20:03
12/3/2015

Od pewnego czasu na naszą redakcyjną skrzynkę zgłaszały się osoby, którym przyszło zapłacić wysokie rachunki na rzecz operatorów GSM. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, wszyscy twierdzili iż karta SIM, która była odpowiedzialna za wygenerowanie wysokich opłat za subskrypcje SMS-owe nie była w ogóle używana w telefonie. Wszystkie z ofiar miały ją cały czas włożoną do modemów GSM. Jakim cudem ktoś nakłonił ich modemy i routery do wysłania SMS-a, jeśli urządzenia te w ogóle nie posiadają interfejsu do obsługi SMS?

Słono płatne usługi włączane bez wiedzy właściciela karty

Aby zapisać się na płatne usług poprzez kartę SIM (sieć GSM), trzeba albo wysłać SMS aktywacyjny na jakiś numer PREMIUM (z reguły o treści “START <nazwa usługi>“) albo na stronie internetowej świadczącej daną usługę (np. wysyłkę dowcipów) podać swój numer telefonu, a następnie w kolejnym kroku potwierdzić chęć otrzymywania płatnych SMS-ów za pomocą PIN-u, który przyjdzie SMS-em na podany numer. Tę drugą metodę często wykorzystują scamerzy na Facebooku.

Okazuje się jednak, że jest i metoda trzecia. Co więcej, nie wymaga ona od właściciela karty żadnego wysyłania SMS-ów aktywacyjnych, wpisywania numeru telefonu, ani potwierdzania czegokolwiek PIN-em. Wszystko dzieje się “w tle” i “po cichu”. Jeśli padniemy ofiarą tego ataku, możemy w ogóle nie być świadomi, że pod koniec miesiąca czeka nas wysoki rachunek za telefon.

Ale zacznijmy od początku, czyli od listu jednego z naszych czytelników, po którym bliżej przyjrzeliśmy się temu przekrętowi:

W moim mieście funkcjonuje sobie komunikacja miejska, a w niej jest udostępniane darmowe Wi-Fi realizowane przez routerki TP-Link zasilane po USB i pracujące z modemem T-mobile również na USB.

Router świadczący usługę HotSpota przy wykorzystaniu modemu GSM

Router świadczący usługę HotSpota przy wykorzystaniu modemu GSM

Niedawno pojawił się problem rachunków przekraczanych o kilkaset procent. Przyczyną okazały się tzw. usługi “Sim Extra”. W pierwszej chwili wydawało nam się, że ktoś po prostu wyciąga karty SIM z routerków i wkłada do swojego telefonu, a następnie np. doładowuje inny numer odpowiednim kodem (wielu operatorów na to pozwala). Ale z zapisów monitoringu wynika, że nikt nie grzebie przy routerach w godzinach, które wskazane są na billingach jako aktywacja usługi. Dodatkowo, zdaniem operatora, nie ma opcji włamania się przez sieć Wi-Fi (tj. podpinając się do hotspotu) do modemu GSM by z jego poziomu wysłać odpowiedni kod aktywujący usługę.

Na marginesie, okazało się, że Sim Extra nie można zablokować, a żeby pozbyć się tej funkcji z karty jedynym rozwiązaniem jest wykonanie jej duplikatu (Sim Extra na duplikacje nie działa). To jednak, w przypadku naszego miasta wiązało by się z wymianą wszystkich kart SIM (co jest drogą operacją).

Jeśli rzeczywiście odrzucimy włamanie na router TP-Link i podłącznie się do firmware podpiętego do routera modemu GSM, to dochodzimy do wniosku, że operator musi udostępniać możliwość aktywacji płatnej usługi bez konieczności podania numeru telefonu i PIN-u, czy wysyłania SMS-a aktywującego. Brzmi nieprawdopodobnie? A jednak jest możliwe…

WAP billing

WAP billing (zwany także WAP Opt-in) to — jak czytamy na stronie jednej z firm zarabiającej krocie na obsłudze tzw. subskrybcji MT, czyli płatnych SMS-ów — metoda, która polega na tym, że:

użytkownik korzystający z internetu mobilnego, rejestruje się do subskrypcji przez kliknięcie w odpowiedni link, nie jest wymagane wysłanie SMS-a ani wprowadzanie PIN-u. Metoda dostępna w sieciach: Orange, Play, Plus i T-Mobile.

Wait, WAT!?

Jak działa WAP Billing

Jak informuje Wikipedia, jeśli użytkownik internetu mobilnego wejdzie na stronę przedającą usługi WAP, to jej właściciel przekierowuje go (po klinięciu) na stronę operatora, która pobiera MSISDN, (zapewne poprzez korelację z adresem IP) i na tej podstawie operator rozpoznaje użytkownika oraz nalicza mu opłatę za usługę bezpośrednio do rachunku. Tak. Jedno kliknięcie == natychmiastowa opłata.

Prozess ;) aktywacji płatności poprzez WAP Billing

Prozess ;) aktywacji płatności poprzez WAP Billing

Na czym polega atak?

Domyślamy się, że osobom, które zaprojektowały ten standard płatności, przez myśl nie przeszło, że dzięki tak kretyńskiemu mechanizmowi autoryzacji operacji, jesteśmy narażeni na “cichą” aktywację płatnej subskrypcji SMS, jeśli:

  • Przeglądamy internet, i trafimy na stronę, która nakłoni nas do kliknięcia w jakiś link zarówno świadomie (fałszywie opisując link jako coś, co faktycznie nas interesuje i co chcemy zobaczyć), jak i nieświadomie, np. korzytając z ataku Click-Jackingu
  • Ktoś, komu damy dostęp do naszego hotspota (pracującego w oparciu o internet mobilny) celowo i złośliwie “wyklika” nam rachunek.

Co prawda, po aktywacji usługi przez WAP billing oczywiście otrzymamy SMS-a z informacją o aktywacji, ale jeśli karta SIM włożona jest w router, a nie telefon, to SMS-a możemy przegapić albo w ogóle go nie odebrać…

Mam internet mobilny (przez GSM). Co robić, jak żyć?

Przede wszystkim, zadzwoń do swojego operatora GSM i upewnij się, że na karcie internetowej masz zablokowane usługi PREMIUM (niektórzy operatorzy mogą wyszczególniać ten typ usług jako WAP PREMIUM).

Nie wszyscy operatorzy pozwalają na aktywowanie blokady przez SMS, ale jest to możliwe w przypadku sieci Plus. Usługę WAP Premium można zablokować wysyłając 2 SMS-y na numer 2601 o treści:

LIMIT KPZ 0
oraz
LIMIT KPM 0

Warto też wyposażyć swoją przeglądarkę w dodateki typu NoScript/AdBlock, który pomoże unicestwić ataki clickjackingowe i odfiltruje reklamy — jedno ze źródeł linków WAP-billingowych.

Większość ofiar nie wie, co je spotkało…

Pierwsze doniesienia dotyczące tego typu ataków w Polsce pojawiły się w styczniu 2013 roku — i co ciekawe, nawet operatorzy rozpatrujący reklamacje twierdzili, że usługę PREMIUM SMS ofiara musiała aktywować PIN-em. Problem WAP billingu narósł jednak w czerwcu poprzedniego roku — kilka zapytań do Google ujawnia wiele poszkodowanych osób. Co ciekawe, czasem nawet konsultanci firm oferujących tego typu usługi nie wiedzą, jak one dokładnie działają

Musimy przyznać, że spodziewaliśmy się jednak większej liczby ofiar — w końcu z internetu mobilnego korzysta coraz więcej osób a technika WAP Billingu wydaje się być “zbrodnią doskonałą”. Ciekawe z czego wynika ograniczona liczba ofiar? Czyżby niektóre karty SIM miały standardowo blokowane usługi WAP? A może wciąż stosunkowo mało osób wie o tej metodzie, która idealnie nadaje się do wyłudzania pieniędzy?

Z informacji przekazanych przez pewnego czytelnika wiemy, że WAP Billing często podpinany jest pod bannery reklamowe na stronach pornograficznych. Sami jednak, pomimo długiego polowania, nie trafiliśmy na taki link. Jeśli więc macie pod ręką adres strony, która za pomocą WAP Billing aktywuje jakąś usługę, będziemy wdzięczni za jego podesłanie.

Aktualizacja 20:40
Jak informuje nas jeden z czytelników chcących zachować anonimowość, stosunkowo mała liczba ofiar może wynikać z faktu, że:

Firmy które udostępniają narzędzia do Subskrypcji SMS muszą zatwierdzić każdą stronę na której skrypt się znajduje, więc nie ma możliwości że ktoś zrobi sobie taki click jacking że user się nawet nie zorientuje.

Nam co prawda przychodzi do głowy pomysł na gładkie przejście konieczności weryfikacji strony, ale nie będziemy się nim publicznie dzielić ;-) Wracając do czytelnika, dodatkowo podrzucił on jeszcze jeden ciekawy przepis na scam SMS-wy (choć niezwiązany z WAP Billingiem).

Sposób na fałszywego antywirusa

Kliknięcie w link na stronie internetowej, np. na bannerach w stylu “Twój android jest zainfekowany“, “1 wirus wykryty” powoduje przejście do formatki wysyłania wiadomości, już wypełnionej numerem docelowym (z grupy PREMIUM SMS) oraz tekstem wiadomości “START SKAN”. Część z osób może odnieść wrażenie, że wysyłając taką wiadomość rozpocznie skan antywirusowy telefony (i usunie wirusa) ale w rzeczywistości rozpoczyna subskrypcję płatnch SMS-ów.

Za każdego użytkownika scamerzy otrzymują 7 dolarów (oraz dodatkowo mogą otrzymywać procent za każdy przesłany SMS-ów w ramach subskrypcji). Dziennie ponoć aż 3 000 osób nabiera się na scam z mobilnym antywirusem.

Udało nam się namierzyć jeden z takich URL-i: hxxp://www.ochrona.chron-telefon.com/html5/?id=4338690148 — wejście na niego z poziomu telefonu komórkowego spowoduje następujący efekt:

Klik i taki efekt, ale tu trzeba nacisnąć SEND

Klik i taki efekt, ale tu trzeba nacisnąć SEND

Przeczytaj także:


Dowiedz się, jak zabezpieczyć swoje dane i pieniądze przed cyberprzestępcami. Wpadnij na nasz kultowy ~3 godzinny wykład pt. "Jak nie dać się zhackować?" i poznaj kilkadziesiąt praktycznych i przede wszystkim prostych do zastosowania porad, które skutecznie podniosą Twoje bezpieczeństwo i pomogą ochronić przed atakami Twoich najbliższych. Uczestnicy tego wykładu oceniają go na: 9,34/10!

Na ten wykład powinien przyjść każdy, kto korzysta z internetu na smartfonie lub komputerze, prywatnie albo służbowo. Wykład prowadzimy prostym językiem, wiec zrozumie go każdy, także osoby spoza branży IT. Dlatego na wykład możesz spokojnie przyjść ze swoimi rodzicami lub mniej technicznymih znajomych. W najbliższych tygodniach będziemy w poniższych miastach:

Zobacz pełen opis wykładu klikając tutaj lub kup bilet na wykład klikając tu.

159 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Ja się tak dałem zrobić we Włoszech. Dostałem SMSa z informacją, że usługa jakaś tam jest aktywna i żeby ją deaktywować należy wysłać sms na jakiś numer, ale myślałem, że to scam (sami o czymś takim pisaliście). Pod koniec miesiąca byłem tylko 10€ biedniejszy. Nie mam pojęcia jak mi się to aktywowało, operator twierdził, że właśnie przez stronę, albo złośliwą apkę. Widać przekręt dotarł i do Polski.

    • Mi w zeszłym roku we Włoszech też parę razy skasowało coś nagle z konta. Korzystaliśmy z paroma kumplami z jednego routera 3G i wszyscy zarzekali się, że nie wysyłali żadnego smsa ani nic nie aktywowali. Po telefonie do ichniego BOKu powiedzieli, że to prawdopodobnie oszustwo, jakąś włączoną usługę dezaktywowali i oddali kilka € na konto. Sytuacja powtórzyła się jakieś 3 razy. I wiem, że mam kumpli zdolnych do chodzenia po “ciekawych” stronach i klikania w byle co, więc to mogło być to, bo router miałem z opcją wysyłania/odbierania smsów i sprawdzałem skrzynkę, która była pusta. Naprawdę trzeba chyba się przeprowadzić do lepianki.

  2. Z tego co wiem, to Play i Plus ma zablokowane premium od początku, i jak chce się korzystać to trzeba odblokować.

    • Nie. Blokadę trzeba ustawić samemu, najlepiej w play24.

    • W Play usługi premium trzeba zablokować samemu, piszesz głupoty

    • Nie, przy zmianie taryfy PLAY automatycznie aktywuje blokadę premium. Nie wiem czy dotyczy to wszystkich taryf czy tylko tych co używałem. Dotyczy prepaid.

    • teściowej w PLAYu niestety naliczylo ponad 100 PLN jakiegoś Hiszpańskiego badziewia – konsultant sie upierał, że musiała sama włączyć i oczywiście wyłaćzył premium ale opłaty nie anulowali

    • Więc weź dowolny starter z kiosku, przełącz na formułę mini max na kartę i zauważ że blokada premium zostanie włączona automatycznie.

    • Usługa SMS Premium jest domyślnie wyłączona w Plusie (Mix 6), natomiast można ją włączyć (kodu nie podaję bo może ktoś uznać za scam) za darmo.

    • Mam playa do internetu i w telefonie. Karty są dość nowe i na obu usługi premium były zablokowane domyślnie. Jak potrzebowałem wysłać smsa premium, to musiałem sobie na chwile odblokować w play24.

    • Plus Mix nie pozwala na to, osobiście płace wiele SMSami (świadomie, a nie subskrybcje) więc potrzebuje tej opcji :)

    • Witam

      W paly on line na karte usługi premium sms sa domyślnie zablokowane od jakiegoś czasu. Smsy na nr premium po prostu nie da sie wyslac.

  3. MSISDN jest to najzwyczajniejszy numer telefonu, przypisany w danej chwili do danej karty SIM, a nie numer samej karty SIM.

    • mialem w UK orange, przenioslem do lyca. przed przeniesieniem, karta lyca pokazywala swoj prawidlowy numer. po przeniesieniu, numer to +440000000000. po jakims czasie przenioslem z lyca do vectone. przed przeniesieniem karta vectone pokazywala swoj prawidlowy numer, po przeniesieniu to samo co z lyca czyli +44 i same zera. nie jest to wina telefonu bo ten sam efekt wystepuje na trzech telefonach (dwa smartfony i stary SE k770i)

  4. MSISDN nie jest unikatowym identyfikatorem karty SIM. Jest to numer telefonu przypisany do karty i może być dowolnie zmieniany.

  5. W Orange powinno za to odpowiadać “Blokada premium data” – blokuje D&CB więc też WAP Premium.

    • “blokada premium data” potrafi całkowicie zablokować wszystkie usługi internetowe, o czym poinformuje pani z obsługi klienta, jak zmarnujesz 2 godziny życia na tłumaczenie wcześniej trzem podobnym paniom o co chodzi. Ta blokada jest ukryta dla usera i nie da się jej wyłączyć przez www.

  6. via Play24
    “Dzięki usłudze „Blokada Premium” użytkownik może całkowicie zablokować możliwość korzystania z wszelkich usług o podwyższonej opłacie, tj.: a) Połączenia na Numery Specjalne (SMS, MMS, głosowe, wideo) b) Przychodzący SMS/MMS Specjalny

    c) WAP Specjalny
    ^
    d) Serwisy strumieniowej transmisji wideo e) Pobieranie Treści Multimedialnych z Serwisu Internetowego P4 lub Serwisu Mobilnego P4 (m.play.pl/wap.play.pl) f) Dostęp do numerów infolinii i serwisów audioteksowych. […]”

    Tak więc całkiem możliwe, że zablokowanie premium w Playu blokuje też i tę metodę.

  7. W “Timobilu” na szczęście jest opcja “Blokada Wap Premium”(Przez iBOA). Można sobie na spokojnie za darmo to zablokować i spać spokojnie ;)

    • Zablokowałem na wszelki wypadek, dzięki :]

  8. A co w przypadku, w którym firma najpierw zatwierdzi jakąś stronę jako tą, w której można pozwolić na WAP Billing, a potem właściciel owej strony ją podmieni na taką, w której WAP Billing będzie ukryty?

    • Ale przecież właściciel może mieć zupełnie legalną stronę, taką na której np. można WAP Billingiem wykupić codzienne dowcipy w cenie 9,99/sztukę. Natomiast ruch na tę stronę napędzać będzie clickjackingiem z innych domen, lewych kampanii reklamowych, itp. ;)

  9. Ostrzegałem…

  10. “…podpinany jest pod bannery reklamowe na stronach pornograficznych. Sami jednak, pomimo długiego polowania, nie trafiliśmy na taki link.” – śmiechłem

    • Dobre testy to podstawa, aczkolwiek lepsze są w tej kwestii testy… penetracyjne :D

    • For scientific purposes, Sir.

  11. Spotkałem się z problemem i gwarantuję, że są strony robiące click jacking w WAP MT. Wystarczy nawet spreparowany request i aktywacja usługi gotowa. Na pewno robiły to strony do których prowadziły reklamy typu “ile zwierząt widzisz”. Problem można bardzo łatwo rozwiązać – obligatoryjna CAPTCHA podczas aktywacji WAP MT. Wtedy nawet click jacking nie pomoże. Brak tylko dobrej woli u operatorów.

  12. Klientom Plusa polecam ten opis:
    http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=4122

  13. Ja mam internet firmowy blue connect i w iboa mogłem zablokować numery premium, ale to niej jest to samo co blokada serwisów SMS premium. Miesiąc temu opcji blokady SMS premium w iboa nie było. Po rozmowie z konsultantem zablokowałem dostęp do usług SMS premium. Na nieświadomym click jackingu straciłem na szczęście tylko 15 zł.

  14. wszyscy więksi operatorzy umożliwiają blokowanie usług premium, bo do tego zobowiązują ich unijne przepisy. Niechętnie się jednak do tego przyznają, bo sami mają z tego sporo kasy

    • mniej więcej połowę ceny subskrypcji

  15. Kilka lat temu, kiedy na rynek wchodziły smartfony na swoją Nokię 6300 dostałem kilka SMSów (ze 3-4 w przeciągu miesiąca) z republik bananowych. Numery telefonów, z których dostałem wyglądały “zwyczajnie” – na oko 9 cyfr i kierunkowy, nie wyglądały na “specjalne”. W owych SMSach był po prostu bełkot I to krótki, na oko 80 znaków. Tłumacze elektroniczne nie potrafiły sobie dać z tym rady, a wyszukiwarka internetowa nic nie mówiła na ten temat. Co ciekawe, SMSy pochodziły z różnych, dość odległych państw – jeden np. z Zambii, drugi z Mali a trzeci z Birmy. Jakieś pomysły, o co mogło chodzić?

  16. Ostrzygłem…

  17. Jakby coś to w Orange, aby zablokować trzeba włączyć usługę “Blokada dostępu do serwisów premium”. Można to zrobić przez http://www.orange.pl/on-line lub przez appkę http://www.orange.pl/pobierzmojorange

  18. jeśli jest to związane z takimi rzeczami jak:
    – SMS MT
    – SMS MO
    – MMS MT
    – MMS MO
    to na njumobile można zablokować

  19. Jakiś czas temu też padłem ofiarą WAP billingu. Nie mam pojęcia na co kliknąłem, ale pod koniec miesiąca rachunek był o 50zł wyższy. Zadzwoniłem do biura obsługi T-Mobile i zostałem mile zaskoczony. Konsultant wiedział o co chodzi i bez jakichkolwiek problemów umorzył naliczoną kwotę, deaktywował subskrypcje i wyłączył usługi premium.

    • Mnie również T-Mobile miło zaskoczył. Co prawda kazali zapłacić fakture o zawyżonej kwocie, ale kolejne f-ry mają przyjść zerowe.

  20. Co za pomysł robić hotspoty publiczne na modemach GSM przy obecnie dostępnych pakietach i niezawodności połączenia.

    • Zapewne lepszym pomysłem byłoby, aby autobusy miejskie ciągnęły za sobą kilometry kabli…

    • Moim zdaniem lepsze byłyby rutery mobilne z wbudowanym modemem LTE (rutery bez LTE są dziś bez sensu). Zawsze to jedno urządzenie z jednym firmware, zamiast dwóch ze sobą połączonych. Jednak przy obecnych dużych pakietach mobilnego netu nikt poza zagranicznymi turystami lub ludźmi z małym pakietem internetowych nie wejdzie do sieci WiFi w autobusie. To ma ewentualnie sens w pociągu czy autobusie na dalszej trasie, bo taki net jest wprawdzie wolny, ale pozwala zaoszczędzić swój pakiet.

  21. cyt. “Jakim cudem ktoś nakłonił ich modemy i routery do wysłania SMS-a, jeśli urządzenia te w ogóle nie posiadają interfejsu do obsługi SMS?”

    Błąd, interfejs modemu Huawei E3272, pracującego w trybie HI-LINK posiada opcję SMS w pełnym zakresie. Karty USIM nie widać na koncie BOA, blokada PREMIUM może być problematyczna.

