12:10
4/12/2020

Wszystkie firmy prowadzące biznes online są regularnie atakowane. I niestety, większość z nich prędzej czy później “dozna” incydentu, czy to w formie włamania z zaszyfrowaniem lub kradzieżą danych (jak to niedawno miało miejsce np. w Coffeedesk czy u Garmina) czy to na skutek błędu pracownika, jak to miało miejsce w przypadku wycieku danych osobowych dziesiątek tysięcy sędziów i prokuratorów. Bardzo ważne jest, aby wiedzieć jak poprawnie się zachować, kiedy do włamania lub wycieku danych dojdzie. Zła reakcja ofiary może tylko pogorszyć sytuację, a nawet narazić ofiarę na dotkliwe konsekwencje prawne i ogromne straty finansowe.

Co więc robić po “włamaniu” i w jakiej kolejności?

O tym właśnie opowiemy podczas 2h lajwa (webinara) pt. “Zhackowali Cię, co teraz!?“, na który zapraszamy przede wszystkim osoby prowadzące/odpowiedzialne za biznes w internecie (właścicieli, C-levelsów, managerów), ale również, a nawet przede wszystkim, każdego kto zazwyczaj bierze udział w gaszeniu tego typu pożarów w swojej firmie, czyli prawników, kluczowych pracowników z działów IT i PR-owców oraz rzeczników prasowych. Bo poprawna reakcja na incydent wymaga wszystkich tych kompetencji i współpracy pomiędzy kilkoma działami. Dlatego podeślij linka do tego artykułu swoim prawnikom i mangaerom.

Webinar odbędzie się 14 grudnia o godzinie 20:00. Jeśli ten termin Ci nie pasuje, nie przejmuj się — nagranie będzie dostępne przez 24 godziny, więc na pewno zdążysz je zobaczyć. Kliknij poniżej, aby kupić bilet (cena biletu promocyjnego rośnie każdego dnia o północy):

Webinar poprowadzą adwokat Michał Kluska z kancelarii DZP i Piotr Konieczny. Obaj maja ponad 10-letnie doświadczenie w obsłudze incydentów w polskich i zagranicznych firmach. Michał wymienił setki pism z UODO, obsługując “naruszenia” u swoich klientów od strony prawnej i komunikacyjnej, a Piotr niejednemu klientowi pomógł przejść przez stresujące tygodnie, w trakcie których zespół niebezpiecznika wykonywał analizę powłamaniową i tropił włamywaczy.

Obaj panowie na co dzień pracują na pierwszej linii frontu. Wiedzą, jakie błędy popełniają działające w stresie ofiary i w trakcie webinara podpowiedzą jak skutecznie i najtaniej obsłużyć incydent i jak zminimalizować negatywne skutki, zarówno finansowe jak i wizerunkowe.

Oto agenda webinara:

  • Czy trzeba to w ogóle zgłaszać? Różnica między błędem, incydentem, a naruszeniem (Michał)
  • Jak technicznie reagować na atak ransomware, a jak na wyciek lub szantaż? (Piotr)
  • Poprawna reakcja Administratora Danych Osobowych i podmiotu przetwarzającego – plan kryzysowy (Michał)
  • O co zapytać nas może UODO, a o co inne służby? (Michał)
  • Jak dobrze przygotować komunikat do klientów? (Michał i Piotr)
  • Jak reagować na skargi i złorzeczenia klientów? (Michał i Piotr)
  • Kto (nie) pójdzie siedzieć? Odpowiedzialność firmy a pracownika (Michał)
  • Case study: kilka przykładów, od niewielkich do dużych firm. Czas + koszty ogarniania kryzysu. (Michał i Piotr)
  • Sesja Q&A — odpowiedzi na pytania uczestników

Zapisz się na ten wykład

Aby zapisać się na wykład, kliknij na poniższy przycisk. Promocyjna cena, którą widzisz poniżej, obowiązuje tylko do północy i rośnie każdego dnia, bo jak w przypadku reakcji na incydent, szybkość jest istotna. Podobnie jak i uważne, skrupulatne śledzenie wszystkich informacji, dlatego dopiero tutaj wspominamy, że użycie kodu “72godziny” obniży cenę o dziesięć złotych, ale tylko pierwszym 30 osobom.

Ten wykład zawiera wiedzę, której nie znajdziesz w książkach. To wieloletnie doświadczenie dwóch praktyków, dla których obsługi incydentów to chleb powszedni i u których konsultacje kosztują dziesiątki razy więcej niż koszt udziału w tym wykładzie online. Nie przegap tej szansy i kup bilet już teraz!

Przeczytaj także:


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje pieniądze, dane i tożsamość przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy 3,5 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i prostych do wdrożenia porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo.

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze. Prowadzimy go przystępnym językiem, przeplatając demonstracjami ataków na żywo -- dlatego zabierz ze sobą swoich rodziców! W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

7 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Brakuje tam pytania “czy lepiej dogadać się ze złodziejem danych czy uodo i co bardziej jest szkodliwe, opłacalne i dlaczego rodo to gniot”

  2. Na pytanie/stwierdzenia typu “RODO to gniot” nie odpowiadamy

  3. Mam pytanko zbliżone do tematu artykułu – może ktoś będzie w stanie pomóc. Niedawno ktoś się włamał na konta email i FB mojej mamy (słabe hasła) i coś pozmieniał. Email udało się odzyskać, ale FB po wysłaniu zdjęcia dowodu zamiast konto oddać, to je zablokował bez możliwości odwołania, mimo że mama na 200% nie złamała żadnych standardów. Być może ten włamywacz coś złamał, ale tego się nie dowiemy, bo nawet nie da się pobrać swoich danych. Czy ktoś zna jakiś sposób na skłonienie FB do zmiany zdania, czy zostaje tylko założenie drugiego konta na inny mail?

  4. Jak zlodziej nie przesadzi z cena tak do 10 tys zl lepiej chyba zaplacic bo koszty prawnika i informatyka beda wyzsze.
    Moze sie myle.

  5. Dodam ze walka wlasnie z portalami takimi jak FB czy Google czy MS to jest zmora i zyla zlota. Polska powinna stworzyc prawo aby kazda soosba fizyczna mogla skutecznie dochodzic swoich praw w skutecznym dochodzeniu praw z takimi gigantami.

    Oni sie po prostru osobami fizycznymi nie przejmuja dlatego robia co chca i stad wlasnie jest ataka abnegacja i arogancje.Dlatego che Wam powiedziec stworzcie kancelarie prawna jako niebezpiecznik.pl i bedziecie trzepac kase.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: