17:56
20/3/2018

System płatności Homepay ma problemy. Niektórzy z jego partnerów nie dostają pieniędzy od 2 miesięcy, a część klientów telefonicznie dowiedziała się, że przestój może potrwać kolejne 2 miesiące. Spółka początkowo milczała, po czym dość niespodziewanie ogłosiła przejęcie. Dowiedzieliśmy się także, że do KNF spływają skargi na Homepay. W aktualizacji dodaliśmy oświadczenie spółki.

Homepay nie wypłaca pieniędzy

System płatności Homepay z pewnością ma problemy, choć nie wiadomo dokładnie jak poważne. W chwili pisania tego tekstu na stronie Homepay nie ma żadnej informacji o problemach technicznych, finansowych czy jakichkolwiek innych. Tymczasem coraz więcej Czytelników donosi nam, że nie otrzymuje należnych im pieniędzy. To dość niepokojące w przypadku dostawcy płatności, który swoje usługi reklamuje hasłem “pieniądze zawsze na czas“.

Już 8 marca problem był sygnalizowany na forum Root Node, gdzie użytkownik Desavil napisał:

obserwuje w ostatnim czasie znaczne opóźnienia w wypłatach (…) Helpdesk twierdzi, że okres ten może się jeszcze wydłużyć o 1-2 miesiące. W moim przypadku dotyczy to oferty SMS Premium. Podobno ma się zmienić inwestor spółki (takie otrzymałem informacje od helpdesku).
Podobna sytuacja miała miejsce w 2017 roku, przez kilka miesięcy, jednak opóźnienia wypłat wtedy wynosiły kilka tygodni, nigdy wcześniej nic takiego nie miało miejsca, a z homepay.pl korzystam przeszło 6 lat, dlatego bardzo mnie to niepokoi.

Sprawa jest też nagłaśniana na Wykopie. Z wykopu dowiemy się także, że wystawione przez Homepay faktury są teraz uszkodzone i składanie reklamacji jest niemożliwe z powodu jakiegoś błędu.

Firma oficjalnie niczego nie komentuje, natomiast w sieci ścierały się ze sobą trzy teorie na temat tego co się stało. Jedną z nich udało nam się potwierdzić tuż przed naciśnięciem “publikuj” na tym artykule, ale dla porządku przytoczymy wszystkie, które napotkaliśmy podczas zbierania informacji do tego artykułu.

Teoria I: Nowy inwestor (potwierdzona)

O nowym inwestorze wspomniał Desavil. Inna osoba odpisała mu na forum, że ten inwestor “dokonuje zmian w księgowości”. Jest też legenda o księgowej na urlopie, a przecież urlopy ważnych osób w firmie mogą zakończyć się tragicznie (por. Włamanie do serwerowni 2be.pl. Od 10 dni klienci są pozbawieni wszystkich usług i tracą tysiące złotych każdego dnia)

Jeśli się nad tym zastanowić, tłumaczenie jest mało racjonalne. Skoro “zmiany w księgowości” mają zająć do 2 miesięcy, a niektóre osoby ostatnio dostały pieniędzy w lutym to cały okres bez wypłat musiałby trwać 3-4 miesiące. Jeśli nowy inwestor odważyłby się na coś takiego to trudno dziwić się partnerom, że patrzą na sprawę podejrzliwie.

Informacje o inwestorze przekazywali nam również nasi Czytelnicy, którzy pisali do redakcji po tym, jak kontaktowali się telefonicznie z Homepay. Za każdym razem źródłem tej informacji okazywał się ktoś, kto rozmawiał z klientami przez telefon. Teorię o nowym inwestorze udało nam się potwierdzić, ale z kronikarskiego obowiązku odnotujemy, że były dwie inne teorie.

Teoria II: Ucieczka prezesa

Na forum Root Node pojawiło się też bardziej sensacyjne wyjaśnienie problemów.

Co do obecnej sytuacji prawda jest taka, że prezes hp (czyli Homepay – red.) korzystał z pieniędzy partnerow do celów prywatnych, zabił kurę znoszącą złote jaja, bo jak inaczej określić znaną na rynku i dochodową firmę, której jedynym zadaniem jest odcinanie kuponów od zarobków partnerów i robienie przelewów. Ale jak się żyje ponad stan i zaczyna dysponować cudzymi pieniędzmi jak swoich brakuje to różnie bywa. Ten tekst, że wina głównej księgowej to bu…shit, “Pan Wachnik” zawinął się z biura i zerwał kontakt, nie odpowiada na telefony ani listy.

Inny komentarz z Wykopu mówił, że…

Pracownicy zostali poinformowani, że pracują tylko do końca miesiąca (potem zostają wyrzuceni)
Prezesa nie ma od 3 tygodni w firmie, w jego biurze nie zostało nic (nawet krzesło od biurka)

Na wykopie były również inne komentarze o tym, że prezes Homepay Paweł Wachnik żył rozrzutnie obracał pieniędzmi spółki dla własnych korzyści. Oskarżenia bardzo poważne, choć mocnych dowodów na ich poparcie nie widzieliśmy (w aktualizacji Paweł Wachnik zaprzecza jakoby uciekł). 

Teoria III: Mordercze składki ZUS

Na forum Root Node pojawiła się też informacja, że Homepay musiało zapłacić zaległe składki ZUS i dlatego zbankrutował. Wyglądało to jak żart, ale teoria o składkach ZUS pojawiła się także w dyskusjach na Facebooku i Wykopie. W jednym z komentarzy czytamy, że…

…ZUS zakwestionował ichniejsze “umowy o dzieło” (w moim przypadku sms premium). Stwierdzili że ja tam byłem zatrudniony i oni powinni odprowadzić za mnie składki. Czy jakoś tak.

Ten temat był poruszany już w 2016 roku na forum DI.pl….

… a także w innym wątku na Wykopie, gdzie już 7 miesięcy temu jeden z użytkowników pisał:

Dostałem od ZUS zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie niezapłaconych składek społecznych i zdrowotnych przez Homepay w 2013 roku. Korzystałem z ich usług w tamtym okresie, podpisałem umowę o dzieło którą ZUS definiuje jako umowę zlecenie. Mam składać w związku z tą sprawą jakieś wyjaśnienia pokroju iść do ZUS i złożyć oświadczenie że umowy które podpisałem były umowami o dzieło ?