  22. Co z tego że musi być weryfikacja ? Najpierw robię stronę którą mi akceptują potem wrzucam skrypt php który losuje liczbę z przedziału od 1 do 3, jeśli wylosowana liczba to “1” wtedy wyświetl skrypt .trigger() do tego elementu od płatnego sms’a . Done :)

  23. Fajnie ze w końcu o tym napisaliście, ale o kilka miesięcy za późno.

  24. Czy dobrze rozumiem, że włączenie w Playu “Blokady Premium” spowoduje, że przestaję być podatny na tego typu ataki?

  25. na początku sporo ludzi zgłosiło problem
    http://media2.pl/telekomunikacja/54940/komentarze/33.html
    Ale wygląda na to, że sprawnie zwrócono straty i zamieciono to pod dywan bez afery

  26. W Orange on-line jest coś takiego:
    “Blokady serwisów Premium”
    Apropo tego:
    “Firmy które udostępniają narzędzia do Subskrypcji SMS muszą zatwierdzić każdą stronę” – tak, ale czy raz zatwierdzona strona jest jeszcze weryfikowana? Jeśli nie to wystarczy zrobić stronę która spełni wymagania i będzie zatwierdzona, a później ją podmienić (na tej samej domenie).

  27. Czy w Orange przy użyciu karty RUIM do internetu CDMA też się to tyczy?

  28. odnośnie przechodzenia do formatki wysyłania smsa to miałem kilka razy taką sytuację, że po wejściu na jakieś standardowe strony typu onet itp otwierała mi się taka formatka. Prawdopodobnie mam jakiś syf w telefonie. Z tym, że w moim przypadku musiałby zawinić czynnik ludzki – trzeba kliknąć wyślij…

  29. >Domyślamy się, że osobom, które zaprojektowały ten standard płatności, przez myśl nie przeszło, że dzięki tak kretyńskiemu mechanizmowi autoryzacji operacji, jesteśmy narażeni na “cichą” aktywację płatnej subskrypcji SMS

    Oj przeszło przeszło, przecież o to chodzi w tych wszystkich złodziejskich SMSach za 20 zł.

    BTW, kiedy markdown w komentarzach?

    • Na etapie opracowywania standardów płatności w sieciach komórkowych (jeszcze sieciach GSM) nie przewidywano ich wykorzystania w złej wierze lub po prostu skala ataków była na tyle mała, że nie upatrywano zagrożenia. Czasy zasadniczo się zmieniły i trzeba koniecznie zablokować wszelkie usługi premium, a zwłaszcza WAP billing. WAP billingu powinien nawet zabronić UKE a nawet regulatorzy unijni, bo faktycznie pozwala on na okradanie klientów bez ich świadomości (w ruterze WiFi i niektórych modemach USB może być problem z odczytaniem SMS). Jakimś wyjściem jest też zmniejszenie limitu kredytowego usług abonamentowych lub internet na kartę. Generalnie jednak urzędy nadzorujące operatorów powinny eliminować z rynku usługi pozwalające na nadużycia. Jak ktoś będzie chciał za coś świadomie zapłacić to nie przeszkodzi mu wykonanie kilku kliknięć, zamiast jednego.

    • Pawel Nyczaj: przeszkodzi i to duzo. Im trudniej cos kupic tym wieksza szansa, ze ktos sie zniecheci do zakupu.

  30. Wejście na showpupa.pl z telefonu z androidem też uruchamia aplikację do wysyłania sms z gotowym sms-em do wysłania :)

  31. jest duzo osob które padlo ofiarą takiegoż naciagania. niestety nie są za bardzo dostępne rozwiazania jak doprowadzic do anulowania faktury. Ja dzwoniąc do t-mobile uslyszalam ze reklamacje mam zglosisc do usługodawcy czyt. dostawcy smsów. dzwoniąc do niech uslyszalam ze mam reklamacje zglaszac do t-mobile. rzecznik praw konsumenta też za wiele nie pomogl, może tylko tyle aby napisac o wydanie dowdu na to iż faktycznie wykazalismy chec zawarcia umowy bo jako konsumenci musimy byc tego świadomi i byc poinformowani jakie bedą tego konsekwencje, no ale cóż nam z tego skoro teoretycznie dostalismy wiadomsc sms o aktywowaniu uslugi ale sms nie byl odebrany bo karta byla w modemie.

  32. W MobileVikings możecie wyłączyć zarówno wap jak i SMS Premium kontaktując się z ich helpdeskiem.

  33. Warto również próbować kontaktu z UKE.

  34. Aby w sieci Plus na przykład zablokować SMSy MT (o takich mowa w artykule była) czyli serwisy przychodzące płatne należy:
    Dla sprawdzenia statusu subskrypcji: LISTA na 8888 (będą nazwy serwisów)
    Dla usunięcia: STOP XXXXX na 8888
    Blokada nowych subskrypcji: START BLOKADA na 8888

  35. Panowie, Panie, zapomnieliście o tzw SMS zerowy z linkiem do potwierdzenia zakupienia usługi. Na urządzeniach mobilnych dosyć powszechne., wygląda jak pop-up i nie generuje rachunku za SMS-a..

  36. Niedawno wchodziła ustawa która miała gwarantować, że jak coś w sieci jest płatne to przy przycisku/linku musi być napisane, że to płatna opcja. Dobrze kojarzę?

  37. Na arrow działa? Może zapomnieli zablokować jak rozmów kiedyś?

  38. W Orange miałem ten problem dostawałem płatne sms-y (6,15PLN) od http://firecenter.pl nigdzie nie podawałem numeru – nigdy nie dostałem sms-a z pinem. wysłałem sms-a dezaktywującego STOP PUNKT na numer 60568 otrzymałem komunikat ze nie mogą usługi dezaktywować bo nie została włączona. Kontakt z infolinią operatora w celu szybkiej dezaktywacji i reklamacji nie pomógł Orange Twierdzi ze to moja wina ze musiałem osobie trzeciej użyczyć telefonu. Reklamowałem 2x razy próbowałem 3 raz podpierając się o ten artykuł na niebezpiecznik.pl – konsultant Orange skwitował ze niebezpiecznik.pl nie jest wiarygodną stroną i jakiś ich tam artykuł nie będzie brany pod uwagę i piszą bzdury coś takiego nie istnieje co mu przeczytałem.

  39. Nie mam pojęcia jak się nazywa. Po poprzednich rozmowach dostawałem sms-a z imieniem i nazwiskiem konsultanta teraz go nie otrzymałem. Piotr jak tu żyć kiedy Orange Twierdzi ze Niebezpiecznik.pl jest nie wiarygodny ?

  40. Głównym problemem nie są te stronki, antywirusy czy nie wiem co jeszcze. Problemem jest prawo telekomunikacyjne, które pozwala na naliczanie usług na niezamówione usługi. Aby zapobiec takim sytuacjom, pierwszą instytucją która za ten cały bajzel płaci nie powinien być klient, ale telekom. Wtedy bardzo szybko się wszystko uszczelni.

  41. W starym telefonie Samsunga zauważyłem, że na uboższej stronie plusa (wap.plus.pl bodajże) można kupić dzwonek, po prostu klikając w łącze i potwierdzając pobranie opłaty.

    • ” z poprawnie skonfigurowanym APN WAP, VIDEO lub PLUS.” Takie coś wyświetla mi się na kompie, więc pewnie przez to jakoś idzie. http://m.plus.pl, dawniej wap.plus.pl (przekierowuje)

  42. witam

    udalo mis ie odzyskac pieniądze. Po kilku rozmowach z konsultantami którzy twierdzili ze to moja wina iż bylam swiadoma aktywowania smsów na karcie internetu mobilnego w koncu trafilam na osobę kompetentną :) oczywiscie na początku usłyszałam znaną mi regułke iż rachunek musze zaplacic i ewentualnie moge napisac reklamacje jednakże jak wspomnialam o moim kontakcie z Rzecznikiem praw konsumentów to jakby tok rozmowy sie zmienił. Teoretycznie został mi przyznany rabat cos w formie zadosc uczynienia ze padlam ofiarą oszustwa ale z mojego punktu widzenia zostaly mi zwrócone koszty owych smsów czyli lekko ponad 100zł.

    Zatem jeśli wy również musieliście pogodzić sie z faktem iż TRZEBA uiścić oplate za nieswiadomie nabicie rachunku to nie odpuszczajcie za szybko bez wzgledu czy kwota to pare czy kilkaset złoty wiecej …pozdrawiam

    • Może kierownik ci dał jakąś rekompensatę czy coś, w każdym układzie niezasadną. Bo nie ma podstaw do zasadnej korekty opłat za usługi premium rate jakiegokolwiek typu – usługa poprawnie wykonana, opłata naliczona zgodnie z cennikiem.

      Pracowałem kiedyś u jednego z naszych operatorów na infolinii BOK właśnie i takich ludzi było nawet po kilkanaście dziennie – jedni spokojni, drudzy trochę mniej, trzeci totalni debile którzy na moje dzień dobry od razu odpowiadali “ryjem”. Z reklamacją niezasadną jest tak że wcale nie muszę jej dawać :) Jak ktoś był z tej kategorii “ryjowych” to nic dostawał :)

      A problem samych usług premium rate jest spory i mógłby się tym w końcu zainteresować ustawodawca (ustawa Prawo Telekomunikacyjne) zmieniając przepisy tak by operator mógł włączyć blokadę na tego typu usługi już w momencie zawarcia umowy. Obecnie nie ma takiej możliwości, operator jest ustawowo zobligowany do udostępnienia abonentowi pełnego dostępu do w/w usług na “starcie” i ewentualną blokadę ale tylko na prośbę klienta. Jakby blokowali na starcie to osoby które świadomie korzystają z usług premium po prostu by sobie ją zdjęły a reszta by była w miarę bezpieczna.

