20:41
2/8/2018

W ostatnich tygodniach na redakcyjną skrzynkę spłynęło więcej niż zazwyczaj informacji o sklepach internetowych, które naszym czytelnikom wydawały się podejrzane. Bo albo domena założona wczoraj albo kradzione zdjęcia produktów albo nierealnie niskie ceny. Czytelnicy zazwyczaj prosili nas o “weryfikację” czy sklep jest prawdziwy. Ponieważ my wolimy dawać wędkę, a nie rybę, postanowiliśmy że napiszemy poradnik o tym, co obowiązkowo należy zrobić przed zakupami w internecie, żeby zminimalizować ryzyko oszustwa (kradzieży). A że dziś zgłoszono nam baaaardzo ciekawy przykład sklepu odzieżowego modi4moda.com, który dość agresywnie promuje się w internecie, to poradnik zrobimy na jego przykładzie.

Jak rozpoznać fałszywy sklep internetowy?

Jest kilka spraw, na które warto zwrócić uwagę przed kliknięciem “do koszyka”. Zobrazujemy je na przykładzie sklepu modi4moda.com, który przez chwilę w godzinach porannych reklamował się na głównej stronie Onetu a wcześniej miał być reklamowany w mailingu na skrzynkach pocztowych WP:

  1. REKLAMA W ZNANYM MEDIUM NIC NIE ZNACZY.
    Pracownicy działu reklam nie weryfikują usług czy produktów, których reklamy umieszczają w swoim medium. Jeśli klient zapłacił i reklama nie dotyczy nielegalnych treści, to się pokaże (patrz wczorajsza reklama fałszywej aplikacji mobilnej BZ WBK na Wykop.pl).

    Warto tu dodać, że czasem nawet w ogóle nie ma “pracowników działu reklam”. Proces dodania, opłacenia i zaakceptowania reklamy jest automatyczny, realizowany przez algorytmy (a te można oszukiwać, por. 3 odcinek podcastu “Na Podsłuchu” pt. Jak oszukiwać algorytmy i oszczędzać pieniądze w sieci).

  2. W przypadku modi4moda.com, inwestycja w reklamę na Onecie nawet dziwi. Sklep ma wiele braków (o nich za chwilę), czyli jest niedoinwestowany, a mimo to wydaje zapewne nie małe pieniądze na wielkoformatową reklamę w największym portalu i to na stronie głównej. Szacujemy, że koszt takiej reklamy (do chwili obecnej) to co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych.

  3. UWAŻAJ NA ATRAKCYJNE CENY.
    Promocje się zdarzają, ale znaczące obniżki mogą być nierealne do zaoferowania, a co za tym idzie podważają wiarygodność sklepu. Żaden biznes nie sprzedaje poniżej cen, jakie sam musi zapłacić u producenta, bo dopłacałby do interesu, czyli tracił.
  4. W przypadku modi4moda.com zegarek za niecałe 60 zł sprzedawany jest za niecałe 10… Hm…

  5. PŁAĆ KARTĄ ALBO ZA POBRANIEM.
    O tym dlaczego wszędzie gdzie się da należy płacić kartą płatniczą pisaliśmy już wiele razy, a nawet nagraliśmy o tym jeden z odcinków naszego podcastu Na Podsłuchu (por. #002: ten o bezpieczeństwie kart płatniczych).

    W skrócie, płatność kartą dzięki oferowanej przez VISA i Mastercard procedury Chargeback to gwarancja odzyskania pieniędzy, jeśli ktoś nas oszuka (nie dostaniemy towaru lub będzie on inny od zamawianego). Polacy boją się płacić kartami w internecie, bo w naszym kraju nad wyraz popularni są pośrednicy w płatnościach (PayU, Przelewy24, TPay, DotPay) ale nawet oni oferują płatność kartą — i naprawdę warto z niej korzystać. To nic złego, nawet jeśli numer karty wprowadzicie na fałszywej stronie przestępców i oni wykorzystają go do “nabicia” karty lewymi transakcjami. Po prostu je reklamujecie. I każdy bank taką reklamację uzna, a zazwyczaj sam wcześniej wykryje fałszywe transakcje i automatycznie je zablokuje. Piękne, prawda? Płaćcie kartą gdzie możecie. Najlepiej kredytową, bo wtedy wydajecie pieniądze banku i na czas procedury reklamacyjnej (do 30 dni) blokowany jest kredyt, a nie jak w przypadku karty debetowej, kwota która zniknęła z waszego rachunku.

    A jeśli karty nie macie, to wybierajcie dostawę w formie przesyłki pobraniowej. Kiedyś w Polsce oferowanie pobrania było obowiązkiem sprzedawców. Tego obowiązku nie ma od 25 grudnia 2014 r., czyli od dnia wejścia w życie “nowej” ustawy o prawach konsumenta, która uchyliła wcześniej obowiązująca ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności wyrządzonej przez produkt niebezpieczny.

    Korzystanie z przesyłki pobraniowej jest korzystne z dwóch powodów: po pierwsze, brak pieniędzy skłoni sprzedawcę do wysłania Wam towaru szybciej niż innym klientom, a po drugie, w niektórych przypadkach możecie przy kurierze zweryfikować, czy produkt jest OK. Warto to zrobić i za ten spokój warto dopłacić te kilka złotych więcej.

    W przypadku modi4moda.com nie można płacić kartą. Nie można też wybrać przesyłki pobraniowej… Jest tylko przelew na rachunek w mBanku:

    69 1140 1010 0000 3952 7900 1001

    W naszej opinii to solidna czerwona flaga. Zapłata przelewem to najmniej bezpieczna forma zakupów w internecie. Pieniędzy nie możecie cofnąć ani odzyskać, gdyby coś poszło nie tak. Warto też pamiętać, że dane opisujące numer rachunku wcale nie muszą być prawdziwe. Banki ich nie weryfikują. Coś co wygląda jak rachunek “sklepu”, może równie dobrze być numerem konta giełdy bitcoin.

  6. SPRAWDŹ OD JAK DAWNA SKLEP DZIAŁA I JAKIE MA OPINIE.
    Sklep na domenie kupionej kilka dni temu, bez opinii klientów w niezależnych serwisach i “historii w Google” wydaje się mocno podejrzany. Oczywiście, każdy znany sklep musiał zaczynać od zera — ale jeśli mówimy o minimalizowaniu ryzyka, to warto stronić od “świeżaków”. Wystarczy poczekać kilkanaście dni, sprawdzić czy pierwsi klienci otrzymali swoje zamówienia i dopiero wtedy dokonać zakupu. Aby sprawdzić opinie, wystarczy w Google wprowadzić nazwę sklepu i dopisać +opinie. Upewnij się tylko, czy serwis z opiniami nie jest podstawiony — historia zna i takie przypadki.
  7. W przypadku modi4moda.com, domena została kupiona 18 lipca, a więc zaledwie dwa tygodnie temu. Postawienie sklepu internetowego w 2 tygodnie, to nie lada wyczyn… Wymyślanie marki bez wcześniejszego zabezpieczenia domeny, to nie lada odwaga.

    Domain Name: MODI4MODA.COM
    Registry Domain ID: 2287026378_DOMAIN_COM-VRSN
    Creation Date: 2018-07-18T17:01:56Z

  8. SPRAWDŹ KTO JEST WŁAŚCICIELEM I ZAJRZYJ W REGULAMIN.
    Wiedzieliście, że MediaMarkt i Saturn to jedno i to samo? A że Redcoon.pl to także to samo, ale po niższych cenach, bo marka operuje jedynie w internecie? Nie wiedzieliście? Ale moglibyście się tego dowiedzieć, gdybyście zanurzyli się w takie zakładki jak “Kontakt“, “Polityka Prywatności“, “Regulamin“, czyli wymagane prawem sekcje z informacjami. To właśnie w tych miejscach można trafić na ślad faktycznej firmy, która prowadzi dany serwis internetowy.

    Jeśli nigdzie nie ma adresu spółki, działającego numeru telefonu i numeru NIP/KRS, albo dane te nie zgadzają się z tym co stoi w bazach KRS/REGON/CEIDG, to sugerujemy zrezygnować z zakupów. Fałszywe sklepy często “pożyczają” dane prawdziwych firm prowadzących sklepy, ale podmieniają numer telefonu na swoją, fałszywą infolinię.

    Warto też, choćby pobieżne przejrzeć regulamin sklepu przed zakupem i sprawdzić czy sklep naprawdę oferuje sprzedaż towarów, bo równie dobrze mogą to być tylko jakieś bony lub usługa rozrywkowa (sic!). Sprawdź też terminy dostaw! Jeśli regulamin napisany jest niepoprawną polszczyzną lub jest nieczytelny, rozważ rezygnację z zakupu.

  9. W przypadku modi4moda.com, z regulaminu wynika, że sklep jest prowadzony przez spółkę Mizzeo Sp. z o.o. z siedziba w Warszawie, Aleje Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa. W całym regulaminie brak polskich znaków diakrytycznych. Jest też kilka innych niedoróbek, np. w części o płatnościach zaznaczono, że oferowaną formą płatności jest wyłącznie przelew. Mimo to w dalszej części regulaminu czytamy:

    3. W przypadku wyboru przez Klienta: platnosci przelewem, platnosci elektronicznych albo platnosci karta platnicza, Klient obowiazany jest do dokonania platnosci w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedazy - w przeciwnym razie zamowienie zostanie anulowane.

    Regulamin robi wrażenie składanego na kolanie. To się zdarza, ale naprawdę niepokojące mogą być dalsze zapisy regulaminu:

    4. Produkt zostanie wyslany przez Sprzedawce w terminie 21 dni roboczych (z zastrzezeniem ustepu 5 niniejszego paragrafu), w sposob wybrany przez Klienta podczas skladania Zamowienia.
    5. Poczatek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy sie w nastepujacy sposob: W przypadku wyboru przez Klienta sposobu platnosci przelewem, platnosci elektroniczne lub karta platnicza - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

    Czytaj: “Drogi kliencie. Możesz czekać nawet miesiąc na dostawę towaru i do tego czasu nie powinieneś mieć pretensji”. Dodajmy, że polskie prawo wymaga wydania towaru w ciągu 30 dni, chyba że uzgodniono inaczej. Klient musi zaakceptować regulamin więc kupując zgadza się na 21 dni roboczych.

  10. MASZ WĄTPLIWOŚCI? ZADZWOŃ!
    Fałszywe sklepy internetowe prawie nigdy nie prowadzą “obsługi klienta”. Przestępcom się to po prostu nie opłaca.
  11. W przypadku modi4moda.com, numer telefonu mamy podany na stronie, co jest dużym plusem! Zadzwoniliśmy więc. Odezwał się automat, który odczytał nam taki tekst:

    Dzień dobry. Dodzwoniliście się państwo do sklepu ModiModa. Informujemy, że w celu zapewnienia najwyższych standardów obsługi rozmowy są nagrywane. Jeżeli nie wyrażają państwo zgody na nagrywanie prosimy o kontakt drogą mailową.
    Przepraszamy, ale wszyscy konsultanci są w tej chwili zajęci. Zapraszamy do kontaktu mailowego pod adresem pytanie@modimoda.pl. Zachęcamy również do skorzystania z obecnie trwającej promocji. Złóż zamówienie jeszcze dzisiaj za minimum 129 złotych, a otrzymasz zniżkę w kwocie 30 zł i darmową dostawę. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.

    Tego tekstu wysłuchaliśmy 5 razy, bo tyle razy w ciągu dzisiejszego dnia próbowaliśmy dzwonić na infolinię. Za każdym razem wszyscy konsultanci byli zajęci!

Uwaga! W żaden sposób nie sugerujemy, że sklep modi4moda.com jest “fałszywy” i zniknie z pieniędzmi swoich klientów. Uważamy jednak, że może on wzbudzać uzasadnione podejrzenia. Podjęcie decyzji o zakupie w tym sklepie i werdykt co do jego rzetelności pozostawiamy Wam. Przypadek modi4moda.com jest godny opisania niezależnie od tego, czy sklep jest prawdziwy czy nie — dzięki niniejszemu artykułowi właściciele prawdziwych sklepów wiedzą, czego powinni unikać, aby nie wzbudzać podejrzeń.

Kto za tym stoi?

Wątpliwości, jak widzicie, narastają z każdym “sprawdzeniem” które warto wykonać przed zakupem. Pójdźmy więc krok dalej, niż przeciętny konsument. Przyjrzymy się firmie, która za nim stoi. Kto ją prowadzi? Jak długo jest na rynku? Czy jest powiązana z innymi podmiotami?

