14:09
11/2/2015

* Wpadka Komputronika

No to nowy handlowiec Komputronika ładnie się przywitał …z 670+ klientami jednocześnie. Chyba nici z życzenia, że współpraca będzie układać się bez zastrzeżeń.

Komputronik - e-mail z ujawniający adresy klientów

Komputronik – e-mail z ujawniający adresy klientów

Dziękujemy kliku “anonimowym” czytelnikom za przesłanie informacji.

PS. Pozdrawiamy szeptuchę/pijaruchę. Zadanie: dlaczego te komentarze nie przeszły:

Podgląd kosza z komentarzami na Niebezpiecznik.pl

Podgląd kosza z komentarzami na Niebezpiecznik.pl

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

49 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Potwierdzam, właśnie pisałem do tym maila. Ciekawe jaka będzie reakcja z strony komputronika.

  2. No to co, więcej książek :)

  3. “Technologie jutra” noo chyba Technologie Wczorajsze, no i ten Laur Klienta 2014 xD

  4. Wyjdę na zgreda, ale cała wiadomość nie wygląda profesjonalnie. Interpunkcja kuleje, a widząc samotne “J” w tekście podejrzewam nadawcę o użycie Outlookowej buźki “:)”, którą tak rozpoznają inne klienty poczty. Jak na pierwszy mail do kilkuset klientów – skucha.

    • Mnie też takie rzeczy mocno kłują w oczy. Oficjalna korespondencja biznesowa, a błędy niedopuszczalne. Jeszcze te nadmiarowe spacje… A tu dodatkowo tylu adresatów. Tragedia.

    • “INNE KLIENTY” ??? Szanowny Panie, a któż Pana języka ojczystego uczył? Także proszę sobie odpuścić te przytyki w stronę Pana handlowca, jak słowo honoru …

    • @Damian Wąsik

      Forma “klienty” od dawna jest używana w żargonie informatycznym.
      Obecnie występuje również w słowniku języka polskiego.

      http://sjp.pwn.pl/slowniki/klient.html

    • W pełni się z tym zgadzam, a do tego fatalna nowomowa (“dzień dzisiejszy”), spacje przez znakami interpunkcyjnymi, literówki, ogólne wrażenie niechlujności osoby piszącej…

    • Damian: czy o parze pilotów (urządzeń) powiesz “piloci”?

    • @Damian Wąsik, tak, klienty. Klienci są w sklepie lub tutaj – użytkownicy Komputronika;, a programy to klienty. Oprócz tego dzban ma ucha, człowiek uszy, a w rosole są oka, a nie oczy. ;)
      Polska język trudna język.

      Co do samego postu… no cóż, niby firma komputerowa, ale pracowniczka nieinformatyczna. Mogli chociaż zatrudnić chociaż kogoś, kto potrafi pisać, skoro informatycznych kompetencji nie ma.

    • @Damian Wąsik – jak już wyżej wspomniano – tak, ale jeśli chcemy pouczać to proszę bardzo:
      “Stawiał spację przed przecinkiem, bo był głupim skurwysynkiem”.
      To tyle odnośnie tych spacji przed trójkropkiem i potrójnym znakiem zapytania. ;)

    • Nawet wklejając numer telefonu zjadła “+4” z “+48”

    • A powiedzcie mi teraz, jak te wszystkie straszne błędy językowe wpływają na jej wydajność jako pracownika i ogólnie zdolność do generowania firmie zarobku?

    • Jak wpływają? Ano np. tak, że może doczekamy się kolejnego newsa, gdzie Komputronik będzie przepraszał i obiecywał kupić książki do bibliotek – czysty przychód z pracownika :D

  5. Ciekawe czy w zwrocie “proszę o zachowanie ciągłości korespondencji” zawiera się “proszę używać opcji Reply To All” ;)

    • Nie, chodzi o zwykły top posting i ciągłe przewalanie przez serwery zbędnych śmieci. Bo wątkowanie po Message-Id jest dla nich za trudne, a cięcie cytatów to już technologia kosmiczna.

      (tak, wiem że żartowałeś)

  6. Gdyby to był facet to byłby to jego pierwszy i ostatni mail jako pracownika. Ale jak to jest babka to myślę, że klienci i szef przymkną oko.