  43. przy zawieraniu umowy czyt. zgoda na otrzymywanie owych smsów musi byc swiadoma decyzja konsumenta który jest w sposób jawny poinformowany o warunkach umowy. W momencie kiedy klient jest nieswiadomy takiej transakcji oraz naliczania mu oplat za uslugę o ktorej nic nie wie jest to BEZPRAWNE… Skoro podpisujemy umowe z operatorem to on jest odpowiedzialny za nasze bezpieczenstwo… W przypadku smsów wysylanych na numery telefonu jest to ponieąd wina klienta gdyz np nie czyta tego typu smsów , natomiast w przypadku kiedy ofiarami padają klienci posiadajacy numer mobilnego internetu jest troche inaczej gdyz oni nie maja mozliwosci odczytywania wiadomosci wplywajacych zatem nie sa swiadomi zawierania umowy… mozna by duzo pisac :)

  44. może będzie innym oszukanym pomocne: Treść reklamacji, która została uznana przez T-mobile.pl
    Proszę o wyjaśnienie za co mam ponosić takie opłaty: 13-05-2015 07:06 Transmisja danych WAP Specjalny OCHRONA 60513 0 B 6,15 zł, 13-05-2015 11:06 Transmisja danych WAP Specjalny OCHRONA 60513 0 B 6,15 zł.
    O godz. 7:06 nie mam żadnego wysłanego sms, a o godz. 11:06 odwalałam brak zgody na wiadomości handlowe, przy czym nikt mnie wcześniej nie pytał o jej wyrażenie.
    Postępując w ten sposób ze swoimi klientami naciągacie mnie na koszty, na które nie wyrażam akceptacji. Proszę o szczegółowe i wyczerpujące wyjaśnienia.
    cd. reklamacji
    O godz. 7:06 otrzymałam 2 sms od poniższych oszustów, ze mam pobrać i włączyć aplikacje G-data i aktywacja ochrony na 1 rok oraz informacje: Użytkownik otrzyma max. 3 SMSy/tydzień oraz dodatkowy SMS po aktywacji subskrypcji. Żeby zrezygnować, Użytkownik wysyła SMS o treści STOP OCHRONA na numer 60513 – SMS bezpłatny).
    Nie pobrałam żadnej aplikacji, ani nie aktywowałam ich usługi. Wysłałam tylko jeden sms o godz. 7:09 i treści STOP OCHRONA, a zatem bezpłatny.
    Z regulaminu oszustów: Reklamacje dotyczące opłat za Serwis mogą być składane bezpośrednio do Operatora właściwego dla osoby składającej reklamację i w trybie określonym przez tego Operatora.
    Usługodawcą i podmiotem realizującym dodatkowe świadczenie jest Digitaran S.L.U. (Madryt, ES-28002, Calle de Velazquez, 157 1ª Planta, Hiszpania), wpisana do Registro Mercantil de Madrid, al tomo 3.006, folio 218, sección 8ª, Hoja: M-51482 Madryt, ES-28002, Calle de Velazquez, 157 1ª Planta, Hiszpania. Adres e-mail do kontaktu i reklamacji: reklamacje@globile.co
    Użytkownik będzie otrzymywał max. 3 płatne SMS/tydzień przez czas nieokreślony + 1 płatny
    SMS po rejestracji (6,15 zł brutto za otrzymany SMS). Opłaty pobierane przez operatorów
    telekomunikacyjnych. Rezygnacja w każdym czasie – wysłanie SMS o treści STOP OCHRONA
    na numer 60513 (0 zł) z numeru telefonu dla którego Serwis został zamówiony.
    W związku z powyższym niniejszym składam reklamację odnośnie naliczenia kwoty 13,30 zł i oczekuję jej uznania oraz ochrony operatora przed oszustami.
    Należy aktywować usługę: Blokada Wap Specjalny dla telefonu w celu ochrony przed oszustami. W T-mobile aktywacja jest bezpłatna

  45. UWAGA NA OSZUSTA .cellon ltd.ha yetsira 29 .ramat gan 5252171 .izrael. wysyla platne sms premium z numeru 60795 .Internet mobilny T-mobail.Nie zamawialem zednej uslugi tym bardziej platnej,mam rachunek do zaplacenia paruset zlotowy Co powinienem zrobic

  46. Witam,

    jestem klientem Ery / T-Mobile od kilkunastu lat.
    Nigdy nie zalegałem z płatnością żadnej faktury.
    Obecnie wartość faktury miesięcznej od tej firmy to ok 600 zł
    Mam dwie aktywne karty w routerach, jedną z abonamentem 40GB, drugą z najzwyższym wtedy dostępnym limitem 100GB.
    Faktury zwykle płacone są z “automatu”, bo nikt nie podejrzewa takich “porządnych” firm o jakiekolwiek machlojki.
    Od kilku miesięcy na jednym z numerów były naliczane opłaty z tytułu SMSów premium.
    Podobna sytuacja miała miejsce kilka miesięcy temu i tam po rozmowie został mi naliczony rabat na kolejnej fakturze i włączona blokada owych magicznych usług, które przecież naliczają się “prawidłowo” (cytat z ostatniej rozmowy z konsultantem [BTW czas oczekiwania na PŁATNE połączenie z konsultantem to GODZINA !!!]).
    Tym razem jednak zostały mi wysłane dane usługodawcy, któremu to płacę pieniądze za te moje premium usługi …
    Pan nie był skory do przyznania mi racji i nie było mowy o rabacie na naliczoną przez ostatnie 4 miesiące kwotę netto wysokości 309 zł …
    Jak zaczną sukcesywnie tracić wiernych klientów, którzy ładnie wpłacali im po parę ładnych tysięcy rocznie za usługi, to może ktoś pójdzie po rozum do głowy.
    Ja w mojej firmie nie podpiszę już z firmą T-Mobile ŻADNEGO aneksu, a wszystkie numery zostaną sukcesywnie przeniesione do innego operatora – nie żebym wierzył, że tam będzie lepiej, lecz dla zasady.
    Dziękuję T-Mobile – klient biznesowy.

  47. Potwierdzam, że w Orange on-line jest coś takiego, jak“Blokady serwisów Premium”. Można również połączyć się z infolinią i poprosić o blokadę.

  48. Niestety i mnie spotkało to coś ze strony TMOBILE. Jako długoletni użytkownik biznesowy dałem się skusić na internet dla biur,bez limitu. No i skąd ja miałem wiedzieć,że na mój modem mogą przychodzić jakieś płatne sms-y? W dodatku ja nawet ich nie czytałem. Tzn
    teraz już je przeczytałem, usługi premium kazałem sobie wyłączyć, jednocześnie decyzja zapadła :
    nigdy więcej TMOBILE(po 15 latach),ani w mojej firmie, ani w rodzinie i podchodzę do tego tak samo “Kuba”
    a TMOBILE w sumie dziękuję za to,że dzięki swemu szwindlowi wskazali mi drogę przy zawieraniu umów z operatorami gsm

  49. W T-MOBILU PANIE W BOA BLOKUJA TYLKO WAP I PREMIUM W TELEFONIE ALE ZAPOMINAJĄ ŻE MOŻESZ KORZYSTAC TAKŻE Z TABLETA I MNIE WŁASNIE TABLET NABIJAŁ PO 200-250 ZŁ ZA WAP-Y. DOPIERO W SALONIE PRACOWNICA ZAPYTAŁA Z CZEGO JESZCZE KORZYSTAM OPRÓC KOMÓRKI I ZABLOKOWAŁA TE Ż WAP NA TABLET . SAMEMU NIE MOŻNA TEGO ZROBIĆ

  50. Bardzo pomocny artykuł – troche wyjanilo mi co mnie wczoraj spotkalo. Przegladalem normalne strony w telefonie (Huawei Honor 8), przeglądarka Chrome – wyskoczył mi pełnoekranowy pop-up “czy masz 18 lat” – mowie “odpowiem NIE” to sie zamknie w cholorę. Telefon bez przerwy wibrowal i nie szlo nic z tym zrobic. Zamknąłem cała przegladarke a po chwili przychodzi SMS z “INFO60519” uruchomiono cośtam a za chwile z 60519 “twoj telefon jest zagrozony, kliknij i link skrocony”. Oczywiscie zdazylo tez naliczyc 5zł netto. Szybki telefon do BOK Orange i wyłączenie tego Premium SMS oraz zablokowanie wszlich tego typu uslug.

    Wychodzi na to ze opisane włączanie po cichu PREMIUM SMS działa bezbłednie tak jak opisano.

  51. W orange przez stronę nie można zablokować samemu sms-ów premium przychodzących !!!!
    Proszę sobie wyobrazić że wybranie opcji BLOKADA OTRZYMYWANIA SMSÓW SPECJALNYCH – choć w opisie ma “Dzięki usłudze możesz na jakiś czas zawiesić przychodzące SMS o podwyższonej opłacie. W każdej chwili, gdy zapragniesz znów je dostawać, możesz wyłączyć blokadę. Usługa jest bezpłatna..” Nic nie daje. Włączyłem taką blokadę na 2 numerach i mam sms-y potwierdzające włączenie blokady !!! mimo iż nie mam potwierdzenia wyłączenia ww blokady została ona samoczynnie wyłączona a mój rachunek obciążony kwotą ok 200 zł. Operator twierdzi że wszystko z jego strony jest ok i że dostawca usługi premium może olać takie zawieszenie …

    Pytam się gdzie tu uczciwość – jestem świadomym użytkownikiem … zrobiłem co mogłem a to i tak przed niczym nie chroni.
    Ma ktoś podobny przypadek ? z chęcią wytoczę spór zbiorowy przeciwko operatorowi.

  52. W Orange proceder kwitnie, poczytajcie na ich forum opinie poszkodowanych: https://nasz.orange.pl/t5/Us%C5%82ugi-dodatkowe/oszustwa-i-noci%C4%85ganie-FUNSTREFA-SMS-60968-11-07-pln/td-p/1606

  53. Strona fun-cilx, weszlam przypadkiem z fb na stronę i od razu 3 wiadomości za 11 zł.

  54. Witam. Problem z WAP billing powrócił. Od początku 2017 jest znów na tapecie. Przynajmniej w Plusie. I nie są to pojedyncze przypadki. Blokada na to : sms o treści START BLOKADA na 8888. A sprawdzenie jaki syf mamy obecnie: LISTA na 8888. SMS bezpłatne.

  55. Literówka:

    Jak informuje Wikipedia, jeśli użytkownik internetu mobilnego wejdzie na stronę *przedającą* usługi WAP,

    sprzedająca – przedająca

  56. W różnych krajach są różne regulacje, wynikające z dotychczasowej skali oszustw oraz przytomności ciał decyzyjnych. W szczególności są rynki, które są bardzo “pilnowane”:
    – strony są regularnie kontrolowane, nie tylko w momencie wyrażania zgody na prowadzenie rejestracji do danej usługi
    – po każdej większej fali skarg, dana strona jest kontrolowana “on demand”
    [kontrole można obchodzić, wykorzystując to, że dana strona w czasie godzin pracy “kontrolerów” wygląda dobrze, a ukrywa istotne informacje tylko w weekendy i po 20]
    – istnieje problem clickjackingu, który da się mocno ograniczyć, wymuszając pełnego redirectu na ustandaryzowaną stronę operatora (sama “wyskakuje” z iframe’a), gdzie jest napisane wprost “rejestrujesz się na usługę X za Y zł”
    – firma świadcząca usługi, na którą jest odpowiednio dużo skarg, może dostać bana na prowadzenie serwisów w danym kraju. Firma “pośrednicząca” (pod którą podpięte jest dużo firm świadczących serwisy) jeśli sama nie będzie odpowiednio dobrze pilnować “swoich” serwisów, może zostać odcięta od operatora(ów) na stałe, więc zależy jej na szybkim “wycinaniu” złych serwisów
    – w niektórych krajach prawo jest tak ustawione, że to klientowi trzeba udowodnić, że zamówił świadomie, a nie na odwrót i reklamacje są uwzględniane “z automatu”
    – w niektórych krajach istnieją listy typu “do not call” do usług premium, wpisanie się tam przez człowieka skutkuje tym, że nikt nie może wysłać do niego żadnej wiadomości (w szczególności płatnej) pod karą wysokiej grzywny.
    – Standardem świata cywilizowanego jest to, że trzeba w każdym smsie dodać informacje o tym kto dokładnie świadczy usługę, jaki jest numer do supportu i jak się można wypisać (sms STOP na nr xxxx).

  57. Mnie jedno klikniecie kosztowalo 39 zl .
    Nazwa strony:
    pr.best9.mobisex.pl
    data-biling.services.avensis.pl

  58. W Plusie miałem z tym problem: na str. scren szary, z napisem ,,możesz anylować subskrypcję usługi”, przeskok na wcześniejszą kartę – scren jest, dobra, anuluję (niczego nie subskrybowałem) – scren zniknął, a pod nim był drugi mniejszy też szary, z jakimś napisem, numerem, i też zniknął. Przyszedł sms o treści jak w dużym screnie, skasowałe. Koszt 180 zł, po kilu tygodniach. W biurze zamówiłem wyłączenie wap, z telefonu ekspedientki (?), niby wyłączyli, ale dzisiaj w aplikacji plusa widzę że jakieś usługi są, pięć, i dwie usługi jakichś ransmisji danych której to usługi przed miesiącem wogóle niebyło, (przełożyłem kartę sim z jednego gniazda w drugie, ?) sms’y konfiguracyjne takjakby niedochodzą, niby nie problem, ale coś w tym może być.
    Chyba chodzi o zamówienie płatnej usługi ,,ochrona internetu”, no bo o co jal nie o pieni!dze.

  59. Orange twierdzi, że całkowicie zablokował WAP Billing wszystkim firmom:
    https://nasz.orange.pl/t5/Na-kart%C4%99/oszustwa-i-noci%C4%85ganie-FUNSTREFA-SMS-60968-11-07-pln/m-p/12508/highlight/true#M1489

    Nie wiem oczywiście na ile to jest wiążąca wypowiedź.

    Cytat z wypowiedzi osoby o imieniu Artur, przedstawiciela Orange z grudnia 2016:
    “””
    Jakiś czas temu było możliwe włączenie płatnych przychodzących SMS Specjalnych przez kliknięcie linku na stronach mobilnych. To mogło powodować np. włączenie serwisu “Funstrefa” z numeru 60968, który zapoczątkował ten temat. Po tym, jak poinformowaliście nas, że w wielu przypadkach włączenie było przypadkowe – zablokowaliśmy wszystkim firmom taką formę aktywacji.
    “””

  60. Ja miałem taką ciekawą sytuację w której na wykazie szczegółowym za internet mobilny pojawiła sie “usługa premium” którą zaliczyło mi w czasie gdy router był nieużywany (usługa została naliczona 21.07, a byłem na urlopie poza domem 15-22 i widać to na zużyciu transferu które było praktycznie zerowe, tzn podczas urlopu codziennie takie samo około 1MB). Zastanawiałem się jak to mogło się stać, bo włam do routera (z powodu właśnie tego samego transferu cały czas) wykluczyłem. Internet jest z T-mobile

    • Co odpowiedzial operator? Mamy wiecej takich zgloszen dot. Routerow id TMobile.

    • Na infolinii powiedział mi, że napewno coś kliknąłem i to moja wina i mogę conajwyżej zgłosić reklamację, co też zrobiłem wczoraj. Teraz czekam na odpowiedź.
      Jeśli to pomoże, to ta usługa premium to było AKAZOO

    • Odpowiedź z t-mobile:

      Szanowny Panie Mateuszu

      Dziękuję za zgłoszenie-mail z dnia 17.08.2017
      Odpowiadając na zastrzeżenia wyjaśniam, ze opłaty za usługi Premium naliczyliśmy prawidłowo, zgodnie z odczytem z karty SIM.
      Mając jednak na uwadze włączenie blokad Premium, w ramach jednostkowej decyzji zwracam kwotę 19,68 zł brutto. Zwrot wyszczególnimy na fakturze z dnia 13.09.2017 w pozycji Rabaty.

      Niby wychodzę na zero, ale dalej niepokoi mnie włączenie usługi w momencie braku ruchu internetowego tego dnia…

  61. Jakis czas temu pojechalem do PL odwiedzic rodzine (ze 3 latka wstecz). Poszedlem do kiosku, zanabylem droga kupna karte sim sieci Plus. Nowka sztuka numer, zapakowany jak powinien byc. Wlozylem do telefonu typu nokia 6210 (przywroconego wczesniej do ustawien fabrycznych). Zaladowalem za 50pln. 4h pozniej kasy na koncie nie bylo. Dzwonie do plusa i mowia “wysylal pan smsy typu premium”. Ciekawa sprawa, kiedy? Telefon caly czas w kieszeni, nikt inny dostepu do niego nie mial, a i ja sam nic nie wysylalem, ba! Nawet nie dzwonilem w tym czasie. Telefon w kieszeni. No to chce zeby mi powiedzieli na jaki numer niby wysylalem. Nie moga powiedziec, bo nie podalem danych na kogo karta jest zarejestrowana. Karta jest kupiona pare godzin temu, wiec jak ma byc zarejestrowana? Mam isc do punktu operatora, to mi zarejestruja (kur… na wiosce jestem, karta w kiosku na lotnisku kupiona byla). Procedura reklamacyjna “do 14 dni roboczych zwykle rozpatrujemy reklamacje” (a ja w PL na 3 dni). To jest dopiero cyrk! Nigdy wiecej plusa! Kase w koncu zwrocili, ale jako rozwiazanie “na wyjazd” byli beznadziejni i zupelnie niepomocni na infolini. Do salonu z tym nie szedlem, bo do najblizszego godzinka drogi autem byla. Przez internet i mailami w koncu jakos poszlo. Buce niesamowite. Dobrze, ze teraz Vyke i inne uslugi sa, to wszystko via 3G/4G smiga. Swoja droga, to ciekawe czy te rzadowe buce aka znawcy zagrozen terrorystycznych maja jakiekolwiek rejestracje takich numerow.

  62. Ma ktoś jakiś aktywny link do WAP Billingu?
    Chciałem coś potestować, a ten z treści artykułu (..chron-telefon..) nie działa.

  63. Zostałem w ten sposób oszukany przez firmę Mobiltek z Krakowa – oczywiście twierdzą, że świadomie zamówiłem usługi Premium i nie interesuje ich że karta SIM jest na stałe w modemie – OSZUŚCI i NACIĄGACZE.

    • Przeczytałeś artykuł? To jest możliwe, wystarczy, że kliknąłeś na jakiś banner

  64. Dostalam dzisiaj sms o tresci: “Wiadomosc z internetowej bramki SMS od : Potwierdzamy uruchomienie uslugi MojeGry Online na numerze . Oplata za usluge wynosi 25zl (30,75zl brutto) odnawiana automatycznie co 7 dni. Bezplatna rezygnacja mozliwa pod adresem: http://www.mojegrystop.pl Dziekujemy za korzystanie z uslugi!”
    Jakis pomysl co z tym zrobic? Boje sie cokolwiek wpisywac na tej stronie, ale nie chcialabym zobaczyc za miesiac +120 zlotych na rachunku…

  65. No i ja dostałem coś takiego na racunku z T-Mobile :05.03.2018 20:11 WAP Specjalny TELECOMING 30.00 36.90 Cały Dzień. Oczywiście internet domowy,karta w routerze,sms-ów brak.Jutro zaczynam działać.

  66. Artykuł ma już prawie 3 lata, a naciągacze mają się świetnie jeżeli chodzi o bezkarne ściąganie pieniędzy tą metodą. Moja luba 4 dni temu otrzymała sms-a z informacją że usługa w portalu Gameland.mobi została aktywowana koszt 36,90 zł, po czym otrzymała kolejne 2 smsy z informacją “Witaj w Brain-Gym…” które kosztowały 13,53 zł. Wchodząc na bilingi po kwotach 36,90 | 13,53 zł zostały jeszcze pobrane kwoty: 0,12 | 3,69 | 8,61 | 8,24 | 8,73 cała operacja trwała niespełna 5 minut, a najciekawsze jest to że telefon leżał głęboko w torebce praktycznie przez cały dzień. Całość imprezy obecnie na bilingach kosztuje: 79,82 zł. Rozmowa z panem z T-Mobile nie wniosła nic specjalnego prócz ubolewania Pana że musiał ktoś dokonać aktywacji sms-em albo przez internet. Dziwi mnie trochę cała sytuacja gdyż jedynym podejrzanym w tym wszystkim mogła by być jakaś zainstalowana aplikacja, lecz po przeglądnięciu nic podejrzanego w telefonie nie ma. W bilingach również żadnej autoryzacji przed sms-em nie było. Jak myślicie jest szansa jakoś wydębić od nich reklamację za to wszystko?

  67. Artur 2018.04.05 22:31 | # | Reply
    No i ja dostałem coś takiego na racunku z T-Mobile :05.03.2018 20:11 WAP Specjalny TELECOMING 30.00 36.90 Cały Dzień. Oczywiście internet domowy,karta w routerze,sms-ów brak.Jutro zaczynam działać.

    Ciąg dalszy:napisałem ze strony t-mobile,że mają mi zablokować wszystkie usługi premium.ma drugi dzień zadzwonił pan z t-mobile i po wyjaśnieniach z mojej strony i jego ubolewaniu przyznał mi rabat 36,90 który ma być uwzględniony przy nastepnej fakturze.Oni o tych wszystkich naciągaczach doskonale wiedza i pozwalają im na te przekręty.Tak że dzwonić, pisać reklamacje.

  68. Pisać reklamacje. Direct Billing – Digital Virgo doliczone do T-mobile internet domowy prawie 80zl. W rozmowie z bokiem z mety chcieli umożyć 50%. 7 godzin później odpowiedź n reklamację – w drodze wyjątku umoarzają 100% opłaty. Gdyby racja była po stronie t-mobile nie obyłoby się bez sądu (za 80zł!!!), a tak wszyscy wiedzą, że to przekręt.

  69. Panowie przekręt w tmobilu cały czas aktywny. Scenariusz znany -> zwiększona kwota na fakturze-> sprawdzenie bilingów, dobranie się do smsów na ruterze GSM -> znalezienie informacji o usłudze premium http://wizzgames.com. Jutro lecę do punktu zablokować WAP na wszystkich numerach. Na szczęście jestem w plecy “tylko” ok 60 zł.

  70. Też nacięłam się na wizzgames, w plecy 92,25, scenariusz podobny jak u Pana Marcina, dopiero jak dostałam rachunek to dowiedziałam się, że korzystam z jakiejś usługi. Okazało się, że córka grała na telefonie, włączyła nieświadomie subskrypcję, sms przyszedł, ale ja go nie zauważyłam. Natychmiast wysłałam stop wizzgames na 80615 i zablokowałam wszelkie PREMIUM jakie się dało. Mam nadzieję, że więcej opłat mi nie naliczą.

  71. z całym szacunkiem ale tak to jest jak sie daje smartfona dzieciakowi. wtedy z marszu trzeba blokowac uslugi premium. dzieci powinny bawic sie zabawkami a nie siedziec z nosem w smartfonie, bo raz ze beda lazic po stronach niepreznaczonych dla dzieci, dwa, ze ladnie nam nabija konto przez jakies platne gry czy serwisy.
    z drugiej sttrony plantosci telefonem czasem sa przydatne – chociazby do korzystania z pelnej wersji spotify. wiec ja bym predzej zabrala telefon dzieciakowi, niz wylaczala platnosci u operatora.

  72. A to mój przypadek…
    W dniu 29.06.2018 otrzymałem sms o treści “Witaj w FashionTV. Otrzymujesz darmowy dostęp na 1 dzień.”, którego otrzymanie wiążę z przypadkowym kliknięciem przez dziecko na reklamy wyświetlane w serwisie YouTube.
    W otrzymanej wiadomości SMS był link do regulaminu, w którym nie znalazłem informacji, iż darmowy dostęp na 1 dzień wiąże się z zamówieniem płatnej usługi, doliczanej do rachunku za świadczenie usług telekomunikacyjnych – cotygodniowa odnawialna subskrypcja, której koszt wynosi 18,45 zł brutto / tydzień.
    Zgodnie z ww regulaminem dot. usługi (której nie zamawiałem), wraz z rozpoczęciem każdego z okresów rozliczeniowych (1 tydzień), powinienem otrzymać wiadomość sms potwierdzającą rejestrację / obciążenie potwierdzające uprawnienie do korzystania z portalu, których to wiadomości nie otrzymałem. Brak ww. wiadomości sms powodował, iż opłaty były naliczane bez mojej wiedzy i zgody a dowiedziałem się o nich z bilingu, jak otrzymałem zawyżony rachunek.

  73. U mnie w T-mobile poleciało 130 zł na rzecz 80615 i usługą Brain-Gym (?). Będę składał reklamacje.

    Sytuacja jest o tyle ciekawa, że karta SIM była w modemie Huawei E3372 z firmware bez HILINK, a modem (pomijając pierwszy dzień) był podłączony do routera TPLINK z openwrt na strychu domu. Modem LTE po prostu przesyłał, leżał i kurzył się. Był tylko warstwą transmisyjną, więc jego świadomość jakichkolwiek stron była żadna.

    O usługach PREMIUM dowiedziałem się, gdy zacząłem analizować ciut za wysokie rachunki
    Usługa PREMIUM był to WAP Special, a analiza SMS wyciągniętych z modemu przez AT+CGML=4 pokazała wyłącznie przychodzące PDU od tych oszustów (80615).

    • Reklamacja w T-mobile została rozpatrzona “pozytywnie”. Pozytywnie dlatego, że T-mobile przyznał rabat w wysokości pobranych opłat. Cudzysłów jest jednak niezbędny, bo T-mobile nie wskazuje siebie jako odpowiedzialnego za błędy związane z mechanizmem Direct Billing.

      Wniosek: składać reklamacje. Moja była krótka:

      Proszę o anulowanie opłat za wszystkie połączenia WAP Specjalny/Direct Billing, bowiem nie wyraziłem żadnej zgody na świadczenie związanych z nimi usług.

  74. wiecie co, no niby faktycznie trzeba teraz uwazac klikajac na rozne rzeczy na telefonie, bo jest sporo stron gdzie wystarcza ze 2 klikniecia i BACH- zapłaciles 30zł dziekujemy! ale z 2 strony one sie przydaja. ja regularnie korzystam na telefonie z Showmaxa i Spotify, i wlasnie place poprzez płatnosci wap czy direct billing, i jest to zdecydowanie najszybsze i najwygodniejsze. bardzo nie lubie robic przelewow przez telefon, jakos nie wydaje mi sie to bezpieczne:/

  75. platnosci wap czy direct billing przydaja sie, jak chcecie korzstac na telefonie z platnych wersji spotify czy showmax

  76. z t-mobile otrzymałam dziś rano (kiedy spałam) sms o naliczonych kosztach za sms-y premium, z których nie korzystam. Zadzwoniłam do T-mobile i jakoś nie bardzo mi wierzą. złożyłam reklamacje. Co mogę zrobić jeszcze? Nie zamierzam płacić za smsy, których nie wysyłałam i nie włączałam. Zwłaszcza, że mam 2 nr w tej sieci jeden na kartę (do rozmów, sms itp), a drugi na abonament (internet) i to właśnie z tego internetu został naliczony koszt za smsy Premium +18. Gdzie się z tym udać?

  77. Niestety problem nadal aktualny. Czy myślał ktoś o pozwie zbiorowym ?
    są do tego podstawy ? przecież to wał na dużą skalę. Jakby nie był wał to by nie anulowali opłat.

  78. Dzisiaj naliczyło mi prawie 40pln brutto, a z tego co kojarzę miałem wyłączone premium. Wchodze na iboa a tam premium wszystkie aktywne. Naliczone w przeciągu 5 minut.

  79. Masakra, mam 5 ruterów z kartami T-Mobile od 10.2018, dodatkowe opłaty na poziomie 90 zł za wap premium. Może ktoś z T-Mobile odpowie nam dlaczego nie zostaje włączona blokada premium przy podpisywaniu umowy?

  80. 23 pazdziernika przyszedł SMS który zobaczyłem, że przyszedł dzisiaj gdy przyszła faktura z tmobile na 240zl. Naliczyło mi 12,30 tygodniowo(tak jest w sms napisane). Rzeczywiście wygląda to tak, ze są to 3SMSy po 12,30 na tydzień, 5tygodni = 185zl.

    Zadzwoniłem na obsługę klienta – “trzeba pisac reklamacje”, Pani od ręki nie pomoże. Potem wszedłem i pogrzebałem po sieci – jest wiele wątków na ten temat, trzeba pisać reklamację – podbno w 95% przypadków oddają kasę.

    Treść z 23 pazdziernika:
    “Otrzymujesz dostęp do VR Village, koszt 12,30zl 3x co tydzień. Rezygnacja: STOP VR na 80425. Regulamin: http://vr-village.com/statics/pl/pl-tc.html (Przeczytajcie to…)

    Wieczorem piszę reklamację i napiszę Wam jak to dalej się potoczyło.

    • Adrian czy mógłbyś podesłać lub udostępnić oczywiście bez danych osobowych treść takiego pisma, ja od trzech miesięcy mam naliczane z karty SIM w internecie mobilnym kwoty do zapłat. Jest to bardzo dziwne bo dwie kwoty są identyczne tj po 60 PLN brutto.
      Z góry dziękuje za pomoc.

    • Mnie to spotkało 24.11 o 15:20:

      “Otrzymujesz dostęp do VR Village, koszt 12,30zl 3x co tydzień. Rezygnacja: STOP VR na 80425. Regulamin: http://vr-village.com/statics/pl/pl-tc.html

      w poniedziałek miał się odnowić kolejny miesiąc a tu sms, że brak środków. Po zalogowaniu na konto okazuje się, że pobrano 3x 12,30 od razu, w ułamku sekundy, nie ma szans na wysłanie sms “STOP VR”, piszę reklamację bo przez stronę nie ma szans wysłać przez BOK pobierają z konta, które już wyczyścili T-mobile to złodzieje.

    • Reklamacja na nic.

      “Zwracam przy tym uwagę, że to Abonent jest dysponentem karty SIM i na nim spoczywa obowiązek odpowiedniego jej użytkowania. Osoba posługująca się kartą SIM może inicjować połączenia według własnego uznania. Czyni to jednak na własną odpowiedzialność. Dodam, że transakcje mogą dotyczyć zakupu: e-booków, audiobooków, e-wydania gazet, muzyki, gier, aplikacji, filmów lub dostępu do serwisów Premium. ”

      Odpisałem z prośba o ponowną weryfikację – jeżeli nie, będe kierował sprawę do rzecznika praw konsumenta.

      Zlodzieje.

    • Mam dokładnie to samo. Mam internet domowy w T-mobile i jak dzisiaj fakturę zobaczyłem to szczenna mi opadła. Zamiast 49zł na fakturze widnieje 159zł. 110 zł za jakieś wap od jakiegoś VR Village. Co sobotę pod rząd 3x po 12.30zł. To zwykłe złodziejstwo. Kartę mam cały czas w routerze, jestem jedynym tego użytkownikiem i stwierdzam, że żadnego smsa w celu aktywacji czegoś tego nie wysyłałem, mało tego przez internet też nigdzie tego nie zlecałem. Nie mówiąc o dwóch innych faktach. Nigdy nie korzystam z żadnych smsów i innych wapów premium, co by to nie było. A dwa to VR Village z tego co po fakcie sprawdziłem to to jakieś gierki androidowe. A ja od wielu lat nie gram w żadne gry. Od ręki udałem się do salonu T-mobile i poblokowano mi tam wszelakie premiumy na mojej kracie. Dodatkowo wysłałem do T-mobile reklamację, że ja tego czegoś nie zamawiałem i chcę anulacji kosztów.

  81. Jestem w identycznej sytuacji. Rachunek za listopad zawyżony o 240 zł, rachunek na grudzień jak do tej pory obciążony dodatkowo o 60 zł. Opłata nalicza się samoczynnie od 3 do 6 razy o 15:46 co sobotę.
    27.10 dostałem smsa którego potraktowałem jako spam i nie zareagowałem “Otrzymujesz dostęp do Dealsaints, koszt 13,30 zł 3x co tydzień. Rezygnaja: STOP DEAL na 80425 (0zł). Regulamin: http://dealsaints.com/statics/pl/pl-tc.html
    Nie mam pewności jakim cudem taka usługa władowała mi się na konto.