Jeśli sklep funkcjonuje jako jednoosobowa działalność gospodarcza to powinniście go znaleźć w CEIDG. Jeśli sklep prowadzi jakaś spółka, szukajcie jej w KRS. W KRS można potwierdzić, że naprawdę istnieje spółka Mizzeo założona w lutym tego roku. Prezesem i właścicielem 100% udziałów jest Kengie Hermo Claros.

Prezesa zawsze możecie “wyguglać” i sprawdzić co robił wcześniej. W tym przypadku imię Kengie sugeruje kobietę, ale nie mamy pewności co do płci. Pan(i) Kengie nie jest bardzo znana. Niewiele znaleźliśmy o niej informacji poza tym, że… w lutym bieżącego roku założyła w Polsce wiele spółek, prawie dzień po dniu. Wszystkie z najniższym możliwym kapitałem zakładowym 5 tys. złotych. I wszystkie mają działać na rynku sprzedaży detalicznej przez internet. Poniżej fragment raportu z Przeswietl.pl:

MIZZEO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000720159)
ul. Aleje Jerozolimskie 96, Warszawa

AETRIO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000720666)
Stanisława Moniuszki 1A, Warszawa

SHOPENDY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000720370)
Postępu 15C, Warszawa

DUOTET SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000720068)
Bolesława Prusa 2, Warszawa

AZACUS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000720049)
Smolna 40, Warszawa

SHOWLION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000719997)
Bonifraterska 17, Warszawa

EVERVA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000720099)
Plac marsz. Józefa Piłsudskiego 3, Warszawa

CURZEN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000720000)
Emilii Plater 53, Warszawa

WELORA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000719635)
al. Grunwaldzka 411, Gdańsk

OBIOX SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS 0000718437)
pl. Władysława Andersa 7, Poznań

Taka siatka spółek nie przesądza o intencjach. Każdy może sobie zakładać spółki do woli, ale zarejestrowanie na jedną osobę 10 spółek w jednym miesiącu, w różnych miastach, każda pod różnym adresem i z niskim kapitałem zakładowym oraz w jednej branży — umówmy się — nie jest typowym zachowaniem.

Przedsiębiorco pamiętaj! Informacje o Tobie trafiają do rejestrów publicznych, a Twoi klienci mają prawo ich używać by sprawdzać Twoją wiarygodność. Taka jest zresztą idea publicznych rejestrów.

Google prawdę Ci powie

Załóżmy, że w tym momencie nasz “zwykły klient” stał się naprawdę podejrzliwy. Bo nic nie wskazuje na oszustwo, ale jednak wiele odbiega od normy w porównaniu do innych sklepów internetowych. Co jeszcze można sprawdzić?  Oczywiście można uruchomić Google i sprawdzić opinie o sklepie.

Najpierw sprawdźmy stronę Modimoda.pl (uwaga, to inny adres, ale to właśnie ten pojawia się na infolinii):

Zmiana adresu sklepu to kolejna czerwona flaga. Zresztą kilku klientów ją zauważyło. Krótką dyskusję na ten temat znajdziecie na forum gazety i forum Onetu. Osoby podające się za przedstawicieli sklepu też zabrały tam głos:

Udało nam się ustalić, że powyższe wytłumaczenie nie jest do końca prawdziwe. Domena ModiModa.pl została zarejestrowana 8 czerwca, a więc niecały miesiąc temu i korzystała z platformy sklepów internetowych shoper.pl prowadzoną przez firmę DreamCommerce S.A. Firma ta, jak wynika z naszych nieoficjalnych informacji, tuż po założeniu sklepu nabrała podejrzeń co do jego działalności i sklep szybko zawiesiła. Reakcja godna pochwały, brawo! Tym ruchem, DreamCommerce pokrzyżował plany sprzedawcom, którzy najwyraźniej nie byli w stanie się uwiarygodnić przed platformą sprzedażową i musieli zacząć szukać swojego miejsca gdzieś indziej.

Ciekawe jest też tłumaczenie, że przesyłka za pobraniem nie jest możliwa, bo firma nie może sobie pozwolić na nieopłacenie produktu i jednoczesne gwarantowanie dalej, że produkt można jednak zwrócić i pieniądze zostaną oddane… Dodatkowo, wszystko wskazuje na to, że “ograniczona czasowo promocja” na modimoda.pl była taka sama jak obecnie na modi4moda.com. A ta na modi4moda.com, chociaż ograniczona czasowo, to codziennie data się zmienia… Wczoraj “promocja” była do 1 sierpnia. Dziś do 2 sierpnia.

Przedsiębiorco pamiętaj! Twoja domena to twoja marka. Mało zrozumiałe zmiany adresu nie służą budowaniu wiarygodności.

Odwiedźmy magazyn!

Co jeszcze może zrobić “zwykły klient” aby sprawdzić sklep? Można przyjrzeć się obrazkom. Sklep chwali się na swoich stronach zdjęciami swojego magazynu i przyznajemy, że na innych stronach nie ma zdjęć tego samego magazynu.

Natomiast zdjęcia niektórych produktów wyglądają na… efekt pracy grafika amatora. Aby było jasne – czerwone strzałki zostały dodane w celu pokazania “niedoróbek”:

Dropshipping z Chin? Firma nie odpowiada…

Ze sklepem próbowaliśmy się także kontaktować jako dziennikarze. Napisaliśmy e-maila, w którym całkiem otwarcie opisaliśmy nasze wątpliwości. Nie kryliśmy się kim jesteśmy. E-mail został wysłany 2 sierpnia o godz. 11:55. Do momentu publikacji niniejszego artykułu nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi. Napisalibyśmy do sklepu też przez Facebooka, gdyby tylko sklep miał tam konto. Ale nie ma. A podobno w tej branży nie jest łatwo bez konta na Facebooku…

Coś o branży wiemy, bo popytaliśmy o tę sprawę ludzi, którzy zawodowo trudnią się importem i sprzedażą ubrań w internecie. Pewien ekspert powiedział nam, że ceny na mobi4mobi.com są zaskakująco niskie. Jego zdaniem jeśli biznes jest autentyczny to sklep musiałby stosować tzw. dropshiping z Chin, czyli sklep, który jedynie zbiera zamówienia, a proces wysyłki jest przeniesiony na dostawcę/producenta (to tłumaczyłoby długi czas wysyłki). Ale nawet w tym modelu, wedle naszego eksperta, ceny wzbudzają wątpliwości.

Ekspert zwrócił nam również uwagę na to, że sklep oferuje wszystkie rozmiary jako zawsze dostępne, co w praktyce raczej nie jest możliwe. A poza tym, nasz ekspert rozpoznał kilka fotografii. Widział je w innych sklepach odzieżowych w sieci. Prawdziwych. Czyżby ktoś je pożyczył bez pytania?

Równie dobrze, wszystko może być OK

Na koniec, jeszcze raz zaznaczmy, że w żaden sposób nie sugerujemy, że sklep modi4moda.com jest “fałszywy” i zniknie z pieniędzmi swoich klientów. Pokazaliśmy jednak, dlaczego może on wzbudzać uzasadnione podejrzenia wśród niektórych klientów. Podjęcie decyzji o zakupie w tym sklepie i werdykt co do jego rzetelności pozostawiamy Wam. Być może nawet czytają nas ludzie, którzy złożyli zamówienie w sklepach modimoda.pl lub modi4moda.com i otrzymali zamówienie? Z chęcią wysłuchamy Waszych odczuć.

A może czytają nas także osoby pracujące w Warszawie, Gdańsku, albo Poznaniu pod tymi adresami (jeśli tak, sprawdźcie czy w Waszym budynku naprawdę mieszczą się te firmy):

  • MIZZEO (KRS 0000720159)
    ul. Aleje Jerozolimskie 96, Warszawa
  • AETRIO (KRS 0000720666)
    Stanisława Moniuszki 1A, Warszawa
  • SHOPENDY (KRS 0000720370)
    Postępu 15C, Warszawa
  • DUOTET (KRS 0000720068)
    Bolesława Prusa 2, Warszawa
  • AZACUS (KRS 0000720049)
    Smolna 40, Warszawa
  • SHOWLION (KRS 0000719997)
    Bonifraterska 17, Warszawa
  • EVERVA (KRS 0000720099)
    Plac marsz. Józefa Piłsudskiego 3, Warszawa
  • CURZEN (KRS 0000720000)
    Emilii Plater 53, Warszawa
  • WELORA (KRS 0000719635)
    al. Grunwaldzka 411, Gdańsk
  • OBIOX (KRS 0000718437)
    pl. Władysława Andersa 7, Poznań

Gdybyście chcieli poćwiczyć rozpoznawanie podejrzanych sklepów, to poniżej prezentujemy listę adresów, na które w ciągu ostatniego miesiąca skarżyli się nasi czytelnicy. Zagadka: który ze sklepów jest prawdziwy?

http://www.rbhth.com/
https://maksimus.in.net/index.php
http://www.getdataback.pl/
http://covotel.com/
https://dirtyhood.pl/
http://www.killingtonchukka.pl/

PS. Gdybyście chcieli pozyskać jeszcze więcej informacji o tym jak nie dać się oszukać w internecie, nie tylko podczas zakupów online, ale również podczas wykonywania korzystania z bankowości internetowej, poczty e-mail i portali społecznościowych, to zapraszamy na nasze otwarte wykłady pt. Jak nie dać się zhackować? z którymi w najbliższych tygodniach odwiedzimy Kraków, Warszawę, Gdańsk, Wrocław i Katowice. Miejsce można zarezerwować tutaj (nie udostępniamy co prawda przesyłki pobraniowej, ale można zapłacić kartą ;)

Przeczytaj także:

229 komentarzy

Dodaj komentarz
  1. https://allegro.rating24.pl/

    Dobra strona kumulująca informacje o sklepach, wystarczy wkleić link.

    • Przypadkiem jak odpalasz link leci miner w tle? ;)

  2. Adres w Gdańsku to wielkie biurowce, niedawno wybudowane, mieści się tam np. Mango Media… ;) Osobiście mocno wątpię, żeby przy takim kapitale zakładowym było ich na to stać ;)

    • Właściwie to każdy z tych adresów to centrum biurowe…

    • A słyszałeś o wirtualnych biurach gdzie można zarejestrować spółkę? Też mam taką pod adresem na Jerozolimskich w Warszawie.

    • A co ma kapitał zakładowy, do ceny wynajmowanych biur? Dodatkowo, to nowa firma, a kapitał zakładowy zawsze można zwiększyć. Przypomnij nam ile wynosił kapitał zakładowy w momencie zakładania Apple, tej firmy, która jako pierwsza ma wartość giełdową powyżej 1 biliona dolarów. Jak nie znajdziesz kapitału zakładowego Apple, to może być Google lub Facebook

    • Adres to biurowiec Alchemii, wirtualny adres tam zaczyna się od 188 zł / m-c: https://www.regus.pl/virtual-office/poland/gdansk/gdansk-alchemia

    • Pracuje w tym biurowcu w Gdańsku. Firma WELORA nie ma siedziby pod tym adresem. Przeszedłem się nawet do administratora budynku żeby to sprawdzić. Nikt tu o takiej firmie nie słyszał…

    • No to jesteś w błędzie, bo Mango Media ma siedzibę pod tym adresem w biurowcu Alchemia ;) Pracuje tam całkiem niemało osób.

    • @John Sharkrat – w momencie powstawania w.w. firm, urzędowały one w garażach, także jakoś słabe porównanie…

  3. Mogę się mylić, ale napis “MODIMODA” na zdjęciu z magazynu wygląda trochę podejrzanie na pierwszy rzut oka; dziwne marginesy jak na druk

  4. Oczywiście są to wszystko adresy biur wirtualnych.

  5. Każdy z warszawskich adresów to wirtualne biuro

  6. Aleje Jerozolimskie 96 to biurowiec Equator II firmy karimpol http://www.equatoroffice.com/pl/index-e2.htm

    • Pracowałem pod adresem ul. Aleje Jerozolimskie 96, Warszawa (na piętrze którego nie ujawnię) – kiedy (później) zakładałem działalność gospodarczą… dostałem z tego samego adresu wezwanie do zapłaty za jakiś fałszywy rejestr przedsiębiorców. ;-)

      Aż przeszedłem się sprawdzić o co chodzi. Firma miała mieć siedzibę na ostatnim piętrze – ale tam jest kupa spółek z wirtualnymi biurami. De facto firmy wynajmują metr kwadratowy biura (na skrzynkę pocztową) i obsługę poczty właśnie.

