7:45
22/3/2018

Nowy Prezes Homepay przekazał naszej redakcji odpowiedzi na pytania w związku ze wstrzymaniem wypłat i zmianami w zarządzie spółki. Te pytania zadawaliśmy jeszcze przed wydaniem oświadczenia o przejęciu. Dodaliśmy je w aktualizacji do ostatniego tekstu.

Oto pytania i odpowiedzi.

NiebezpiecznikPojawiają się plotki, że nowy inwestor dokonuje zmian w księgowości i może to potrwać nawet do 2 miesięcy. Czy to prawda?

Stanisław Filip Wyganowski: Jest prawdą, że po zmianie właściciela i zarządu Spółki wprowadzane są szeroko pojęte zmiany, a przede wszystkim zmiany głównej księgowej, która zdaniem aktualnego zarządu nie była w stanie sobie poradzić i była osobą, która pozostawiła po swojej pracy dość duże problemy, które aktualnie nowe osoby sprawnie usuwają. Osoba, z którą rozstaliśmy się prowokuje i rozsyła nieprawdziwe informacje wśród klientów firmy oraz w internecie.

Wiemy, że KNF próbuje skontaktować z Homepay w celu uzyskania wyjaśnień. Czy ten kontakt już nastąpił? Czy przekazano KNF jakieś informacje? Jeśli tak to jakie?

Nie otrzymałem informacji jakoby KNF kontaktował się ze Spółką. Numery telefonów, adresy mailowe oraz adresy biur są ogólnodostępne i na chwilę obecną nie było sygnałów od KNF, o których mi wiadomo.

Czy można ujawnić kim jest nowy inwestor (to pytanie zadaliśmy jeszcze przed wydaniem oświadczenia przez Homepay i uzyskaniem jakichkolwiek odpowiedzi – red.). 

Nie jest żadną tajemnicą kim jest nowy inwestor, natomiast chcemy to zrobić w sposób oficjalny i żeby dotarła do jak najszerszego grona naszych klientów i mediów. Jesteśmy w trakcie przygotowywania kampanii w tym zakresie.

Czy Homepay ma zapewnioną płynność finansową?

Nie ma żadnego zagrożenia z płynnością finansową i absolutnie w tym zakresie informacje są nieprawdziwe.

Czy prawdą jest, że pracownicy zostali poinformowani, że pracują tylko do końca miesiąca?

Na pewno dotknęło to główną księgową i niewykluczone, że dotknie to niektóre z osób, które nie spełniają wymagań lub nie mają motywacji do dalszej współpracy.

Czy to prawda, że prezesa nie ma w firmie od 3 tygodni?

Jestem powołany od początku marca, zamieszkuję w Warszawie, siedziba Spółki jest w Warszawie oraz właściciele uważają, że dla rozwoju rozważane jest zwiększenie udziału jej działalności na rynku Warszawskim.

Informuję, że prawnicy Spółki są w trakcie przygotowania dokumentów przeciwko byłej głównej księgowej o naruszenie dóbr osobistych i rozpowszechnianie kłamliwych i zniesławiających informacji na temat Spółki. Chciałem jeszcze raz podkreślić, że przyczyną całej aktualnie zastanej sytuacji przez nowy zarząd spółki jest właśnie dotychczasowych działań tejże osoby.

Aktualizacja 22.03.2018 10:57

Docierają do nas informację o tym, że pracownicy Homepay nie widzieli jeszcze nowego Prezesa. To całkiem możliwe zważywszy na to w jaki sposób firma komunikowała się z nami. Podsumujmy.

  • 19 marca odpowiedział nam Pan Adam Chys. Zapewnił, że Prezes do nas odpisze.
  • 20 marca o godz. 8:21 ponowiliśmy pytania (przesłaliśmy je na adres do BOK).
  • Nowy Prezes odpowiedził nam 20 marca o godzinie 16:37, ale…
  • o godzinie 17:41 (czyli nieco później) napisał do nas Ada odpowiadając na ponowienie pytań. Pan Adam stwierdził “wnioskuję, że wczoraj nie było wymiany korespondencji pomiędzy Panami”.

Tych faktów jesteśmy pewni, natomiast na Wykopie przesłano do nas screen z takiej rozmowy…

Pan Stanisław Filip Wyganowski w oświadczeniu do nas stwierdził, że mieszka w Warszawie i tam jest siedziba firmy. Nie jest tajemnicą, że wcześniej spółka korzystała z lokalu w Sochaczewie i do tej pory na jej stronie jest taki adres do korespondencji. Będziemy jeszcze pytać Prezesa czy i kiedy pojawił się fizycznie w siedzibie firmy.

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

7 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Muszą mieć naprawdę mocne dowody przeciwko “księgowej”, bo takie publiczne oskarżenie, że “nie była w stanie sobie poradzić i była osobą, która pozostawiła po swojej pracy dość duże problemy” może spowodować, że zanim prawnicy firmy “przygotują dokumenty”, to księgowa złoży odpowiedni wniosek do sądu…

    Piszę z punktu widzenia prawa pracy, które dość mocno stoi za pracownikiem, więc dziwię się, że nowy prezes pisze takie rzeczy publicznie, bo powinien o tym wiedzieć. No chyba, że spodziewał się, że owa informacja jest wyłącznie dla redakcji Niebezpiecznika…

    • O tym samym pomyślałem.
      Ale niezależnie od sytuacji prezes nie powinien takich rzeczy mówić bo pierwsze to ogólniki, po drugie dziecinada (to nie my, to ona!), po trzecie źle świadczy o firmie, kiedy jedna osoba może ją sparaliżować.
      Chociaż co do tej trzeciej rzeczy to jest nagminne. Sam gadam to swoim klientom, a prawie wszędzie jest tak samo.

  2. Ichniejsze faktury też nie są ogarniane. Cert wygasł 8 dni temu: https://ga.homepay.pl/

  3. Dziwna sytuacja. Były prezes się twardo odcina, nowy prezes to widmo, żeby nie było że mamy kolejny ‘bezpieczny list’.

  4. Powstał problem z uruchomieniem strony http://www.homepay.pl – wysłany próbny sms Premium nie działa.

    • Ciekawe jak to się teraz rozwinie. Z jakiegoś powodu nowy wirtualny prezes dał sobie deadline do piątku. Może środki firmy już zupełnie znikły?

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.