    26.11 napisałem reklamację do T Mobile i pismo o wszczęcie postępowania pozasądowego do UKE. Urząd Komunikacji Elektronicznej ma obowiązek do 2 tyg zareagować na działanie operatora i pomóc w realizacji żądań.
    W salonie T Mobile usłyszałem że ludzie bardzo rzadko reklamują tego typu sytuacje.
    Z mojej strony zablokowałem direct biling na koncie. Napisze jak sytuacja u mnie się rozwinie.

    • Trochę czasu upłynęło od mojej korespondencji z T Mobile, sytuacji nie udało mi się załatwić po mojej myśli. Poinformowałem UKE o zaistniałej sytuacji i napisałem reklamację do T Mobile opisując całą sytuację.
      Efekt był taki że T mobile nie przyznał się do swojej wpadki ale naliczył mi rabat w wysokości 100 zł który tylko w części pokrył naliczoną kwotę na fv.
      Blokada usług premium zatrzymała naliczenie kosztów, a sama usługa wyłączyła się po jakimś czasie od blokady o czym zostałem poinformowany smsem.
      O całej sytuacji będę pamiętał przy przedłużaniu umowy.

  82. Mam to samo, nic nie włączałem a opłata naliczyła się za listopad 150zł netto. T-Mobile dział techniczny odpisał mi że opłatę pobrała firma Mobiltek_WS . W sumie to co mam napisać do nich o zwrot opłat PREMIUM które zapłaciłem mojemu operatorowi ? Przecież to operator powinien oddać pieniądze tak sądzę. Czy ktoś się orientuje ?

  83. dokladnie tak jak piszesz Krystian. opłate za usługi premium pobiera operator, ale jesli chcesz zwrotu, to musisz napisac do organizatora tego serwisu premium, nie do operatora. czyli w tym przypadku do Mobiltek. Oni ci zwroca kase pobrana przez Tmobile.

  84. Śmieszne…. 2018 rok i też padłem ofiarą… nabite do rachunku 135PLN a operator w rozmowie telefonicznej mówi mi żebym napisał reklamacje.. ciekawe czy wcisną mi kit ze sam niby subskrypcje właczyłem ….

  85. Dziw dostałem odpowiedź:
    Szanowny Panie Michale,

    Dziękuję za korespondencję z dnia 19.12.2018.

    Na początku chciałbym przeprosić za niedogodności związane ze zgłaszaną sprawą. Opłaty za usługi “Premium” jakie znalazły się na fakturze z miesiąca grudnia nie powinny być Panu naliczone dlatego mając na uwadze opisane okoliczności oraz naszą przyszłą współpracę postanawiam skierować fakturę numer ***””””””””” do korekty o łączną kwotę 135,3zł z VAT. Dzięki włączeniu blokad usług “Premium” uniknie Pan naliczeń dodatkowych w przyszłości także dobrze, że blokady zostały włączone. Korektę otrzyma Pan osobną korespondencją maksymalnie w ciągu 30 dni od dzisiaj. Jeżeli do tej pory nie opłacił Pan faktury z miesiąca grudnia to prosiłbym o samodzielne rozliczenie korekty z tą fakturą.

    Mam nadzieję, że powyższy sposób rozpatrzenia zgłoszenia spotka się z Pana zadowoleniem z naszej obsługi.

    • Mozesz napisac z jakiej firmy i ewentualnie wrzucic pisemko z argumentacja jesli to nie bedzie problem ?

    • Możesz napisać z jakiej firmy i ewentualnie udostępnić wzór pisemka z argumentacją jeśli to nie będzie problem ?

  86. Sam od 3 miesięcy mam doliczane 20 złoty do rachunku za usługę premium, na infolini nie potrafią nawet powiedzieć za co pobrali 20 złotych.

    Gdyby prawo kazało przed naliczeniem opłaty zrobić przekierowanie na stronę operatora i tam akceptować doliczenie płatności do faktury problem częściowo by się rozwiązał, ale widać ktoś ma w tym interes aby dopuszczać tak wadliwy mechanizm płatności w czasach gdy co raz więcej osób korzysta z internetu mobilnego.

  87. […] niedzielny poranek, to postanowiłem poszperać po sieci. Pierwsze wyniki i bach, patrzę artykuł z Niebezpiecznika, datowany na marzec 2015 r., ale po komentarzach widać, że problem wciąż […]

  88. Witam.

    Dziś padłem ofiarą tego typu. Dostałem powiadomienie SMS:

    Otrzymujesz dostep do Cooliyobi, koszt 6,15 zl 1x co tydzien. Rezygnacja: STOP COOLIYOBI na 80425 (0zl). Regulamin: https://cooliyobi.com/pl/terms.html

    Odpisałem aby zrezygnować.

    Bozia skarała. Wcześniej byłem na stronie pl.m.xhamster.com Wiadomo jakie tam treści są. Porno.
    Wyglądało wszystko standardowo. Nie zauważyłem abym coś nie tak wcisną. Nie było naprawdę nic niepokojacego. A jednak.
    W telefonie mam dwie karty SIM. Play do SMS i połączeń telefonicznych i T-Mobile tylko do internetu. W wiadomościach SMS nie było widać żeby jakąś wiadomość została wysłana.

    Więc ostrzegam!!!!!! Nie wchodźcie na tą stronę.

    • Co się stało jak odpisałeś STOP COOLIYOBI na 80425? Anulowało faktycznie subskrypcję czy włączyły się kolejne? Ptam, bo mam podobny problem i nie wiem czy odpisywać.

  89. A takie pytanie: czy operatorzy nie mogliby domyślnie wyłączyć numerów premium każdemu użytkownikowi, a Ten kto by chciał korzystać z takich numerów sam by sobie to odblokowywał?

    Niby proste, a nikt na to nie wpadł.

  90. Pytanie do osób które padły ofiarą autosubskrypcji do Cooliyobi/VR Village/Dealsaints i innych cyklicznych “usług” premium. Czy blokada usług premium w punkcie obsługi/przez portal skutecznie zablokowała obciążanie rachunku co okres wznowienia “usługi” czy może konieczne były dodatkowe kroki?

    Innymi słowy, co trzeba zrobić żeby się skutecznie odciąć od już aktywnej pseudo usługi?

  91. W T-mobile problem jest nadal aktualny. Usługi premium SMS są domyślnie włączone na karcie SIM Internet Domowy i można dalej “klikając w przeglądarce” nabijać rachunki SMS Premium na karcie SIM. Sytuacja z wczoraj.

  92. Ja rowniez zostałem ofiarą tego ataku. Kompletnie nie wiem skąd się to wzieło. Możliwe że to któryś z domowników gdzieś wszedł i nieświadomie aktywował. Na fakturze dodatkowo 20zł za jakąś gre Game Trove :(

  93. To samo u mnie. Około 30 zł poszło na cooliyobi. Internet Domowy w T-Mobile współdzielony przez kilku lokatorów.

  94. http://123games.club/
    Opłata wynosi 30,75 PLN brutto/tydzień. Aby dokonać rezygnacji, należy wysłać SMS o treści STOP 123 na numer 80425 (koszt: 0 zł)

  95. 30 zł http://123games.club/

  96. U nas w pracy tez była taka sytuacja. Okazało się że to z mojego kompa ale nikomu nie mówiłem he he. Koledzy zrzucą się na rachunek.
    Jakiś sms sie wysłał z routera

    Otrzymujesz dostep do CosmicGate, koszt 15 zl co 1 tydzien. Rezygnacja: STOP CGW na 80425 (0zl), Regulamin: http://pay.onebip.com/tc/PL

    2019-02-15 14:09:46

  97. A ja spytam jako laik. Czy korzystanie z VPNa (np. NORDVPN) pozwoli uchronić się przed tego typu problemem?

  98. Dzisiaj – jakiś przekierowany link i 36.90zł mniej na koncie Heyah/T-Mobile:
    Otrzymujesz dostep do VR Village, koszt 12,30 zl 3x co tydzien. Rezygnacja: STOP VR na 80425 (0zl). Regulamin: http://vr-village.com/statics/pl/pl-tc.html

  99. Ja też dostałem sms o treści ”“Otrzymujesz dostęp do VR Village, koszt 12,30zl 3x co tydzień. Rezygnacja: STOP VR na 80425. Regulamin: http://vr-village.com/statics/pl/pl-tc.html” posiadam internet domowy t-mobile, złożyłem telefonicznie reklamacji i w kilka godzin ją uznali uzasadniając Odpowiadając na zgłoszenie z dnia 24.02.2019 potwierdzam, że wszelkie „Usługi Premium” dla numeru ******* powinny być zablokowane wraz z aktywacja usługi Internet Domowy. Tym samym opłaty naliczone z tego tytułu są błędne. Serdecznie przepraszam za powstałą sytuację oraz wszelkie niedogodności, jakie z tego powodu wyniknęły. W ramach rekompensaty przyznałam dodatkowo jednorazowy upust w kwocie 20,00 zł brutto. Będzie on widoczny na najbliższej fakturze w pozycji „Rabaty” i pomniejszy jej wartość.

    Także zgłaszajcie to od razu

  100. Jak tylko włączyliśmy blokadę WAP Billing i Direct Billing strona ekino-tv.pl prosi nas o potwierzdenie wejścia na stronę, ;-) to już chyba mam sposób na blokadę..

  101. Pytanie do tych, którym przyszły te wiadomości 12.30zł Nextgengamez albo VR Village
    Macie może ten skrypt, który pokazuje zasięg, Cell ID itp? Albo może korzystaliście z Huawei Manager v1.3? Może gdzieś tam jest coś ukrytego?
    Poza tym z tego co zauważyłem w zakładce SMS w Routerze ta wiadomość jest zaznaczona jako przeczytana, a żeby przeczytać wiadomość trzeba ją kliknąć i wyskoczy popup, nie przypominam sobie żebym coś takiego robił, albo ktoś się jakoś włamał albo nie wiem.
    Hasło do routera mam inne jak coś

  102. Sprawa nadal żyje, na nasz.orange.pl wątek naciągniętych na Gamemine ma coraz to nowe posty, a kilka osób (nie wiem czy rzekomo, czy faktycznie) związanych z Orange próbuje umniejszać rolę operatora w tym oszustwie. U mnie na SIM zapakowanym w modem/ruter Gamemine automagicznie aktywowało się 4 marca br. Obstawiam niczego nieświadome dziecko+śmieszne koty+YT na tablecie. Szczęściem dla mnie często łatam fw routera i przy okazji zaglądam w SMS-y na Huawei-u, a ten jest w wersji Hi-Link, która daje łatwy podgląd na skrzynkę. Zamierzam reklamować sprawę w Orange, bo oferta jest typowo ‘data’ (LTE biurowe) tylko czekam na fakturę, bo na podstawie danych z aplikacji Mój Orange (sic!) reklamacji przyjąć nie mogą :)

    • @Bodek – EDIT: Gamemine łaskawie (co kilka razy podkreślili) uznało reklamację i to nadzwyczaj szybko, co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że tandem Gamemine/Orange goli naiwnych/nietechnicznych działając na granicy prawa…

  103. T-mobile – dodatkowe 34,99zł do rachunku (tel. kom.) WAP Specjalny Direct Billing “cały dzień”.
    co ciekawe numer miał blokade na usługi premium do 35zł … przypadek?
    T-mobile – złodziejska firma.
    zapamiętam przy przedłużaniu umowy

  104. Witam mam internet z T-mobile przez modem z wifi, i dopadł mnie niestety ten sam “Direct Billing” – zauważyłem na fakturze dzisiaj. Na Infolinii u miłej pani, się dowiedziałem że jest już na też następny miesiąc (czyli w sumie 2×30,75 pln – więcej niż kój rachunek podstawowy !). Pani poleciła zablokowanie usług premium Złożyłem telefonicznie reklamację – mam nadzieję że reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie. Wygoglowałem ten temat i wnioskuję krótko : to jest naciąganie klienta, bo skoro problem znany od 3 lat – to dlaczego z automatu takie usługi nie są zablokowane jak klient kupuje kartę z modemem wifi i na pewno nie korzysta na nim ani z wapa ani z premium (! SIC !). Może by się łaskawie UOKiK zainteresował…

  105. UWAGA!!! Własnie też dostałem rachunek powiększony o 22,69 usługi premium mam niby zablokowane. Typ operacji na rachunku WAP Specjalny – Direct Billing

    przeglądałem całą historię powiadomień
    nigdy nie byłem na stronie gamezhouse!!!!
    o dziwo dostawałem kilka powiadomień dziennie na karcie któraa znajduje się w routerze na szczęście smsy zostały zablokowane z uwagi na Limit co ciekawe 1 raz opłaty zostały naliczone.

    Powiadomienie które znalazłem

    Otrzymujesz dostep do Gamezhouse, koszt 22,69 zl 1x co tydzien. Rezygnacja: STOP GZH na 80425 (0zl), https://pl.gamezhouse.com/terms

  106. W T-Mob sprawa nadal ciepla, nowa umowa nowe ustawienia, brak niektorych blokad (a bylem pewien , ze sa) no i 2x po 16zl sie naliczylo. Zerowa szansa, ze cokolwiek aktywowalem, myactivity.google.com oraz lipny serwis abonenta nie pokazuja niczego . Reklamacja w toku.

  107. Reklamacja rozpatrzona korzystnie, brak winy operatora, brak mozliwosci zweryfikowania jaka usluga konkretnie zostala aktywowana, osobna reklamacja do firmy Dimoco_WS aby poznac szczegoly. Tak wiec szybko, jedyny plus w zasadzie. Dziwie sie, ze tego jeszcze nikt nie ukrocil na starcie. Norton AV niczego nie widzial, SMS o deszaktywacji z nr 80450 wygladal jak rasowy phishing. Tak, ze tego …

  108. Zorientowałem się, że coś jest nie tak dzieki blokadzie ze względu na limit SMS Premium. A I tak skubneli prawie 40 zł.
    Jestem bardziej niż pewny, że naliczanie odbywało się w trakcie grania w Sudoku Free
    https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.co.aifactory.sudokufree&hl=pl

  109. wirus jest podpięty pod Treść zgody i obowiązki informacyjne według RODO
    ostatnio jest tego od cholery w sieci jak nie klikniesz zgody to nie wejdziesz na stronę. Wiecie jak to jest w telefonie, lepiej kliknąć zgodę
    niż przedzierać się przez miliony formularzy.
    Pracuje w tv wchodzę telefonem tylko na strony informacyjne i na 100% tam to załapałem.
    T Mob nie robi nic aby sie problemu pozbyć.
    Przyglądamy się T Mob.

  110. […] Nie trzeba tu potwierdzać tego dodatkowymi kodami czy PIN-ami. Problem z WAP Billing poruszał Niebezpiecznik już w 2015 roku, opisując zgłoszenie w tej sprawie, co ciekawe również klienta […]

  111. […] trzeba tu potwierdzać tego dodatkowymi kodami czy PIN-ami. Problem z WAP Billing poruszał Niebezpiecznik już w 2015 roku, opisując zgłoszenie w tej sprawie, co ciekawe również […]

  112. […] premium SMS – WAP Billing, (zwłaszcza jeśli ktoś jest klientem […]

  113. Długoterminowa strategia na klienta…

    T-Mobile oraz tajemniczy Direct Billing. Na moim rachunku, tak jak u wielu
    innych osób pojawiły się tajemnicze opłaty związane z usługą Direct
    Billing. Podczas próby złożenia reklamacji poprzez infolinię okazało
    się, iż nie mogę tego uczynić i należy napisać do jakiejś tajemniczej
    firmy Direct Virgin – bezpośrednio. No coż – rachunek i numer rachunku
    bankowego są T-Mobile to dlaczego mam kogoś szukać i pisać skoro nie od
    niego dostałem obciążenie. Zacząłem szukać w internecie
    i okazuje się, iż nie jestem pierwszą, nie setną i zapewne nie
    tysięczną ofiarą oszustwa tej firmy oraz w tym konkretnym przypadku
    złodziejskich usług premium. Posty sięgają lat wstecz i okazuje się, iż
    T-Mobile zdaje sobie z tego sprawę, a także jak napisane jest na jednej
    ze stron z linkiem do T-Mobile, operator musi mieć umowę na takie usługi
    z tą firmą, aby móc przekazywać jej pieniądze “Przystąpienie do usług
    direct billing”. Wobec tego konkluzje/możliwości dla mnie są 2 – albo
    T-Mobile robi to w pełni świadomie czerpiąc korzyści z naciągania swoich
    abonentów, albo jest tam taki bałagan, iż nie potrafią zablokować
    takich scammerów przez dłługi czas.

    Sytuacja z nabiciem mojego rachunku tak jak wielu innych osób jak
    czytam związana jest z jakąś podróżą (w moim przypadku do Krynicy).

    Kolejną rzeczą to jest to jak złodzieje podchodzą do ustawionego limitu
    31 PLN przez T-Mobile – robią obciążenie tuż poniżej granicy limitu 28
    PLN (2 smsy po 14 pln), wobec tego jak dla mnie robią to w pełni
    świadomie i zapewne oczekując, iż wiele osób machnie ręką i zablokuje na
    przyszłość premium.

    Zaznaczając od razu. Nie wysyłałem żadnych
    smsów o godzinie 6.40 rano (w tym czasie raczej śpię zwłaszcza na
    wyjeździe) i nie oglądałem żadnych dziwnych bądź nawet bardzo mało
    dziwnych stron.

    Nie mam Google Play ani żadnej gry zainstalowanej na iphone.

    Może T-Mobile kiedyś odpowie dlaczego taka
    sytuacja trwa od bardzo długiego czasu, z takimi samymi scammerami i
    dlaczego posiadając taką wiedzę przynajmniej nie blokuje ich. Dla mnie
    jest to niedopuszczalna sytuacja, że operator nie dba i nie chroni
    swoich abonentów. Niestety – dopiero co przeniosłem numer do tej sieci i
    na sam początek takie sytuacje…

  114. Witam.
    Ostatnio natknąłem się na firmę Centrum Technologii Mobilnych MOBILTEK S.A.
    ul. Józefińska 2, 30-529 Kraków. Nalicza ona opłaty za usługi premium dla mojego numeru telefonu. Pamiętam, że 2-go stycznia 2020 kliknąłem nieopatrznie w baner przypominający okienko serwisu YouTube na stronie serwisu OLX. Była to oferta sprzedaży pontonu lub motorówki. Pod zdjęciami produktu z oferty znajdował się wspomniany baner wyglądający jak link do filmu prezentującego motorówkę lub ponton (już nie pamiętam) podczas pływania. Po kliknięciu w baner otrzymałem informację o aktywacji usługi premium – płatnej 34,99zł/co 2 tygodnie. Nic z tym jednak wtedy nie zrobiłem.
    Dzisiaj otrzymałem fakturę od T-mobile a tam niespodzianka – ponad 100zł za naliczenia dodatkowe. Jawna kradzież!

    Założyłem już wszelkie blokady na usługi premium ale niestety wygląda na to że w/w firma zarobiła na mnie i tak zarabia sobie pewnie stale. Aż dziwne, że taki proceder nie jest ścigany przez prawo. Chyba, że można to gdzieś zgłosić – tak żeby ukrócić ten proceder.

    —————

  115. mobisolutions.pl nalicza oplaty uwazajcie na to g…o

  116. […] na linka w SMS-ie: Nie. A precyzyjniej: tym razem nie, bo wejście na złośliwą stronę może zaatakować telefon. Więc weź się zastanów na przyszłość, ok? Klikanie w podejrzane linki (a te były wybitnie […]

  117. Dzwoniłem na infolinię. Żeby wyłączyć WAP billing. Bo dzieć gdzieś wlazł i chyba załapał click hijacking or compatible, bo potem wszedłem na stronę z bilingu i pokazałem, to nie kojarzy, a dodatkowe 20pln do rachunku przyszło. No i facet z infolinii nie kumał co to jest WAP billing (albo nie chciał kumać), za to jął namawiać mnie na HBO GO. Dopiero tu z artykułu się dowiedziałem, jakie smsy wysłać na jaki numer, żeby się WAP biling wyłączył.

  118. (tutaj miejsce na meme z flatface’m i podpis “siiijo optajmajzejszyn” ;d)

    Mam nadzieję że gugiel to zaindeksuje bo dobrze byłoby żeby szukając odpowiedzi na pytanie EFAKTURA w sieci TMOBILE lub inne, na fakturze znajduje się pozycja USLUGI INNE z podtytułem ZAKUPY ELEKTRONICZNE i kwotą 24.90 od firmy JUSTPAY JUSTPAY.PL
    wyskoczył właśnie ten post

  119. Nabijanie klientów na pieniądze dalej trwa. Dostałam fakturę z T-mobile powiększoną o 109zł za dodatkowe usługi. Czytam że ustawa bez zgody klienta ustala limit max 35zł na miesiąc. Tyle lat i nic z tym nie zrobiono.

  120. […] tzw. “premium SMS” można komuś nabić nieświadomie (wystarczy że wejdzie na odpowiednio spreparowaną stronę internetową). Ale ten scenariusz też wykluczamy, bo — jeśli wierzyć relacjom na jakie można natknąć […]

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: