9:01
21/10/2013

Jest takie narzędzie, prosto z Libanu. Otwiera zamki w samochodach BMW (seria E do 2013 roku) oraz Volkswagenach, Skodach, Seatach, Fiatach, Lanci, Landroverze a także Peugeocie i Citroenie. Nie chodzi o żadne “elektroniczne hacki” — te opisywaliśmy już jakiś czas temu. To narzędzie to po prostu mechaniczny (!!!) “bruteforcer klucza”.

Turbo Decoder

Samo narzędzie wygląda tak:

Autor narzędzia nazwa je "Turbo Decoderem"

Autor narzędzia nazwa je “Turbo Decoderem”

A tutaj zaprezentowano je w akcji:

Wygląda na to, że druga obręcz służy do zapamiętania/zablokowania bolców w kluczyku na odpowiednich pozycjach. To, jakie pozycje są dla konkretnego zamka, sprawdzimy ruszając trzecią obręczą.

Turbo Decoder, wedle producenta, daje sobie radę z:

    Fiat/Lancia na zamkach model HU 83
    Land rover i Rover oraz Peugeot i Citroen na zamku HU 92
    Wszystkie BMW (E60/ E61 /E63 /E64/ E65/ E70/ E71/ E87/ E90/ E91/ E92/ E93) do 2013 roku.
    VW, Skoda i Seat na zamku model HU 66
    Audi Q7 (do 2007) oraz Audi A4 (2001-2005)

Nawet dziecko da radę

Producent na swojej stronie, na której można zamówić ten uniwersalny kluczyk, umieszcza także niewinne wideo z dziećmi, które jak przypuszczamy ma ukazywać, jak proste jest korzystanie z tego narzędzia do otwierania zamków…

O ile myśl techniczna jest z Bejrutu, to narzędzie, jak się okazuje, można już od 10 miesięcy kupić w Polsce. Chyba nasi rodacy kierowali do producenta wiele zapytań w tej sprawie ;-)

turbo decoder VAG

turbo decoder VAG – dystrybutor w Polsce

Ależ by się takie narzędzie przydało opisywanemu przez nas parę lat temu Panu Jarosławowi, który “brał” Passata i strasznie się z tym męczył ;)

Przeczytaj także:

59 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Damn… nie otwiera Volvo :-)

  2. Oprócz nielegalnego zastosowania to narzędzie jest idealne do awaryjnego otwarcia własnego samochodu.

    • drutem kolego, drutem taniej…

  3. a co z zaplonem i fabrycznym alarmem ? otworzyc mozna porcelanka. swego czasu chcieli mi zajumac lancrusera. otworzyl i obeszli immo przez obd2. splozyla ich moja zonka hehe. trzeba bylo odciac zasilanie od obd poczas alarmu (ew ukryty przycisk). z tego co wiem sporo fur moze obejsc immo przez obd.

    • W przypadku grupy VW przekręcenie zamka (obojętnie czy kluczem, wytrychem czy łamakiem) rozbraja (sic!) fabryczny alarm. Brzmi to jak ponury żart, ale to prawda. Niemieccy inżynierowie mogą być z siebie dumni.

    • ,,splozyla ich moja zonka hehe”

      Zostawiasz żonę na noc w samochodzie?

    • “Brzmi to jak ponury żart, ale to prawda.”
      bardzo ciekawe bo akurat ja mam fabryczny alarm i jak otworzy się zamek byle czym to po kilku sekundach zaczyna wyć alarm…

    • @Nejm napisz co to za model. Miałem 2 passaty, A6 i obecnie
      A4 i jest tak jak opisałem.

    • Alarm to lepiej, zeby byl niefabryczny. Przynajmniej dodatkowa druciarnia, zeby znalezc i spiac na krotko wiazke, ktora steruje alarm (zaplon, rozrusznik, czujnik polozenia walu, whatever). Natomiast co do fabrycznych immobiliserow to zazwyczaj, przynajmniej oficjalnie, nawet serwis nie jest w stanie dokodowac transpondera o ile nie ma sie przy sobie dwoch juz zapamietanych w ECU – trzeba dac mu zczytac oba, zeby zgodzil sie dokodowac trzeci. Inny sposob to programowanie na podstawie klucza statycznego z karty kodowej, ktora dostajemy z nowym samochodem. Jesli nie mamy ani karty, ani rozpoznawanych kluczy, zostaje tylko wyslac ECU do fabryki (znajomego elektronika ;)), ktory zaprogramuje od nowa EEPROM/NVRAM. O czyms tak debilnym, jak wylaczenie immo sekwencja CAN nie slyszalem. Zlodzieje podmieniaja po prostu ECU na “swoje” z custom romem ;) Nie bawiliby sie w to, gdyby mogli podpiac sie do OBDII i w 3 sekundy wylaczyc immo. Byc moze w niektorych samochodach sa backdoory, ale ich obecnosc z punktu widzenia producenta (nie mieszajmy do tego NSA, ktore je tam zaimplementowalo, zeby moc pilnie na miescie pozyczyc Matiza…) wydaje mi sie bezsensowna. Wyciek backdoora=brak zarobku na awariach immobilizerow.

