1:43
23/1/2015
23/1/2015
Gra w odpowiedni sposób (ustawienie odpowiednich przedmiotów w odpowiednich miejscach) powoduje jej przeprogramowanie (ustawienie odpowiednich bitów w pamięci konsoli) …co z kolei prowadzi do wywołania błędu pt. “credit warp”.
PS. W temacie.
W speedrunach to normalka. Jak znajdzie się glitch który pozwala na wykonywanie kodu to już można robić wszystko np. czat twitcha w Pokemon Red:
http://youtu.be/yoQLUhBfrOE
Szacun :)) świetny filmik.
moze ktos wytlumaczyc co tu sie wydarzylo?
w gruncie rzeczy ustawił bity w odpowiedniej kolejności w pamięci RAM a gra to odczytała jako przejście całej gry więc pokazała END Credits :)
Osobiście jestem pełen podziwu że komuś się chce siedzieć godzinami nad takimi gierkami tylko po to by znaleźć sposób na przejście gry :)
W grze jest błąd w stylu use-after-free. Gdy złapiesz monetę językiem Yoshi, i jednocześnie złapiesz ją Mariem, w momencie gdy Yoshi próbuje ją zjeść, gra przeskakuje do przewidywalnego miejsca w pamięci RAM. We fragmencie pamięci, o którym mowa, znajduje się położenie niektórych obiektów w grze. Odpowiednio je ustawiając, można do pamięci “wstrzyknąć” swój mały program, który przeskoczy do funkcji która powoduje wyświetlenie napisów końcowych, i to właśnie jest pokazane na filmiku.
Może niezbyt związane z credit warpem, ale tutaj jest fajny sposób na arbitrary code execution w Pokemon Yellow ;> http://www.youtube.com/watch?v=aYQpl8Jj6Yg
Ostatnio coraz popularniejsze w przeróżnych TASach.
https://www.youtube.com/watch?v=row1I55a9gA&feature=em-uploademail
wersja “kind of”
Co ciekawe istnieje możliwość wykonanie kodu arbitrarnego w Pokemon Gold za pomocą sakiewki na monety. http://www.youtube.com/watch?v=lB2ja6p-sjg
via Hackaday?
Angliska trudna języka.
Nie “credit” a “credits” – bo nie chodzi o kredyt a “outro” czyli napisy końcowe.
I nie, nie czepiam się, po prostu prostuję…