      Ten adres niestety jest dość często wykorzystywany do takich “przekrętów”. Jak coś ma siedzibę na Aleje Jerozolimskie 96, Warszawa i chce Ci coś sprzedać bez pobrania, to jest to (prawdopodobnie) oszustwo. Tam nie ma żadnego sklepu. To jest wielki biurowiec gdzie na ostatnim piętrze jest biuro wirtualne do wynajęcia.

      Napiszę jeszcze raz ul. Aleje Jerozolimskie 96, Warszawa – biura wirtualne. Firmy sprzedające produkty pod tym adresem są nie wiarygodne.

  7. W kwestii sprawdzenia przesyłki przy kurierze to prawo nie nakazuje kurierowi takiego działania. Odbiorca przed przyjęciem paczki może jedynie sprawdzić jej opakowanie zewnętrzne. I aby ją otworzyć musi uiścić pobranie. Inspekcja przy otwarciu nie należy do obowiązku firmy transportowej.

    • Czy jesteś tego pewien? Piszesz to jako kurier? Kiedyś coś gdzieś czytałem, że można wymusić otwarcie przesyłki na kurierze o ile ma się podejrzenie jej uszkodzenia. Otwarcie kosztuje dodatkową opłatę. Czy nie wynika to czasem z ustawy “prawo przewozowe” czy jakoś tak? Z kurierami często są problemy. głównie nie chcą poczekać na otwarcie paczki i sprawdzenie zawartości. “Panie, nie mam czasu bo jeszcze pierdyliard przesyłek muszę dostarczyć”. Ja wtedy odpowiadam żeby wracali do bazy a ja przesyłki nie odbieram oraz oczywiście kontaktuje się z obsługą klienta przewoźnika i sklepu. Zawsze działa. Łaski nie robią i o ile dobrze pamiętam (znowu) to taki obowiązek wynika wprost z ustawy o prawie przewozowym. Może jakiś badacz pisma świętego się wypowie…

    • Piszę z perspektywy pracownika firmy transportowej, zajmującego się reklamacjami :)
      kurier nie ma żadnego obowiązku brać udziału w rozpakowaniu przesyłki. Nie może też wydać przesyłki do odbiorcy przed potwierdzeniem odbioru. Istnieje wiele obiegowych mitów związanych z podobnymi kwestiami, niestety większość nie ma podstaw prawnych ;)

    • Jest tak jak kolega pisze. Poczta polska możliwe że oferuje usługę sprawdzenia przy odbiorze za opłatą. Normalnie masz opcję zgłoszenia uwag co do paczki (spisanie protokołu), a jeśli później zobaczysz, że z zawartością jest coś nie tak to możesz zgłosić reklamację u przewoźnika (lecz jak nie spisałeś protokołu to trochę lipa). Nie mniej jednak jest to procedura bardziej na uszkodzenie paczki, a nie wysłania kartonu kartofli.

    • Sprawdziłem i wychodzi, że macie rację.
      Co prawda cytując:
      “Art. 74. Protokół o ubytku lub uszkodzeniu przesyłki
      Dz.U.2017.0.1983 t.j. – Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe
      1. Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.
      2. Ustalenia protokolarne powinny być dokonane w obecności uprawnionego, a jeżeli wezwanie go nie jest możliwe albo nie zgłosi się on w wyznaczonym terminie, przewoźnik dokonuje ustaleń w obecności osób zaproszonych przez siebie do tej czynności.
      3. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
      4. Protokół podpisują osoby uczestniczące w ustaleniu stanu przesyłki. Jeżeli uprawniony nie zgadza się z treścią protokołu, może zamieścić w nim zastrzeżenie z uzasadnieniem; w razie odmowy podpisania protokołu przez uprawnionego przewoźnik stwierdza w nim fakt i przyczyny odmowy. Uprawniony otrzymuje bezpłatnie egzemplarz protokołu.
      5. Jeżeli ustalenia protokolarne, podjęte na żądanie uprawnionego, nie wykażą szkody w przesyłce albo wykażą jedynie szkodę stwierdzoną już uprzednio przez przewoźnika, uprawniony ponosi opłaty określone w taryfie.
      6. W razie trudności w ustaleniu danych dotyczących czasu, rodzaju, rozmiarów lub przyczyny szkody, dane te określa rzeczoznawca powołany przez przewoźnika w porozumieniu z uprawnionym.”
      nie jest nigdzie napisane, ze przewoźnik musi brać udział w otwarciu to jednak ciężko spisać protokół nie otwierając paczki. Ostatnio kupiłem lustro w ramie i oczywiście przyjechało zbite. Kurier mimo że według Was nie musiał uczestniczyć w otwieraniu poczekał i spisał protokół. Przed otwarciem niestety nie można było stwierdzić szkody. Zresztą bym wtedy nie odebrał paczki pewnie. Zastanawia mnie co wtedy zrobiłby kurier gdybym przed odbiorem stwierdził szkodę (np. charakterystyczny brzęk szkła)? Paragraf 1?

    • Niestety masz rację i nie ma takiego obowiązku, u niektórych przewoźników (np Pocztex) można dokupić usługę otwarcia przed opłaceniem, ale jeszcze nie miałem do czynienia ze sprzedawcą, który by tę usługę wykupował.

    • Jest jeszcze coś takiego jak szkoda ukryta. Można zgłosić do 7 dni od dostawy towaru, ale trudniejszy jest tutaj trochę materiał dowodowy. Prawnie temat trudny, ale z nadawcą przesyłki często można wiele dogadać.

    • DPD ma możliwość otworzenia i obejrzenia towaru przed opłatą, przy kurierze przetestowałem nawet sprawność mikrofonu, więc polecam

  8. A ja opiszę swoje wrażenia z analizy zdjęcia “magazynu”. Jestem bardzo ciekawy, czy ktoś również ma podobne skojarzenia.

    Spójrzcie na czcionkę tych kartek z oznaczeniami “alejek”: B13, B14, B15… Czy zwróciliście kiedykolwiek uwagę, że na bardzo, bardzo taniej chińskiej elektronice oraz wszelkich innych rzeczach, które mają cokolwiek napisane (metki, wszywki, etc.), jest stosowana taka właśnie czcionka? Moim zdaniem, świadczy to dobitnie o tym, że zdjęcie, owszem, przedstawia magazyn, ale w Chinach. “Kartka” Modimoda też wygląda na dołożoną w Photoshopie.

    • Analiza EXIF?

    • Ten font to taki chiński Times New Roman. Glify chińskie tam są, a łacińskie zostały totalnie olane (no bo po co im?). W większości azjatyckich fontów tak to wygląda. Do tego azjatyckie fonty są z reguły monospaced.

      Trafne spostrzeżenie :)

    • Bo zdjęcia są sfabrykowane i kartki są wmontowane. Ewidentnie to widać, szczególnie na jednym ze zdjęć na podlinkowanym forum gazeta.pl Totalny FAKE!

      Nie jest to dzisiaj jakiś problem. Tak samo jak i zdjęcie modelki, nawet amatorzy lepiej to robią. To poziom gimnazjalny.

    • Ten magazyn jest w Chinach …. No chyba że używają chińskich gaśnic z z chińskimi naklejkami informacyjnymi niezgodnych z polskim prawem.

      Zdjęcie gaśnicy którą widać na zdjęciach udostępnionych przez tą firmę ;( http://www.jvante.com/wp-content/uploads/2014/12/1338276613.jpg

  9. Czysty dropshiping, ten sikor ze zdjęcia jest do kupienia od majfriendow za 4 zł.

  10. Oj, reklama super.
    O ile ten sklep to nie Wasza fejkowa akcja:)
    Nie chce mi się sprawdzać rejestrów spółek.

    • Ja sprawdzałam jakiś czas temu. Wszystko się zgadza. 10 spółek na skrytki. Wszystkie założone w lutym na taką samą działalność. Podejrzane (i nietypowe) jest natomiast to, że pojawiają się głosy, że “sklep” zwrócił kasę i te głosy nie są raczej fejkowe. Z tym spotykam się pierwszy raz. Albo mają najlepszą agencję szeptuchową jaką widziałam. W co wątpię.

    • …albo po prostu na starcie ponoszą straty działając prawidłowo, czekając na odpowiedni moment do zwinięcia biznesu, tj. odpowiednie wysoki wolumen zamówień. Nawet na piramidach finansowych da się zarobić – będąc na początku kolejki.

  11. Chciałbym zaznaczyć że chargeback nie jest super idealny. co prawda mogą nam zwrócić pieniądze jeżeli zostaliśmy oszukani, ale i tak to oni(bank, lub organizacja wydająca karte) oceniają czy faktycznie zostaliśmy oszukani. 2 razy składałem reklamacje Chargeback, i raz przyznano mi racje, lecz za drugim razem nie, i dalej mam problem nie rozwiązany :/

    • To oczywiste, że oceniają. Nikt przecież nie cofnie transakcji “na ładne oczy”, gdy w dokumentach jak wół widać, że fraudu karcianego nie było, a transakcja była autoryzowana poprawnym CVV i 3DS-em. Gdyby tak wszyscy mogli sobie wszystko cofać, to wielu sprzedawców już dawno byłoby niewypłacalnych przez januszy cofania transakcji.

    • @Lukasz032 chargeback nie dotyczy tylko fraudów, ale też sytuacji, w której sklep nie uznaje Ci zasadnej reklamacji i nie chce zwrócić pieniędzy. Raz przez to przechodziłem, gdy odwołano mi koncert i eventim nie chciał zwrócić “opłaty serwisowej” a jedynie gołą cenę biletu. Napisałem do banku, załączyłem korespondencję z eventimem i dostałem odpowiedź od banku, że mam wziąć od sklepu cenę “gołego biletu”, złożyć reklamację na opłatę serwisową i jak odrzucą to wtedy zażądać chargebacku. Koniec końców nie chciało mi się tej ścieżki zdrowia przechodzić dla 5 zł, ale przynajmniej poznałem z pierwszej ręki jak działa ten mechanizm.

  12. jeśli chodzi o sklepy, to:
    hxxp://www.rbhth.com/
    Śmierdzi fejkiem na kilometr, nawet regulaminu nie przetłumaczyli lenie.
    hxxp://www.getdataback.pl/
    No bez jaj – opisy towaru zupełnie skopane.
    http://covotel.com/
    Nawet strona się nie wczytała.

    http://www.killingtonchukka.pl/
    Kolejny źle przetłumaczony badziew.

    Najbardziej zastanawiałem się przy hxxps://dirtyhood.pl/ i hxxps://maksimus.in.net/index.php. Być może dlatego, że towar w pierwszym z nich to dla mnie ciemna magia. Ale w zakładce kontakt numer telefonu jest… jakiś dziwny.
    Maksimus – słaba strona, dziwna domena. Ale dane kontaktowe wyglądają OK, regulamin też jest tłusty i nietłumaczony maszynowo… Ceny wygladają na rynkowe… to jest mój typ na „prawdziwka”.

  13. 1. Żadnego sklepu nie znalazłem KRS-online, wiec albo fałszywe albo zagraniczne albo bardzo nowy. Rodzimych produktów Polacy nie wspierają ? :(
    2. Załóżmy ze ufamy tylko nowym technologiom, wiec tylko 2 linki posiadają https.
    3. Virustotal
    https://maksimus.in.net/index.php = AutoShun = Malicious
    ( Moze link juz nie dziala ? )
    4. Czas wejść i poszukac kontaktu Oczywiscie przez bramke proxy.
    1-link, kontakt tylko przez emal, a facebook na dole prowadzi do innej nazwy(diva noche)
    – czyli serwis nie wiargodny
    2-link, podany KRS istnieje ale dla innej firmy. Numer tel. akwizytor? to podejrzany http://www.numernet.pl/telefon/223906914/
    – czyli serwis nie wiargodny
    3-link, tylko przez stronę internetowa
    – czyli serwis nie wiargodny, bo nawet nr. tel. brak
    4-link nie dziala
    5-link bardziej wiarygodny
    6-link, tylko przez strone ” Kupujący zobowiązany jest do aktywnego interpretatora JavaScript. ” Ciekawe i zarazem podejrzane.
    7. Opnie.
    ” Scamerzy oferujący coś za grosze na profilach założonych 2 dni wcześniej panoszą się po Facebooku ” ” opicjalna nazwa odbiega od linku ” lub brak opnii. Jedynie dirtyhood.pl ma jakies opinie, ale sa nie ciekawe pisane przez gosci na stronie na ktorej zwykle opinii sie nie pisze.
    8. Rada. Jesli wpisujesz nazwe firmy i oficjalna strona sie rozni, to juz wiedz ze cos moze byc na rzeczy. Jezeli strony roznia sie tylko domena jezykowa, to zawsze mozesz zadzwonic i spytac sie kontaktu ktory jest bardzo wiarygodny i sprawdzony czy serwisy naleza do wspolnego wlasciciela, czy druga do oszustow.
    9. Czy oplaca sie ryzykowac, jesli wiesz gdzie mieszka oszust i odbiera telefon ?
    – Nie, bo prokurator zaproponuje tylko polowe zwrotu, a oszust moze i tak wolec isc do wiezienia.

  14. Czuję się zażenowany tymi wszystkimi sklepami cudacznymi, bo zawsze wyczuwam ten smród, ale nadal mnóstwo ludzi nabiera się na wszelkie scamy, więc robicie super robotę. Od siebie napiszę, że akurat taki np. zegarek wcale nie jest podejrzany. O ile cena 59 zł jest zwykłą podpuchą, to przy 10 zł firma i tak ma zarobek, jeśli zegarek sprowadza z Chin. Takich zegarków u “majfrendów” masz na pęczki za cenę 1-3 USD, czyli za 4-11 zł, w tym przesyłka gratis. Majfrend Cię nie oszuka, bo nie dostanie płatności, a szemrany sklep internetowy – już tak. Polecam kupować prosto z ali, jeśli już chcecie po taniości. Pośrednicy to same minusy – biorą prowizję, czekasz dłużej i masz mniejszą gwarancję na otrzymanie towaru/zwrotu pieniędzy. Czy ali jest aż tak trudne w obsłudze, że Polacy decydują się na usługi polskich pośredników?

  15. 1. Sprawdzenie jak dawno sklep działa , została zakupiona domena nic nie znaczy bo oszust może zakupić domenę np. 11 miesięcy wcześniej :) ,a opinie o sklepie sam napisać :)

    2. Dostępność opcji płatności kartą, za pobraniem nie świadczy o uczciwości sprzedawcy. Po prostu oszust oleje te transakcje ,a skupi się na tych co zrobili normalny przelew :) Plusem tego będzie fakt ,że zostanie mu piękna baza klientów z danymi osobowymi, które będzie mógł wykorzystać .

    3. Większość oszustów odchodzi od zaniżania ceny bo to się już nie bardzo sprawdza:)

  16. Reklama w znanych mediach nie znaczy zupełnie NIC i warto o tym uświadomić tym bardziej, że lata temu była taka “legitna” reklama pewnej gdańskiej spółki z bursztynami i złotem w nazwie, umoczonej po uszy w malwersacjach podatkowych, praniu brudnych pieniędzy i podkupywaniu spółek skarbu państwa, a jeszcze nie wszystko na komisjach śledczych wyszło…

  17. BTW: co do sugestii o sprawdzaniu w CEIDG czy KRS – odnoszą się tylko do firm mających siedzibę rejestrową w PL. W przypadku spółek offshore trzeba szukać w zagranicznych rejestrach – np. ja spotkałem się już z w pełni legitnym sklepem, który miał siedzibę rejestrową w Wielkiej Brytanii, prezesa “tytularnego” (ang. nominee executive) i adres na kancelarię świadczącą usługi w zakresie rejestracji spółek offshore. Zresztą z Michau Enterprises Ltd. historia podobna ;)

  18. Namierzyłem gościa, który prowadzi podobne lewe interesy: spamuje, sprzedaje przez internet fałszywe weksle, wyłudza pożyczki, a nawet chciał sprzedawać lewe dyplomy ukończenia studiów. Policja zawiadomiona, ale działa w żółwim tempie, szukam ludzi chętnych do pomocy przy zebraniu dodatkowych dowodów na cwaniaka. Więcej informacji: drziuber[at]vfemail.net

  19. >Pieniędzy nie możecie cofnąć ani odzyskać, gdyby coś poszło nie tak
    Czy aby na pewno przelewu nie da się cofnąć? To jakim cudem przelew wrócił w sprawie tu opisanej?
    https://niebezpiecznik.pl/post/jak-pracownik-pko-probowal-ukrasc-zloto-i-wpadl/

    • Szybkim cudem. Nie zdarzają się często.

  20. Drogi @Niebezpiecznik wprowadzacie w tym artykule swoich Czytelników w błąd. Zarówno Kodeks Cywilny jak i umowy z przewoźnikami jasno regulują temat otwierania paczek w obecności kuriera. Żadna firma kurierska nie zgodzi się na otwarcie paczki przed jej opłaceniem, kurier może poczekać i być świadkiem jej otwarcia ale dopiero po uiszczeniu opłaty. Jeśli chcemy ją rzeczywiście otworzyć przy kurierze musielibyśmy wykupić dodatkowo płatną opcję, z taką możliwością, którą oferuje tylko część firm kurierskich i mała liczba polskich sklepów.

  21. Swoją drogą – jeśli dany portal przyjmuje takiego reklamodawcę, jak to świadczy o tym portalu? Onet czy WP to zwykłe szmatławce. Żenujący jest brak weryfikacji. “Nielegalne” – no to w sumie jest nielegalne, bo oszukują, ale kto by się tam przejmował… żenada.

    • Z Poczty o2 .pl co chwilę dostaję oferty typu darmowy bon czy inwestycje Forex. Brakuje chyba tylko zabiegów obrzezania i apartamentów na księżycu.

    • A niby jak Onet miał zweryfikować legalność tego sklepu? Zrobić śledztwo jak Niebezpiecznik? Przecież nawet Niebezpiecznik nie jest pewien czy to oszustwo, czy wysyłka z Chin + kiepskie uwiarygodnienie.
      Inna sprawa, że na wp są reklamy ewidentnie lewych towarów/usług, typu “z tą magiczną tabletką schudniesz 30 kilo w miesiąc” czy “nie ma matury a zarabia miliony, ty też możesz”.

  22. Kolejne tego typu sklepy to 1050-sklep.com i pole-henny.com. zresztą opisywane już w mediach

  23. Wszystkie warszawskie adresy to wirtualne biura. Budynki ogólnie drogie i prestiżowe. Można się nabrać.

  24. To dropshiping jak nic. Jest wiele tego typu sklepów a niektórzy właściciele robią z siebie na fejsbuniu mistrzów ecommerce jednocześnie tak naprawdę żerują na ludziach i nie czytaniu regulaminow

  25. Pozwolę sobie zauważyć dwie rzeczy:
    – po pierwsze reklama nawet na Onecie nie musi wcale być płatna z góry, więc jeśli robić przekręt, to po całości*
    – adres pl. Andersa 7 w Poznaniu to Andersia Business Center, w którym mieści się m.in. coworking oraz kilka kancelarii prawnych. Nie sądzę żebym się mylił, twierdząc że poznańska siedziba firmy mieści się w najlepszym razie w jednym biurku, jeśli nie w jednej szufladzie**

    * – been there, done that
    ** – widzę ten budynek codziennie

  26. Fajnie że daliście poradnik dla szarych ludzi przystępnym językiem ale właśnie tacy nie wiedzą jak sprawdzic domenę i tej kluczowej porady brakuje

    • Zawsze można zapytać na ematce, jak zrobiła założycielka linkowanego w artykule wątku :)

  27. Witam, to prawda sklep jest podejrzany i myślę że bardzo dobrze o tym wiedzą gdyż gdy ja zrezygnowałam u nich z zamówienia(przestraszyłam się komentarzy na forum) oddali mi następnego dnia kasę może to tylko chwilowa zagrywka( na forum przeczytałam że nie tylko mi została zwrócona kwota po zrezygnowaniu )aby ludzie uwierzyli trudno powiedzieć
    Super artykuł bardzo przydatny

  28. Nie wierzcie w żadne opinie o rzekomym zwrocie kosztów jak ta powyżej. Są też opinie osób, które zwrotu pieniędzy nie otrzymały do tej pory. Ja (niestety) przez swoją naiwność postanowiłam zaryzykować i złożyć zamówienie – za kilka dni mija kalendarzowy miesiąc od momentu wpłaty na konto. Po zapytaniu mailowym otrzymałam wiadomość, że paczka jest dostarczana w ciągu właśnie miesiąca kalendarzowego (do tej pory brak informacji o wysłaniu). Poczekam jeszcze tydzień, później będę domagać się zwrotów kosztów i napiszę jak było faktycznie – jeśli ich nie otrzymam sprawę będę musiała zgłosić na policję, ale czy to coś da? Proszę o jakieś wskazówki.

  29. “Jeśli regulamin napisany jest niepoprawną polszczyzną lub jest nieczytelny, rozważ rezygnację z zakupu.”

    Przecież znalomita większość ludzi to głąby, którzy uważają, że nie ma znaczenia kiedy tekst jest niepoprawnie napisany, bo przecież “wszyscy wiedzą o co chodzi” albo “mam dysleksję i chu* ci do tego”.

    • A mnie guzik to obchodzi, co kto ma. Ja mogę równie dobrze mieć kota.

      Dlatego też zupełnie przestało mnie dziwić takie przywiązanie pewnych forów internetowych (o tematyce elektronicznej) do kwestii poprawnej pisowni, gramatyki i ortografii.

  30. Z ciekawości sprawdziłem ile maksymalnie produktu można zamówić :) Po wpisaniu w ilość wielu “9” – podmienia na 9884 :) Czemu akurat 9884 ?:)

    Złożę zamówienie. A niech się oszuści cieszą, że dostaną

    • fastbox.su to akurat kopie ofert z Allegro-Rosjanie kupują tam a oni w Polsce-taki pośrednik. Ludzie się wkurzyli, bo ktoś wykorzystuje ich fotki u siebie (hotlink). Kiedyś zdjęcia były na serwerach sprzedawców i wystarczył htaccass; teraz leżą na serwerach Allegro które umywa ręce.Twierdzą,że nie mają z nimi nic wspólnego i trzeba się z nimi kontaktować.

  31. Z takich innych ciekawostek na temat modi4moda. Zrobiłem dwa zamówienia. żeby zobaczyć czy licznik zamówień jest inkrementowany. Jest inkrementowany więc od razu widać ile zamówień zostało złożonych. Jest ponad 19 tyś złożonych zamówień.
    Niech średnio zamówienie będzie po 50 pln (chociaż jak Polak zobaczy promocje, to co go powstrzyma przed “oszczędnościami…) Więc mówimy o prawie milionie złotych. Niech nawet niektóre zamówienia bedą dla wygłupu – ale na pewno wiele z nich jest “prawdziwych” Skala – przeraża…

    Kolejna ciekawostka, sklep ma bardzo ciekawą “logikę” Tak jak pisałem w poprzedniej wiadomości – można wpisać tylko 9884 jako ilość towaru (chyba, ze to jest raczej kwestia limitu ceny. W każdym razie było to koło 173 tyś)
    Natomiast, przy takim zamówieniu nie pokazuje się żadna metoda płatności ani żadna metoda dostawy.

    Trzeba zamówić poniżej 100 tyś, żeby pojawiła się jakakolwiek metoda płatności (czyli przelew)

    Ale trzeba zamówić poniżej 20 tyś, żeby pokazała się jakakolwiek metoda transportu (czyli kurier)

    • A co to jest za “tyś”? :p
      Bo zgodnie z gramatyką jest to akurat zrost ruchomej końcówki -ś pochodzącej od domyślnego orzeczenia (jest) po oboczności utraty formantu -e- z racji dodania końcówki po samogłosce “y”. Dokładniej: tyś = ty (jest)[-e-]-ś – gdzie -ś przechodzi do podmiotu, orzeczenie staje się domyślne, a samogłoska posiłkowa -e- znika.
      PS. Tak, wkurzające jest, gdy ludzie uczą się niepoprawnych form, których nigdzie, w żadnej szkole, nie ma i nie było, a słowo znaczy coś zupełnie innego ;)
      PS2: te ograniczenia pewnie dotyczą właśnie płatności i transportu, idę w zakład, że na Ali jest jakiś niemały (ale jednak) górny próg wagi darmowej dostawy, no a płatność, to chyba od jakiejś tam kwoty transakcje są automatycznie flagowane jako “podejrzane” a operator nie płaci podatku ;)

  32. Grunwaldzka 411 w Gdańsku to duży nowy biurowiec – Alchemia. Siedzi tam m.in. (ale nie wiem czy akurat w tym budynku) WP, Lufthansa czy też telezakupy Mango oraz sporo innych firm.