      PS. Jako ciekawostka, m.in. Fiatach mozna uruchomic silnik nawet, jesli ktos rozpieprzyl nam stacyjke lomem lub borsuk zezarl nam kluczyki. Trzeba spiac przewod MAR do masy i wprowadzic szyfr z karty kodowej pedalem gazu – na podobnej zasadzie jak wybieranie impulsowe w starych centralach. Po wprowadzeniu szyfru przytykamy na chwile przewod ACC do masy i gotowe ;) Bardziej mi to pasuje do bezdrozy Szwecji (Volvo) niz slonecznych Wloch, niemniej zycie moze uratowac, gdy jestes 500km od najblizszej lawety a na dworze -20 (lub +50)…

    • Nie wiem jak u innych ale w grupie VAG jest opcja w programie serwisowym immobiliser on/off i widziałem u chińczyków takie “dongle” z przełącznikiem – immobilizer on/off.

    • @Jakub: ok, wierze, ale w takim razie to jest zalosne/smiechu warte… zrozumialbym jeszcze, gdyby immo mial dziurawy algorytm i dalo sie go zbruteforce’owac/zcrashowac (kiepski projekt, trudno), ale wylacznik immobilisera po obd? No qrde. Podmiana ECU jest rownie niby szybka i zalosna, ale jeszcze trzeba miec to ECU – albo sztuke do danego silnika (czyli setki zl per kazdy model, ktory potrafimy ukrasc), albo uniwersalna “swinie”, do ktorej trzeba wgrac mapy do danego modelu itp. Tak czy inaczej duzo zachodu. A kupic transciever CAN-UART na MCP2515 albo ELM327? To jest 10zl…

    • Przez OBD można w wielu autach wyłączyć imo permanentnie, jeden warunek: musimy najpierw imo rozbroić.

      W niektórych autach (niektóre Renault z pewnością) można wprowadzić do ECU przez OBD błąd sterowania wtryskiem, co przestawia ECU na jakiś fallback sterowania z pominięciem pewnych czujników i… wyłącza imo.

    • Przenoszenie, zmiana kabli czy ukrywanie złącza diagnostycznego OBD nie ma kompletnie sensu bo żaden “profesjonalny” złodziej i tak się pod niego nie podepnie.
      Po co ma się narażać na niepowodzenie jak wystarczy że podepnie się w innym miejscu gdzie dochodzi linia diagnostyczna oraz +12v i na 100% nikt przy niej nie kombinował – czyli np. radio, clima, licznik, sterowniki, komputery i wiele innych…
      Ktoś pisał że wymiana sterownika silnika to dużo zachodu i koszty… Sterownik kupujemy już od 50zł, do tego odpowiednio spreparowana wiązka elektryczna za 30zl. Przy niektórych silnikach wystarczy podpiąć 2/3 newralgiczne wtyczki oraz zasilanie do aku i można odjechać, mimo ze sterownik nie będzie miał podłączonych wszystkich czujników, sensorów i “mapy” nie będą dopasowane idealnie…

  4. W drugim video znow lsd kamera

  5. Rozumiem, że urządzenie to nie radzi sobie z immobilizerem, czy może się mylę?

  6. VAG jest tak łatwo odpalić bez klucza(powszechnie dostępne są dongle na obd2 wyłączające immo) że większość świadomych ludzi zamienia piny w złączu obd lub przenosi je w niestandardowe miejsce.

    • Na Allegro taki zestaw do m.in. odczytywania kodów do kluczyków lub “usuwania błędu kontrolki immobilizera” (czyli jego wyłączenia) kosztuje 68 zł…

  7. Otwiera zamki w samochodach BMW (seria E do 2013 roku)

    redakcjo, a ktore BMW maja serie E? Exx to tylko oznaczenie “generacji”. No chyba ze autor mial na mysli mercedesy

    • W BMW Exx oraz Fxx to są oznaczone typoszeregi, a nie serie, chyba, że jak kolega zauważył chodzi o Merce, ale tam to sie nie nazywa seria tylko klasa.

  8. no dobra… a jak już ktoś ma auto pasujące pod ten wytrych, to co dalej? jakie jest realne ‘zagrożenie’? może mi ktoś wejść do auta, ale tym ustrojstwem już go nie odpali chyba? w końcu od tego jest immobilizer… chętnie przeczytam opinię podpartą argumentami

    • Jak już wejdzie do samochodu to ma dostęp do złącz. A za
      ich pośrednictwem można już wszystko z samochodem zrobić (Choć
      oczywiście wymaga to dodatkowych narzędzi ;) ).

    • Wyłączy immo lub podmieni komputer silnika na swój bez immo.

    • @Jakub
      Chyba za dużo sci-fi. Podmiana ECU nie jest ani szybka ani łatwa. Wydaje mi się że ryzyko dotyczy wyłącznie rzeczy zostawionych w samochodzie.

    • Niestety podmiana ECU to fakt, w niektórych samochodach
      jest jak na dłoni. Przykład pierwszy z brzegu:
      http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=134507

    • @Jakub: W moim samochodzie podmiana ECU dla fachowca to jest po otwarciu maski okolo 15s (zlacza sa rozruszane bo wlasciciel dba o czystosc stykow)-60s (trzeba psiknac WD40 i rozruszac) plus opcjonalnie dodatkowe 15s na podpiecie masy (zeby nie ryzykowac spalenia/zwisu swojego cennego zlodziejskiego zamiennika). Jedyny mankament, to ze prawdopodobnie na alignment centralki wspomagania, ABSu, AirBagow i bodykompa (zegary, radio) musialby poswiecic dodatkowe 10 minut, ale nie sa to elementy niezbedne do jazdy samochodem. Pojedzie, byc moze w trybie serwisowym (EPS, TCS malfunction), ale pojedzie.

  9. Zaczynam mieć wrażenie, że twórcy samochodów celowo olewają zabezpieczenie swoich samochodów

    • Nom, bo gościowi ukradną, w 80% przypadków policja nie znajdzie auta więc będzie musiał kupić nowe. I biznes się kręci.

    • Interesujaca koncepcja. Szczerze. I ma sens.

  10. Nihil novi.
    Do fordów wielokątowych od paru lat jest takie cudeńko dostępne, kosztuje około 500 zł. 6 zapadek, na każdej 4 możliwości (3 głębokości nacięcia + brak nacięcia), co daje teoretycznie 4096 kombinacji ;)

  11. AVE…

    W cywilizowanym kraju niewiele można zrobić z kradzionym samochodem. Można go użyć do popełnienia przestępstwa, można go rozebrać na części i tak opylić, ale nic ponadto. Nie sprzedasz go nikomu, bo policja łatwo może sprawdzić papierowy ślad, a stworzenie go od zera jest skomplikowane i wymaga kogoś w urzędzie. Handel częściami też łatwy nie jest, bo na większą skalę trza włączyć sporo osób, a to wykładniczo podnosi ryzyko. Każdy pentester wie, że im więcej osób dzieli sekret, tym mniej sekretny on jest. A i jeszcze zagadka praktyczna: jak ukryć nagły i znaczny dochód przed Złym Fiskusem, sąsiadami i resztą świata? Kumpel, utalentowany artysta w branży DTP i reklamy zaczął zarabiać po 10kPLN miesięcznie, “życzliwi” sąsiedzi załatwili mu bonusową kontrolę pod kątem uczciwości dochodów…

    • Nie myślisz. Po co kraść samochód? Wystarczy opyndzolić
      zawartość ;)

    • Kupujesz wrak z papierami, przebijasz numery…

    • Ty chyba nie jesteś z Polski :)

  12. To urządzenie jest fajne dla ślusarzy, bezpieki itd :-) Złodziej tego nie kupi bo a) jest drogie; b) jest delikatne; c) wymaga zbyt dużo czasu. klasyczny łamak jest tani, jest niezniszczalny (dobry) a wyłamanie zamka zajmuje tyle samo czasu co użycie pasującego klucza (wymaga tylko większej siły i dźwigni).

    • Tez mi drogie dla zlodzieje ktory ma kupe kasy! czy oni zarabiaja 1500 netto? Dwa jak wylamiesz zamek to masz klopot bo musisz dorobic wkladke albo wymienic zamki w calym aucie! nikt o zdrowych zmyslach nie kupi auta ktore ma inny kluczyk do drzwi kierowcy!

  13. Nie potrzebnie robicie temu reklamę.

  14. Ten gość z Libanu to administrator forum mhhauto.com

  15. Taniej i szybciej rozwiercić, albo wybić szybę. Kombinacji w takim kluczu jest pewnie więcej niż tysiąc, tylko na filmiku tak sobie ustawili, żeby szło za trzecim razem. Normalnie to by z godzinę pewnie trwało jak nie więcej. Przecież za każdym razem trzeba przekręcić, żeby sprawdzić!

    Taki sam klucz można by zrobić do Gerdy, tyle że kombinacji jest 16^4.

    • Przepraszam, 4^16. Drobna pomyłka ;-)

  16. na stronie polskiego dystrubutora pomysleli tez o urzadzeniach wylanczajach alarmy , wystarczy je wpiac w pniazdo i jedziemy wiec kluczyk €800 i rozbrajacz €1500 w sumie jakies €2300 i praktycznie masz swoj darmowy miejski transport, takich aut nie musisz tankowac a tez jak pukniesz przy parkowaniu to nie bedzie ci zal

  17. A Opla nawet nikt nie chce kraść.

    • ja się tam cieszę że opli kraść nie chcą :P Bo i po co. zanim odjadą to zdąży zardzewieć :D

  18. Nie wiadomo czy jeden obrót to jedna kombinacja. Możliwe że mechanizm po jednym naciągnięciu zmienia fragment kodu co zmniejsza ilość prób. Co do alarmów i zabezpieczeń elektronicznych – te od producenta to tak jak domyślne hasło – duży nakład pracy na coś co jest popularne bardziej się opłaci.

  19. A może pora na zastąpienie zamka czymś bardziej odpowiadającym realiom dzisiejszego świata?

    • No jasne, proste równanie różniczkowe żeby otworzyć drzwi, większość odpadnie na starcie :->

  20. “Otwiera zamki w samochodach BMW (seria E do 2013 roku) oraz Volkswagenach, Skodach, Seatach, Fiatach, Lanci, Landroverze a także Peugeocie i Citroenie”

    Uff… Dobrze, że mam Mazdę :)

    • Niestety, ale zmartwię Cię. Do Mazdy też są takie klucze.
      Tutaj do grupy VAG dla przykładu :)

  21. Zanim wszyscy sobie kupią do zabawy ze swoim autem: art.
    129 § 1, posiadanie lub wyrabianie wytrychów przez osoby
    nietrudniące się zawodem, w którym jest to niezbędne, jest karalne.
    Dzieje się tak niezależnie od przeznaczenia wytrychów lub intencji
    posiadacza…

  22. …Mazdę? Właśnie wczoraj samochód tej marki ukradli mojej
    znajomej…

  23. Poczytajcie i pooglądajcie sobie o lockpickingu. Czasami się zastanawiam jaki jest sens posiadania zamka w drzwiach. Ha, ha, ha.

  24. gdzie można to kupić ?

  25. sorrki ale nie kupuje .. moze jakis procent zamkow to cos jest w stanie otworzyc, bo nie mysle zeby ktos taki fake odstawial na paru zamkach do pokazu, to jednak z doswiadczenia wiem ze golf/passat/octavia/superb maja pancerne zamki tak ze drzwi poniszczysz a nie wejdziesz.
    Przecwiczone kiedy ktos chyba wlasnie kupil podobne narzedzie i w okolicy jednej nocy pare aut ww. wlasnie mialo pomasakrowane zamki, szyby ale generalnie nic nie otworzyli. Zero. I potem napraw trzeba pilnowac :)

  26. Zawsze można dorobić zasówkę na kłódkę, jaką Jaś Fasola miał w swoim autku :D

  27. Lepiej zrobić coś takiego ze swoim kluczykiem:
    http://technabob.com/blog/2013/05/07/screwdriver-car-key-hack/
    i czekać aż policja zatrzyma.

  28. Poldki są bezpieczne :D

  29. Moje auto się otwiera kawałkiem drutu przez uszczelkę przy szybie ;)

  30. […] oraz przede wszystkim, otwierania samochodów uniwersalnym wytrychem, który potrafi obsłużyć każde dziecko. […]

  31. Właśnie, nieraz w miarę możliwośći należy zabezpieczać samochodowe zamki ponieważ taki rodzaj narzędzia w dziwnej ciszy i cicho może otwierać wiele niezabezbieczonych drzwi w dosłownie przedziwnych, złych lub pomyłkowych celach.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.