8:25
24/11/2017

Jeśli zamierzaliście dziś skorzystać z czarnopiątkowych promocji na stronie Orange to póki co radzimy się z tym wstrzymać. Jak zgłaszają nam czytelnicy, którzy przed paroma chwilami dokonali zakupów, sklep Orange nie działa poprawnie. Nie wysyła e-maili z potwierdzeniem zamówienia, a na stronie z podsumowaniem pojawiają się cudze dane osobowe. Jest więc ryzyko, że opłacony sprzęt zostanie dostarczony innej osobie.

Oto screen nadesłany przez naszego Czytelnika, który nie ma na imię Przemysław i nie mieszka w Łodzi:

A to informacja od kolejnego z Czytelników (też nie Przemysława). Jemu Pan Przemysław pojawia się już na etapie wyboru adresu dostawy.

Zawsze w przypadku takich błędów pojawia się ryzyko, że jeśli wy widzicie czyjeś dane, to ktoś może zobaczyć też wasze. Dlatego sugerujemy, do czasu usunięcia usterki, wstrzymać się z zakupami na Orange.pl. Oczekiwanie możecie umilić sobie zakupami innych czarnopiątkowych usług/przedmiotów — zestawienie tych atrakcyjnych dla naszej branży zebraliśmy tutaj.

Pomyłek z “cache’owaniem” adresów na formularzach zamówieniowych opisywaliśmy już kilka. W ten sposób wyciekły dane klientów UPC, którzy chcieli skorzystać z promocji. Podobną wpadkę zaliczyło też Google, które pokazywało cudze dane na jednym z formularzy w trakcie zapisu na newsletter.

Pan Przemysław zgarnia wszystko!

Wygląda na to, że Pan Przemysław B. z Łodzi będzie mieć udany Czarny Piątek ;) Zmiana wstrzykiwania danych Pana Przemysława może oznaczać, że Orange już zauważyło usterkę i modyfikuje serwis. Pewnie niebawem Pan Przemysław zostanie anihilowany z zamówień. Jeśli coś kupowaliście ostatnio na Orange.pl — sprawdźcie jaki adres dostawy widnieje na potwierdzeniu.


Aktualizacja 24.11.2017, 09:37
Orange, którem u jeszcze przed publikacją artykułu zgłosiliśmy te problemy, przesłał nam następujące oświadczenie:

Sytuacja spowodowana była błędem programistycznym, który pojawiał się dopiero przy dużym obciążeniu serwisu. Dostaliśmy dwa zgłoszenia od klientów, niemniej jednak analizujemy logi systemu, aby ustalić wszystkich, których dane mogły być widoczne nieuprawnionym osobom. Błąd został wyeliminowany o godz. 8:40. Osoby, których dotyczył problem oczywiście zostaną powiadomione. Bardzo przepraszamy klientów

Operator zapewnia, że teraz zakupy powinny być już bezproblemowe. Brawa za szybką reakcję. Macie pomysł jak pocieszyć smutnego Pana Przemysława, któremu kurier nie dowiezie w poniedziałek 16531762 przesyłek?


Aktualizacja 24.11.2017, 10:11
Informujecie nas o nowych “szczęśliwcach”. Niektórym pojawia się Leszek N. z Lublina, innym Tomasz N. Wygląda na to, że nie tylko Pan Przemysław jest poszkodowany.


Aktualizacja 24.11.2017, 10:30
Zgłaszacie nam, że sklep Orange dalej nie działa prawidłowo. No cóż, należy trzymać kciuki aby wrócił do łask.


Aktualizacja 29.11.2017, 11:27
Okazuje się, że wyświetlanie danych klientów to nie była jedyna wpadka Orange. Na stronie podany był zły adres e-mail…

Przeczytaj także:

42 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. No właśnie mam ten sam problem, u mnie dane Pana Przemysława (Pozdrawiam Serdecznie, miałem możliwość porozmawiania) pojawiły się już na etapie płacenia w PayU, więc na razie się wstrzymuje i później ścigam Sklep Orange co robimy z tą sytuacją dalej .

  2. przy próbie zakupu wyskoczyły mi dane tego samego pana…

  3. Zamówienie u mnie przeszło na moje dane, ale w linkach w mailingu same nulle :) Dodatkowo mają cache, który powoduje problem opisany w artykule. Wystarczy, że cache wyłączą.

    • wyłączą cache i … serwer nie wyrobi.
      chociaż w sumie nie wiem co gorsze – zrypany cache czy nie wyrabiający serwer :/

  4. No to mieli szczęści ci, którzy w ogóle mieli szanse złożyć zamówienie. U mnie sfinalizowanie zamówienia (zamów i zapłać) było niemożliwe. Przycisk nie wywoływał żadnej akcji na stronie.

  5. Ja oprócz Pana Przemysława mam Tomasza N ;-)

  6. O też mam dane pana Przemka. Może mu kartkę na święta wysłać?

  7. u mnie od 12 “Obecnie prowadzimy prace na naszej stronie”

  8. A, bo oni tam pewnie security by obscurity uprawiali, wystawiając testowy system na produkcję, a tu marketing adres podał ;)

  9. Za jaką szybką reakcję? Strona jak nie działa tak nie działa nadal.

    • Na czym niedziałanie polega?

    • @Piotr Działanie generalnie chyba zależy na jaki backend się trafiło. U mnie nie wystapiła nigdy chwila “da się zamówić” np. :> Jak już coś ma stan, to “wystapił nieoczekiwany bład podczas dodawania do koszyka”.

  10. https://www.orange.pl/bez-umowy?utm_source=401&utm_medium=menu – nic się nie wyświetla i to od kilkudziesięciu minut :D

  11. Na przykład na tym że po wejściu nie ładuje się lista urządzeń w promocji

  12. Cały panel Orange leży. Zablokowane płatności online do tego 3/4 funkcjonalności się wysypuje. Well done.

  13. Nie wyświetlają się jakiekolwiek urządzenia…

  14. Pan Przemysław powinien ich oskrazyć za ujawnienie danych i zażądać symboliczną złotówke ze 1 wyświetlenie a było ich 16531762 . Trzymam kciuki że wytoczy im taka sprawe.

  15. Poznaliśmy za to świeże spojrzenie rzecznika Orange na tzw. “zakupy bezproblemowe” – tzn. nie występują kłopoty z kupnem czegokolwiek bo po prostu niczego nie ma :) :) :)

  16. Pół polski dybie na pięć samsungów s7 :D

    • E, część zamówiła takie np. złote Huawei Shot X – był stan a teraz nie ma ;>

  17. dokładnie, proszę wejśc na https://www.orange.pl/bez-umowy i spróbować wybrać jaki kolwiek produkt. Działa? nie sądze. Tak więc to że Orange pisze ze działa to znaczy tyle że Orange pisze i nic poza tym.

  18. miałem w koszyku Motkę Z, nie mogłem dokonać płatności, dane Pana Przemka zamiast moich… żeby było zabawniej, ona nadal tam jest, a i tak pokazuje, że koszyk pusty :P

  19. Jeśli macie screeny z wyciekiem moich danych osobowych, to proszę o przesłanie ich na mojego maila – kto ma, ten zna :)

  20. Na stronie:
    https://biuroprasowe.orange.pl/blog/nowa-odslona-sklepu-z-urzadzeniami-bez-umowy-na-black-friday/
    Informowano, że promocja zaczyna się między 8.00-9.00 świadomie wprowadzając klienta w błąd. Okazuje się, że ludziom udało się dokonać zakupów po 00:00.
    ŻENADA !!!

  21. Black + Orange = Blackout ;-)

  22. Leb im urwac nic innego nie pozostaje od 750 siedzialem przed kompem 95% tel niedostepnych ok 9 strona padla jak sie dodzwonilem o 1010 na infolinie uslyszalem ze wszysko wykupione .Wiec mam pytanie o której trzeba bylo wejsc na strone zeby cos kupic o 3 w nocy strona mila dzialc od 830.Poraz kolejny przekonalem sie ze siec zwana orangutanem ma klientów w d…….Zenada do kwadratu

  23. Przed chwila na stronie Orange z Black Friday pojawila sie informacja, ze sprzedaz jest niemozliwa, bo… podobno wszystko sprzedali. Tyle tylko, ze nie dzialaja w ogole strony Orange. Jest komunikat, ze “Obecnie prowadzimy prace na naszej stronie
    Zadzwoń pod numer 801 234 567 i poznaj ofertę przygotowaną specjalnie dla Ciebie”

  24. Ja nie mogę dokończyć płatności. Mam cały czas w koszyku. Klikam zapłać i następuje przetwarzanie.

  25. GDZIE SĄ MOJE PRZESYŁKI???!!!111oneoneoneeleven

  26. To albo oszustwo albo programiści Orange zablokowali sklep aby sami lub ich znajomi mogli robić zakupy. 99,9% wpisów na blogu informuje że w sklepie wszystkie towary były niedostępne od północy do 08:30 rano a kiedy w sklepie miały się pojawić najlepsze oferty to w ogóle przestał działać. Nie działał kika godzin a jak już zaskoczył to razem z informacja że wszystko jest juz wyprzedane.

  27. A nikt nie wpadł na pomysł, że tym ruchem zamknęli stronę na czas naprawy? A nie snujecie już teorie, że zrobili to by sami kupować. Kpina, na black friday zwykle wywala się w promocji zalegający stan magazynowy, który w normalnych warunkach ciężko się pozbyć. Bo już są nowe lepsze rzeczy w podobnej cenie, a te nie są już atrakcyjne.

  28. Jak.mozecie byc tak naiwni że tel który wart 2 tysiące oddadzą wam bez żadnej umowy za
    1/ 3 ceny ??? Pomyslcie

  29. zgłaszać do uokiku tych oszustów, jeżeli towar miał być od 8:30 dostępny a nie bł dostepny w ogóle jest to naruszenie prawa i uokik dowali im gigantyczną karę

    • Ale na jakiej podstawie im dowali kare? Jak w Lidlu masz promocje na crocksy albo na karpie , i nie dowiozą to uokik dowala im kary? To jest naruszenie prawa? Jakiego prawa? Handlowego? Cywilnego? Karnego? Jakiego konkretnie artykułu? Serio, do Brukseli to jeszcze zgłoś, może Tusk pomoże …

  30. Dobrze że Wam w ogóle działał,ja na wsi to tylko widziałem stronę “przepraszamy nieczynne” i tak przez pół dnia a później że s7 w 3 sztukach sprzedany :) i tyle z tego. Swoją drogą jeżeli Orange się rozjechał i nie poradził sobie to coś tu nie gra .

  31. Ale ten pan Przemysław będzie znany – na całą Polskę !

  32. A może tak się stało, że trochę osób szybko “poklikało” dalej (nie patrząc co tam jest) i wykonało przelewy na pana Przemysława? Ale się gość ucieszy jak dostanie pełno paczek !

  33. Wybierając przeniesienie numeru nie dochodzą sms-y potwierdzające. Nie da się przenieść numeru do Orange. Może już mają full klientów? :)

  34. Zakładam, że znowu zadziałał tzw. “błąd lucki”… oj ma się ta Lucyna, ma :) A tak na poważnie – dopóki systemy nie będzie programować AI zamiast człowieka, dopóty takie kwiatki będą na porządku dziennym. Jak widać umysł ludzki nie potrafi przewidzieć wszystkiego i w dodatku jest ograniczany wszelkiej maści używkami.

  35. Sami pisaliście niedawno że należy zaczerniać widoczne dane. A co widać na powyższych zrzutach??

    • “screen nadesłany przez naszego Czytelnika”

  36. Redakcjo, jeśli czytelnicy podsyłają wam całe zrzuty ekranu razem z otwartymi zakładkami oraz widocznymi bookmarkami, to ze swojej strony moglibyście je przyciąć. A tak wiemy, że pechowy Czytelnik jest programistą, raczej amatorem (XAMPP zamiast LAMP), ma konto w mBanku, chce kupić na prezent głośnik bezprzewodowy, pracuje na laptopie na baterii, dużo jeździ po Polsce… itp itd.

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.