routery TP-Link, a dzisiaj prostują i przyznają się, że to jednak ich DNS padł.

    http://i.imgur.com/EV4dVyS.png

  39. Ja mam Netię i również zaczynają się problemy z działaniem Internetu, też ktoś tak ma?

    • Też niby wszystko działa, ale połączenie z niektórymi stronami czasem działa czasem nie, nie wiem czy to błąd ogólny czy tylko u mnie

  40. Moim zdaniem Vectra uznała, że jeśli przerzucą wszystkich posiadaczy routerów TP-link na DNS’a googlowego to znacznie odciążą swojego DNS’a i to załatwi sprawę. Ale nazwanie tej zagrywki problemem po stronie producenta (TP-link) jest sporym przegięciem w mojej opinii!
    Pewnie ktoś zrobił aferę (nie zdziwiłbym się gdyby sam TP-Link) i Vectra wydała opinię, że po wnikliwej analizie (sic!) doszli do wniosku, że to jednak nie TP-link. Żenada!

  41. Ja polecam przejść do UPC. Od 5 lat mam u nich internet. Najdłuższa awaria? 1 godzina, a jak zgłosiłem to jeszcze mnie przepraszali. Naprawdę porządna firma i obsługa. Trochę było problemów jak to całe wi-free wprowadzali, ale sytuacja się już unormowała, przynajmniej Szczecinie.

    • To polecam Ci prace konserwacyjne, o których dowiesz się jak Ci zniknie internet i np. telefon… ;], a o terminie ich przeprowadzenia, to musisz sam się dowiedzieć z ich strony w sekcji komunikaty, czy tez wiadomości… ;]

    • upc oddaje kase za awarie, a od vectry gowno moza ugrac, co z tego ze w miesiacu nie ma neta od 00-06 w co drugi dzien, wazne dla nich ze awaria nie trwala dluzej niz 12h, jasne mozna isc do sadu i bo wedlug UOKiK przedsiebiorca odpowiada za kazda przerwe w dostepie do uslugi, ale kto ma na to czas.

  42. Polecam postawić sobie w domu serwer DNS, jakiś czas temu z nudów BInda9 postawilem jako cache serwer. Jeden dns firmowy drugi jakis szybki z wiekszych firm. Szybciej wszystko chodzi, pewnie to tylko psychologiczne. :)

  43. Na Ślonsku przestała działać tablica.pl. Dopiero po dopisaniu niezależnych DNSów poszło.

  44. Maciej, to jeszcze powiedz jak klient ma sobie oszacować te 15000 zgłoszeń? Publikujecie gdzieś liczniki?

    • Daftu kilka dni w CAŁEJ POLSCE (nie tylko Warszawa) nie działa internet
      rozumiem że ludzie mogą nie wiedzieć o zasięgu awarii i licznik zgłszeń osiągnął szybko duże wartośći.

  45. I znów to samo w Vectrze. Już od kilku dni tak kulało i kulało i teraz całkowicie się rozłożyło. Problem ogólnopolski sądząc po tym komunikacie na infolinii.

  46. Dokładnie internet w Vectra leży .Problem z dostępem do Internetu.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: