19:53
4/9/2010

Symantec wpadł na pomysł walki ze złem w sieci przy pomocy …piosenek rapowych. Firma zatrudniła Snoop Dogga, który jest twarzą akcji i zachęca młodych internautów do układania rapu o hackingu i cyberprzetępczości. Są nagrody. Jest dedykowana strona, na której umieszcza się swoje piosenki. Niestety, bezpieczeństwo tej strony wygląda tak, jakby kodował ją sam Snoop Dogg :>

Yo ziomalu, nie hakooj mnie! *RISPEKT*

Abstrahując od płytkości całej akcji marketingowej i totalnego braku wyczucia “bezpieczeństwa” przez firmę Symantec, strona HackIsWack.com jest godna uwagi. Ci, o których miały powstawać piosenki, znaleźli w niej błędy i na stronie wylądowały nieautoryzowane treści, a oryginalne kawałki, dzięki błędom w playerze, zastąpiono wideoklipami cudownego Ricka Astley’a!

Ale ataki na stronę nie były potrzebne… ona kompromituje się sama:

[flv:http://hackiswack.com/hwdvideos/uploads/d8jqr99i5hnreamp.flv 450 350]

Na tę chwilę, najwyżej oceniany jest koleś, który rapuje na tle półki z butami. Po piętach drepcze mu jednak czarnoskóry raper-dzieciak i zarazem geek w okularach, czytający z kartki o botnetach… Ubaw po pachy, ziomalu!

Norton proponuje tagowanie informacji dotyczących tej akcji na Twitterze przy pomocy tagu #snoopnorton. Internauci preferują jednak #nortonantivirusstillsucks… ;-)

Powyższa akcja Nortona jest dla mnie naprawdę niezrozumiała, smutna i żenująca. Dziwię się tym bardziej, że Symantec już przecież raz pokazał, że potrafi robić dobre reklamy… Dlaczego zboczyli z tej drogi? Z jakiego powodu doszli do wniosku, że muszą promować się wśród nastoletnich wannabe-gangesterów?

Inni też ssą w tej kategorii reklamowej

Joł, mother-cyber-fuckerzy, a pamiętacie niedawne, równie czerstwe reklamowe zajawki Kasperskiego?

Już chyba wolę, żeby antywirus co jakiś czas złapał false-positive’a i zcrashował komputer, niż karmił ludzi takimi bajkami…

P.S. Forbs, w kontekście kampanii reklamowej Nortona, przypomina inne zabawne próby walki z “cyberprzestępczością” przy pomocy piosenek; np. taki staroć z 1992 roku o nazwie “Don’t Copy That Floppy” mający uświadamiać, że kopiowanie dyskietek to kradzież :-)

P.S. Nie zakładajcie kont na HackIsWack.com i nie psujcie im każdego formularza, pls :>

Przeczytaj także:

29 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. moglibyscie sie powstrzymac od oceniania prezentowanych faktow. to, czy ta kampania jest “zenujaca”, czy nie, kazdy powinien ocenic sam…

  2. ehmm , po zalogowaniu mozna zmieniac w profilu dane na :”‘/,./,./., , wyszukiwarka nie dziala? a uploadera nie chce mi sie sprawdzac xd

  3. @jurek, ale np. ja o tej akcji nic nie wiedziałem. Dowiedziałem się z niebezpiecznika, co w tym złego? Poza tym sobota jest, pośmiać można z tego co popełnili.
    Ciekawi mnie kto wpadł na taki pomysł w ogóle? :D Co ma rap wspólnego z HAKowaniem? Co to jest w ogóle. Wyobrażacie sobie, że wiadomości wieczorne prowadzi Dr. Dre albo pod Sensacje XX wieku głos podkłada Kaja Paschalska? Są rzeczy, których się nie robi.

  4. no ale jest żenująca.

  5. Tutaj nawet nie ma się co śmiać, bardziej dokładnym opisem mojej reakcji na news byłby facepalm.
    Z drugiej strony robią reklamy dla szarego użytkownika, więc i poziom odpowiedni jest.

  6. Filmiki i zachowanie wokół kampanii jest żenujące, tyle wiadomo na pewno. Niemniej jednak dawanie popularnych twarzy w reklamach jest częstą praktyką – a skoro jest tak często stosowane to można łatwo wywnioskować, że się sprawdza i przynosi więcej korzyści niż strat (również rozgłos jest bardzo pożądany, o co może chodziło firmie Symantec?).

    • @jurek ogórek: Hmm… obiektywność? Jako biegły sądowy — tak. Jako autor Niebezpiecznika — nie. Tu piszemy *rzetelnie*, ale nie chowamy swoich emocji i odczuć do kieszeni, a ta kampania, no co tu dużo mówić… ;-)

  7. Made my day :)

  8. Literówki: “jakby kodowĄ ją sam”, “zarazAem”.

  9. Przypomina mi się Donald Jedwabisty – http://www.youtube.com/watch?v=frrEDe26pNk

  10. Dobra, obiecywuję więcej nie kopiować dyskietek (i tak nie mam na czym). A czy skopiowanie sobie tej panienki też będzie grzeszne… znaczy: nielegalne? :)

  11. Cud że ten chłopczyk na ostatnim filmiku nie rozwalił klawiatury przez pierwsze 11sek

  12. Po tym co stworzyl Symantec ze Snoopem, slowa Whitney nabierają nowego znaczenia http://www.youtube.com/watch?v=YN31ktUa2-w#t=15s :)

  13. Pierwszy z brzegu wideoklip pokazuje kompromitacje na całego. Mam też watpliwości czy uzasadnione jest umieszczanie w prawym górnym rogu logo Niebezpiecznika w wideo nie będącym waszym autorstwem. Chyba, że to przymiarki do Niebezpiecznik TV. Moim zdaniem kanał na YouTube z waszymi relacjami z wykładów byłby super, bo nie każdy może być osobiście nawet na darmowych konferencjach (przykładowo portal Dobreprogramy niedługo po zakończeniu Hot Zlotu zaczął publikować serię filmów z konferencji dla tych, którzy nie byli na Hot Zlocie).

    Może warto też umieścić owo logo na stronie głównej przed napisem Niebezpiecznik.

  14. Chciałbym jeszcze zapytać, co zrobić by przy komentarzu pojawiało się zdjecie lub inna grafika. Czy Niebezpiecznik pobiera zdjęcia np. z Facebooka (podaję link, ale zdjęcie nie wskakuje, więc chyba nie jest pobierane z profilu). Może niegłupi byłby mały totorial, co zrobić by komentarzowi na Niebezpieczniku towazyszyło zdjęcie.

    • @Paweł Nyczaj: Żeby zdjęcie pojawiło się przy komentarzu, musisz mieć konto na gravatar.com. Co do tego logo w playerze, to jest ono globalne dla wszystkich filmów. Playera używamy do osadzania własnych materiałów — lub czasem, wyjątkowo, tak jak tutaj, do osadzania materiałów ze stron, które nie udostępniają własnego kodu HTML z playerową wklejką. Zmobilizowałeś mnie do przeczytania dokumentacji, czy da się wyłączać logo per video ;-)

  15. Czy masz wpływ na wielkość dolnego paska w playerze. Jeśli tak niech byłby wyższy i przez to lepiej czytelny (chodzi o czytelność przycisków i czasu filmu, pod tym względem YouTube jest lepszy, co widać na drugim osadzonym klipie licząc od poczatku strony). Vimeo chyba też ma wyraźniejsze przyciski. Poza tym dobrze byłoby zadbać o rozdzielczość filmów. Minimum to 480p, ale najlepiej 720p i 1080p. Jeśli w przyszłości będziecie umieszczać wideo z konferencji to absolutnie życzę sobie rozdzielczości 1080p. Kamery z takimi możliwościami nie są już megadrogie (nawet mój aparat kompaktowy Samsung IT100 nagrywa z rozdzielczoscią 780p a nie jest to szczyt kompaktów) a widoczność szczegułów na takim filmie jest dużo lepsza.

    PS
    Gdzie znaleźć rzetelne porównanie sieciowych playerów pod kątem jakości. YouTube jest oczywiście najpopularniejszy i mam wrażenie, że jednak najbardziej funkcjonalny, ale np. ekipa PDA Club wybrała Vimeo do relacji z ostatnich targów Mobile World Congress. Zaletą YouTube jak dla mnie jest też rozszeżanie się dolnego paska na całą szerokość w widoku pełnoekranowym, natomiast w JW Player w widoku pełnoekranowym pasek pozostaje równie mały jak w małym oknie osadzonego klipu. Nie ułatwia to czytelności.

  16. Hmm… a mi się akcja podoba, do amerykanow moze w ten wladnie sposob cos trafi

  17. Co wy chcecie od nortona? Najlepszy antywir…

  18. Ja tam mysle, ze cala akcje reklamowa opracowala jakas agencja kreatywna, ktora niekoniecznie zaangazowala Symanteca w zabezpieczenia.. stad kuriozum sytuacji.. Ale nie zmienia to faktu ze jak na dzis Symantec reprezentuje bardzo wysoki poziom bezpieczenstwa..

  19. Koles od rapu na tle szafki z butami znosny, ale generalnie zastanawia mnie jak mozna sie w goole w taka akcje marketingowa wkrecic :> w sensie: JAK ONI MOGA? nie widza, ze to suche?

    Kampania KAV zenujaca … faktycznie czerstwa.

    A ostatnia reklamowka – yeah! te suche werble, 90’s forever!

  20. Na polu filmików reklamowych to najlepszy ma narazie F-Secure
    http://www.stumbleupon.com/su/1giGMI/www.youtube.com/watch?v=cYiX8ATZmQk%2Fr%3At (świetny lektor).

    Co do tamtych – ciekawe kto i dlaczego tak to zrobił.

  21. Przecież liczba komentarzy pod tym postem świadczy o skuteczności kampanii ;] Bo tylko szaleńcy analizują szczegółowo, który produkt antywirusowy sprawuje się lepiej w określonych rankingach. Zwykli użytkownicy (czytaj 99% społeczeństwa) zapamiętają markę silnika antywirusowego i następnym razem w supermarkecie podniosą rękę do zakupu tego co im podświadomość przyniesie w rytmie fristajlowym: MALWARE BLOCKA, VIRUS BLOCKA, HACKERS BLOCKA ;]

    A w USA na pewno kampania się podoba, w końcu są hakerzy, gangsterzy, raperzy, artyści czyli mieszanka kreatywna ;]]] U nas jakby zrobili wersję z Krzyżem, Politykami, komercyjnąstacjąTV, ojcem Dyrektorem to wszyscy by także mówili, że gniot ale by mówili ;] a sprzedaż by rosła :] A jakość? Jaka jakość?! ;]

  22. IMHO reklama zrobiła swoje jak widać nawet w u nas ma oddźwięk jak zauważył przedmówca. Sam używam ich produktów i bez reklamy dają rade.

  23. Faktycznie reklama nie jest jakaś ambitna ale nie o to chodzi, reklama ma być popularna i nie ważne o jakiej treści. Im więcej osób się dowie tym lepiej nawet jeżeli to nie będzie do końca pozytywne. Chyba właśnie taki cel osiągnęli, bo jak widać dyskutujecie nad tym a właśnie o to tutaj chodzi. Czyli reklama działa, skoro niebezpiecznik reklamuje Symanteca :)

    • ShutDown: krytykę ciężko nazwać reklamą, ale jak tam uważasz… ;-)

  24. imho symantec jest jaki jest, uzywamy w firmie i raczej rewelacji nie ma, jak mi gosc chcial zainstalowac na moim kompie w biurze to mu powiedzialem “ze nawet niech sie nie wazy,bo ja potrzebuje komputer do pracy a nie do zabawy nim” ogolnie zainstalowany u kilku klientow- wniosek po tym – z calego pakietu symanteca jedyne co dziala [ enterprise network ] to antyvirus i anty-spyware, ale zeby bylo smieszniej to na ok 60-75% mozliwosci tego co ma wiekszosc darmowego softu
    podsumowujac – jak sie mnie klient pyta co ma zainstalowac na domowym kompie to mu mowie zeby czasem nie zainstalowal symanteca, mcaffegio lub kacperskiego, tylko jakis free av za ktory placic nie musi a daje mu takie same mozliwosci o ile nie wieksze
    ps. gwoli scislosci uzywalem prywatnie ostatnio symanteca wersja 2001 i byl rewelacyjny, a teraz zrobil sie gniot

  25. Nie wzięliście pod uwagę jednego – reklama kierowana jest do określonej grupy odbiorców, nie do całej populacji. Zatem jeżeli ludzie rzeczywiście wysyłają filmiki to oznacza, że jest skuteczna. A to, że Waszym zdaniem ta reklama jest żenująca to nie ma akurat znaczenia dla firmy Symantec.
    Reklama Kaspersky’ego też nie jest zła – widać, że docelowymi jej odbiorcami są Chińczycy, dlatego jako ambasadora marki zatrudnili Jackie Chana.

  26. Dla tych, którzy chcą się z tego pośmiać w 2013 roku :D
    http://web.archive.org/web/20100905062113/http://hackiswack.com/?
    Video też można pooglądać (np to, które autor daje jako przykład kompropitacji strony)
    http://web.archive.org/web/20100906081452/http://hackiswack.com/hwdvideos/uploads/d8jqr99i5hnreamp.flv
    Miłej zabawy :D

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.