Homepay najwyraźniej stosował umowy o dzieło do rozliczeń za płatności premium SMS. Po prostu wystawiona była taka umowa, którą “klient” podpisywał i odsyłał. Najwyraźniej ZUS się tym zainteresował, choć nie wiemy ile umów zakwestionowano i jaka mogła być suma niezapłaconych składek. Zwróciliśmy się do ZUS-u z pytaniami na ten temat, ale ciągle czekamy na odpowiedzi.

Spółka milczy, ale jej Facebook wrze

Na stronie Homepay na Facebooku również widać było narzekanie na opóźnione wypłaty.

Te komentarze były długo pozostawione bez odpowiedzi.

KNF potwierdza: są skargi i brak kontaktu z Homepay

W sprawie Homepay skontaktowaliśmy się z KNF. Rzecznik prasowy Komisji Nadzoru Finansowego Jacek Barszczewski przyznał, że do UKNF wpływają skargi na Homepay.

​Urząd KNF otrzymał sygnały dotyczące problemów związanych z działalnością podmiotu o nazwie Homepay sp. z o.o., który posiada status biura usług płatnicznych. Urząd KNF podejmuje obecnie działania w celu nawiązania kontaktu z tym Biurem, aby wyjaśnić sytuację. W przypadku braku możliwości sprawnego wyjaśnienia sygnalizowanych sytuacji, zastosowane zostaną adekwatne środki nadzorcze, które przewidują przepisy ustaw. Należy również dodać, że Biuro posiada polisę ubezpieczeniową, a osoby poszkodowane będą mogły zgłaszać się do UKNF z informacją dotyczącą niezrealizowanych przelewów w celu wypłacenia przez ubezpieczyciela stosownych odszkodowań. Odpowiedni komunikat w tej sprawie zostanie opublikowany na stronie internetowej KNF.

Innymi słowy, nawet jeśli ziści się czarny scenariusz, to dzięki ww. polisie partnerzy Homepay, którzy nie otrzymali wypłat będą mogli otrzymać odszkodowania. O szczegółach jak to zrobić będziemy informowali, jeśli tylko KNF udostępni tę procedurę.

Jest nowy Prezes!

Podczas pisania tego artykułu kilkukrotnie próbowaliśmy skontaktować się z Homepay. Najpierw przez BOK poprosiliśmy o kontakt do kogoś, kto może odpowiadać prasie. Odpowiedź otrzymaliśmy dość szybko, a jej nadawcą był ktoś podpisujący się jako Adam Chys. LinkedIn podpowiada nam, że Pan Chys to dyrektor generalny odpowiadający m.in. za nadzór nad działami sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.

Pan Adam napisał:

Dziękuję za kontakt z nami i jest mi szczególnie miło Panu odpowiedzieć, ponieważ jestem czytelnikiem Państwa serwisu i bardzo wysoko cenię jego treści.
Wiadomość od Pana została przekazana do prezesa firmy Homepay i to on odpowie Panu osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej. Poproszono mnie, o potwierdzenie adresu e-mail, na który to ma nastąpić – rozumiem, że odpowiedz ma zostać wysłana na adres z którego Pan do nas napisał, tak?

Potwierdziliśmy adres e-mail i czekaliśmy niemal dobę. Nie widząc żadnej odpowiedzi postanowiliśmy przesłać pytania na adres BOK. Skorzystaliśmy z formularza kontaktowego i wysłaliśmy pytania do kilku działów w firmie. Napisaliśmy przez LinkedIn do prezesa Pawła Wachnika.

Dziś o godz. 16:37 napisał do nas kolejny przedstawiciel firmy – Filip Wyganowski – z prośbą o przesłanie pytań. Zrobiliśmy to już o godzinie 16:46 i nadal czekamy na odpowiedzi. Z sygnaturki Pana Wyganowskiego wynikało, że jest on prezesem zarządu. A więc przynajmniej tę wiadomość udało nam się potwierdzić.

Tuż przed naciśnięciu “publikuj” na tym artykule zajrzeliśmy na stronę firmy Homepay i zobaczyliśmy tam oświadczenie następującej treści:

SZANOWNI PARTNERZY FIRMY HOMEPAY SP. Z O. O.

W niniejszym oświadczeniu chciałbym przekazać Wam oficjalne informacje na temat bieżącej sytuacji firmy i perspektyw dalszej współpracy. Z dniem 1 marca 2018 r. firma została przejęta przez nowego właściciela, który powołał na stanowisko nowego prezesa zarządu pana Stanisława Filipa Wyganowskiego.
W chwili wydawania tego oświadczenia, informujemy, że zgodnie z zawartą umową poprzedni zarząd spółki zobowiązany był do niepodejmowania jakichkolwiek decyzji finansowych, natomiast nowo powołany zarząd analizuje wnikliwie sytuacje finansową spółki i rozpoczyna realizację swoich zobowiązań. W tym miejscu chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości i zakończyć spekulacje, rozpowszechniane m.in. w Internecie. Wszyscy Partnerzy otrzymają należne im środki finansowe.
Jestem świadomy, że wielu z Was jest zaniepokojonych bieżącą sytuacją i dlatego pragnę uspokoić wszystkich Partnerów firmy Homepay – nie zaprzestaliśmy działalności, nie ogłosiliśmy upadłości, nie mamy problemów z płynnością finansową, ZUS ani komornik nie zajęli nam kont, a wszelkie tego typu informacje były kłamliwe i służyły jedynie oczernianiu firmy lub dawaniu upustu negatywnym emocjom, które nasza postawa sprowokowała.
Działalność firmy Homepay, na chwilę obecną, jest kontynuowana i liczymy, że nadal będziemy mogli cieszyć się Partnerstwem, owocnym dla obu stron.

Wygląda więc na to, że choć my jeszcze nie otrzymaliśmy żadnych odpowiedzi na wielokrotne próby kontaktu z Homepay, to firma m.in. na skutek naszych nacisków postanowiła wreszcie wydać jakieś oświadczenie.

Jeśli dowiemy się czegoś więcej, damy Wam znać.

Aktualizacja 21.03.2018

Poprzedni prezes Homepay Paweł Wachnik odpisał na naszą wiadomość na LinkedIn. Dał nam do zrozumienia, że nie będzie się już wypowiadał w imieniu spółki.

Dobry wieczór. Dziękuję za troskę, ale nigdzie nie uciekłem. Uprzejmie proszę o kierowanie pytań związanych z Homepay do firmy Homepay.

W razie dodatkowych pytań na temat mojej osoby pozostaję do dyspozycji.

Pozdrawiam serdecznie.

Aktualizacja 22.03.2018 7:14

Nowy Prezes Homepay przekazał naszej redakcji odpowiedzi na pytania, które zadawaliśmy jeszcze przed wydaniem oświadczenia o przejęciu. Wynika z nich, że firma istotnie miała pewien problem z księgową, ale nie ma zagrożenia dla płynności finansowej spółki.

NiebezpiecznikPojawiają się plotki, że nowy inwestor dokonuje zmian w księgowości i może to potrwać nawet do 2 miesięcy. Czy to prawda?

Stanisław Filip Wyganowski: Jest prawdą, że po zmianie właściciela i zarządu Spółki wprowadzane są szeroko pojęte zmiany, a przede wszystkim zmiany głównej księgowej, która zdaniem aktualnego zarządu nie była w stanie sobie poradzić i była osobą, która pozostawiła po swojej pracy dość duże problemy, które aktualnie nowe osoby sprawnie usuwają. Osoba, z którą rozstaliśmy się prowokuje i rozsyła nieprawdziwe informacje wśród klientów firmy oraz w internecie.

Wiemy, że KNF próbuje skontaktować z Homepay w celu uzyskania wyjaśnień. Czy ten kontakt już nastąpił? Czy przekazano KNF jakieś informacje? Jeśli tak to jakie?

Nie otrzymałem informacji jakoby KNF kontaktował się ze Spółką. Numery telefonów, adresy mailowe oraz adresy biur są ogólnodostępne i na chwilę obecną nie było sygnałów od KNF, o których mi wiadomo.

Czy można ujawnić kim jest nowy inwestor (to pytanie zadaliśmy jeszcze przed wydaniem oświadczenia przez Homepay i uzyskaniem jakichkolwiek odpowiedzi – red.). 

Nie jest żadną tajemnicą kim jest nowy inwestor, natomiast chcemy to zrobić w sposób oficjalny i żeby dotarła do jak najszerszego grona naszych klientów i mediów. Jesteśmy w trakcie przygotowywania kampanii w tym zakresie.

Czy Homepay ma zapewnioną płynność finansową?

Nie ma żadnego zagrożenia z płynnością finansową i absolutnie w tym zakresie informacje są nieprawdziwe.

Czy prawdą jest, że pracownicy zostali poinformowani, że pracują tylko do końca miesiąca?

Na pewno dotknęło to główną księgową i niewykluczone, że dotknie to niektóre z osób, które nie spełniają wymagań lub nie mają motywacji do dalszej współpracy.

Czy to prawda, że prezesa nie ma w firmie od 3 tygodni?

Jestem powołany od początku marca, zamieszkuję w Warszawie, siedziba Spółki jest w Warszawie oraz właściciele uważają, że dla rozwoju rozważane jest zwiększenie udziału jej działalności na rynku Warszawskim.

Informuję, że prawnicy Spółki są w trakcie przygotowania dokumentów przeciwko byłej głównej księgowej o naruszenie dóbr osobistych i rozpowszechnianie kłamliwych i zniesławiających informacji na temat Spółki. Chciałem jeszcze raz podkreślić, że przyczyną całej aktualnie zastanej sytuacji przez nowy zarząd spółki jest właśnie dotychczasowych działań tejże osoby.

Uwaga: Wszystkie odpowiedzi zostały udzielone nam e-mailem. Nie rozmawialiśmy z Prezesem przez telefon czy osobiście.

Aktualizacja 22.03.2018 10:57

Docierają do nas informację o tym, że pracownicy Homepay nie widzieli jeszcze nowego Prezesa. To całkiem możliwe zważywszy na to w jaki sposób firma komunikowała się z nami. Podsumujmy.

  • 19 marca odpowiedział nam Pan Adam Chys. Zapewnił, że Prezes do nas odpisze.
  • 20 marca o godz. 8:21 ponowiliśmy pytania (przesłaliśmy je na adres do BOK).
  • Nowy Prezes odpowiedził nam 20 marca o godzinie 16:37, ale…
  • o godzinie 17:41 (czyli nieco później) napisał do nas Ada odpowiadając na ponowienie pytań. Pan Adam stwierdził “wnioskuję, że wczoraj nie było wymiany korespondencji pomiędzy Panami”.

Tych faktów jesteśmy pewni, natomiast na Wykopie przesłano do nas screen z takiej rozmowy…

Pan Stanisław Filip Wyganowski w oświadczeniu do nas stwierdził, że mieszka w Warszawie i tam jest siedziba firmy. Nie jest tajemnicą, że wcześniej spółka korzystała z lokalu w Sochaczewie i do tej pory na jej stronie jest taki adres do korespondencji. Będziemy jeszcze pytać Prezesa czy i kiedy pojawił się fizycznie w siedzibie firmy.

Aktualizacja 27.03.2018 11:36

Komisja Nadzoru Finansowego wydała komunikat w sprawie Homepay. Wynika z niego, że Komisja nadal nie może skontaktować się z przedsiębiorcą.

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego informuje, że od kilku dni napływają od kontrahentów biura usług płatniczych działającego pod firmą Homepay sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 87 (nr podmiotu w Elektronicznym Rejestrze Usług Płatniczych: BP9/2012) informacje o nieprawidłowym działaniu tego przedsiębiorcy. W szczególności firma Homepay sp. z o.o. nie wykonuje zlecanych jej przelewów płatniczych. Urząd KNF podjął próby kontaktu z właścicielem firmy, jednak okazały się one bezskuteczne. W związku z tym Komisja Nadzoru Finansowego zdecydowała o podjęciu działań zgodnie z posiadanymi kompetencjami.

My tymczasem 22 marca pytaliśmy prezesa Homepay o to, czy pojawił się w siedzibie firmy i czy spotkał się z pracownikami. Odpowiedzi do tej pory nie otrzymaliśmy.

Aktualizacja 29.03.2018 12:24

Homepay trafiło na listę ostrzeżeń Komisji Nadzoru Finansowego. Na stronie KNF znajdziecie też komunikat na temat umów ubezpieczeń, które Homepay zawarła w celu ochrony środków pieniężnych otrzymanych od użytkowników. Z komunikatu dowiedzie się gdzie można zgłosić szkody.

Biuro usług płatniczych działające pod firmą Homepay sp. z o.o. posiada umowę ubezpieczenia obowiązkowego odpowiedzialności cywilnej biur usług płatniczych, zawartą z Concordia Polska Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych z siedzibą w Poznaniu (polisa nr 23608728) z okresem ubezpieczenia od 17 czerwca 2017 r. do 16 czerwca 2018 r. Ponadto, biuro usług płatniczych działające pod firmą Homepay IP sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 87 (nr podmiotu w Elektronicznym Rejestrze Usług Płatniczych: BP 2093/2017), będące jednocześnie agentem Homepay sp. z o.o. posiada umowę ubezpieczenia obowiązkowego odpowiedzialności cywilnej biur usług płatniczych, zawartą z AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A. z siedzibą w Warszawa (polisa nr 117961.BUP14.001293) z okresem ubezpieczenia od 7 grudnia 2017 r. do 6 grudnia 2018 r.

Szkody wynikające z niewykonania bądź nienależytego wykonania usługi przekazu przez wymienione biura środków pieniężnych otrzymanych od klientów mogą być zgłaszane bezpośrednio ww. ubezpieczycielom, w szczególności zgodnie z instrukcjami na stronach internetowych: https://www.concordiaubezpieczenia.pl/zglos-szkode.html – w przypadku Homepay sp. z o.o. i https://axa.pl/biznes/centrum-klienta/likwidacja-szkod-firmy/ubezpieczenia-korporacyjne-majatkowe/ – w przypadku Homepay IP sp. z o.o.

Dodamy, że Prezes Homepay do tej pory nie odpowiedział na nasze ostatnie pytania o to, czy pojawił się w siedzibie firmy i spotkał z pracownikami.

Niestety KNF nie może w jakikolwiek sposób pośredniczyć lub uczestniczyć w dochodzeniu roszczeń z tytułu niewykonania przez Homepay usług innych niż przekaz pieniężny, gdyż działalność spółki w tym zakresie nie podlega nadzorowi KNF.

Aktualizacja 3.04.2018 14:38

Od kiedy Homepay trafiła na listę ostrzeżeń KNF stało się jasne, że jakieś śledztwo w sprawie spółki prowadzi Prokuratura Rejonowa Warszawa Wola. Postanowiliśmy spytać o to śledztwo i dowiedzieliśmy się, że tak naprawdę były dwie sprawy, które zostały połączone.

Poniżej treść e-maila jakiego dostaliśmy od Łakasza Łapczyńskiego, rzecznika prasowego Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

W Prokuraturze Rejonowej Warszawa Wola w Warszawie w połowie marca 2018 r. zarejestrowane zostało postępowanie z zawiadomienia Amadeusza R. dotyczące podejrzenia popełniania przestępstwa oszustwa przez osoby działające w imieniu podmiotu Homepay.

Ponadto pod koniec marca 2018 r. do w/w Prokuratury wpłynęło zawiadomienie KNF dotyczące podejrzenia popełniania przestępstwa z art. 284 § 1 kk polegającego na przywłaszczeniu środków pieniężnych kontrahentów przez osoby działające na rzecz Homepay sp.z.o.o.

Powyższe zawiadomienie zostało dołączone do sprawy zarejestrowanej wcześniej w Prokuraturze.

Sprawa jest na etapie czynności sprawdzających. Policjanci z Komendy Rejonowej Policji Warszawa IV wykonują czynności zlecone przez prokuratora.

Niestety nie dowiedzieliśmy się jakie dokładnie czynności sprawdzające policjanci już wykonali. Nie dostaliśmy też odpowiedzi na pytania o to, czy przesłuchano zarząd Homepay lub czy jest to planowane.

Nowy Prezes Homepay ciągle nie odpowiedział na nasze pytanie dotyczące tego, czy fizycznie pojawił się przed pracownikami. Nie odpowiedział też na nasze e-maile z prośbą o kontakt telefoniczny.

Aktualizacja 9.04.2018 7:59

Niestety ubezpieczenie firmy Homepay, o którym informowała Komisja Nadzoru Finansowego, nie będzie wielkim ratunkiem dla partnerów. Osoby kontaktujące się z firmą Concordia Ubezpieczenia już otrzymały informację, że suma wypłaconych odszkodowań dla wszystkich poszkodowanych nie może przekroczyć kwoty 31.642,11 zł (sic!).

Jak to się dzieje, że firma obracająca tak dużymi pieniędzmi była ubezpieczona tylko na 31 tysięcy?

Warto wiedzieć, że wysokość ubezpieczenia OC dla biura usług płatniczych jest ustalana na podstawie art. 125 ust. 9 Ustawy o usługach płatniczych oraz Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia biur usług płatniczych. Zgodnie z przepisami minimalna suma gwarancyjna wynosi… (uwaga na bełkot)…  0,6% całkowitej kwoty transakcji płatniczych wykonanych przez biuro usług płatniczych w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym umowa ubezpieczenia jest zawierana, ale nie mniej jednak niż równowartość w złotych 1200 euro (w okresie ubezpieczenia nie dłuższym niż 12 miesięcy w odniesieniu do jednego zdarzenia i wszystkich zdarzeń, których skutki są objęte umową ubezpieczenia).

Przepisy znaliśmy, ale czy spółka Homepay prawidłowo obliczyła swoje ubezpieczenie i zgłosiła to KNF? Dla pewności spytaliśmy KNF, a odpowiedział nam jej rzecznik prasowy Jacek Barszczewski.

Z posiadanych przez KNF informacji wynika, że biuro usług płatniczych Homepay sp. z o.o. posiada umowę ubezpieczenia obowiązującą w okresie od dnia 17 czerwca 2017 r. do dnia 16 czerwca 2018 r., która została zawarta w dniu 13 czerwca 2017 r. Wartość transakcji wykonanych przez biuro usług płatniczych wykonanych w ciągu 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym zawarto przedmiotową umowę, została przez spółkę obliczona poprawnie, a więc 0,6 % tej wartości stanowi równowartość 31 tys. zł. 

Jednocześnie informujemy, że biura usług płatniczych, zgodnie z obowiązującymi przepisami mogą świadczyć tylko jedną usługę płatniczą, tj. przekaz pieniężny. Nadzór nad biurami płatniczymi ogranicza się więc do egzekwowania poprawności wykonywanej działalności w zakresie świadczenia usług płatniczych.

Z informacji przekazywanych przez osoby poszkodowane przez spółkę Homepay sp. z o.o. wynika, że niewypłacone pieniądze w znacznej części związane są z usługą SMS premium. Należy podkreślić, że tego rodzaju usługi nie należą do katalogu usług płatniczych i działalność w tym zakresie nie podlega przepisom ustawy o usługach płatniczych (art. 6 pkt 12 ustawy o usługach płatniczych), a tym samym nie podlega nadzorowi sprawowanemu przez KNF.

Czytając te wyjaśnienia możecie odnieść wrażenie, że przewidziana w prawie ochrona dla partnerów firm takich jak Homepay jest po prostu zbyt mała. Jest to wrażenie całkowicie uzasadnione.

Tymczasem Homepay na swojej stronie nadal zapewnia, że pieniądze zostaną wypłacone, ale… nowy prezes jakoś nie daje wielu oznak życia. Przynajmniej na nasze pytania nie odpowiada.

Aktualizacja 10.04.2018 15:24

Komisja Nadzoru finansowego na swoim 386. posiedzeniu w dniu dzisiejszym (10.04.2018) podjęła decyzję istotną dla Homepay – zakazała firmie wykonywania działalności regulowanej polegającej na świadczeniu usług płatniczych w charakterze biura usług płatniczych.

W komunikacie KNF czytamy, iż…

Komisja stwierdziła, że Spółka oferuje usługi płatnicze wykraczające poza uprawnienia wynikające z jej charakteru jako biura usług płatniczych. Przeprowadzona analiza wykazała bowiem, że prowadzona przez Spółkę działalność w zakresie świadczenia usług płatniczych wyczerpuje m.in. znamiona usług określonych w art. 3 ust. 1 pkt 1, pkt 2 lit. c) oraz pkt 5 ustawy o usługach płatniczych, tj. usługi prowadzenia rachunku płatniczego, usługi polecenia przelewu oraz usługi acquiringu.

Biorąc pod uwagę całokształt okoliczności faktycznych i prawnych ustalonych w niniejszej sprawie Komisja stwierdziła, że działalność regulowana Spółki w zakresie świadczenia usług płatniczych w charakterze biura usług płatniczych jest wykonywana z poważnym naruszeniem przepisów ustawy o usługach płatniczych, co w konsekwencji należy uznać za rażące naruszenie warunków wymaganych do wykonywania tej działalności. W niniejszym przypadku przepisy prawa zostały naruszone w sposób ewidentny, co nie jest możliwe do zaakceptowania zarówno w świetle celów sprawowanego nadzoru, jak i z punktu widzenia zasad praworządności.

Mając na względzie powyższe, w ocenie Komisji Nadzoru Finansowego zachodzi określona w art. 71 ust. 1 pkt 3) bezwzględna przesłanka zakazu wykonywania przez spółkę działalności regulowanej polegającej na świadczeniu usług płatniczych w charakterze biura usług płatniczych.

W myśl art. 71 ust. 3 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w przypadku wydania decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności regulowanej objętej wpisem, organ z urzędu wykreśla wpis przedsiębiorcy w rejestrze działalności regulowanej. Mając na względzie powyższe, niniejsza decyzja skutkuje wykreśleniem Spółki z rejestru działalności regulowanej w zakresie usług płatniczych w charakterze biura usług płatniczych, o którym mowa w art. 4 ust. 3 ustawy o usługach płatniczych.

Wszystko wygląda coraz gorzej wbrew rzekomym zapewnieniom nowego Prezesa, który ciągle nie odpowiada na nasze pytania.

W sprawie Homepay pojawiło się kilka nowych faktów, o których chcemy was poinformować. Partnerzy spółki nie dostali jeszcze obiecanych pieniędzy, ale dostali… faktury. Nie jest to powód do radości, bo skarbówka może się upomnieć o podatek od nieotrzymanych przychodów.

Na fakturach widnieje nazwisko Stanisława Filipa Wyganowskiego, który niby jest prezesem spółki, ale na korespondencję e-mailową nie odpowiada i nie mamy pewności, czy ktokolwiek w firmie go widział. Nie mamy też 100% pewności czy Wyganowski jest prezesem bo w KRS jako prezes Homepay ciągle figuruje Paweł Wachnik. Pan Wyganowski odpowiadał na nasze pytania, ale tylko mailowo.

Aktualizacja 18.04.2018 14:43

W sprawie Homepay pojawiło się kilka nowych informacji, o których chcemy was poinformować. Partnerzy spółki nie dostali jeszcze obiecanych pieniędzy, ale dostali faktury  (np. za pośrednictwo paysafecard).

Na fakturach widnieje nazwisko Stanisława Filipa Wyganowskiego, który niby jest prezesem spółki, ale na korespondencję e-mailową nie odpowiada i nie mamy pewności, czy ktokolwiek w firmie go widział. Nie mamy też pewności czy Wyganowski jest prezesem bo w KRS ciągle figuruje Paweł Wachnik. Pan Wyganowski odpowiadał na nasze pytania dotychczas tylko mailowo.

Co ciekawe, Paweł Wachnik figuruje także w czeskim rejestrze działalności gospodarczej i to we wpisie dotyczącym spółki o nazwie… Homepay.

Ta czeska spółka została zarejestrowana w roku 2016 przez sąd w Pradze pod nazwą Christy style s.r.o (s.r.o to odpowiednik polskiej spółki z o.o.). Dopiero w lutym tego roku Christy style zmieniła nazwę na Homepay s.r.o i najwyraźniej wtedy przejął ją Paweł Wachnik. Wygląda to wszystko dość dziwnie, choć oczywiście nikt nikomu nie zabrania pozbywania się jednej firmy, kupowania drugiej i zmieniania nazwy tej drugiej w taki sposób, aby kojarzyła się z pierwszą. Możliwe, że Paweł Wachnik jeszcze nam to wyjaśni.

Rozmawialiśmy też z osobami, które twierdzą, że rozmawiały z prezesem Stanisławem Filipem Wyganowskim. Te osoby mówią, że Wyganowski nie uważa się za prezesa i miał jedynie dostać propozycję, której nie przyjął (inna wersja jest taka, że był prezesem bardzo krótko i zrezygnował). Podkreślamy, że są to informacje nieoficjalne, niepotwierdzone i z drugiej ręki, ale przewijają się one w różnych internetowych dyskusjach i z tego powodu nie sposób całkowicie ich pominąć. Próbujemy się skontaktować z panem Wyganowskim i podkreślamy, że do tej pory ktoś podający się za Wyganowskiego kontaktował się z nami jedynie przez e-mail. Nie dostaliśmy żadnych odpowiedzi na prośbę o kontakt telefoniczny. We własnym zakresie próbujemy kontaktów innymi kanałami.

Wiemy też, że do Homepay przestała docierać poczta, przynajmniej ta wysłana na adres korespondencyjny firmy (ul. Żeromskiego 27 lok. 5, 96-500 Sochaczew). Listy wracają do nadawców z adnotacją “Wyprowadził się”.

Aktualizacja 30.04.2018 9:06

Wcześniej pisząc o  problemach z Homepay pozwoliliśmy sobie zwrócić uwagę, że przejęcie firmy i zmiana na stanowisku prezesa budziły wątpliwości. W internetowych dyskusjach padały sugestie, że tak naprawdę nic się nie zmieniło i Homepay jest nadal “spółką Wachnika”.

Wypada odnotować, że w KRS uwidoczniła się zmiana Prezesa. Teraz rejestr wskazuje Stanisława Filipa Wyganowskiego jako osobę piastującą to stanowisko.

Nie warto jednak ograniczać się do wyników podawanych przez wyszukiwarkę KRS. Trzeba kliknąć w przycisk “Pobierz wydruk informacji i aktualnych” by dostać więcej informacji z odpisu KRS. Z nich dowiemy się, że choć Stanisław Wyganowski jest prezesem to jedynym wskazanym w rejestrze wspólnikiem pozostaje Paweł Wachnik.

Z wpisu wynika, że Pan Wachnik nie jest jedynym wspólnikiem. Inni nie są wymienieni prawdopodobnie dlatego, że art. 38 pkt 8 pkt c Ustawy o KRS nie przewiduje ujawniania w rejestrze wspólników, którzy posiadają mniej niż 10 % udziałów.

W oświadczeniach wydawanych wcześniej przez Homepay czytaliśmy, że “z dniem 1 marca 2018 r. firma została przejęta przez nowego właściciela, który powołał na stanowisko nowego prezesa zarządu pana Stanisława Filipa Wyganowskiego”. Łatwo można było odnieść wrażenie, że nowy właściciel to ktoś całkiem inny niż Paweł Wachnik. Tylko, że według KRS nawet po zmianie prezesa pan Wachnik jest ciągle najważniejszym wspólnikiem.

Aktualizacja 2.05.2018 7:59

Przez LinkedIn napisał do nas Paweł Wachnik (były prezes i właściciel Homepay), odpowiadając na pytania zadane 17 kwietnia (dotyczące spółki w Czechach) i odnosząc się do ostatniej aktualizacji. Pan Wachnik stanowczo twierdzi, że nie jest już właścicielem udziałów w Homepay. Poniżej wiadomość od Pana Wachnika (pogrubienie dodane przez nas).

Witam, nie mam obowiązku nic Panu wyjaśniać. Wystarczy chwilkę pomyśleć i zwrócić uwagę na opóźnione daty publikacji rejestrów. Spółka została przeze mnie przejęta w celu przedstawienia przed inwestorem większego globalnego zasięgu tylko po to, żeby bardziej zainteresował się kupnem firmy Homepay w Polsce.

Do tej pory nie komentowałem Państwa wpisów i aktualizacji o Homepay lub o mnie, ale aktualizacja 10 była beznadziejna. Jeśli tak już Państwo węszą to proszę zwiększyć zasięg i udać się do KRS w celu uzyskania dokładnych informacji na temat wspólników firmy Homepay niż pisanie takich bredni na mój temat biorąc pod uwagę monitor, a nie cały KRS, który nie ma nakazanego terminu zmiany wpisu.

To ja powołałem nowego prezesa 28 lutego i to ja sprzedałem 100% swoich udziałów 1 marca z zarządem powołanym przeze mnie, a nie przez nowego właściciela, który stał się 100% właścicielem moich dotychczasowych udziałów. Proszę sprostować te brednie o moim udziale w procederze nowych właścicieli, ponieważ ostatnie zdanie z aktualizacji traktuję jako pomówienie.

Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że informacje w rejestrach są aktualizowane z opóźnieniem. Przypomnijmy jednak, że sama Homepay twierdziła, że to nowy właściciel powołał nowego Prezesa. Taka informacja jest zresztą ciągle widoczna na stronie Homepay.

Dlatego byliśmy pewni, że nowy właściciel powinien być wskazany w KRS w momencie zmiany prezesa.

Dopytaliśmy o to pana Wachnika. W kolejnej wiadomości napisał on, że

Problem w tym, że przez niewłaściwe i niezgodne z umową zawartą ze mną ruchy nowych właścicieli jestem atakowany z każdej strony w szczególności przez osoby nie mające potwierdzonych informacji, (…) Informacje, które są w internecie to stek bzdur wyssanych z palca, a ludzie, którzy wypowiadają się na mój temat nie mają pojęcia co piszą, a piszą tylko po to, żeby wywrzeć presje na mnie w celu odzyskania pieniędzy, których ja nie mam, ale to już udowodnię w sądzie. Informacje zawarte na stronie internetowej homepay.pl jakoby prezes został wybrany przez nowego właściciela są niepoprawne, na co zresztą wskazuje kolejność zmian publikowanych w KRS. Proszę mieć na uwadze, że KRS publikuje zmiany po ich nastąpieniu, a nie podczas.

Oczywiście postaramy się zdobyć komentarz prezesa Homepay w tej sprawie. Obecnie mamy problem ze skontaktowaniem się z nim.

Przeczytaj także:

44 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. żenua.pl po tak nieprofesjonalnym przejęciu nigdy nie skorzystał bym z usług tej firmy

    • Cieszę się, ze zakończyłem z nimi współprace w 2016 roku. Natomiast chciałbym się wypowiedzieć w temacie ZUSu. W 2017 roku otrzymałem również takie pismo wzywające do wyjaśnień za rok 2012. Dotyczyło ono nieopłacenia moich składek przez HP i miałem potwierdzić jaką formę pracy dla nich świadczyłem. W odpowiedzi od HP usłyszałem, ze nie mam się niczym martwic i nic nie robić. Oczywiście złożyłem te wyjaśnienia wbrew zaleceniom HP. Mając to na uwadze kwestia bankructwa firmy nie jest taka nieosiągalna bo teraz za całe 5 lat ZUS może ściągnąć składki.

  2. Dziwne te oświadczenie, wygląda na to że nowy Prezes i właściciel nadają się do zarządzania leżakiem na bazarze. Szkoda że nikt z pracowników nie poinformował ich że właśnie zaorali sobie nowy nabytek.

  3. Panie ale to auto co kupiłem przestało jeździć po tym jak wbiłem się nim w płot…

    profesjonalny komunikat nic nie wnoszący do sprawy. A brak kontaktu z KNF to już w ogóle gwóźdź do trumny :D

  4. Wyjasnienia jak przy bankructwach i oszustwach. Granie na zwloke. Na dniach kolejne potem kolejne.. prezes i kasa pewnie juz za granica..

    • Pawel W znany jako prezes homepay był widziany w sochaczewie wczoraj, jeszcze nigdzie nie uciekł

  5. Też mi to wygląda na to ,że grają na czas.

  6. Ale tu nie ma co wymyślać i tworzyć wersji. przejadali kasę klientów i nie ma?

  7. Nie “teoria”, a hipoteza.

  8. Ja skorzystałem z usług tej spółki kilka lat temu i dostałem wczoraj wezwanie do sądu (XIV Wydział Ubezpieczeń społecznych). Wcześniej ZUS wielokrotnie wzywał mnie do przekazania materiałów odnośnie tego jak wyglądała współpraca z tą firmą.

  9. Umowa o dzieło z firmą pośredniczącą w płatnościach sms jest naciąganiem prawa, a w zasadzie jago łamaniem. Ktoś wprowadza płatność sms na swojej stronie i co miesiąc w jego imieniu jest wystawiane rozliczenie, które to ma niby być jego dziełem??? Dziełem to może być napisanie książki, nagranie piosenki lub filmu, ale nie zestawienie płatności, które zresztą samodzielnie się nie wykonało. To jest oczywiście naciąganie przepisów. Po co się tak robiło? Inaczej nie da się rozliczyć z tysiącami właścicieli jakiś małych stron internetowych. Te parę stówek miesiąc w miesiąc, to jest działalność zarobkowa, do której powinno się założyć firmę i wystawiać faktury. Takie mamy prawo. Systematyczne zarabianie, to jest prowadzenie działalności zarobkowej, którą należy zarejestrować. Oczywiście to się nie opłaca, bo zus dla firm to prawie 1200 zł miesięcznie. Więc obchodzono to proponując umowę o dzieło i teraz firmy pośredniczące w płatnościach sms dostają w d*. Zus cierpliwie czekał, aż proceder stanie się powszechny i będzie mógł zakwestionować dziesiątki tysięcy wypłat i ściągnąć od nich zus.
    Firmy oczywiście mogły tego nie robić, tylko że wtedy te tysiące małych klientów pójdzie do tych, którzy obchodzą prawo umowami o dzieło. Natomiast duzi klienci nie zmienią dotychczasowych dla jakiś niszowych nowych firm pośredniczących w płatnościach sms.

    Taka rzeczywistość. Naciągaj prawo i miej nadzieję, że ZUS do ciebie nie przyjdzie, albo nie zakładaj biznesu pośrednictwa w płatnościach sms.

    • Ale to jest jego dzieło, naprowadził ludzi na serwis sms, czemu przerzucenie tony węgla może być dziełem a przerzucenie 1000 sms premium nie?

    • Ale to jest jego dzieło, naprowadził ludzi na serwis sms, czemu przerzucenie tony węgla może być dziełem a przerzucenie 1000 sms premium nie? <- wiesz co było przedmiotem rzekomego dzieła? "Wygenerowanie raportu PDF z listą transakcji". To było te rzekome, unikalne, niepowtarzalne dzieło…

      To jakby wydruk paragonu w sklepie był dziełem. Absurd.

    • Czyli jeśli wezmę studenta, dam mu tonę papierów i każe przekserować, to też nie będzie to umowa o dzieło?

    • Ani przerzucenie tony węgla, ani kserowanie papierów, nie są podstawą do zawarcia umowy o dzieło, tylko zlecenia. A to może się także wiązać ze zwiększeniem PIT-u, jeżeli ktoś równie kreatywnie zastosowałby do dzieła 50% koszty uzyskania przychodu

  10. To jakiś wałek z tym nowym Prezesem, w KRS nie ma żadnych zmian. Sprawa jest już przeciągana trzeci miesiąc i skończyła się po burzy w mediach na lakonicznym oświadczeniu “Wszyscy Partnerzy otrzymają należne im środki finansowe”. Co może oznaczać że rzeczywiście otrzymają ale za 5, albo 10 lat, a należeć będzie do podziału taka na jaką opiewa polisa.

    • KRS nie pierwszy raz ma opóźnienia w publikacji zmian. Choć też uważam że jakiś wał jest.

  11. Hej niebezpiecznik.pl, macie jakieś nowe info? Nas zapewniają, że w tym tygodniu będzie wypłata. Ale szczerze w to wątpimy.

  12. ciekawie

  13. bardzo ciekaw ogloszenie pana prezesa wraz z jego numer telefonu http://www.adrenalinemotorsport.pl/samochody/o,audi-rs6-performance-605km

    • Ogłoszenie jest z września 2017 roku. Więc ze sprawą nic wspólnego nie ma…

  14. A tak sie wyadaje nie swoje pieniądze

    https://www.youtube.com/watch?v=O2DDT0D9gPg

  15. Dziwne! winna księgowa, że aż trzeba było nowego inwestora?!? “Zawinił” jeden z członków personelu i się okazało, że trzeba calusienki zarząd i właściciela zmienić. Trochę bezsensowne tłumaczenie.
    Dziś mamy czwartek.

    • Wczoraj była środa, jutro będzie piątek… Panta rhei!

      Tylko kasa do, co by nie mówić, wierzycieli popłynąć nie chce.

  16. Jednego prostego pytania tu brakowało: Kiedy wypłata należności, bo informacja podawana już przez pracowników nowego Prezesa głosiła że w tym tygodniu.

  17. Inwestor dokonał zakupu bez wykonania audytu f-k i prawnego? Bez zabezpieczenia ciągłości dzialania? Tak to się warzywniak kupuje… albo linie lotnicze. Jeżeli ten tajemniczy inwestor jest takim specjalistą, to komentarz może być tylko jeden:

    “A mały rycerz na to: tu się nie ma co zastanawiać, tu trzeba sp*!”

    Przykro to mówić, ale gdybym miał obstawiać, to w takich przypadkach najczęściej:
    – prezes się zmienia na słupa,
    – inwestorem jest spółka z o.o. założona na słupa albo w jakimś San Escobar,
    – gramy na czas, bo $$$ ciągle spływa, a ludzie uspokojeni komunikatem nie składają wniosków o zabezpiecznie majątku.

    a czasem trochę inaczej:
    – prezesem zostaje młody biznesmen, który myśli, że zrobił interes życia,
    – ale ma “tymczasowy problem techniczny” – albo zginęło hasło do rachunku bankowego, albo jakaś procedura upoważnienia w banku się przeciąga, ale przecież “tam na rachunku są TE pieniądze”, “ale wie pan, ta polska biurokracja, to musi iść do centrali i oni nadają dostępy”,
    – rozpoczyna się burza w mediach, a dostępu do środków dalej nie ma,
    – “udało się, przyszły dane do logowania, hura, jesteśmy uratowani! – ale zaraz zaraz, czemu saldo konta to 10 zł?”
    – “i czemu ostatnie przelewy są autoryzowane przeze mnie, za mojej prezesury?”
    – “o cholera, faktycznie w banku dali od razu jakąś kopertę ze zdrapką, ale wziął ją ten pan, co mi sprzedał tę firmę”.

    Jeżeli jest z kimś kontakt, to niewykluczałbym scenariusza “wrobionego w prezesa” i gość może autentycznie myśleć, że firma na jedynie chwilowe problemy techniczne, a nie utratę płynności czy wręcz jest już bankrutem. I że bankrutem jest już on osobiście, odpowiadając własnym majątkiem za niezgłoszenie wniosku o upadłość (że wskutek oszustwa, jest sprawą wtórną).

    Przypomnijcie sobie 2be.pl – tam też uspokajali, że wszystko wróci. Może w swojej naiwności nawet w to wierzyli.
    Przypomnijcie sobie giełdy bitcoinowe – tam też uspokajali, że wszystko wróci, a problemy są tymczasowe. Może niektórzy nawet w to wierzyli (ci okradzeni, a nie ci, co sami się “okradli”).

    A ile znacie scenariuszy, że taka akcja miała happy end?

    • Tylko ze nowy prezes to nie byle jaki słup to jest powazna osobowosc. Gosc jest synem bylego prezydenta warszawy a zeby tego było malo sam robil interesy na dzielach sztuki z samym słowikiem który opisuje wszystko w swojej ksiazce chyba kazdy z nas zna słowika i wiele o nim słyszal a wiec ciekawie sie to rozwija

    • Z PESEL-a i dowodu go sprawdziłeś, czy wnosisz to na podstawie oświadczenia? Bo KRS jeszcze nie zaktualizowany podobno.

  18. Redakcjo, niektórych nazywanie hipotezy teorią boli. Wiem, że potocznie “tak się mów”, ale… to przecież nienaukowe B)

  19. …To pan prezesik (czyt. słup), z całym zarządem ładnie wszystkich zrobili w …… balona. Kończy się piątek a zgodnie z zapewnieniami pieniążki miały być właśnie do dnia dzisiejszego. Firmy nie ma i już już jej nie będzie, tak samo i jak i pieniędzy już nie zobaczymy :) Oświadczeniem uspokoił wszystkich aby nie robić afery, trzeba przyznać że to mu się udało.

  20. Ciekawa firma …
    Kapitał założycielski niby 1.000.000 zł
    Ale z tej kwoty 995.000 zł wniesione … aportem :D

    • Czytaj na papierze fajnie, ale nie będzie z czego ściągać :D

    • Nie ma znaczenia, czy na papierze czy rachunku bankowym – 1 mln zł to nic przy takiej działalności. Zje to ZUS, skarbowy i komornik, a nawet gdyby nie – to jest zaledwie 50 klientów po 20 tys. zł, a widziałem takich, co więcej mają.

    • Bo 5.000 zł to minimum wymagane przez prawo przy rejestracji spółki zoologicznej ;)

    • @gotar OP miał na myśli fakt, że teoretycznie niby mają 1mln zł kapitału zakładowego (to wygląda poważnie i robi wrażenie) ale tak naprawdę to tylko 5.000 zł wniesione (również teoretycznie – nikt tego nie sprawdza) gotówką a reszta to aport – czyli wkład niepiężny. Więc tam nigdy tego miliona nie było i nie będzie ;)

      Szefuńcio miał fureksa za 760.000 zł ale na raty i po kilku spłaconych sprzedawał – jak wynika z linka kilka postów powyżej. Takie tam byznesmeny…

  21. Śmiech na sali, KFN wydaje ostrzeżenie po tym jak firma przestała przyjmować płatności, a każdy zainteresowany sprawą od 3 miesięcy wie że homepay jest niewypłacalny.
    Nadzór pierwsza klasa nie ma co….

  22. Śmiech to jest, że firmy, która obraca milionami swoich klientów nikt na oku nie ma, sam straciłem dochody z prawie 40 kanałów płatniczych SMS z okresu 2 miesięcy! Dlaczego nikt nie powiadomił, że owa firma traci płynność finansową, ile firm zostanie dosłownie “wysadzonych w powietrze” przez brak należności, które im jest winien HomePay, skala tego problemu dopiero się ujawni, ale oczywiście w Polsce nikogo to nie obchodzi tu najlepiej jak widać wychodzą ci co kradną.

    Pracownicy zostali zwolnieni z dnia na dzień (dostałem SMS z wiarygodnego źródła, że 30 marca dostali wypowiedzenia) telefonów już nikt nie odbiera na e-maile zero odzewu od dawna, więc jest już po firmie, pytam tylko na co czeka nasza “szanowna” władza w postaci wielu instytucji, które powinny nie pozwalać “doić” obywateli? Nie ma, bo my mamy tylko podatki płacić najlepiej podwójne i cicho siedzieć.

    • Spoko spoko. Już w urzędzie skarbowym pewnie siedzą i myślą jak ściągnąć VAT od uczciwych kontrahentów firmy Homepay. Nie takie rzeczy się już robiło w tym kraju…

  23. Albo stary prezes został odwołany, nowy prezes – słup bierze winę na siebie, albo stary prezes ssał firmowe na bryczki itp, wpadł, i nowy próbował ratować, ale nie ma co ratować.

  24. No więc…. co mówi prawo. Faktycznie spółka z o. o. odpowiada OC i kapitałem zakładowym…. 5000 złotych… smutek Panowie.

  25. No to nie źle :P

  26. Macie jakieś nowe informacje :(?

  27. “Unable to connect to MySQL server hpay_user@bazadanych”

  28. Witam , czy otrzymałam ktoś odszkodowanie od firm które ubezpieczały Homepay

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.

RSS dla komentarzy: