13:18
12/6/2014

* Recydywa Nordei z BCC :)

Wszystko wskazuje na to, że Nordea, chociaż zapoznała się z naszym poprzednim artykułem na jej temat, to nie wyciągnęła wniosków…

Oto e-mail, jaki otrzymaliśmy (dodani do CC) od jednego z czytelników, który znów znalazł się w gronie klientów masowej wysyłki wiadomości z Nordei:

Dzień dobry!
Serdecznie dziękuję za (pewnie niepełną, ale zawsze) bazę Waszych klientów, na której się znalazłem. Zgodnie z “Ustawa o przetwarzaniu danych osobowych” nie upoważniłem Państwa do publikowania moich danych innym podmiotom.

Rozumiem, że to pomyłka… że zamiast “Do” powinno być “BCC”, jednak proszę przeczytać te artykuły:
https://niebezpiecznik.pl/post/nordea-ujawnia-e-maile-600-klientow/
i
https://niebezpiecznik.pl/post/warszawski-urzad-ujawnia-e-maile-obywateli-i-dostaje-ciekawa-propozycje-zadoscuczynienia/
https://niebezpiecznik.pl/post/warszawski-urzad-ktory-ujawnil-adresy-e-mail-obywateli-akceptuje-kare-zakupi-ksiazki-i-nie-tylko/

Moja propozycja jest podobna do tej w drugim artykule – Państwo kupujecie książki dla bibliotek w Gdańsku, jednak w związku, że to recydywa (pierwszy artykuł) – kwota rośnie do 5000.

Na odpowiedź czekam do piątku do 16:00, później sprawa trafi do odpowiednich służb.
Michał [nazwisko do wiadomości redakcji]

unnamed-2

Mamy nadzieję, że tym razem Nordea jako recydywistka, zasponsoruje książki i zapozna w końcu swoich pracowników z instrukcją obsługi poczty elektronicznej :-)

Przeczytaj także:

Ten wpis pochodzi z naszego linkbloga *ptr, dlatego nie widać go na głównej.
*ptr możesz czytać przez RSS albo przez sidebar po prawej stronie serwisu.

20 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. Niedlugo bedzie mozna zrobic cala “hall of shame” bo takich przykladow w tygodniu moglbym podac po kilka niestety (a jasne ze nie kazdy zasluguje na osobny art).

  2. To czekam na odpowiedź do których bibliotek teraz się kierować po ciekawą lekturę :D

  3. Bardzo mi sie podobaja tego typu akcje naglosnieniowe niebezpiecznika. Dziekuje za prowadzenie tego bloga!

  4. Ktos, Gdzies, juz dawno powinnien wymyslec ze w polu GMaila po wpisaniu wiekszej liczy odbiorcow (np. 3+) powinnien pokazywac sie ‘hint’ >> “Dodaj odbiorcow do BCC” albo przynajmniej jakies powiadomienie przed wyslaniem… z drugiej strony, ksiazki piechota nie chodza, a Pan/Pani co wyslala ta wiadomosc powinni beknac jak koledzy z posta o ‘Dial-up’ co zestawili je na noc :D

    • Problem w tym, że Nordea (jak i inne banki/instytucje) najprawdopodobniej nie korzystają z Gmaila, nie uważasz?

  5. No co wy… Szkolenie pracowników lub zatrudnianie potrafiących jest WIELOKROTNIE droższe, niż kara. Jakakolwiek by nie była.

  6. Przepraszamy raz jeszcze za błąd, Podjęliśmy niezbędne działania, wdrożyliśmy rozwiązania systemowe, które pomogą wyeliminować wystąpienie podobnych incydentów w przyszłości. Ponieważ dbamy o bezpieczeństwo danych osobowych klientów oraz szeroko rozumiane bezpieczeństwo transakcji finansowych, Nordea Bank Polska zakupi i przekaże do bibliotek w Trójmieście literaturę fachową z zakresu bezpieczeństwa za kwotę 10 000 złotych. Z ubolewaniem musimy przyznać, że mimo ciągłych szkoleń, zdarzają się takie błędy.
    Zapewniamy, że będziemy kontynuować działania zwiększające świadomość i wiedzę naszych pracowników, ale także kontrahentów i klientów, w zakresie bezpieczeństwa informacji.

    • Fejk?

    • Nie, to samo przyszlo emailem od nordei. ;) brawo

    • Musze przyznać, że reputacja niebezpiecznika jest silniejsza niż organów ścigania. Myślę, że rekompensata jaką proponują jest odpowiednia i można im wybaczyć. Przyznali się, podjęli działania – prawidłowa reakcja.

    • Bardzo podoba mi się postawa banku. Wszystko na plus!

  7. kurcze, to naprawde dziala :-)

  8. Jaki jest sens istnienia pola “DO” ? powinno być administracyjnie zablokowane.

    • Chyba miałeś na myśli CC … ;)

  9. A możecie przesłać kilka książek do naszej biblioteki w szkole? Chętnie poczytam bo szkoły nie stać na takie pozycje.Proszę o odpowiedź w komentarzach.

  10. Jakiś rok temu, albo więcej podobnego faila popełnił nasz rodzimy producent reduktorów, wysyłali chyba jakąś informację administracyjną i poszła do 10 tyś !!! adresów email.

  11. No to podobnego faila popełniła parę dni temu firma księgowa, z której usług korzystam. Poznałem adresy jakichś 30-tu klientów. Szkoda, że w mailu wyjaśniającym, dlaczego należałoby użyć Bcc nie umieściłem odnośnika do jednego z tych artykułów :)

  12. Faila walnął też Hacking9, a raczej jedna z jego reklamatorek, odchodząc z tej “firmy” napisała maila w stylu “do widzenia”, który poszedł do chyba ponad 250 osób z wszystkimi adresami w CC.

  13. Niestety, myślałem wcześniej żeby to zachować i wpisać coś u was, ale jakoś się zlitowałem nad nią. Mail powędrował do śmieci z 2 tygodnie temu. Może następnym razem :)

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.