    • wielka szkoda, że takie komentarze przechodzą moderację…

    • Zgoda, co potwierdzam swoim korpo doświadczeniem.

  7. Tak powinno wyglądać pierwsze zadanie testowe na rozmowie rekrutacyjnej na to stanowisko:
    “Wyślij powitalną wiadomość e-mail to kilku(nastu) klientów”
    I ktoś powinien zweryfikować wynik …

  8. Zamiast ksiazek…. moze dobrym pomyslem bylo by kupic pare ‘RaspberryPi’ dla szkol podstawowych i srednich.
    Dzieciaki naucza sie moze troche programowania w scratch’u, a ci bardziej ambitni moze i roboty czana budowac ;)

    PS. Jest na to ‘ujawnianie danych osobowych’ jakas ustawa – prawda?

    • Ustawa o ochronie danych osobowych. Natomiast tutaj zasięg jest stosunkowo mały, nie jestem pewien jak to zostanie potraktowane.

    • Tak, kupuj dzieciom komputery, które przepalają się po zrobieniu zdjęcia(!). To już lepiej książki.

    • Nie przepalają się.

    • E-mail był skierowany do podmiotów gospodarczych – partnerów komputronika. Więc poza zgrzytaniem zębów niewiele można zrobić – tutaj z tego co wiem maile/dane pod ustawę o ochronie danych osobowych nie podpada… Co najwyżej jakaś nieuczciwa konkurencja albo coś takiego…

  9. Teraz może to “wpadka”, ale niedługo firmy zaczną specjalnie to robić żeby zareklamować się na niebezpieczniku ;)

    • Właśnie podsunąłeś albo odkryłeś kolejny sposób na robienie kasy w SEO.

  10. Czy na prawdę żaden producent serwera poczty jeszcze nie wpadł na to, żeby zrobić opcję blokady wysyłki gdy w polu DO lub DW jest za dużo adresów (na przykład >10)? Jeśli takie opcje są, czy żaden administrator nie pomyśli o odpowiedniej konfiguracji serwera? Znacznie prościej a zarazem skuteczniej rozwiązać problem CENTRALNIE niż szkolić każdą jedną dziunię do czego służą pola DW i UDW. A nawet przeszkolona zawsze może się pomylić…

    • Na moim hostingu maksymalna ilość adresatów w mailu to chyba 25, więcej tylko przez listy dystrybucyjne. No oczywiście komputronik może mieć własne serwery i adminów poczty.

  11. GG? Serio?

    • Co ci nie pasuje? GG to świetny protokół.

    • Tak, szczególnie, od kiedy przeszli z windows-1250 na UTF-8 ;)

  12. no to beda kolejne ksiazki :) nie powinni dopuszczac pracownikow do komputerabez szkolenia z podstaw obslugi poczty elektronicznej i oprogramowania do tego przeznaczonego.

  13. Kupiłem u nich switch, w końcu dałem się namówić by napisać “recenzję” kupionego u nich towaru – nie opublikowali.

  14. Wiem, bede się czepiał … ale co do za handlowiec, co robi spację przed “,” i “.”. Chyba”chandlowiec”.

  15. Typowe zachowanie “polaczków” , wykorzystać kogoś pomyłkę, naśmiewać się, zbierać “lajki” bo to takie modne teraz, sami jesteście nieomylni i idealni. Płakać się che czytając niektóre komentarze. Do Pani z Komputronika : życzę powodzenia, mam nadzieję, że ta “reklama” wpłynie tylko i wyłącznie na Pani korzyść !
    Trzymam kciuki.

    …. przecież nic się nie stało.
    takie maile są wysyłane przez wiele firm jako normalne wiadomości i nikt z tego nie robi afery.

    • Tak, broń Komputronika. Gdybyś to Ty się znalazł na takiej liście, już dawno byś miał nowy e-mail przez spam.

  16. Dajcie spokój, dziewczyna sympatyczna, teraz ma wyrzuty i zapewne będzie pamiętać na przyszłość. Nawet z własnego podwórka w końcu w rankingu najczęściej popełnianych błędów u moich klientów to brak przestrzegania polityki dostepu do komputera ( brak lock’a) i wlasnie omyłkowo oznaczone pole DW zamiast UDW. Zdarza sie, choc nie powinno. Kiedys testowalem pewne rozwiazanie DLP, ktore od razu ogarnia takie sytuacje juz przy dodaniu zdefiniowanej liczbie adresów. Faktycznie, ktoś dobrze zauważył, że powinien byc natywnie wkomponowany alert w rozwiazania klasy business reagujący na nadmierne obciążenie pól widocznych.

  17. Tak GG. Może was to zdziwi, ale naprawde wielu klientów biznesowych nadal używa GG do kontaktu za handlowcami. Dzięki temu mają często szybszą odpowiedź. Nie będe się już rozwodził nad przeszkoleniem handlowców, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo tej komunikacji :)
    A co do ograniczenia, w firmie, w której pracowałem było ograniczenie do 25 adresatów na maila. A wszelkie próby obejścia spotykały się z opierdolem pracownika, i przełożonego, który kazał kombinować. Głównie wynikało to z tego, że wiele razy cała domena mailowa lądowała na blacklistach.

  18. Napisałem do niebezpiecznika w sobotę o podobnej sytuacji. Dostałem maila z agencji reklamowej i zostało ujawnionych 2700 adresów mailowych. Przesłałem zrzuty itp i zostałem olany. Szkoda bo sprawę można by popchać dalej tylko, że ja nie wiem jak się do tego zabrać…

    • Na wszystkie e-maile staramy się odpowiadać. Niestety, nie zawsze czas na to pozwala – więc kolejny problem z BCC może zostać pominięty (zresztą dokładnie ten przypadek wymieniamy na naszej stronie kontaktowej jako coś, co może być powodem braku naszej odpowiedzi). Nie bierz tego do siebie – dziennie otrzymujemy na redakcyjną skrzynkę ok. 200 wiadomości – i niestety trzeba priorytetyzować (unikatowość tematu ma w naszym algorytmie największe znaczenie).
      Jeśli zaś szukasz pomocy jak “załatwić” sprawę samodzielnie — wystarczy przejrzeć nasz serwis pod kątem tagu “BCC” (znajdziesz gotowe wzory e-maili) lub poczytać ostatnie odcinki Poniedziałku z Prawnikiem; tam także poruszaliśmy temat spamu.

    • Ojj, prawda w oczy kole :) Mój komentarz nie został dopuszczony, bo? Btw. pisałem maila o ataku na klientów PKO. To jest chyba dosyć ważna sprawa i warto byłoby chociaż w linkblogu zarzucić, że klienci PKO powinni być ostrożni na *takie* maile i wrzucić screena, którego przekazałem. To nie dla siebie wysłałem tego maila, tylko dla innych, by można było ich ostrzec.

    • E-maila dot. scamu z PKO dostaliśmy w (szybki grep po skrzynce) 428 kopiach. Tak, nie odpisaliśmy każdemu (chociaż z reguły staramy się nawet proste “dzięki za informacje” napisać). Tak, e-maila nie podlinkowaliśmy, bo naprawdę nie było w nim niczego nowego/odkrywczego. Co tydzień pojawiają się takie scamy. Tych na Getina też nie opisaliśmy. Podobnie jak i tych na Aliora. Natomiast opisaliśmy spam na e-maile mBanku (bo się wyróżniał tym, skąd pochodzą najprawdopodobniej e-maile — co okazało się trafnym przypuszczeniem) oraz dzisiaj scam na komornika (bo nowy “punkt zaczepny”). Kolejny raz “na komornika” nie opiszemy. Jak i “na wnuczka”, jak i kolejnej pornowiadomości na Facebooku.

    • dzięki za informacje

  19. zasłońcie jej numer gg. mi po dodaniu zera udało się ją zlokalizować. tak gg jest szybkim narzędziem do komunikowania się w handlu ;)

    • A mnie bez problemu udało się znaleźć profil p. Marii na Facebooku. Zmarnowane 3 minuty, jest mężatką ;)

  20. Niech zgadnę, wszystkie miały nieczytelny adres ip? hahahahhahaha

  21. Odpowiadajac na pytanie dlaczego nie przeszły – widać maile tworzone na szybko, treść wręcz idealnie sformatowana i przygotowana na takie okazje.

  22. Zamiast kupić od razu książki brną w jakieś wizerunkowe kupsko i próbują pchać komentarze. Kongratulacje, właśnie udało Wam się obrócić fakap w jeszcze większy fakap.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.