13/2/2017
Po raz kolejny odezwali się przestępcy stojący za scamem na zablokowane konto Allegro. Od wczoraj na skrzynki posiadaczy kont w serwisie Allegro spływają następujące e-maile z adresu “Zablokowalismy368650@o2.pl” o następującej treści:
Ponieważ nie otrzymaliśmy Twojej płatności, której termin minął 2017-01-31, zablokowaliśmy Ci sprzedaż na Allegro. Prosimy o bezzwłoczne uregulowanie rachunku. Po zaksięgowaniu wpłaty, sprzedaż zostanie automatycznie odblokowana.
Link prowadzi przez skracacz ow.ly do poniższych URL-i (już nieaktywne):
hxxp://click.waw.pl/546DCFRE33
hxxp://bill.edge.ee/banner/index.html
Scam nie jest nowy. Na naszą redakcyjną skrzynkę ślady takich samych wiadomości (także wykorzystujących skracacz ow.ly do przekierowań) spływają od kwietnia 2016 roku. Kampania są wysyłane średnio co 3 miesiące (kwiecień, lipiec, listopad, luty). Jak widać, scam musi działać, skoro jest powtarzany. Ciekawe, czy częstotliwość powtórzeń odzwierciedla wysokość pieniędzy, które pozwalają atakującemu przeżyć te okresy ;)
Dla mnie po otrzymaniu takiego maila oczywiste jest po 1 – sprawdzenie/przypomnienie sobie czy dostałem od allegro informacje o tym, że planują zablokować moje konto, po 2 – wejście bezpośrednio na swoje konto i zweryfikowanie kwoty, którą muszę opłacić, po 3 – gdy już będę płacił to pobranie danych do przelewu bezpośrednio z allegro, a nie z maila.
Ale widocznie ludzie muszą być zabiegani, że nie zwracają na to uwagi, przez co ktoś niestety na ich pośpiechu “zarabia”
Po otrzymaniu takiego maila powinieneś zrobić jedną jedyną rzecz! Dodać nadawcę do SPAMU. Dobrze skonfigurowany klient poczty resztę zrobi sam.
Zablokowalismy368650@o2.pl i wszystko jasne
I bardzo dobrze. Za niedługo na alledrogo nie będzie się opłacać sprzedawać czegokolwiek. No ale czas pokaże…
Dziś dostałam taki sam mail, ale z adresu na wp.pl
Takie maile pojawiają się od lat, a allegro.pl niewiele działa w tym kierunku, aby ustrzec swoich klientów, przed atakami hakerów. …
Może allegro ma jakiś interes w tym…