    Nie przeczę, że to złe miejsce by posiadać tam zarejestrowany sklep internetowy, ale nie widzę w tym także większego sensu: chyba, że ktoś ma za dużo kasy i w innym miejscu ma magazyn towaru…

  33. Adres B.Prusa 2 w Warszawie, to adres hotelu Sheraton :-)
    Również popularny adres siedzib wirtualnych różnych podmiotów…

  34. Nie jest to tak wkurzająca jak to, że ludzie mówią : “Przeczytaj mi TE zdanie” :)
    Po poprawce – w sklepie było 19 tys. zamówień :)

  35. “Coś co wygląda jak rachunek “sklepu”, może równie dobrze być numerem konta giełdy bitcoin.”
    Dlatego większość giełd wymaga specyficznego tytułu przelewu typu “zakup bitcoin id klienta” :)

  36. Witam, padłam ofiarą oszustwa internetowego. Dałam się zrobić w przysłowiowego konia. Zamówiłam odkurzacz na stronie http://www.maksimus.in.net, którego oczywiście nie dostałam, a pieniądze przepadły. Sprawę zgłosiłam na policję w Żorach (woj. Śląskie).Jeżeli ktoś również dokonał tam zakupu proszę o komentarz! Im nas więcej tym większe szanse na odzyskanie pieniążków.

    • O kurde, właśnie zamówiłam tam słuchawki :(

    • Aniu, zgłosiłabyś proszę to zdarzenie u siebie na komisariacie? Policjant poinformował mnie żebym szukała właśnie w komentarzach więcej oszukanych osób przez tą stronę i od razu im to zgłaszała. Skontaktuj się proszę ze mną, mój e-mail: motylqoo@tlen.pl

    • Chyba napisałam Aniu… Agato, przepraszam :-)

    • na maksimus.in.net zamówiłem lodówkę wczoraj sprawę zgłosiłem na policję

    • Witam, Ktoś może się podzielić jak wygląda obecnie sytuacja danej osoby, również zamówiłem coś na tej stronie kilka dni temu i zero kontaku ze sklepem.

    • witam,ja też wczoraj zamówiłem odkurzacz w bardzo korzystnej cenie, ale natchnęło mnie i wrzuciłem nazwę sklepu do google i trafiłem na ten artykuł i zdążyłem jeszcze anulować przelew. To co rzuciło mi się w oczy to błąd przy próbie przelewu błyskawicznego.

    • Witam
      Kupiłem drukarke też idę zgłościc na Policję . Rybnik

    • Tomaszu, napisz do mnie na e-mail- motylqoo@tlen.pl

      jest nas już więcej oszukanych osób i wymieniamy się informacjami.

      Podrawiam

    • tm 2018.08.05 16:35 | # |
      na maksimus.in.net zamówiłem lodówkę wczoraj sprawę zgłosiłem na policję

      cd.
      udało mi się cofnąć przelew w banku (przelew robiłem go w weekend i nie było sesji wych./przych.)
      potwierdzam na maksimus.in.net też miałem błąd kiedy chciałem skorzystać formy zapłaty przez DotPay

    • Mój tata tez zamówił sprzęt 1.08.2018… przelew niestety został zrealizowany. Zielona góra.

    • Ja zakupilam lodowke 2.08. Kasy nie mam. Lodowki nie mam. Co robic? Prosze o pomoc jakakolwiek na maila kumor.aleksandra@wp.pl

    • Dałem się nabić. Zamówiłem wiatrak. 90zł poszło…

    • 2/08/2018 dokonałam przelewu za zakupiony w maksimus.in.net wentylator. Do dzisiaj nie otrzymałam towaru ani jakiejkolwiek informacji na temat realizacji mojego zamówienia.

    • Jestem kolejną oszukaną osobą. Wysłałam już e-mail

    • Wygląda na to ,że jest nas więcej ,,,ale ten cholerny sklep nadal funkcjonuje i ma się dobrze …zero odzewu ,,,telefon nie odpowiada ( łudziłam się ) co robić ? ja wprawdzie nieco ponad 100 zł ,ale …grosz do grosza…od jakiej kwoty policja przyjmuje zgłoszenie o oszustwie ?

    • Ja również zrobiłem zakupy w tym pseudo- sklepie. Dlaczego ta strona sklepu nadal funkcjonuje? skoro już jest to zgłoszone Policji.
      mój @ jarekk22@o2.pl

    • Cześć, ja właśnie planowałam zamówić lodówkę w tym sklepie… I dzisiaj mnie naszło, żeby sprawdzić ten sklep. Tak trafiłam na ten artykuł i Wasze komentarze.

      Powiedzcie proszę jak się u Was sprawy potoczyły. Jakieś postępy? Sklep się odezwał?

      Pozdrawiam

    • Zamówiłam wentylator, prawie 400zl.. Dziś złożyłam zgłoszenie na policję, papiery wysłane do prokuratury w Warszawie…

    • Zamówiłem tam komponent do komputera i to samo. Mam nadzieję że jak wszyscy zgłosimy sprawę to uda nam się coś zdziałać

    • Ja tez dałem się zrobić. Zgłaszam na policje i dołączam wasz wpisy.
      Robert

    • Witam. Na stronie sklepu nadal można robić zakupy, ale po wybraniu płatności pojawia się informacja

      Właściciel konta: Witamy. Obecnie trwa przerwa techniczna. O płatności poinformujemy Cie smsem.
      Dane konta: Witamy. Obecnie trwa przerwa techniczna. O płatności poinformujemy Cie smsem.
      Adres banku: Witamy. Obecnie trwa przerwa techniczna. O płatności poinformujemy Cie smsem.

      Czy wiadomo już coś na temat tej sprawy, czy są szczęśliwcy, którzy odzyskali pieniądze?

      Byłam dzisiaj na komisariacie, ale zostałam odesłana, gdyż nie wszystkie informacje miałam wydrukowane… Jutro będzie kolejne podejście

    • Niestety też padłem ofiarą oszustwa. Jeśli komuś uda się ustalić jak rozwiązać sprawę to byłbym wczęczny za kontakt na lrychter@o2.pl

    • Karolina, ja również zostałam oszukana, zamówiłam obiektyw do aparatu za ok tysiąc złotych, jutro z samego rana zgłaszam sprawę na policję oraz do prokuratury. Może uda się gościowi założyć jakiś proces zbiorowy, może wtedy będzie łatwiej odzyskać pieniądze i ukarać dziada.

    • Ja u nich kupiłem monitor za 1tys. I tez brak kontaktu

    • Witam!!! Również Zostałam Oszukana. Byłam dziś zgłosić sprawę na policję ale pan policjant od razu powiedział że sprawa zostanie umorzona ze względu na małą szkodliwość czynu… Niby tylko 70 zł ale dla mnie to dużo

    • Witam tez zostałam oszukana przez maksimus.in.net. Zamówiłam lodówke, wpłaciłam pieniądze i kontakt sie urwał. Sprawa zgłoszona na policje w Zabierzowie k/Krakowa woj Małopolskie.

    • Niestety mogę smiało powiedzieć, ze również zostałam oszukana. Peniądze poszły przelwem, towaru brak – ponad 1600 zł, kontaktu brak…..Kraków

    • zapłaciłem za lodówkę i czekam od 2 tygodni a ich strona w przebudowie i brak kontaktu dlatego was znalazłem.

    • Zamówiona drukarka…. ech…. Człowiek uczy się na błędach. Szkoda, że takich kosztownych. Idę na policję. Pozdrawiam

    • No to jestem kolejną ofiarą Maksimusa…3 szt. wentylatorów zakupionych 10 sierpnia 2018 r..Do dziś się łudziłam. Zgłaszam sprawę na policję.

  37. Który z podanych sklepów jest prawdziwy? ŻADEN!

  38. 1. Przykłady Oszustw z OLX
    https://www.youtube.com/watch?v=PXt1LhYhMjA&list=PL6_F7t0IEITAZu5vVVcND9DNf_do-2xUV

  39. Janusze OLX :)
    https://www.youtube.com/watch?v=Yv79Dlk1QUQ

  40. Kolejny filmik o oszustwie – tym razem jak wygląda przekierowanie na fałszywą stronę.
    https://www.youtube.com/watch?v=XCcnIsKRL1w

  41. Oszust się przyznał.
    https://www.youtube.com/watch?v=0PL5w1MgtYE

  42. Zawsze unikaj zaliczek
    https://www.youtube.com/watch?v=gyjhqWxUcT8

  43. „Udało nam się ustalić, że powyższe wytłumaczenie nie jest do końca prawdziwe.”

    Kilkadziesiąt błędów w krótkim komunikacie https://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2018/08/modimoda.png jest aż urocze…

  44. Jak najbardziej modimoda to prawdziwy sklep ja tam kupiłam kilka ciuszków i jestem mega zadowolona bluzka za kilka złotych i to nowa nie jak w ciuchu że ktoś nosił wcześniej. Ludzie nie nakręcajcie się najpierw poczytajcie na necie a dopiero później atakujcie i linczujcie mi ten sklep odpowiada :)

    • To ja poproszę o fotki ubrań. Na forum gazety też jest masa komentarzy. Zamówili a nie otrzymali. Nikt paczki nie dostał. Za to zwrócono kasę nawet tym, którzy nie pisali o zwrot kasy. Trochę to dziwne jak dla mnie.

    • A teraz droga Kamilu, poproszę o napisanie tego posta w języku ojczystym :)

  45. Można też kupować w “fizycznie” istniejących sklepach.
    Takich które prowadzą działalność od dłuższego czasu i
    obsługują jednocześnie sprzedaż internetową.

    Albo, taki pomysł dla firm kurierskich i oferujących możliwość odbioru paczek w swoich lokalach. Żeby wpisały do swojej oferty weryfikację (certyfikację sklepów internetowych)

    Na zasadzie przedsiębiorca korzystający z naszych usług jest rzetelny a my jego rzetelność firmujemy.

    Jak Michelin producent opon mógł certyfikować restauracje, to firma kurierska może to samo robić ze sklepami.

    • Nie trzeba wynajdywać koła na nowo – jest przecież Ceneo z “zaufanymi opiniami” ;)

  46. Smolna 40 w Warszawie to adres hotelu :)
    W sumie można byłoby spróbować tam firmę zarejestrować ;)
    A Jerozolimskie 96 to biurowiec, w którym zapewne wynajęte jest biuro, w którym zarejestrowane jest kilkaset innych spółek.

  47. Ja używam do sprawdzania strony http://www.scamadviser.com, wiadomo że mało kto ma czas na robienie za każdym razem takich zaawansowanych analiz, jak opisano w artykule. Można do wstępnego odsiewania używać takich automatycznych narzędzi, które oczywiście też same w sobie mogą zostać zhackowane :-)

  48. Nastepy fake sklep mocno reklamowany w spamach i reklamach http://www.poloimall.com

  49. Proszę o kontakt osoby oszukane przez sklep Modimoda.pl, lub Modi4Moda.pl . Im będzie nas więcej to jest większa szansa na odzyskane pieniądze .
    Mnie też oszukali zamówiłam ubrania i do dziś ani ubrań ani zwrotu gotówki o czym tak wielce pisali ze jeśli zrezygnuje to zwrócą gotówkę. Wielka ściema.

    • witam w klubie…
      czekam na zwrot kasy ale się nie doczekam ..raczej

    • Ja też dałam się nabrać…Co w takiej sytuacji można zrobić?

    • Ja również kupiłam w Modi4Moda., ani towaru ani pieniędzy.
      Nie odpowiadają na e-maile i na telefon.

    • ja rownież dałam się oszukać….co możemy zrobić

    • dzis wyslalam list do komendanta policji w gdansku zawiadamiajac o przestepstwie. rowniez nie dostalam pieniedzy od modi4moda, prosze zgloszcie to na komisariacie

    • ja też im przewaliłam 160 zł ;/

    • Złożyłam zawiadomienie w dniu 23.08.br. na komisariacie policji o oszustwie internetowym.
      Zostało przyjęte i sprawa w toku. Prośba, aby wszyscy oszukani w ten sposób postąpili. Zawiadomienia te zostaną skumulowane. Proszę- nie zwlekajcie z tym zawiadomieniem.

    • Ja również zostałam oszukana przez sklep modi4moda na kwotę 100 zł.

    • Ja tez zakupilam ubrania 1.08 i nic, glucha ciiisza :-/

    • Niestety, jestem kolejną osobą oszukaną przez modimoda (
      Mam nadzieję, że ci przestępcy zostaną srogo ukarani za swoje oszustwa i kradzieże.

  50. Dlaczego niby zdjęcia w magazynie mają być zmontowane w Photoshopie? Jeśli to faktycznie dropshipping co za problem napisać bardzo uprzejmego maila do dostawcy z prośbą o “usługę” zrobienia paru fotek w magazynie z karteczką. Dla Chińczyków nie ma problemów :). A jeśli to zwykłe oszustwo… to też się da. Wystarczy znaleźć jakiegoś znajomka magazyniera, dać mu aparat, karteczkę i stówkę. Takie zdjęcia to żaden problem ani też żadne uwiarygodnienie sklepu.

  51. no, pięknie… wtopiłam 500zł na modimoda. Cos mi zaświeciło, jak zablokowali stronę i nazwa się zmieniła na modi4moda, ale już poszło…
    pierwszy raz się sfrajerowałam :(( wrrr
    a szukałam, szukałam wcześniej opinii, to dziś tu dopiero czytam co to jest; a mija te ich niby 21 dni ( ha ha) od zamówienia.
    I co teraz? czy zgłoszenie wyłudzenia to cos da?

    • U mnie poszło 150zł, zamówienie opłacone 10 lipca. Nie wiem czy to coś da, działania tego sklepu wskazują na to, że w ogóle nie obawiają się tego że ktoś to zgłosi

  52. Przypadkiem tutaj trafiłem po wyszukiwaniu emaila kontaktowego ze strony https://maksimus.in.net/index.php. Strona przyciąga bardzo atrakcyjnymi cenami konsol PS4, nawet ukazała się wśród reklam google, ale myślę że to strona jakiegoś oszusta ponieważ:
    – KRS podany na stronie odnosi się nie do firmy Maximus tylko do PROFI KOMP (jakiegoś ukraińca który posiada mnóstwo firm w których jest prezesem zarządu) pod zupełnie innym adresem niż podany na stronie
    – nie odpisują na żadnego maila
    – ceny mają zbyt niskie i w ogóle nie przemyślane (jak wejdziecie w dział konsole PS4 to zobaczycie o co mi chodzi)
    – brak metody płatności za pobraniem, jest tylko dotpay albo przelew z dużym dopiskiem że czas oczekiwania na towar w przypadku tej metody może się wydłużyć
    – strona często bardzo przymula jakby stała na najsłabszym hostingu, po prostu stoi żeby stała i przyciągała naiwnych.

    Może i się mylę ale wygląda bardzo podejrzanie, a co wy sądzicie?

    • zostałam przez nich oszukana, tak że ten sklep możecie sobie wpisać na listę pięknych przykładów.

    • Nietety jesten kolejną osobą oszukaną przez firmę Maksimus. Co robić w takim przypadku? Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

  53. http://forum.gazeta.pl/forum/w,567,166359268,166359268,Modimoda_sklep_internet_zna_ktoras_.html

    Szok! Z komentarzy wynika, że nawet osoby podejrzewające “lewiznę” tego sklepu są za tak małe pieniądze w stanie zaryzykować i coś kupić… I Pan Claros zarabia ;)

  54. Odnośnie magicznej zmiany daty promocji, widać, że do tego celu został przygotowany zestaw grafik:

    Dzisiejszy baner: https://www.modi4moda.com/assets/images/promocjax6.jpg

    Hm.. a jakby tak zmodyfikować nieco nazwę pliku:
    https://www.modi4moda.com/assets/images/promocjax5.jpg
    https://www.modi4moda.com/assets/images/promocjax4.jpg
    https://www.modi4moda.com/assets/images/promocjax3.jpg
    https://www.modi4moda.com/assets/images/promocjax2.jpg

    […]

  55. Właściciel “sklepu”, Kengie Hermo Claros widnieje na liście odbiorców nowego paszportu, gdzieś na Filipnach, rok 2015… Jak widać ochrona danych to u nich jakaś egzotyka.

    http://dubaipcg.dfa.gov.ph/images/2015/right/doc/may/PASSPORTS%20READY%20FOR%20RELEASE%20AS%20OF%2003%20May%202015.pdf

  56. No i ja niestety dałam się nabrać :( Na szczęście zakupy na 100zł a nie na jakąś wyższą kwotę, ale nauczka na przyszłość będzie :(

  57. modi4moda przepisała treść zakładki “O nas” z innego sklepu. Poniżej porównanie.

    Strona https://www.modi4moda.com/O-nas_ep_50-1.html
    “Modi4moda.com – Sklep Online poznaj nowe oblicze mody. Nasz sklep oferuje nowoczesna i modna odziez. Cechuje nas jakosc wykonania i niepowtarzalny styl. Dzialamy w branzy odziezowej od 7 lat. Dzieki temu posiadamy doswiadczenie potrzebne aby sprostac wymaganiom klientow. Nasza oferte caly czas poszerzamy, pamietajac o tym aby coraz lepiej wpasowywac sie w gusta naszych klientow. Nasz wyspecjalizowany zespol pracownikow z checia odpowie na Panstwa pytania oraz pomoze w doborze rozmiaru lub materialu. Zapraszamy do swiata Modi4moda.com i odkryj magie kupowania razem z nami.”

    Strona https://kenza.pl/o-nas/
    “Kenza.pl – Sklep Online poznaj nowe oblicze mody. Nasz sklep oferuje nowoczesną i modną odzież. Cechuje nas jakość wykonania i niepowtarzalny styl. Działamy w branży odzieżowej od 10 lat. Dzięki temu posiadamy doświadczenie potrzebne aby sprostać wymaganiom klientów. Naszą ofertę cały czas poszerzamy, pamiętając o tym aby coraz lepiej wpasowywać się w gusta naszych klientów. Nasz wyspecjalizowany zespół pracowników z chęcią odpowie na Państwa pytania oraz pomoże w doborze rozmiaru lub materiału. Zapraszamy do świata Kenza.pl i odkryj magię kupowania razem z nami.”

  58. Również nie polecam sklepu maksimus in net
    https://maksimus.in.net/index.php
    Kupiłem u nich maszynkę do mięsa, zakupu dokonałem 02.08 około godziny 16, na moje nieszczęście 5 godzin przed dodaniem powyższego artykułu, przelew zrealizowałem od razu, dzisiaj mamy 8 sierpień a na stronie komunikat ”oczekiwanie na płatność przelewem bankowym” rzecz jasna towaru brak, brak również jakiegokolwiek kontaktu, nie odpisują na maile, a telefon który jest podany na stronie tak jakby nie istniał, dzisiaj zgłaszam sprawę na Policję w Wyszkowie
    Jeżeli osoby oszukane przez ten ”sklep” chciałyby się podzielić ze mną przebiegiem swojej sprawy to zapraszam na mail mr.gregseven@gmail.com warto się łączyć :)

    • Tak zakupiłam kuchenkę gazową i oczywiście nie dojechala…sytuacja jak u wszystkich. Przelew “wisi” a elefonu nie odbierają.. nie kupować na tej stronie! To oszustwo!

  59. 3 sierpnia dokonałam zakupu na stronie MAKSIMUS.IN.NET,adnej informacji w sprawie przesyłki chyba padłam ofiarą oszustwa co dalej ?

  60. Potwierdzam sytuację z maksimus.in.net Dokonałem przelewu 5/08 za wkrętarkę. Zwróciłem się dzisiaj do swojego banku (mBank) o wycofanie przelewu. Róbcie to samo. Jest szansa. Ewentualny koszt jaki ściąga bank przy wycofaniu pieniędzy to 50 zł. W przypadku odmowy zwrotu przez bank maksimusa Bank Handlowy RCR Olsztyn nie ma żadnych kosztów. Warto spróbować.

  61. Zabawny jest również fakt, iż wszystkie “opinie” (np. że ktoś otrzymał zwrot pieniędzy) o nich na forach dyskusyjnych zostały dodane przez konta założone parę dni temu i nie odpowiadały na żadne inne pytania.

  62. Jak rozpoznać fałszywą firmę? Hm.. Na przykład skoro mieści się w Warszawie na Poznańskiej 1D to na pewno nie jest to poważna firma z dużym magazynem, jak Amazon? A może wszystkie firmy założone w Warszawie na ulicy Wybrzeże Kościuszkowskie 43/2 (jest tego ponad tysiąc – więc nawet na metr kwadratowy wirtualnego biura by brakło) są jakieś lewe? A powstało tam wiele poważnych firm i część wciąż się tam mieści.

  63. W sklepie modimoda złożyłam dwa zamówienia 11 i 13 lipca. 17 lipca dostałam wiadomość, że zamówienie jest kompletowane. Wczoraj z ciekawości poszukałam opinii o tym sklepie i po przeczytaniu postów na pewnym forum i artykułu tutaj napisałam meila z pytaniem o status zamówienia. Odpisali, że przewidują tydzień opóźnienia w dostawie ale pieniądze zwrócą w ciągu 1-3 dni. Dziś po południu dostałam zwrot.
    Nie wiem co o tym sądzić, paczki raczej nie przyjdą. Zaznaczam, że nie jestem trolem.

  64. Ja zakupiłem niedawno Ps4 na Maksimus, dzwoniłem do banku aby postarali się wycofać przelew i zobaczymy… nigdy bym się nie spodziewał że to Scam, regulamin i wszystko na pierwszy rzut oka wygląda prawdziwie

  65. witam
    Ja również zostałem oszukany przez maximus.int – zakupiłem zmywarkę proszę o informację co mam zrobić? Czy jest jakaś szansa na odzysk pieniędzy??
    Pozdrawiam

  66. Też zostałam oszukana przez maksimus. Kupiłam odkurzacz i wysłałam maile do nich ze zgłaszam sprawę na policję.

  67. Tak z ciekawości, czy sklepy mediamarket24[kropulusia]pl i blubox[kropulusia]pl nie wydają się podejrzane?

    • Tak,mediamarket24.pl prowadzi rzekomo
      Kontakt i dane firmy to UK.
      FASHION GROUP LTD.
      12 CONSTANCE STREET, INTERNATIONAL HOUSE
      E16 2DQ LONDON
      blubox.pl ma w stopce numer kojarzony też taniemedia.pl i zawieszonym kontem phonegsm1 na Allegro

  68. Tez zostałam oszukana przez sklep maksimus nie wiem co robic.

  69. Ja również dokonałem zakupu w sklepie maksimus.in.net (przelew w dniu 04.08.2018 – zakup miniwieży Philips za kwotę 790,99zł). W dniu wczorajszym tj. 08.08.2018r. po odnalezieniu w/w dyskusji zgłosiłem sprawę na Policji w Gdyni. W razie chęci kontaktu mój email: maciek.luczkiewicz@wp.pl.

  70. Ja także, o mały włos, dałabym się oszukać prawie na 4.000,00 zł… Tknęło mnie coś, po tym jak przy płatności zabrakło formy “za pobraniem”… Poza tym wczytywanie poszczególnych opcji na stronie sklepu trwało bardzo długo, to już bardzo podejrzane… Dlatego “transakcję” przerwałam, zaczęłam “tropić” i natrafiłam na to forum. Mimo, że na szczęście nabrać się nie dałam, zgłoszę to na policję. Najgorsze, ze podałam swoje dane, tj. imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail. Wszystkim poszkodowanym współczuję, ale nie poddawajcie się! Pozdrawiam.

  71. Witam, również zamówiłam sprzet na maksimus.net.
    Jestem załamana… Nie wiem co robić.
    Mój mail: beatar11@wp.pl

  72. Witam,ja również zostałem oszukany przez sklep maksimus , udało komuś odzyskać się przelane pieniądze ?
    Jeśli ma ktoś jakie informacje proszę o kontakt: kamilpiesz3@gmail.com

  73. Witam, ja ostatnio dałem się oszukać sklepowi fitsupple.co.uk
    Znalazłem go na Ceneo i pomimo braku jakichkolwiek komentarzy zrobiłem u nich zakupy z uwagi na to, że kupując w tym sklepie poprzez Ceneo dostaje się gwarancję z Programu Ochrony Kupujących Ceneo.pl
    Towaru przez ponad 2 tygodnie nie otrzymałem, brak też jakiegokolwiek kontaktu ze sprzedającym. Sprawę zgłosiłem do Ceneo i czekam.
    Dziwię się tylko, dlaczego Ceneo nie zablokowało u siebie tego sklepu? Komentarzy pozytywnych żadnych, pojawiają się za to negatywy… Mojego póki co nie widać, czego również nie rozumiem…
    Zakupy w sklepie fitsupple.co.uk oczywiście zdecydowanie odradzam!

  74. Zostałam oszukana przez sklep maksimus.in.net proszę o info jak można odzyskać pieniażki : nestea1987@wp.pl

  75. Przeklejamy komunikat od Policji:

    “osoby ktore zglosily fakt oszustwa przez maximus.in.net na policje prosze o kontakt na podany mail tj. radoslaw.giernat@wr.policja.gov.pl ze wskazaniem daty zgloszenia i wlasciwej dla zgloszenia jednostki policji, celem polaczenia postepowan dla zwiekszenia wiarygodnosci dowodowej”

    • Skąd ten komunikat??

  76. Omijać szerokim łukiem.

    Chciałem wycofać zamówienie. Dostałem info , że ok. Spoko.

    Po 2 dniach dostaję kolejnego maila, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji?!!
    Ale jak to? Przecież mail 2 dni do tyłu :przyjęta została rezygnacja z zamówienia. Piszę kolejnego a odpowiedź dostaję od “czapy” nie na temat. Czyli jakiś ##### wkleił coś z gotowego wzoru na odczep nawet nie czytając o co chodzi. Pieniądze stracone teraz wycieczka na policję. Ktoś już zgłaszał??

  77. nie wiem, czy sklep modimoda jest oszustem, bo pieniądze jednak zwracają!!!co prawda wolałabym przesyłkę zamiast pieniędzy :) czy jest ktoś wśród Was, kto otrzymał od nich zamówiony towar???? ja na razie nie czuję się oszukana, bo tak, jak wspominałam – otrzymałam moje wpłacone 100 zł i to nawet w błyskawicznym tempie, więc do końca nie czaję o co tu chodzi – czy ten sklep ma jakiś problem ze sprowadzeniem produktów z Chin, czy też może zwrot wpłaconych pieniędzy jest jakąś formą potwierdzenia ich wiarygodności – na razie to dla mnie wielka zagadka :)

  78. 01.08.2018 zamówiłam głośnik w sklepie maksimus.in.net na kwotę 412,99 zł, zapłaciłam przelewem i czekam…do dzisiaj, tj.11.08.2018 (towar miał być dostarczony w przeciągu 48 godzin). Brak jakiegkolwiek kontaktu ze strony sklepu, telefonów nie odbierają, a na maila otrzymałam odpowiedź systemową: “Postaramy się odpowiedzieć tak szybko jak to możliwe”, czyli także zostałam OSZUKANA. W poniedziałek zgłaszam ten fakt policji.

  79. Również zrobiłem zakup maksimus in net ,jeśli tylu ludzi zostało oszukanych to dlaczego ich strona nadal działa.Powinna być już zablokowana żeby inni już tam nie kupowali

  80. Również zrobiłem zakupy w sklepie maksimus in net sprawę zgłosiłem na policji .Skoro już wiadomo ,że ten sklep to wielkie oszustwo to dlaczego nie zablokują tej strony żeby inni już tam nie kupowali

  81. Opiszemy sprawę z nieco innej strony – otóż nasza firma posiada stronę internetową http://www.maximus.net.pl i dziś (sobota, żeby było śmieszniej) dostaliśmy telefon od strasznie oburzonego pana, że sprzedano mu rzekomo telefon za pośrednictwem sklepu na naszej stronie. Jak zapewne Państwo się domyślacie, żadnego sklepu nie prowadzimy. Po przejrzeniu historii transakcji oraz maili okazało się, że nie mamy z tym panem nic wspólnego. Aby dopełnić weekendu, złożyliśmy wizytę na Komendzie Policji w celu wyjaśnienia sprawy i otrzymania wytycznych. Proszę Państwa, jako poniekąd strona poszkodowana (zepsuty weekend) radzimy Państwu przede wszystkim sprawdzać z kim macie Państwo do czynienia w prowadzeniu jakichkolwiek interesów, zwłaszcza przez internet. Brak zaufania powinien być wystarczającym przesłaniem do powiedzenia “NIE”. Zaufanie w internecie oznacza kupowanie na stronach sklepów, które mają w adresie HTTPS, pod żadnym pozorem nie powinniście Państwo dokonywać rejestracji czy zakupów na stronach, które mają na początku coś innego, jak np HTTP (przeglądarka na bezpiecznych stronach pokazuje zamkniętą kłódeczkę, którą też nie należy się sugerować, bo jest podrabiana). Jak już sprawdzicie Państwo czy połączenie jest bezpieczne, należy zweryfikować właściciela domeny (dowolny serwis whois) czy prowadzi go firma, a następnie zweryfikować ją w CEIDG na przykład. Jeśli dokonujecie Państwo drogiego zakupu może warto też zadzwonić do tej firmy na telefon podany w CEIDG PRZED ZAKUPEM, czy są właścicielami domeny i sklepu. Większość polskich sklepów online rejestruje się też w różnych wyszukiwarkach i porównywarkach. No i ostatnia rada dla Pana, który może to przeczyta po swoim chamskim telefonie – maximus.net.pl i maximus.in.net to w świecie cyfrowym dwa zupełnie inne adresy. To jakby Pan pomylił Warszawę z Poznaniem. Mimo wszystko pozdrawiamy, PHU MAXIMUS (www.maximus.net.pl)

  82. Witam
    Też chciałem kupic . To oszuści.

    Ares IP: 151.236.222.57
    Ares domenowy: li593-57.members.linode.com
    Kraj: United Kingdom
    Region: England
    Miasto: London
    Dostawca Internetu (ISP): Linode, LLC
    Internet mobilny: Nie

    • A skąd te informacje? Ktoś ich namierzyl? Co z naszą kasa????!!!

  83. Na tym samym serwerze są inne podejrzane sklepy
    grant.in.net
    Profikomp.net -już nieczynny REGON 368996827 NIP 5252733153;Telefon 22 2139264
    mediamax.in.net

  84. To czemu policja nic z tym nie robi jak już tyle ludzi zgłosiło oszustwo??????

    • Bo każdy komisariat prowadzi sobie sprawę osobno, a sprawna wymiana danych pomiędzy nimi to chyba tylko w filmach Patryka Vegi występuje.

  85. 06.08.2018.kupiłem u[ Maximus.IN.Net-Profikomp.net] płytę gazową Whirlpool AKM 268,i również nie otrzymałem.

  86. Ale jaja otworzyli nowa stronę . I dalej beda nabijać ludzi w butelkę. To się nadaje do tv.

  87. Kupiłem osuszacz powietrza 640.99zl jutro idę na policję ale co z tego będzie pewnie nic ale sam fakt trzeba zgłosić

  88. Ja również dokonałam zakupu w sklepie maksimus.in.net (przelew w dniu 31.07.2018 – zakup odkurzacza). Podobnie jak u wszystkich – płatność przelewem i do dnia dzisiejszego status “Oczekiwanie na płatność przelewem” Brak jakiegokolwiek kontaktu ze strony sklepu, telefonów nie odbierają, a na maila otrzymałam odpowiedź systemową: “Postaramy się odpowiedzieć tak szybko jak to możliwe”, czyli także zostałam OSZUKANA. MÓJ KONTAKT: annsow@onet.pl

  89. Również zostałam oszukana przez sklep Maksimus, kupiłam u nich maszynkę do mielenia mięsa za 237zl… Dzisiaj idę na policję… Mój e-mail: ewelina_94e@vp.pl

  90. Ja również zostałem oszukany przez sklep maksimus – na ponad 1500zł
    Pisanie na maila lub dzwonienie nic nie da
    Dotychczas sprawy nigdzie nie zgłaszałem.
    Proszę o pomoc

    KONTAKT: filip7_9@o2.pl

  91. Również dałem się oszukać przez maksimum.in.net w czwartek idę zgłosić sprawę na policję. Kwota nie duża bo 219zl ale zawsze to pieniądz. Tylko się zastanawiam czy coś to da, bo wątpię w to że odzyskam pieniądze.

  92. Ludzie może odnośnie tego sklepu maksimus.in.net, skoro policja nie wiele może a facet nadal działa i nazywa się Andrii Palivoda zrobić temat dla Uwagi! Może faktycznie tv najszybciej w tej sprawie pomoze…

  93. Witam-złożyłam zamówienie w sklepie modimoda 11.07.2018, opłaciłam i do dnia dzisiejszego ani widu, ani słychu…Napisałam im e-maila, że rezygnuję z zakupów i żądam zwrotu wpłaconych pieniędzy, zobaczymy, co będzie dalej.

  94. Nie zamawiajcie w modi4moda !!!!!!!!!!!!! to są oszuści !!!!!!!!! Z ich sklepem nie ma kontaktu

  95. Maksimus i Profi komp już nie działają. Teraz jest mediamax.in.net. tam teraz oszukują. Cwaniaki. Ciekawe czy policja zadziała.

  96. witam. niestety złozyłem zamówienie 27.072018. wpłaciłem pieniądze, otrzymałem potwierdzenie i ….koniec! nic. Żadnej reakcji na meile, telefon nieosiągalny.

  97. Tydzień temu zamówiłam tablet.. nie mam kasy tabletu kontaktu nic…
    A maż mówił ” sprawdź opinie bo mi śmierdzi ta strona” ale ze ja syndrom cebulaka mam to chu# byle taniej…. poracha

  98. witam.

    My też padliśmy ofiara oszustwa. 850zł w plecy. Zgłaszamy na policje jako przestępstwo gospodarcze.

  99. Witam,.

    Też zostaliśmy oszukani. Kupywałem 4 wentylatory za 840zł w poniedziałek.
    Dziś chcąc sprawdzić co się dzieje z towarem zorientowałem się to ze oszustwo.
    Kasa przelana.
    Zgłaszamy na policje jako przestępstwo gospodarcze.

  100. Też zgosilam sprawę na policję. Działają cos u Was? Dajcie znać.

  101. Witam,

    Poproszę o kontakt na email osoby które zostały oszukane przez stronę modi4moda – malwina.rejf@onet.pl

    Pozdrawiam
    Malwina

  102. JA również zostałam oszukana przez maksimus.in.net. 26-07-18 zakupiłam lodówke samsunga 1407,99 pln ( super okazja) zapłaciłam przelewem bankowym, gdyż otrzymałam informacje, że nie mogą wysłać za pobraniem z uwagi na zepsuty jakis tam system. Wiec zrobiłam przedłapte i tutaj kontakt się urwał. Zero informacji mailowej, tel głuchy. Wiec zaczełam sprawdzaą i zorientowałam się że to fikcja i oszustwo. Sprawe zgłosiłam u siebie na komisariacie w Zabierzowie koło Krakowa. Niestety zero informacji od policji co dalej w tej sprawie. Pani ładnie wszystko zanotowała, sporządziła protokuł i informacja “prosze czekac”. Na co czekać?! wiadomo tych pieniedzy i tak nie odzyskamy, nie ma co się oszukiwac. Jedynie, żeby go/ją złapali i nie naciągał/a innych ludzi.
    Dajcie znać czy policja cos robi z Waszymi sprawami? Mój mail: joannakubin@wp.pl
    pozdarawiam

  103. Ja również zamówiłam w modimoda rzeczy i nie otrzymałam towaru, Nie odpisują również e-maile. Na szczęście na niewielką kwotę, ale zgłoszę sprawę na policje.

  104. Moi drodzy jednak cuda się zdarzają. Nie sądziłam że odzyskam pieniądze z pseudo firmy maksimus.in.net. Jednak wczoraj 24-08-18 otrzymałam zwrot całości kwoty jaką wpłaciłam za lodówke ( opisywałam powyzej). Tytułem przelewu ” postep.Prokuratura rej.W-wa…” . Także mam nadzieje, że i Wy odzyskacie swoje pieniądze. Trzymam kciuki.
    pozdarwiam
    Asia

    • ciekawe czy wszyscy zgłaszający dostaną zwrot i od czego to zalezy. dzwoniła Pani do Prokuratury dowiedzieć się co i jak?

    • Nie zglaszalam nic do Prokuratury tylko na policję

  105. Ja również zostałam oszukana przez modimoda zamówienie złożyłam 13.07.2018 na kwotę ponad 650zł.

    • Witaj w gronie ofiar oszustwa internetowego MODI4MODA; zgłosiłam już sprawę na policję oraz do TVN UWAGA!

  106. sklep oszustów
    możecie zapomnieć o zwrocie kasy

  107. Ofiara MODI 4 MODA-
    W internecie na pierwszej stronie onet-u pojawiła się reklama wyprzedaży odzieży letniej. Planowałam wyjazd na wczasy, więc uznałam, że mogłabym sobie dokupić parę ciuchów. Zapoznałam się z ofertą. Złożyłam zamówienie 24 lipca br.. Otrzymałam wiadomość, że zamówienie przyjęte, lecz jego realizacja nastąpi dopiero po uiszczeniu należnej kwoty, czyli po zapłaceniu za zamówiony towar. Zależało mi na czasie, więc 25 lipca przelałam pieniądze. Wtedy nastąpiła cisza. Zaczęłam monitować telefonicznie- daremne. Odzywał się jedynie komunikat – nagrana sekretarka, po czym rozmowa urywa się. Do sprawdzenia; tel. 22 5353436. Zaczęłam więc słać monity przez e-mail. Po którymś z kolei otrzymałam informację następującej treści;

    „Dzień dobry,
    Dziękujemy za kontakt z Biurem Obsługi Klienta – Modi4moda.

    Zamówienie jest obecnie w trakcie realizacji i zgodnie z regulaminem Sklepu
    przewidziany czas dostawy przesyłki to około 21 dni roboczych. Termin dostawy zamówienia na ten moment to 15 – 18 sierpnia.
    W Modi4moda zwrot i wymiana jest darmowa (wysyłamy naszego Kuriera DHL).
    Klient otrzymuje 100% zwrotu pieniędzy (wraz z kosztem przesyłki).

    Dziękujemy za zaufanie i dokonanie zakupu na naszej stronie.

    Już w październiku tego roku otwieramy nasz stacjonarny Sklep w Warszawie!
    Szczegóły wkrótce na naszej stronie internetowej.

    W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji.

    Z poważaniem,

    Anna Sobczak
    Biuro Obsługi Klienta
    Modi4moda – Popularna odzież w niskich cenach!
    http://www.modi4moda.com

    No to czekałam cierpliwie do 20.08. br. CISZA> więc znowu monity mailowe. Zażądałam zwrotu pieniędzy i zapowiadałam zgłoszenie na policję oszustwa internetowego. Oni chyba nawet nie czytają kierowanych do nich pism, bowiem żądania zwrotu pieniędzy nie dostrzegli. Otrzymałam 23.08.br. nową wiadomość;tzw. działanie na zwłokę;

    „Dzien dobry,
    Otrzymalismy informacje od dostawcy o mozliwym opoznieniu Panstwa zamowienia o 14 dni roboczych wzgledem pierwotnego terminu.
    Przyblizony termin dostawy nie przekroczy jednak 18 wrzesnia 2018. Wskazany termin wynika z faktu iz do 14 wrzesnia mamy otrzymac dostawe towaru.
    Opoznienie w dostawie wynika z ilosci zamowien jaka otrzymal nasz dostawca. Jezeli do 18 wrzesnia zamowienie nie zostanie dostarczone zrealizujemy w przeciagu kilku godzin zwrot na Panstwa konto bankowe.Rozumiem jak duze znaczenie mialo otrzymanie rzeczy w okresie wakacyjnym dlatego nasz dostawca zobowiazal sie do przesylki dodac jeden zegarek jelly i sukienke gratis.
    Jestem pewna, ze pomimo opoznienia uda sie Panstwu wykorzystac otrzymane rzeczy jeszcze w tym sezonie letnim.Prosze pamietac, ze w Modi4moda ZWROT i WYMIANA jest DARMOWA!
    Wysylamy naszego Kuriera DHL, a wiec Klient nie ponosi zadnych dodatkowych kosztow.
    W razie zwrotu otrzymuje 100% wplaconych pieniedzy na konto naszej Firmy (wraz z kosztem dostawy).Juz w pazdzierniku tego roku otwieramy nasz stacjonarny Sklep w Warszawie!
    Szczegoly wkrotce na naszej stronie internetowej.W razie jakichkolwiek dodatkowych pytan jestesmy do Panstwa dyspozycji.Prosimy o cierpliwosc w oczekiwania na przesylke.Z powazaniem,

    Anna Michalska
    Kierownik Biura Obslugi Klienta
    Modi4moda – Odziez online
    http://www.modi4moda.com

    Blisko dwa miesiące oczekiwań na zamówiony towar, a oni ośmielają się napisać, że nie przekroczy 14 dni roboczych od poprzedniego terminu ??? SZOK! Nie dajcie się nabrać. Skutek- ani towaru, ani pieniędzy.
    OSTRZEGAM ! TO JEST OSZUSTWO INTERNETOWE, które zgłosiłam na policji.

  108. Ofiara oszustwa internetowego MODI4MODA ; ZGŁOSIŁAM TO JUŻ NA POLICJĘ

  109. Czy ktoś jeszcze odzyskał pieniądze od maksimus. In.net??

  110. wejdzcie na fb modi4moda oszukani oszustwo tam są osoby oszukane w pecjalnej grupie

  111. Pani Joanno . Ja też zostałam oszukana przez maksimus.in.net. Czy Pani złożyła jakiś wniosek na Policji że odzyskała Pani zwrot pieniedzy, czy odstapiła Pani od umowy z maksimus. Pytam bo nie wiem czy zrobilam wystarczajace kroki – złozylam jedynie zawiadomienie na Policję o popelnieniu przestepstwa.

    • Witam,
      Zgłosiłam sprawe u siebie w komisariacie na policji. Zgłosiłam reklamacje w swoim banku tj.mbank. Oraz wysłalam wiadomosc do pana Radosława Giernata. Natomiast nie wiem kto tutaj zadziałał ze dostałam zwrot. Co jeszcze moge pwiedziec w tytule przelewu był zapis ” postepowanie Prokuratury rejonowej w Warszawie z dnia..”

  112. Sklep MODI4MODA to wielkie oszustwo! Pierwszy raz dałam się nabrać!
    Zamówiłam towar 01.07.2018 r. ,wysłałam kilka e-maili i nic,cisza.
    Trzeba coś z tymi oszustami zrobić?
    Może zbiorowa petycja do Rzecznika Praw Konsumenta?

    • chetnie sie dolacze

  113. Niestety też jestem osobą naciągniętą przez modi4moda na 511zł-orlowm@wp.pl.rozumiem że należy zgłosić ten fakt na policję…

    • Niezwłocznie należy zgłosić na policję oszustwo modi4moda, gdyż od tego zależy skuteczność w działań organów ścigania.

  114. Złożyłam zamówienie do “modi4moda” i wysłałam przelewem na ich konto :
    69 1140 1010 0000 3952 7900 1001 kwotę zł.76,20 w dniu 27.07.2018.
    Dzisiaj mamy 05.09.2018 , a więc dawno minął termin dostawy i ani
    widu ani słychu.Towaru nie ma, zwrotu pieniędzy też nie ma , cisza.
    Przeczytałam w/w artykuł o fałszywych sklepach internetowych
    i sądzę, że Państwo macie rację. To już nie podejrzenie ale fakt.
    Podejrzewam, że jest nas setki osób oszukanych.
    Czy jest jakiś sposób na odzyskanie pieniędzy? Proszę o radę.
    Podaję mój adrej mejlowy i pozdrawiam!

    • Krystyna 2018.09.05 17:53 – proszę złóż zawiadomienie na policji – oszustwo internetowe; nie ma innego wyjścia aby oszusta wyeliminować. z

  115. eudanezakupy.pl – czy ktoś ma doswiadczena/opinie o tym sprzedawcy, mają b.dobre ceny tel. komórkowych, czy aby nie za dobre?

  116. Czy ktoś ma jakieś informacje na temat Maksimus.in.net, udało się komuś jeszcze odzyskać pieniądze?

    • Dziś odzyskałam pieniądze z Maximus net. Reklamację złożyłam w banku jakiś miesiąc temu.

    • Maxsimus
      Wczoraj otrzymałam zwrot za zakupy w tej firmie. Chyba coś się ruszyło. Mam nadzieję, że wszyscy, którzy zgłosili sprawę na policji otrzymają pieniądze. Pozdrawiam

  117. To dlaczego nikt n ie bierze się za takich złodziejaszków????

  118. Mnie również oszukali. Dlaczego Policja nie reaguje – przecież to ich obowiązek za cowszyscy im wszyscy płacimy. Już po kilku zgłoszeniach powinni zacząć działać. Trzeba pisać do Wydziału Przestępstw Gospodarczych Policji. Jak nie zaczną działać to należy sprawę zgłosić do Komendy Głównej Policji – skargę na bezczynność Policji.Do ochrony Konsumentów też można ale tam zajmują się stratami powyżej 200zł. Może Policja też tak ma. Mam e-maile do Modi4moda tj. zamówienie od nich potwierdzenie zamówienia i następnie po 2 miesiącach ich milczenia moje e-maile do nich z zapytaniami oraz kilka z reklamacja. Wszystko to wydrukuję opiszę sprawę i zgłoszę na Policję.Ciekawa jestem czy to coś da. Kazdy z was powinien zrobić to samo może wtedy wreszcie się tym zajmą.Przecież nie można pozwolić złodziejom aby dalej oszukiwali ludzi.

  119. Jeszcze jedno UWAGA!!! NA SKLEP “VOVA”- dokładnie to samo co modi4moda śmieszne ceny – piękny towar formy zapłaty nie do przyjęcia dla zdrowo myślącego człowieka. Nic tam nie zamawiajcie to też oszuści.

    • Zamówiłam trzy rzeczy i po 40, 42 dniach przyszły, zgodnie z zamówieniem. Ale każda w innej przesyłce :)

  120. Złożyłam zamówienie w modimoda i nie otrzymałam towaru, to już 6 tygodni. Pieniędzy też nie zwrócili, muszę to zgłosić na policję.

  121. Niestety sama dałam się nabrać na ten sklep. Zrobiłam zakupy na modi4moda za około 140zł i nic nie dostałam. Po miesiącu oczekiwania przyszedł mail że przepraszają, zamówienie się opóźni itd. Obiecali że jak nie dotrze w drugim terminie to zwrócą pieniądze – i co ? i nic ani pieniędzy ani towaru. Myślałam, że to zamówienie będzie szło z Chin dlatego taki czas oczekiwania, a tu po prostu OSZUŚCI. Rozważam zgłoszenie sprawy na policję bo oszuści nadal działają.

    • JESTEM W TEJ SAMEJ SYTUACJI CO TY.NA MEILE NIE ODPOWIADAJĄ,W TELEFONIE ODZYWA SIĘ AUTOMATYCZNA SEKRETARKA.TEŻ CHYBA ZGŁOSZĘ SPRAWE NA POLICJĘ

    • To trzeba niezwłocznie zgłosić na policji oszustwo internetowe MODI 4 MODA, a nie tylko rozważać, bo im prędzej tym większe pole do popisu ma policja; kompleksowe działanie; zaś pojedyncze zgłoszenia kwalifikują się do zbyt małej szkodliwość czynu;

  122. modi4moda wałek witam w klubie napiszcie czy poszliscie na Policję jestem następny

    • Zgłosiłam na policji, lecz oczekują na dalsze zgłoszenia, gdyż kwota na jaką mnie oszukano kwalifikuje się do procedury tzw. “mała szkodliwość czynu”; potrzeba dalszych zgłoszeń aby ukrócić ten proceder oszustwa internetowego; jeśli nie będziecie zgłaszać na policji to następni zostaną naciągnięci na to oszustwo.

  123. SKLEPU JUŻ NIE MA , ZA TO JEST DRUGI O INNEJ NAZWIE . zapraszam oszukanych do grupy dowiecie się więcej https://www.facebook.com/groups/268261643995676/

  124. Witam. Jestem następną osobą oszukaną przez modi4moda. W poniedziałek idę na policję, proszę o wiadomość od osób oszukanych, może razem złożymy pozew zbiorowy. Mój e-mail aralp@o2.pl
    Pozdrawiam

  125. Artykuł ciekawy i pożyteczny. Szkoda tylko, że ciągle tak wiele osób daje się oszukiwać i nie potrafi rozróżnić, gdzie kupować, a gdzie nie. Sama mam sklep internetowy i wiem, że zamawianie przesyłek za pobraniem niczego nie gwarantuje. Jakby komuś zależało, to naprawdę klientowi można kit wysłać i za niego zapłaci, a potem może ubolewać. Przy kurierze nie ma opcji sprawdzania, bo oni od tego się wykręcają. Dają paczkę, biorą podpis i robią szybko odwrót. A potem, to klient może sobie pisać reklamacje. Sklep trzeba umieć ocenić, zanim się zdecyduje na zakupy. Tu w tym poście jest dużo cennych uwag, ale ludzie wolą widzieć kosmicznie niskie ceny, a cała reszta, eeee tam, bzdury piszą. Otóż nie, nie bzdury. Wystarczy pomyśleć, że jak coś jest nienormalnie tanie, o wiele tańsze, niż gdzie indziej, to oczywiste jest, że musi to być ściema, bo nikt do biznesu nie dokłada. No cóż, trzeba myśleć!!!

  126. Modi4moda tez mnie osxukala@@!

  127. https://www.facebook.com/groups/268261643995676/ zapraszamy oszukanych przez MODI4MODA ale tylko oszukanych , gapiów i ciekawskich nam nie trzeba

  128. Witam Właśnie od was dowiedziałam się że straciłam 53zł wpłacone na konto sklepu modimoda 8/2/2018 Czyli to zwykli oszuści

  129. a teraz działają tu:

    http://www.neetmoda.com/Kontakt_ep_49-1.html

Twój komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy. Przez moderację nie przejdą: wycieczki osobiste, komentarze nie na temat, wulgaryzmy.