23:00
17/4/2014

Problemem jest blokada “zgrywania danych”. Dane zgrywał nowy operator (bikeu) z aplikacji poprzedniego operatora (nextbike) — który “zorientował się” i zablokował dostęp :-)

PS. Mamy nadzieję, że Pan Piotr Hamarnik, rzecznik Zarządu Infarstruktury Komunalnej i Transportu, zmienił po nagranej na wideo przez dziennikarzy demonstracji swój PIN i …numer telefonu:

Kraków__rowerowy_falstart_miasta__System_KMK_Bike_nie_wypalił__WIDEO__-_Gazetakrakowska_pl

Dziękujemy Jędrzejowi za zwrócenie uwagi na to nagranie :-)

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.


4 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. BikeU importował do bazy dane użytkowników starego systemu, a NextBike twierdzi, że to naruszyło integralność systemu i przez to musieli uruchamiać go w trybie awaryjnym i inne brednie :) Żeby było śmieszniej to podobno baza jest ZIKiTu więc nie wiem do czego uprawnia ich ta licencja jeśli nie do zarządzania własną bazą.

  2. to co nie będzie można korzystać z nextbike’a w Krakowie? Multicity jest (było) fajne :)

  3. Rzecznik może i zmienił pin. Nie sądzę jednak, by przy takiej konstrukcji urządzenia poznanie kolejnego pinu innej osoby stanowiło większy problem ;).

  4. a – kto powiedział że to stara baza? w artykule tego nie ma.

    b – czy w przetargu było jasno powiedziane jak będzie używany system i kwestie bazy danych?

    c – zdobycie, kradzież czy inny dostęp do cudzej bazy danych klientów jest stratą najważniejszych danych dla właściciela.

    d – Jeśli Nextbike wrzucał dane do jednej bazy danych, ze swoimi klientami, to pytanie czy nie jest to jeden z ciekawszych błędów logiki biznesowej. Skupować wrażliwe dane które w wyniku błędu należy udostępnić konkurencji :) .

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: